پرواز بزرگترین هواپیمای آبی-خاکی جهان برای نخستین بار در چین

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۶
پرواز بزرگترین هواپیمای آبی-خاکی جهان برای نخستین بار در چین

بزرگترین هواپیمای آبی-خاکی جهان از نوع «ای.جی ۶۰۰» ساخت چین، برای نخستین اواخر ماه مه (۳۱ روز منتهی به خرداد ۱۳۹۶ خورشیدی) از شهر «چوای» در جنوب «چینبه» به پرواز در خواهد آمد.

چین تحقیقات در زمینه توسعه تجهیزات نظامی را هم‌زمان با در پیش گرفتن موضعی قاطعانه‌تر در مناقشات ارضی در مناطقی همانند دریای چین جنوبی، گسترش داده و همین مسئله موجب نگرانی کشورهای منطقه آسیا و اقیانوس آرام و آمریکا شده است.

هواپیمای آبی-خاکی

شین‌هوآ به نقل از شرکت دولتی صنایع هواپیمایی چین اعلام کرد این هواپیما نخستین پرواز خود را بر فراز خشکی انجام خواهد داد؛ سپس، پرواز دیگری با برخاستن از سطح آب در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ انجام خواهد داد.

طراحی و ساخت این هواپیما حدود هشت سال طول کشید و اندازه آن تقریباً به اندازه یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ است. این هواپیما برای اجرای عملیات نجات دریایی و مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها طراحی شده است.

هواپیمای آبی-خاکیخبرگزاری شین‌هوآ اعلام کرد شرکت صنایع هواپیمایی چین تاکنون ۱۷ سفارش برای ساخت این هواپیما دریافت کرده است که نشان‌دهنده مورد توجه قرار گرفتن این هواپیماست. این هواپیما می‌تواند تا مسافت ۴۵۰۰ کیلومتر پرواز کند و با محموله‌ای در حدود ۵۳ و نیم تُن از زمین بلند شود.

چین برنامه گسترده‌ای را برای نوسازی تجهیزات نظامی خود از جمله آزمایش موشک‌های ضدماهواره، ساخت جنگنده‌های رادارگریز، ساخت یک ناو هواپیمابر داخلی و خرید یک ناو هواپیمابر از اوکراین به اجرا گذاشته است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه