۱۲ سفر جاده ای در هند که طی یک سال باید بروید (قسمت دوم)

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار پنجشنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۱۲ سفر جاده ای در هند که طی یک سال باید بروید (قسمت دوم)

 سفرهای جاده‌ای یکی از هیجان‌انگیزترین سفرها است که می‌توانید درکنار دوستان و در کشوری با طبیعت زیبا و جاده‌ای با مسیرهای متنوع مانند هند تجربه کنید. در این مقاله با کجارو همراه باشید.

هند کشوری با فرهنگ‌های متنوع و جالب است. این کشور دارای طبیعت و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متنوعی است که مورد توجه مسافران مختلف است از جمله جاذبه‌های دیدنی هند را می‌توانید در یک سفر جاده ۱۲ روزه تجربه کنید و از مناظر و دیدنی‌های بین راه در هند لذت ببرید شما می‌توانید در این سفر جاده‌ای همراه با دوستان و خانواده‌تان یکی از بهترین سفرهای زندگی‌تان را رقم بزنید. ما در اینجا ۱۲ تا از بهترین سفرهای جاده‌ای ممکن در هندوستان که شما باید در طی سال جاری از آن‌ها دیدن کنید را معرفی می‌کنیم.

احمدآباد به کاتچ

سفر از احمدآباد به مقصد سرزمین بیابان‌های نمکی سفید (یعنی کاتچ) تقریبا هفت ساعت به طول می‌انجامد و فاصله‌ای ۴۰۰ کیلومتری (۲۴۸ مایل) را شامل می‌شود. لذت بردن از مناظر زیبا، لذت از غذاهای دوست داشتنی و مشاهده هنر و فرهنگ فوق‌العاده گجرات، در حالی که روی کوه‌های منحصربه‌فرد متصل کننده جاده‌های احمدآباد به کاتچ هستید تجربه‌ای وصف‌ناپذیر است.

سفرهای جاده‌ای

جاده‌های این مسیر به‌خوبی توسعه یافته‌اند، اما باید سفر را زودتر شروع کرد تا به ترافیک برخورد نکنید. هنگامی که به کاتچ می‌رسید، حتما از اقامت‌گاه حیوانات وحشی که محیطی با بیش از ۳۰۰۰ حیوان وحشی است.

چاری - دهند، که آسمانی مملو از پرنده دارد و روستای هودکو که در همان نزدیکی واقع شده و مکانی برای خرید صنایع دستی نفیس است، دیدن کنید.

بهترین زمان برای رفتن به این مکان ماه‌های اکتبر- مارس است.

کلکته به دیقا

تقریبا هر فرد اهل کلکته خود را متعهد می‌داند که آخر هفته خود را در سواحل کلکته بگذراند. این سفر شامل مناظری در طول ۱۸۴ کیلومتر (۱۱۴ مایل) جاده پوشیده شده با درختان سرسبز و منظره‌های بسیار زیبا است که رانندگان را مجاب به توقف می‌کند. با گذر از جاده‌های NH۱۶ و NH۱۱۶B می‌توان ظرف ۴ ساعت از کلکته به دیقا رفت، و از رستوران‌های عالی دابا موجود در مسیر بهره برد.

سفرهای جاده‌ای در هند

در دیقا، برخی از افراد وقت خود را صرف دیدن خورشید در ساحل، برخی خوردن غذاهای دریایی خوشمزه، و برخی به لذت بردن از غروب آفتاب در ساحل یا اسب‌سواری در آب‌های کم عمق اختصاص می‌دهند.

بهترین زمان برای رفتن به این مکان ماه‌های ژوئیه- مارس است.

دارجیلینگ به پالینگ

باغ چای شاداب، کوه‌های باشکوه و منظره‌های دیدنی از هر طرف، چشم‌اندازهای این سفر جاده‌ای هستند. دارجیلینگ و پالینگ ۷۲ کیلومتر (۴۴ مایل) فاصله دارند که می‌توان در عرض چهار ساعت این مسیر را طی کرد.

