هفته نامه کجارو شماره ۱: از نقاشی‌های هیتلر در تهران تا افتخار جهانی تبریز

علی زمانی
علی زمانی یکشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
هفته نامه کجارو شماره ۱: از نقاشی‌های هیتلر در تهران تا افتخار جهانی تبریز

سرویس خبری پرتال کجارو از این پس قصد دارد تا مهم‌ترین اخبار و رویدادهای مرتبط با صنعت گردشگری کشورمان را در قالب بسته خبری شنبه‌ها، در اختیار مخاطبان عزیز قرار دهد تا مروری داشته باشد بر آنچه بر دنیای گردشگری کشور در هفته گذشته رخ داده است.

اخبار و گزارش‌های متنوعی عرصه گردشگری کشور، به نسبت دیگر حوزه‌های خبری، کمتر مورد توجه علاقه‌مندان به حوزه اخبار ایران قرار می‌گیرد و به همین خاطر، سرویس خبری پرتال کجارو را بر آن داشت تا بسته خبری رویدادهای گردشگری کشور در هفته گذشته را در روزهای شنبه، ارائه کند. در هفته‌ای که گذشت، شهر تبریز، در صدر اخبار گردشگری ایران قرار گرفت و نخستین موزه کفش ایران و همچنین، عنوان پایتخت فرش ایران، در مراسمی با حضور مسئولان، به تبریز، پایتخت مشروطه و قطب گردشگری ایران اعطا شد. یزد نیز با قطار گردشگران بین‌المللی همراه شد و نصف جهان نیز، صاحب گروه مطالعه پژوهشی گردشگری شد و قرار است پایگاه ملی پل‌های تاریخی زاینده رود به‌زودی در این شهر افتتاح شود. کویر خواری در استان مرکزی و همچنین کمبود اعتبارات در توسعه برخی از ظرفیت‌های گردشگری در اراک، از جمله مسائلی بود که این هفته استان مرکزی را در عرصه گردشگری خبر ساز کرد. با کجارو همراه باشید با نخستین بسته خبری گردشگری ایران در هفته‌ای که گذشت.

نقاشی‌های هیتلر به تهران آمدند

۱ هفته گذشته اتفاق جالبی در گالری دفینه تهران روی داد و آن، رونمایی از دو تابلو از نقاشی های آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و یکی از جنایتکاران قرن بیستم بود. این نقاشی ها، درخزانه رنگ و نقش، موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان نگهداری می‌شد. این نمایشگاه ساعت ۱۷ روز سیزدهم مهر ماه افتتاح شد و تا روز ۲۷ مهر ماه هرروز از ساعت ۹ تا ۲۰ در خیابان ولیعصر، بعد از میرداماد، نبش کوچه دفینه، گالری دفینه آماده بازدید عموم است.

تبریز، شهر جهانی بافت فرش شد

22 هفته پیش خبر دار شدیم که مراسم معرفی تبریز به‌عنوان "شهر جهانی بافت شهر" با حضور مسئولان کشوری و بین‌المللی عرصه گردشگری در شهر تبریز برگزار شد. رئیس سازمان میراث فرهنگی در این مراسم یک درخواست جالب مطرح گرد و عنوان داشت: امیدوارم تا هر سال ۱۴ مهر ماه به‌عنوان روز ملی ثبت جهانی شهر تبریز گرامی داشته شود؛ و تمام سعی خود را به کار خواهیم گرفت تا با تامین و تخصیص اعتبار لازم ۱۴ مهر سال آینده شاهد افتتاح موزه فرش تبریز باشیم. بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، کسب عنوان جهانی شهر بافت فرش توسط شهر تبریز را یک افتخار بزرگ برای کل کشور دانست و تصریح کرد: شهر جهانی بودن را نه یک رزومه برای مدیران اجرایی بلکه آغاز یک تعهد برای آن‌ها و یک مسئولیت خطیر برای هنرمندان و شهروندان خواهد بود.

