تماشا کنید: سفر به دور هند در ۲ دقیقه

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان یکشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
تماشا کنید: سفر به دور هند در ۲ دقیقه

سفر به دور هند در ۸۵ ساعت، قطاری هفتگی است که از شمال شرقی هند به جنوبی‌ترین بخش آن حرکت می‌کند. تکنیک عکاسی تایم لپس در تور ۸۵ ساعته به دور هند با این قطار، به کمک عکاس کانادایی آمده تا شما را در سفر با این قطار همراه خود کند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا ویدیوی ۲ دقیقه‌ای از این سفر را تماشا کنید.

تکنیک عکاسی تایم لپس به عکاسان این امکان را می‌دهد که با تصویربرداری با سرعت بالا یا پایین، تصاویری ببیند که در قالب طبیعی زمان یا خیلی سریع است، یا آن قدر تدریجی و کند است که چشم انسان قادر به تشخیص تغییرات نیست. در فیلم‌برداری غالبا جزئیات از دست می‌روند؛ اما در شیوه‌ی نسبتا جدید عکاسی گاه گذشت (Time lapse) خصوصا پس از شروع دنیای دیجیتال، امکان این به وجود آمد که فرآیندهایی که به خاطر کندی زمان از چشم ما پنهان هستند (مانند رشد یک گیاه، جزر و مد یا طلوع و غروب خورشید) با کیفیت و خلاقیت توصیف‌ناپذیری ثبت شوند. اکنون این تکنیک به کمک عکاسی هندی آمده تا شما را در تجربه‌ای بی‌نظیر همراه کند.

قطار سریع السیر دیبروگاره به کانیاکماری (Dibrigarh-Kanyakumari Vivek Express) که به صورت هفتگی حرکت می‌کند، مسافران را بین دیبروگاره در شمال شرقی هند و کانیاکماری در جنوبی‌ترین بخش هند جا به جا می‌کند. قطار هفتگی هند مسافتی حدود ۴۲۳۳ کیلومتر را می‌پیماید و از هفت استان در هند عبور می‌کند. این سفر ۸۵ ساعت طول می‌کشد. قطار هفتگی هند در حال حاضر رکورد طولانی‌ترین قطار هند را از نظر مسافت و زمان در اختیار دارد. این قطار در مسیر خود ۵۷ توقف دارد.

طولانی ترین قطار هند

از آن‌جا که برای کمتر کسی این امکان وجود دارد تا در این تور ۳/۵ روزه‌ی هندی شرکت کند، اد هانلی (Ed Hanley) نوازنده و عکاس کانادایی، در این سفر شرکت و همه چیز را ضبط کرده است. نتیجه‌ی آن ویدیوی تایم لپس بی‌نظیری است که هر کسی را قانع می‌کند زمانی که در سفر با قطار می‌گذراند واقعا ارزش آن را دارد. در ادامه می‌توانید این ویدیو تایم‌لپس دو دقیقه‌ای را مشاهده کنید:

مطالب مرتبط:

دیدگاه