سفرهای جاده‌ای در هند

در یک باغ چای توقف کنید و چای تازه دمی میل کنید، تا انرژی‌تان افزایش یابد. جاده‌ها کاملا ایمن و مناسب هستند، جاده‌هایی سراسر صاف که دارای ایستگاه‌های غذاخوری متعددی هستند.

بهترین زمان برای رفتن به این مکان ماه‌های مارس- ژوئن، سپتامبر- دسامبر است.

بمبئی به کوه ابو

مسیر زیبای بمبئی به کوه ابو از شهرهایی عبور می‌کند که روی تپه‌های سرسبز ایجاد شده‌اند، فاصله این دو منطقه ۷۶۵ کیلومتر (۴۷۵ مایل) است که می‌توان در عرض ۱۲ ساعت از طریق مسیر NH۴۸ مسیر را طی کرد. عجله ندارید؟ همه چیز را کنار بگذارید و با سه فرهنگ مختلف موجود در طول مسیر آشنا شوید، مهاراشترا، گجرات و راجستان.

سفرهای جاده‌ای در هند

اما مقصد این سفر هم بسیار شگفت‌انگیز است. تعداد زیادی دبابا(اسم رستوران) و رستوران‌ها مختلف در مسیر همانند ویوادادارا یا احمدآباد وجود دارد و همچنین سفر به کوه ابو مسافران را با مناظر سرسبز و کوه‌های مه‌آلود روبه‌رو می‌کند.

بهترین زمان برای رفتن به این مکان ما‌های ژوئیه - اکتبر است.

بنگلور به اوتی

این سفر جاده‌ای مناسب دوستداران طبیعت است، مسیرهایی طبیعی در هر دو طرف قرار دارد که با مسیرهای زیبا و شگفت‌انگیز، کوه‌های سبز و شاداب و منظره‌های زیبا مزین شده‌ است. از جنگل‌های وحشی و آرام و روح‌انگیز بندپیور و همچنین کاخ‌های تاریخی شهر باستانی میسور گذر کرده و لذت ببرید. با زیبایی بی‌نظیر ناشی از چندین هکتار گیاه چای کاشته شده، آبشارهای باشکوه و دریاچه‌های شفاف، به اوج لذت می‌رسید.

سفرهای جاده‌ای در هند

این مسیر در امتداد جاده NH۲۷۵ بوده و ۲۷۸ کیلومتر (۱۷۲ مایل) طول دارد، که در عرض شش ساعت قابل طی شدن است و سرشار از غذاهای آماده برای پذیرایی از شما است.

بهترین زمان برای رفتن به این مکان ماه‌های اکتبر- ژوئن است.

مثلث طلایی (دهلی-آگرا - جیپور)

فهرست موجود بدون اشاره به مثلث باستانی طلایی، که سه شهر تاریخی و فرهنگی و گوناگون دهلی، آگرا و جیپور که از طریق بزرگ‌راه یامونا و NH۸ به هم متصل می‌شوند، ناقص است. این سفر جاده‌ای هم جذاب و هم زیبا است، و هم بهترین هتل‌ها و رستوران‌ها را برای پذیرایی از شما ارائه می‌دهد. اگرچه این سفر مسیری ۴۴۹ کیلومتری (۲۷۹ مایل) دارد که می‌توان در هفت ساعت آن را طی کرد،

اما می‌توان این مدت را به دو یا سه روز افزایش داد و در برخی مکان‌ها توقف کرد، از جمله مکان‌های تاریخی دهلی (مانند مسجد جما و قلعه سرخ مغول)، شگفتی‌های معماری و تاریخی آگرا (مانند تاج محل و قلعه آگرا) و جیپور، شهر پینک (بازدید از قصر شهر، معماری شگفت‌انگیز تاج‌محل و قلعه تاریخی آمر و مغازه لباس‌های سنتی راجستان) همچنین بازدید از جواهرات در بازارهای محلی محبوب مثل بازار طرابلس و چاندپول.

سفرهای جاده‌ای در هند

بهترین زمان برای رفتن به این مکان ماه‌های اگوست - مارس است.

 بیشتر بخوانید:

مطالعه قسمت اول

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه