۱۱ نکته برای کوله گردی در کلمبیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
۱۱ نکته برای کوله گردی در کلمبیا

کوله‌گردی در کنار تمام سختی‌ها و دغدغه‌هایی که دارد، سفری جالب و ارزان است. به خصوص اگر کشورها و مقصدهایی را انتخاب کنید که زیاد مورد توجه گردشگران قرار ندارند. در چنین سفری، این فرصت برای شما فراهم می‌شود که زندگی یک ملت با فرهنگ متفاوت را از نزدیک ببینید. در ادامه نکاتی را در مورد کوله‌گردی در کلمبیا عنوان می‌کنیم. با کجارو همراه باشید.

کلمبیا چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی است که در شمال غربی این قاره قرار دارد. تنوع جاذبه‌های طبیعی کلمبیا بسیار چشمگیر و جالب توجه است؛ از قله‌های بلند و برفی آند گرفته تا دشت‌های گرم و مرطوب اطراف رود آمازون. همین جذابیت طبیعی و فرهنگ متفاوت باعث می‌شود تا گردشگران با وجود شورش‌های کوچک و ناآرامی‌هایی که در این کشور وجود دارد، باز هم آن را به عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب کنند.

هر روز از سال یک جشنواره در کلمبیا برگزار می‌شود. شرکت در این جشنواره‌ها، یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین تجربه‌های شما در سفر به کلمبیا خواهد بود. مسئولان این کشور در تلاش هستند تا گروه‌های شورشی را از شهرهای بزرگ و مشهور که محل رفت‌و‌آمد گردشگران هستند، دور نگه دارند. با این اوصاف، گردشگری در کلمبیا صنعت پررونقی است. در این کشور تفریحات مختلفی منتظر گردشگران است، از رودگردی گرفته تا تماشای اماکن مذهبی شگفت‌انگیز. نکته‌ی مثبت دیگر در مورد کلمبیا این است که نسبت به کشورهای اطرافش مثلا اکوادور، ارزان‌تر است.

در ادامه نکاتی در مورد کوله‌گردی در کلمبیا را عنوان می‌کنیم.

۱. مقصد و فصل سفر را با دقت انتخاب کنید

آب‌وهوا در کلمبیا در بخش‌های مختلف آن کاملا با هم متفاوت است. نواحی ساحلی و کوهستانی، تفاوت آب‌و‌هوایی عمده‌ای دارند. شهرهای نزدیک دریای کارائیب و اقیانوس آرام تابستان‌های بسیار گرمی دارند در حالی که بوگوتا، پایتخت کلمبیا، در نواحی مرتفع و مرطوب واقع شده و شب‌های سردی دارد. پروازها و اتوبوس‌های داخلی در ماه‌های دسامبر و ژانویه و هفته‌ی ایستر، گران می‌شوند و پروازهای بین‌المللی به مقصد کلمبیا در فوریه، در ارزان‌ترین حالت خود قرار دارند.

۲. در هاستل‌ها اقامت کنید

سیستم هاستل‌ها در کلمبیا روز‌به‌روز گسترش پیدا می‌کند بنابراین همیشه مکانی برای اقامت با قیمت‌های پایین پیدا می‌شود. این هاستل‌ها امکاناتی چون وای‌فای رایگان، صبحانه‌ی ساده، امکان استفاده از آشپزخانه، خشک‌شویی، کرایه دوچرخه و کتابخانه دارند. بسیاری از این هاستل‌ها تورهای داخلی و گشت‌و‌گذار برگزار می‌کنند.

کلمبیا

۳. اتوبوس‌های ارزان‌تر را پیدا کنید

اتوبوس مهم‌ترین وسیله‌ی حمل‌ونقل عمومی در مسیرهای طولانی در کلمبیا است. این اتوبوس‌ها از نظر امکانات، سرعت و قیمت، تنوع زیادی دارند. برای انتخاب اتوبوسی که مناسب شرایط شما باشد باید به شرکت‌های مختلف سر بزنید. مینی‌بوس‌های Kia ارزان‌تر و سریع‌تر و البته شلوغ‌تر هستند. سرویس‌هایی موسوم به puerta-a-puerta بین شهرهای کارتاگنا و سانتا مارتا وجود دارد که شما را جلوی هاستل مورد نظرتان پیاده می‌کند. هاستل‌ها هم می‌توانند به شما در انتخاب وسیله‌ی مورد نظرتان کمک کنند.