پل های تاریخی زاینده رود، به‌زودی صاحب پایگاه ملی می‌شود

33 خبر دار شدیم که اواسط هفته پیش، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از راه‌اندازی قریب الوقوع پایگاه ملی پلهای تاریخی رودخانه زاینده رود خبر داده است. به گزارش واحد خبر پایگاههای ثبت جهانی استان اصفهان "فریدون اله یاری " در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پایگاههای جهانی و ملی در میان مدیران پایگاههای استان اصفهان افزود: با توجه به اهمیت پلهای تاریخی که برروی رودخانه زاینده رود قرار گرفته است، خلا وجود پایگاه پلهای تاریخی زاینده رود احساس می گردد، که امیدواریم به‌زودی راه‌اندازی شود. کجارو در روزهای آینده، اخبار تکمیلی در این حوزه را در اختیار مخاطبان محترم قرار خواهد داد.

امروز: بازدید سفیران گردشگری آسیایی و اروپایی از استان سیستان و بلوچستان

44 هفته گذشته، مدیرکل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که این استان، ۴۰ منطقه هدف گردشگری و ۵۷ منطقه نمونه گردشگری دارد و ۱۲ سفیر گردشگری آسیایی و اروپایی، مهر ماه به این استان سفر می‌کنند اظهار داشت بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مکاتبات لازم از سوی سازمان گردشگری و وزارت امور خارجه مقرر شده است سفیران گردشگری در تاریخ ۱۸ تا ۲۲ مهرماه از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان بازدید کنند. قابل ذکر است در استان سیستان و بلوچستان، بیش از ۳۰۰۰ اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده. شهر سوخته، در این استان قرار دارد. امیدواریم سیستان و بلوچستان با قابلیت های بگر خود در عرصه گردشگری، بیش تر مورد توجه مسئولان امر قرار بگیرد.

گرگان، نخستین نشست هم اندیشی توسعه روستا برگزار کرد

55 ‌نشست هم اندیشی شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های توسعه گردشگری در روستاهای شهرستان گرگان برگزار شد. نخستین نشست هم اندیشی شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های توسعه گردشگری در روستاها با حضور مدیر اداره میراث شهرستان گرگان، سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل، بخش دار بخش مرکزی ، دهیار‌ها و روسای شوراهای شهرستان گرگان در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان برگزار شد. انتظار می‌رود این نشست ها در راستایتوسعه ظرفیت‌های استان زیبای گرگان همچنان ادامه داشته باشد و مدلی برای توسعه چنین نشست هایی در دیگر استان های کشور نیز باشد.

منطقه نمونه گردشگری "گردو" اراک، همچنان بدون بودجه!

هفته پیش خبر دار شدیم که شهرداری اراک اعلام کرده است که اعتبار اجرای پروژه گردشگری گردو همچنان در هاله ای از ابهام است. پروژه منطقه نمونه گردشگری گردوی اراک شامل ساخت دریاچه با قابلیت برگزاری مسابقات ورزشی، پیست دوچرخه‌سواری، دیواره سنگ‌نوردی، زمین‌های بدمینتون، والیبال، اسکیت، احداث خانه کوهنوردان، هتل، باغ پرندگان، رستوران و دیگر طرح‌های تفریحی، ورزشی قرار است فاز به فاز انجام شود. اعتبار این پروژه حدود هشت میلیارد تومان برآورده شده است. انتظار می‌رود با توجه به قرار گیری اراک به‌عنوان قطب صنعتی و چهار راهی برای ورود گردشگران به استان های مهم همجوار، ظرفیت‌های اقامتی و گردشگری آن بیش از قبل توسعه یابد. تامین مالی این پروژه ها از طریق بازار سرمایه ، می‌تواند راهکار خوبی باشد.

