میادین نبرد تسخیر شده آمریکا

مریم اصلانی
مریم اصلانی شنبه، ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۵
میادین نبرد تسخیر شده آمریکا

گردشگری وحشت اغلب با ترس و دلهره حاکم بر یک محیط سروکار دارد، وحشتی که در بیشتر مواقع به‌نوعی با گذشته‌ی یک مکان پیوند خورده است. از این نظر میادین نبرد مقاصد گردشگری محبوبی هستند، چراکه شاهد نبردهای خونین و مرگ و میر بسیاری بوده‌اند. امروز در کجارو با مرور ۱۰ میدان نبرد تسخیر شده و معروف آمریکا همراه شما هستیم.

مجموعه مقالات گردشگری وحشت به معرفی بهترین‌های دنیای ترس و هیجان پرداخته و بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری، تنها به بیان مدارک و مستندات موجود در رابطه با این مکان‌ها می‌پردازد. ما صحت و سقم این داستان‌ها را تأیید نکرده و تنها در مقام معرفی، داستان هرکدام را برای شما بازگو می‌کنیم. قضاوت با شما است که این داستان‌ها را بپذیرید یا خیر.

 اگرچه بسیاری از آمریکایی‌ها از داستان‌های ترسناک مرتبط با میادین جنگ معروف این کشور به‌خوبی آگاه هستند، اما در مقابل عده‌ای اندک از تاریخچه عجیب و غیر قابل توضیح فعالیت‌های ماورایی رخ داده در این مکان‌ها اطلاع دارند. در قاب تصویر، این میادین اکنون ممکن است شبیه به هر بنا یا مناطق حومه‌ای دیگر به نظر برسند، اما اندوه، خشم و مرگ‌های بسیاری که اغلب این قبیل میادین به خود دیده‌اند، کلید اصلی آن چیزی است که به‌نوعی شایعه‌ی تسخیرشدگی این مکان‌ها را بر سر زبان‌ها انداخته و به آن رنگ و لعاب بیشتری بخشیده است.

میدان جنگ

در قلمرو گردشگری وحشت، رخ دادن وقایع ماورایی و ترسناک نه عیب یک محل، که امتیازی ویژه و درخور تحسین به حساب می‌آیند. امتیازی که به مدد آن جاذبه‌ی گردشگری جدیدی متولد می‌شود که محبوب عاشقان دنیای ترس و هیجان خواهد بود. به همین دلیل بی‌مناسبت ندیدیم تا این بار به سراغ معروف‌ترین میادین جنگ آمریکا برویم که به‌ویژه در زمان جنگ داخلی این کشور، صحنه قتل عام و خونریزی بسیاری بوده و این روزها به لطف رخ دادن پاره‌ای اتفاقات عجیب و غیر قابل توضیح، به‌عنوان مکان‌های ترسناک و تسخیر شده معرفی شده‌اند.

گتیسبورگ (Gettysburg)، پنسیلوانیا

میادین نبرد تسخیر شده در آمریکا

اگرچه این مکان در شمار تسخیر شده‌ترین میادین نبرد متعلق به ارتش این کشور قرار نگرفته، اما از این لحاظ دارای شهرتی قابل‌توجه است. شهرتی که به داستان‌های ترسناک و البته رویدادهای عجیب و غیر قابل توضیح بسیاری باز می‌گردد که اغلب در این مکان شاهد وقوع آن‌ها هستیم. ارواح متعددی در این مکان مشاهده شده‌اند، به‌علاوه اینجا از جمله میادین جنگی است که ظاهرا هم ارواح سربازان اتحادیه و هم نیروی کنفدراسیون همگی در رفت و آمدند. همچنین در این میان گاهی هم ارواح سرگردان شهروندان غیر نظامی، کودکان بی‌سرپرست، کارکنان بیمارستان نیز دیده شده‌اند. از سوی دیگر بازدیدکنندگانی نیز ادعا کردند که شنونده‌ی اصواتی عجیب و غیر قابل توضیح بوده یا شاهد رخ دادن پدیده‌های ماورایی غیر قابل درکی بودند که در این محل به کرات مشاهده شده است.

نبرد گتیسبورگ

آنتیتُم (Antietam)، شارپسبورگ (Sharpsburg)، مریلند

میادین نبرد تسخیر شده در آمریکا

این محل روزی خونبار را در تاریخ جنگ داخلی آمریکا تجربه کرده است، روزی که با مرگ بیش از ۲۳ هزار نفر به پایان رسید. از جمله مکان‌های تسخیر شده و معروف این ناحیه می‌توان به «بلادی لین» (Bloody Lane)، «پل برنساید» (Burnside)، «خانه پرای» (Pry House) و نواحی اطراف کلیسای اسقفی «سنت پل» (St. Paul Episcopal) اشاره کرد که شایعات زیادی در مورد جن‌زده بودن آن‌ها وجود دارند.

میادین نبرد تسخیر شده در آمریکا

عمارت آلامو (Alamoسن آنتونیو (San Antonioتگزاس

میادین نبرد تسخیر شده در آمریکا

آلامو مکان جالبی است؛ جایی که تقریبا از همان نخستین روزهای برپا شدنش، صحنه قدرت نمایی ارواح مرموز و عجیب بوده و ازاین‌رو از تاریخچه‌ای حیرت‌انگیز و جالب توجه بهره برده است. عمده شهرت این مکان به «نبرد معروف آلامو» باز می‌گردد که در سال ۱۸۳۶ رخ داد، زمانی که نیروهای اندک تگزاسی با هجوم پرشمار مکزیکی‌ها مواجه شده و در طول نبرد کشته شدند. مکزیکی‌ها بخش‌هایی از دیوارها را خراب کرده و شماری از ساختمان‌ها را آتش زدند. مدتی بعد از آنکه تگزاس به بخشی از ایالات متحده تبدیل شد، این مکان به‌عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت. اما در واقع این محل به‌اندازه‌ای مرموز و ترسناک بود که تقریبا هیچ کسی تمایل نداشت شبی را در آنجا به صبح برساند. امروزه شاهد گزارش‌های متعددی هستیم که از فعالیت‌های ماورایی این مکان خبر داده و با تنوع گسترده‌ای از مواجه شدن با ارواح و اشباح ناشناس رنگ و بویی دیگر پیدا کرده و در نهایت به شهرت بیشتر این مکان دامن زده است. اما آلامو به خاطر تاریخچه‌ی ارزشمندش در شمار نواحی تاریخی ملی آمریکا جای گرفته و از طرف دیگر از سوی یونسکو به‌عنوان میراث جهانی نیز معرفی شده است.

نبرد آلامو

میدان نبرد چیکاماگو (Chickamauga)، جرجیا

میادین نبرد تسخیر شده در آمریکا

چیکاماگو در شمال غربی جرجیا واقع شده است و به‌عنوان میدان یکی از خون‌بارترین جنگ‌های رخ داده در طول جنگل داخلی آمریکا شناخته می‌شود. در واقع بعد از نبرد گتیسبورگ، نبرد روی داده در این مکان دومین جنگ بزرگی است که قربانیان بسیاری بر جای گذاشت. ظاهرا این همه خون و خونریزی تأثیری عجیب بر این مکان گذاشته، به‌طوری که این میدان محل وقوع رخدادهای عجیب بسیاری است. اما معروف‌ترین آن‌ها به داستان معروف «ال» (Ol) چشم سبز بازمی‌گردد. افسانه‌ای ترسناک از سر سربازی که در جستجوی بدن خود است یا داستان هیولایی پشمالو با دندان‌هایی تیز که به‌دنبال شکار مناسب است.

نبرد چیکاماگو

قلعه ویلیام هنری (Fort William Henry)، دریاچه جرج، نیویورک

میادین نبرد تسخیر شده در آمریکا

کارمندان موزه‌ی قلعه ویلیام هنری، برای بازدیدکنندگان داستان‌های زیادی از فعالیت‌های مرتبط با ارواح بازگو می‌کنند که به‌نحوی با این مکان در ارتباط است. برای صدها سال نبردهای متعددی بین نیروهای انگلیسی و فرانسوی بر سر تصاحب این منطقه رخ می‌داد، چراکه اینجا محلی مناسب برای تجارت با دیگر نقاط دنیا بود. در این میان بومیان آمریکا هم به‌نوعی قربانی مطامع طرفین بودند. اگرچه ساختمان کنونی این موزه نسبتا جدید است، اما سازه‌ی اصلی روی نقطه‌ای ساخته شد که صدها نفر در آنجا جان باخته بودند. برخی از موردخان این کشتار را به جنگجویان بومی آمریکا نسبت می‌دهند که نتیجه‌ی آن کشته شدن شهروندان و افراد بیمار یا سربازان مجروح انگلیسی بود. تور گردشگری ارواح در طول ماه‌های گرم سال و در هنگام عصر برگزار می‌شود که البته زمان آن بسته به فصول مختلف، متغیر است. شنیدن صداها و اصوات عجیب، مشاهده‌ی سایه‌های شبح گون و حرکت خودبه‌خودی اشیا به کرات در این مکان تاریخی گزارش شده‌اند.

قلعه ویلیام هنری در نزدیکی دریاچه جرج

دره فورج (Forge)، پنسیلوانیا

میادین نبرد تسخیر شده در آمریکا

این دره در بخش غربی پارک ملی و تاریخی «دره فورج» واقع شده است. هر کودک آمریکایی به‌خوبی از نقش مهم این دره به‌ویژه به‌عنوان اردوگاه ارتش «جرج واشنگتن» در طول سال‌های ۱۷۷۷ تا ۱۷۷۸ اطلاع دارد. ارواح سربازان و حتی شخص «جرج واشنگتن» (George Washington) بارها در این محل مشاهده شده‌اند.

دره فورج

گورستان ملی و میدان نبرد چالمت (Chalmette)، لوئیزیانا

میادین نبرد تسخیر شده در آمریکا

چالمت محل اصلی نبرد معروف «نیو اورلئانز» بود که در سال ۱۸۱۵ به وقوع پیوست، میدانی که سال‌ها بعد به گورستانی ملی تبدیل شده و اجساد باقی مانده ۱۵ هزار سرباز کشته شده را در دل خود مدفون کرده است. از کشته‌شدگان جنگ داخلی آمریکا گرفته تا قربانیان جنگ ویتنام، همگی در این محل به خاک سپرده شده‌اند. «خانه بیورگارد» (Beauregard House) که در تصویر مشاهده می‌کنید در طول جنگ به‌عنوان بیمارستان مورد استفاده بود. ارواح سربازان و اصوات مربوط به میادین جنگ در کنار سایر فعالیت‌های عجیب رخ داده در این منزل، از جمله دلایل شهرت این منطقه در وادی گردشگری وحشت است.

میادین نبرد تسخیر شده در آمریکا

کلد هاربر (Cold Harbor)، ریچموند (Richmond) ، ویرجینیا

میادین نبرد تسخیر شده در آمریکا

بوی باروت، صدای شلیک توپ و شیهه اسبان و البته مشاهده‌ی نورهای عجیب و غیرقابل توضیح در این میدان جنگ داخلی آمریکا شگفتی آفریده و شایعه‌ی تسخیر شده بودن این مکان را قوت بخشیده‌اند.

کلد هاربر

قلعه مِگز (Fort Meigs)، پریسبورگ (Perrysburg)، اهایو

میادین نبرد تسخیر شده در آمریکا

سال‌ها است که بسیاری از بازدیدکنندگان و البته داوطلبان مشغول به کار در این قلعه خبر از شنیدن صداهای عجیب و دیدن وقایع ماورایی داده‌اند. قلعه‌ای به‌ظاهر تسخیر شده که در طول جنگ داخلی و در سال ۱۸۱۲ به دستور «ویلیام هنری هریسون» (William Henry Harrison) ساخته شده است. این گزارش‌ها شامل شرحی بر مشاهده سربازان آمریکایی و جنگجویان بومی و نیز شنیدن صدای شلیک توپ، نواخته شدن طبل و حتی نور حاصل از شلیک تفنگ است. قلعه مگز هم دارای تور پیاده روی با ارواح است که در طول دو هفته‌ی آخر ماه اکتبر برگزار شده و شامل بازگویی افسانه‌های ترسناک و گشت و گذار شبانه است.

قلعه مگز

قلعه کانچو (Fort Concho)، سن آنجلو(San Angelo)، تگزاس

میادین نبرد تسخیر شده در آمریکا

اگرچه این قلعه شاید از پیشینه‌ای به تلخی تاریخچه سایر مکان‌های معرفی شده در این فهرست برخوردار نباشد، اما هنوز هم به‌عنوان مکانی تسخیر شده معرفی می‌شود که بازدیدکنندگان و کارمندان را به وحشت انداخته است، آن هم به لطف حضور ارواح ساکنان قبلیش از جمله یک مأمور دولتی و دختری جوانی که ظاهرا به خاطر تب تیفوئید جان باخته است.

میدان نبرد کانچو، تگزاس

و این آخرین مورد فهرست ما بود. البته میادین جنگ بسیاری در گوشه و کنار جهان از سرنوشتی مشابه برخوردارند، سرنوشتی که ظاهرا حتی پس از گذشت قرن‌ها نیز دست از سر آن‌ها برنداشته و همواره حضور خود را به رخ می‌کشد.

امیدوارم از مطالعه این مطلب و همراهی با ما لذت برده باشید و فراموش نکنید که دوستان شما در کجارو، همواره مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادها ارزنده‌ی شما عزیزان هستند.

مطالب مرتبط:

منبع onlyinyourstate

دیدگاه