۴. مثل اهالی غذا بخورید

کلمبیایی‌ها معمولا ناهار مفصلی نزدیک‌های غروب می‌خورند. شما هم می‌توانید از این طریق در هزینه‌های خورد و خوراک خود صرفه‌جویی کنید. هر شهری یک بازار ارزان دارد که در آن غرفه‌های فروش غذا وجود دارد. در این غرفه‌ها می‌توانید با قیمت‌های خوبی، غذای محلی و ارزان بخرید. غروب‌ها هیچ مشکلی از بابت غذای خیابانی ندارید. هزاران غرفه‌ی فروش غذای خیابانی غذاهای مختلفی چون همبرگر، هات‌داگ، پیتزا، امپانادا (سمبوسه یا پیراشکی) و آره‌پا (arepas) عرضه می‌کنند. آره‌پا غذای محلی کلمبیا و ونزوئلا است که با آرد ذرت تهیه و با پنیر و آووکادو سرو می‌شود.

۵. در تعطیلات سفر نکنید

کلمبیایی‌ها جشنواره‌های متعددی دارند. مطمئنا شرکت در این جشنواره‌ها در کنار اهالی شهرها، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر شما خواهد بود. اما این نکته را هم در نظر بگیرید که سفر در زمان برگزاری این جشنواره‌ها به خصوص در کریسمس یا ایستر، ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه کند بنابراین بهتر است از سفر در این ایام اجتناب کنید. چون ممکن است با درهای بسته‌ی رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و بانک‌ها و اتوبوس‌های شلوغ مواجه شوید.

کلمبیا

۶. اسپانیایی یاد بگیرید

نیازی نیست که زبان اسپانیایی را در سطح بالایی آموزش ببینید. آموزش در حد مبتدی و یاد گرفتن جملات و کلمات ساده، تفاوت زیادی در سفر شما ایجاد می‌کند. با یادگیری زبان، بهتر می‌توانید با اهالی ارتباط برقرار کنید و زندگی و سنت‌های اهالی را از نزدیک ببینید.

۷. ارازن‌تر تماس بگیرید

خریدن سیم‌کارت در کلمبیا ارزان و ساده است. شرکت Claro پوشش‌دهی خوبی در سراسر کلمبیا دارد. از یکی از شرکت‌های اپراتور موبایل، سیم‌کارت بخرید تا در هزینه‌های مکالمات خود در کلمبیا صرفه‌جویی کنید. حتی می‌توانید از دستفروش‌ها، چند دقیقه گوشی کرایه کنید و برای تماس داخلی استفاده کنید. در هاستل‌ها هم می‌توانید مقصد بعدی خود را رزرو کنید. بسیاری از این هاستل‌ها از نرم‌افزار Whatsapp هم استفاده می‌کنند.

۸. فروشگاه‌های زنجیره‌ای Éxito را پیدا کنید

فروشگاه‌های زنجیره‌ای Éxito در بیشتر شهرهای کلمبیا شعبه دارند. در این فروشگاه‌ها می‌توانید غذا و نوشیدنی ارزان پیدا کنید؛ حتی لباس هم در این فروشگاه‌ها پیدا می‌شود. در واقع بیشتر وسایل مورد نیاز خود را می‌توانید از یک جا خریداری کنید. علاوه بر این، امکاناتی مانند کافه، داروخانه، خودپرداز و آژانس‌های مسافرتی هم در این فروشگاه‌ها وجود دارد.

کلمبیا

۹. برگزارکننده‌های تور داخلی را انتخاب کنید

برای اینکه بیشترین لذت را از سفر به کلمبیا ببرید، بهتر است از برگزارکننده‌های تور داخلی استفاده کنید که معمولا تورهای ویژه‌ی کوله‌گردی دارند. علاوه بر تورهای مخصوص کوله‌گردی، تورهای ورزشی و ماجراجویانه‌ی دیگری هم در کلمبیا توسط شرکت‌ها و آژانس‌های گردشگری مختلف به گردشگران ارائه می‌شود. با توجه به سلیقه و بودجه‌ی خود می‌توانید از این تورهای داخلی استفاده کنید.

کلمبیا

۱۰. پول خرد جمع کنید

خرد کردن پول‌های درشت در کلمبیا کار بسیار سختی است چرا که پول خرد بسیار کمیاب است به خصوص در نواحی روستایی. ایستگاه‌های اتوبوس و سوپرمارکت‌ها بهترین مکان برای خرد کردن پول هستند.

۱۱. خودتان را در شرایط خطرناک قرار ندهید

کلمبیایی‌ها مردمی مهمان‌نواز و مهربان هستند اما در سفر به کلمبیا دقت کنید که خودتان را در موقعیت‌های خطرناک قرار ندهید و اجازه‌ی سو استفاده به کسی ندهید. مراقب وسایل شخصی خود باشید و در محله‌های مشکوک رفت‌وآمد نکنید. احتیاط را سرلوحه‌ی کارتان قرار دهید تا با مشکلی مواجه نشوید.

مطالب مرتبط:

منبع roughguides

دیدگاه