درخواست از دادستان کل کشور برای برخورد با کویرخواری

داستان تملک غیرقانونی اراضی در کشور که از شهرها شروع شده بود، اکنون به کویر هم رسیده و با پدیده کویرخواری مواجه هستیم. اواخر هفته پیش بود که نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی از دادستان کل کشور درخواست کرد، هرچه سریع‌تر با ورود به پرونده «کویرخواری»، از گسترش تصرفات و تملک‌های غیرقانونی در اراضی ملی و دولتی جلوگیری کند. تملک های غیرقانونی در کویر مصر که در سال‌های اخیر بااستقبال گردشگران داخلی و خارجی مواجه شده است، یکی از مهم ترین موضوعات در بحث کویرخواری است. کجارو در روزهای آینده، به موضوع کویرخواری بیش تر می‌پردازد.

عقاب طلایی، آبان ماه به یزد می‌آید

استان یزد، هفته گذشته در عرصه گردشگری خبر ساز شد، چراکه هفتمین قطار گردشگری که حامل ۷۵ گردشگر اروپایی بود به استان یزد رسید. قطار گردشگری "هزار و یک شب" با حضور گردشگران کشورهای آلمان، آمریکا، انگلیس، سوئیس و اتریش پس از حضور در استان زنجان به یزد رسید. یکی از مسئولان گردشگری استاناعلام کرده که برای بازدید این گردشگران از مجموعه بافت تاریخی، مجموعه امیرچقماق، موزه آب، آتشکده زرتشتیان و دخمه زرتشتیان، برنامه‌ریزی شده است. گفتنی است، قطار طلایی عقاب گردشگری، اوایل آبان ماه سال جاری به یزد خواهد رسید رسید که جزییات بیش تر آن را در روزهای آینده در بخش خبری کجا رو می‌توانید دنبال کنید.

رالی گردشگری خانوادگی، از دیروز آغاز به کار کرد

هفته پیش، خبر جالبی منتشر شد ان هم در زمینه گردشگری خانوادگی که چندی هست مغفول مانده است. کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران، هم‌زمان با هفته ملی کودک، رالی گردشگری خانوادگی را با هدف «حفظ جان کودکان» در مسیر استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قزوین برگزار می‌کند. این رالی در ادامه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی کمپین «حفظ جان کودکان با ایمنی راه‌ها»، کمک به ترویج فرهنگ اتومبیل‌رانی ایمن در جامعه، توجه به کودکان در سفرهای زمینی و در داخل خودروها و همچنین در راستای تحقق بیش از پیش اهداف این کمپین، در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مهر ماه امسال برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این رالی و آگاهی از شرایط حضور در آن می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۷۵۵۵۶۷ تماس برقرار کنند. انتظار می‌رود تا کانون جهانگردی و اتومبیل رانی، چنین برنامه هایی را از طریق رسانه ملی در اختیار هموطنان قرار بدهد تا شمار بیش تری از علاقه‌مندان در این برنامه‌های خانوادگی شرکت کنند.

شهر سلامت در شهر "سیب" در حال ساخت است

هفته پیش خبر دار شدیم که در راستای توسعه ظرفیت‌های گردشگری سلامت دراستان تهران، بیمارستانی تخصصی برای گردشگران سلامت در حد فاصل دماوند و فیروزکوه ساخته می‌شود. این بیمارستان، بزرگترین شهر سلامت و بیمارستان کوهستانی کشور است که در منطقه گردشگری سیب در دست احداث است که با بهره‌برداری از این مرکز، گام مهمی در تقویت و توسعه گردشگری سلامت برداشته می‌شود. گفته شده است که مرکز درمانی کوهستانی سیب با مشارکت متخصصان حرفه‌ای و با بهره‌گیری از توان و دانش روز و الگوبرداری از نمونه‌های معتبر جهانی در دست احداث است. گردشگری سلامت سالانه ۱۵۰ میلیارددلار به اقتصاد جهانی تزریق می‌کند.

