پنج رستوران برتر خاورمیانه‌ای در استانبول

مینا سلیمانی | پنجشنبه, ۱۷ دی ۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

استانبول قرن‌ها مهد تمدن و حوادث تاریخی بوده است. هر قومی از خاورمیانه که از آنجا عبور کرده، اثری از فرهنگ خود را در آن شهر باقی گذاشته‌است. اکنون فهرستی از پنج رستوران برتر استانبول که بهترین طعم واقعی غذای خاورمیانه‌ای را به شما خواهندچشاند، جمع‌آوری کرده و معرفی می‌کنیم. با کجارو همراه باشید.

کباب

کباب‌خانه سلطان‌احمد

زمانی که به غذاهای ترکی و آسیایی فکر می‌کنیم، به یاد کباب نیز خواهیم افتاد. کباب‌خانه سلطان‌احمد بهترین کباب را که در نوع خود بی‌همتا است، به مشتریان ارائه می‌دهد. کباب علی نازیک و مرغ مزه‌دارشده سلطان، هوش از سرتان می‌برد. علاوه بر غذاهای خوشمزه و لذیذ، شخص صاحب رستوران به استقبال شما می‌آید و کارکنان خونگرمش با  مهمان‌نوازی خاص آسیایی‌ها از شما پذیرایی می‌کنند.

آدرس: Alemdar mahhallesi, nuruosmaniye caddesi no:5, Sultanahmet Mh, 34110 İstanbul

۹۰۲۱۲۵۱۳۷۷۹۹+

باغ رستوران بابِل Babylonian Garden Terrace Restaurant

این باغ‌رستوران از سال ۲۰۰۳ میلادی، پذیرای گردشگران و افراد بومی شهر بوده و در محله معروف سلطان‌احمد واقع‌شده است و خانواده‌ای که به‌مدت ۲۰ سال در صنعت توریسم فعالیت داشته‌اند، آن را اداره می‌کنند.

به‌غیراز غذاهای دریایی آماده، غذاهای سنتی ترکی این رستوران را نیز از دست ندهید. دو غذایی که باید طعم‌شان را چشید، موتانکانا (Mutancana) و کباب پخته‌شده در سفال است. خوردن چنین غذاهایی در محیط سنتی آسیای میانه بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

آدرس:Akbıyık Cd. No:19, 34500

۹۰۲۱۲۵۱۷۴۸۰۶+

رستوران varka Antakya Lezzetleri

این رستوران یکی دیگر از رستوران‌های دارای غذاهای خاورمیانه‌ای در استانبول است که تجربه صرف غذا در آن را نباید در سفر به ترکیه و استانبول از دست بدهید. تپسی‌کباب و ترشی فلفل قرمز که در این رستوران سرو می‌شود، مشابه‌اش در هیچ جای دنیا وجود ندارد. کارمندان خونگرمش حتی ساعت‌ها می‌توانند با شما درباره تاریخ ترکیه و غذاهای مخصوصش صحبت کنند. صاحب رستوران، پخت غذاهای بومی آنتاکیا را امتیاز بزرگی برای رستورانش می‌داند. این رستوران در نزدیکی خیابان استقلال، کادسی است؛ بنابراین اگر از این منطقه می‌گذرید، توقف در رستوران مذکور را به شما توصیه می‌کنم.
آدرس: No:/E Beyoğlu/İstanbul, Asmalı Mescit, Emir Nevruz Sk. No:2, 34430 Beyoğlu/İstanbul,

۹۰۲۱۲۲۴۳۸۹۲۷+

غذای ترکی

رستوران Sirvan Sofrasi

این رستوران در قلب استانبول نزدیک به مسجد آبی و میدان سلطان‌احمد و مسجد حاجیاسوفیا (Hagia Sofia) قرار دارد.
ترجمه نام رستوران به معنی خانه شیرهای نر است. این رستوران به‌ صورت خانوادگی با چندین‌دهه تجربه اداره می‌شود. ترکیبی از غذاهای ترکی، عثمانی و آناتولی شما را حیرت‌زده می‌کند. در اینجا حتما از دست‌پیچ بیتی (Beyti)، اسکندر کباب و گوجه کباب بچشید.
آدرس:Address & telephone number: Küçük Ayasofya Cd. No:71

۹۰۲۱۲۵۱۷۵۱۸۱+

غذای گریل شده

خانه گریل Nar

غذای این رستوران در بین سایر غذاها جایگاه ویژه‌ای دارد. استفاده از گوشت خشک ویژگی منحصربه‌فرد این رستوران است. گوشتی که سرو می‌شود ترکیب گوشت بره و گاو است که از مزرعه‌ای در ترکیه تهیه می‌کنند. غذا را در ظرف سنتی آرام‌پز طبخ می‌کنند؛ بنابراین ارزش انتظار را دارد زیرا طعم آن را از یاد نخواهید برد؛ بنابراین استیک گوشت خشک را حتما امتحان کنید.
آدرس:Divanyolu cd. Ticarethane sk. No:39/41 34120 Sultanahmet / IST

۹۰-۲۱۲-۵۱۹-۵۹۵۹+

منبع:theculturetrip

مطالب مرتبط:

دیدگاه