خانه ورشو بروجرد، تا آخر سال افتتاح می‌شود

خبر بعدی اینکه مطلع شدیم، خانه تاریخی ورشو برجورد، پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. غلامرضا سلیمانی، مدیرکل میراث فرهنگی لرستان اعلام کرد : طبق برنامه‎ریزی‌ها و با توجه به پیشرفت‌ها در مرمت و تجهیز خانه‌ی تاریخی بیرجندی واقع در خیابان صفا، فاز اول خانه صنعت ورشوسازی لرستان پس از تجهیز تا پایان سال به بهره‎برداری می‌رسد. امیدواریم حفاظت و بهره‌برداری از خانه های تاریخی در استان های کشور ،با نگاه ویزه مسئولان امر همراه شود.

جهاد دانشگاهی اصفهان، گروه مطالعه گردشگری شهری تاسیس کرد

به‌عنوان یک حرکت علمی و پژوهشی در عرصه توشعه گردشگری کشور، گروه پژوهشی مطالعات گردشگری شهری در جهاد دانشگاهی اصفهان راه‌اندازی شد. گروه پژوهشی «مطالعات گردشگری شهر» در نظر دارد فعالیت خود را بر شهرهای سه استان اصفهان، فارس و یزد متمرکز کند. با این حال، مرحله ابتدایی تحقیقات گردشگری از اصفهان آغاز می‌شود و در نهایت الگوهای اجرایی آن با توجه به توانمندی‌های بومی به دو استان فارس و یزد نیز تسری پیدا می‌کند. انتشار یافته‌های تحقیقاتی و پوشش اخبار فعالان آکادمیک عرصه گردشگری، یکی از اولویت های اطلاع‌رسانی سرویس خبری پرتال کجا رو است.

نمایشگاه دائمی ژئوتوریسم لرستان تا دی ماه برگزار می‌شود

اوایل هفته پیش بود که استاندار لرستان اعلام کرد، نمایشگاه دائمی ژئوتوریسم استان لرستان که یکی از قطب های گردشگری کشور به شمار می‌رود، تا پایان دی ماه سال جاری افتتاح خواهد شد. گفتنی است،۲۹ منطفه گردشگری آماده سرمایه‌گذاری دراین استان وجود دارد.

همایش بین‌المللی "معماری دست کند" برگزار شد

66 هفته پیش، دومین همایش بین‌المللی معماری دست کند در تهران برگزار شد که صدها نفر از فعالان معماری و گردشگری کشور در این مراسم حضور یافتند. معماری دست کند به‌عنوان گونه‌ای خلاقانه از معماری در سال‌های اخیر مورد توجه اساتید و صاحبنظران این حوزه قرار گرفته است. روستای میمند در استان کرمان و روستای کندوان در استان آذربایجان شرقی دو نمونه بارز از این نوع معماری است. رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در این همایش اظهار داشت : تجربه‌ای که در معماری دست کند داشته‌ایم این است که در مدت ۱۰-۱۲سال در این حوزه پیشرفت کرده‌ایم و معماری دست کند در حال حاضر دارای ادبیاتی شده است و البته این نگاه نسبت به انواع دیگر معماری خیلی خوب است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش در http://www.sicota.ir مراجعه کنید.

تبریز، اولین موزه کفش کشور شد

77 هفته پیش، هفته مهمی برای تبریز در عرصه گردشگری بود. ۲۰۰ جفت کفش از دوره های مختلف تاریخی و انواع کفش‌های اقوام ایرانی که بیش از ۵۵۰۰ سال قدمت دارد و از روستای بیرق از توابع تبریز به دست آمده، در نخستین موزه کفش کشور در شهر تبریز به نمایش درآمد. یکی از بخش‌های دیدنی این موزه مجموعه شخصی خانم شعله خیابانی، نواده شیخ محمد خیابانی است.

در گالری‌‌های تهران چه می‌گذرد؟

88 گالری های تهران در فصل پاییز و بازگشایی دانشگاه ها، با استقبال گسترده علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر مواجه شده است. اگر علاقه‌مند به گالری گردی هستید، توصیه می‌کنیم برنامههای چند گالری مطرح تهران را در ادامه مرور کنید و تا اخر مهرماه، به چند تای ان ها سر بزنید.

گالری گلستان

گالری «گلستان» از امروز تا جمعه، میزبان مجموعه جدیدی از نقاشی‌های علیرضا اسماعیلی با عنوان «درخت» خواهد بود. در این نمایشگاه ۳۵ تابلو در ابعاد مختلف به‌نمایش گذاشته می‌شوند. نقاشی‌های این مجموعه با تکنیک‌های اکریلیک روی بوم و پاستل و مداد رنگی روی مقوا خلق شده‌اند.

گالری هپتا

کوروش ادیم، امیر علیمی و اشکان تیرداد در یک نمایشگاه، اتفاق تلخی را که برای درخت‌های توت یکی از مناطق تهران افتاده است، به‌نمایش می‌گذارند. این نمایشگاه ۱۷ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری هپتا به نشانی پاسداران‌، اختیاریه جنوبی‌، رازقی شمیرانی‌، شماره ۳۰ افتتاح می‌شود.

گالری شکوه

نمایشگاه نقاشی‌های حمید پوربهرامی با عنوان «سالیان گم» با نماهایی از شهر آبادان افتتاح می‌شود. نمایشگاه نقاشی‌های «سالیان گم» از ۱۷ تا ۲۸ مهرماه در گالری «شکوه» به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ١٩ برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هرروز به‌جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری دفینه

نمایشگاه «رنگ، بوم، معماری» با نمایش ۲۵ اثر هنری از هنرمندان داخلی و خارجی شامگاه ۱۳ مهرماه در گالری «دفینه» افتتاح شد. این نقاشی‌ها متعلق به گنجینه‌ رنگ و نقش مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان هستند. یکی از نکات قابل‌توجه این نمایشگاه، نمایش دو تابلوی نقاشی آبرنگ از آدولف هیتلر و مربوط به قرن ۱۹ میلادی است. این نمایشگاه از ۱۳ تا ۲۷ مهرماه در گالری «دفینه» به نشانی خیابان ولیعصر، ابتدای بلوار میرداماد، کوچه دفینه، میزبان علاقه‌مندان است.

گالری مس‌نگار

نمایشگاه گروهی «آثار نفیس هنرمندان قلم‌زن ایران» با هدف نکوداشت بزرگان قلم‌زنی ایران و تحسین هنرمندان جوان برگزار می‌شود. نمایشگاه گروهی «آثار نفیس هنرمندان قلم‌زن» ۱۷ مهرماه ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح می‌شود و تا ۳۰ مهرماه در گالری «مس‌نگار» به نشانی تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری شماره ۵ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

فرهنگسرای بهمن

تازه‌ترین نمایشگاه انجمن هنرمندان خودآموخته با نمایش ۸۰۰ اثر هنری برپا شده است. این نمایشگاه با نمایش بیش از ۸۰۰ اثر هنری از ۸۰ هنرمند از هنرمندان خودآموخته استان‌های سراسر کشور میزبان علاقه‌مندان است. این نمایشگاه از ۱۳ تا ۲۲ مهرماه از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در فرهنگسرای «بهمن» ادامه دارد.

گالری حنا

۲۸ هنرمند آثار خود را در شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی با محوریت یک سوژه‌ی اجتماعی به‌نمایش می‌گذارند. در نمایشگاه «کبریت‌های نیم‌سوخته» ۲۸ اثر از ۲۸ هنرمند در قالب عکس، نقاشی، حجم، گرافیک، تصویرسازی و ویدئواینستالیشن در این نمایشگاه ارائه می‌شوند. این آثار موضوع‌محور هستند و ۹۰ درصد آن‌ها به‌صورت اختصاصی برای این نمایشگاه خلق شده‌اند. نمایشگاه «کبریت‌های سوخته» از ۱۷ تا ۳۰ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری حنا به نشانی خیابان دولت، ابتدای بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی، جهان‌تاب، بیگلرپور شرقی، شماره ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

موزه عکسخانه شهر

نمایشگاهی از پرتره‌های ۲۸ هنرمند اثر «فخرالدین فخرالدینی» که شامل ۲۸ قطعه عکس سیاه و سفید ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر از چهره‌های هنرمندان در رشته‌های هنری مختلف است، به‌نمایش درآمده است. علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۴ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، نبش میدان بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر مراجعه کنند.

گالری راه ابریشم

نمایشگاه آثار کامبیز درمبخش با عنوان «لطفا لبخند بزنید» برپا شده است. ۳۰ کاریکاتور، ۳۴ فریم عکس و تعدادی از آثار آرت‌ورک (عکس نقاشی) درمبخش در این نمایشگاه روی دیوار گالری رفته است. نمایشگاه «لطفا لبخند بزنید» از ۲۷ شهریور تا ۳۰ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «راه ابریشم» به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان قدس و وصال، شماره ۲۱۰، طبقه ۴ میزبان علاقه‌مندان است. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

خانه هنرمندان ایران

هم‌زمان با روز جهانی سالمندان و سالروز ۸۹ سالگی «بی‌بی‌حاضر امیدواری» نمایشگاهی از عروسک‌ها و قصه‌های او با عنوان «قصه‌دوزی‌های بی‌بی‌حاضر» در نگارخانه «زمستان» خانه‌ی هنرمندان ایران افتتاح شده است. نمایشگاه عروسک‌ها و قصه‌های بی‌بی ‌حاضر امیدواری تا ۱۹ مهرماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به هنر‌های سنتی و فوکلور ایران می‌توانند برای دیدن این آثار هرروز از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری پردیس ملت

سومین نمایشگاه نقاشی «جوانان پیشرو» با ادای احترام به قربانیان «فاجعه منا» در گالری پردیس ملت گشایش یافته‌ است. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه تا هشتم آبان‌ماه هرروز از ساعت ۱۱ تا ۲۱ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبه‌روی کردستان، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

فرهنگسرای نیاوران

معماران ایرانی برای نخستین‌بار «صندلی» طراحی کرده‌اند و آثار خود را در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران در معرض دید عموم قرار داده‌اند. این نمایشگاه به‌مدت دو هفته (از ۳ تا ۱۷ مهرماه) و برای اولین‌بار در مدت ۱۸ ماه فعالیت معماران ایرانی از طرح تا اجرا، برای ارائه در این نمایشگاه آماده شده‌ است. علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

نگارخانه فرهنگسرای گلستان

نمایشگاه نقاشی‌های انتزاعی پروین فراهانی با عنوان «خانه‌ام ابریست» با الهام از ادبیات معاصر در نگارخانه فرهنگسرای گلستان برپا شده است. هنرمند در خلق این آثار تلاش کرده با الهام از ادبیات معاصر، آثاری را خلق کند و به‌نمایش بگذارد و از رنگ و فرم‌های تمثیلی و غیرطبیعی برای بیان مفاهیم خود بهره بگیرد و با کمک علائم مشخصه ظاهری، احساساتی را که خود تجربه کرده، به دیگران انتقال دهد و با توجه به روحیات و فنون خویش و با شکستن قالب‌ها و برجسته‌نمایی نگرش خود را بیان کند. این نمایشگاه از ۱۱ تا ۲۲ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه گلستان واقع در منطقه ۸، فرهنگسرای گلستان میزبان علاقه‌مندان است.

۱۴ موزه خصوصی در کشور وجود دارد

خبر آخر اینکه رئیس اداره‌کل موزه های کشور هفته پیش اعلام کرد که ۱۴ موزه خصوصی در کشور وجود دارد. همواره در روزهای شنبه، در بسته خبری گردشگری ایران در هفته که گذشت، دنیای گردشگری ایران را دنبال کنید. فعالان صنعت گردشگری کشور می‌توانند برای معرفی رویدادها و فعالیت های گردشگری در شهر خود و درج در بسته خبری شنبه ها، با سرویس خبری پرتال در تماس باشند. تهیه شده در کجارو

مطالب مرتبط:

دیدگاه