۳۶ مکانی که باید بعد از سی سالگی به آنها سفر کنید

سارا صریحی | پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

به سی سالگی که می‌رسیم و سه دهه از زندگیمان می‌گذرد، دیدمان تغییرات اساسی می‌کند. دیگر نه می‌توانیم با جوان‌ترها تفریحات پردردسر داشته باشیم و نه با مسن‌ترها دم‌خور شویم، پس باید به‌دنبال راه بهتری برای تفریح باشیم. چه راهی بهتر از سفر کردن؟ با کجارو همراه باشید تا با مکان‌هایی که باید پس از سی سالگی حتما به آن‌ها سفر کنید آشنا شوید.

سی ساله که می‌شوید قطعا وضع مالی‌تان از بیست سالگی بهتر شده است و از آن‌جایی که سه دهه‌ی اول زندگی را گذرانده‌اید، دوست دارید کارهای جدید را امتحان کنید. از یک طرف هم دیگر آن جسارت نوجوانی و بیست سالگی را ندارید، پس شاید امن‌ترین و آرام‌ترین کاری که می‌توانید بکنید سفر است. آن هم سفر به این مکان‌های زیبا که در ادامه خواهید دید.

مکزیک

تولوم

می‌توانید به سواحل زیبای تولوم بروید و سایت‌های باستانی و دیدنی قوم مایاها را از نزدیک ببینید.

آرژانتین

دره‌ی یخی آپسالا

به پاتاگونیا بروید و از دره‌ی یخی آپسالا شگفت‌زده شوید. این دره در پارک ملی کوه‌های یخی قرار گرفته است.

زیمباوه

شنا در استخر شیطان آبشار ویکتوریا را انتخاب کنید و لب صخره و در مرز زیمباوه و زامبیا با هیجان بیش از حدی که دارد تجربه‌ی منحصربه‌فردی را رقم بزنید.

آمریکا

آمریکا

اگر اهل پیاده‌روی‌های طولانی مدت در دل طبیعت هستید، به آمریکا بروید و در مسیر ۴۲۶۴ کیلومتری که از کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن می‌گذرد پیاده‌روی کنید. البته نیازی نیست همه مسیر را یک‌روزه طی کنید.

ژاپن

چشمه‌ی آب گرم جیگکودانی یائن کوئن

با میمون‌های برفی و سفید ژاپنی عکس‌های بسیار بامزه و زیبا بیندازید. مخصوصا زمانی که مشغول آب تنی کردن در چشمه‌ی آب گرم جیگکودانی یائن کوئن هستند.

پالائو، اقیانوس آرام

جزیره‌ی ایل مالک

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به عروس‌های دریایی هستید، به دریاچه‌ی عروس دریایی در جزیره‌ی ایل مالک بروید و با آن‌ها شنا کنید. البته خیلی مراقب باشید، زیرا این موجودات زیبا بسیار خطرناک هستند.

جنوب شرقی آسیا

جنوب شرقی آسیا

به جنوب شرقی آسیا بروید و از مکان‌هایی چون چیانگ مای در تایلند، آنگکور وات در کمبوجیه، لائوس، هانوی، ویتنام، بالی و اوبود در اندونزی دیدن کنید.

آمریکا

آسپن

یک خانه در میان دامنه‌های پوشیده از برف آسپن در کولورادو اجاره کنید و از یک زمستان رومانتیک لذت ببرید.

آمریکا

پی آ هی

اگر علاقه‌مند به موج‌سواری هستید می‌توانید به «پی آ هی» در هاوایی بروید، جایی که در دنیا به ارتفاع موج‌هایش معروف است و بهشت موج‌سواران ماجراجو و سرسخت محسوب می‌شود.

اکوآدور

کاسا د آربول

در کاسا د آربول و در انتهای دنیا تاب‌سواری کنید و از مناظر متحیرکننده‌ی آتشفشان تانگوراهوآ نهایت لذت را ببرید.

ساموئا

گودال تو سو آ اوشن

اگر دوست دارید در بکرترین و زیباترین استخرهای طبیعی دنیا شنا کنید، گودال تو سو آ اوشن را حتما به خاطر داشته باشید. استخری با ۳۰ متر عمق و آب بسیار زلال که در اطراف هم با باغ‌های بسیار زیبا احاطه شده است.

آمریکا

پارک ملی برایس کنیون

اگر اهل راهپیمایی‌های سخت و طاقت‌فرسا هستید به پارک ملی برایس کنیون در یوتا بروید و برای دیدن یکی از زیباترین مناظر دنیا به قله‌ی رنگین‌کمان صعود کنید.

گرینلند

ايتوكورتيرمايت

برای رفتن به ايتوكورتيرمايت در گرینلند کمی کارتان سخت‌تر است، زیرا تنها با هلیکوپتر می‌توان به اینجا دسترسی داشت. البته وقتی رسیدید می‌توانید در بزرگ‌ترین آب‌دره‌ی دنیا قایق‌سواری کنید.

پلینزی فرانسه

بورا بورا

در خانه‌های ییلاقی روی آب در بورا بورا اقامت کنید و از زیبایی‌های آب زلال و طبیعت اطراف نهایت استفاده را ببرید.

سوئیس

کوه‌های آلپ سوییس

اگر دلتان تفریحات زمستانی می‌خواهد به کوه‌های آلپ سوئیس بروید و لذت وصف‌نشدنی اسکی در این کوه‌ها را برای همیشه ثبت کنید.

مکزیک

ریو گرانده

دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید؟ به نیومکزیکو بروید و بر فراز ریو گرانده و در جشن سالانه‌ی بالن‌سواری، با یک بالن رنگی و زیبا پرواز کنید.

کاستاریکا

کاستاریکا

اگر اهل ماجراجویی در دل طبیعت هستید و از ارتفاع نمی‌ترسید، به جنگل‌های انبوه و سرسبز کاستاریکا بروید و بر فراز آن‌ها با زیپ‌لاین سر بخورید.

استرالیا

دیوار بزرگ مرجانی

در آب‌های زلال دریای مرجانی استرالیا شیرجه بزنید و مناظر خیره‌کننده‌ی دیوار بزرگ مرجانی را از درون آب نظاره‌گر باشید.

پرو

شهر گمشده‌ی انیکاها

اگر دوست دارید از تاریخ باستان بدانید به پرو سفر کنید، از ماچو پیچو بالا بروید و خرابه‌های شهر گمشده‌ی اینکاها را از آن بالا ببینید.

کانادا

خلیج فاندی

اگر به کانادا بروید و در خلیج فاندی در نوا اسکوشیا قایق‌سواری کنید، احتمال زیادی دارد که نهنگ‌های کوهان‌دار را نیز از نزدیک ببینید.

بلیز

آکتون تونیچیل موکنال

در بلیز می‌توانید با غارنوردی در آکتون تونیچیل موکنال در تاریخ سفر کنید و دست‌سازها و حتی اسکلت هزار ساله‌ی انسان‌های قدیمی را هم از نزدیک ببینید.

روسیه

سنت پیترزبورگ

با رفتن به سن پترزبورگ و بازدید از قصرهای این شهر، یک زندگی اشرافی را تصور کنید.

آمریکا

تپه‌ی عنکبوت سمی مسا

اوج هیجان دوچرخه‌سواری را در مسیر دوچرخه‌سواری روی تپه‌ی عنکبوت سمی مسا در یوتا تجربه کنید.

فرانسه

کلیسای تاریخی سن میشل دیگوئیله

از ۲۶۸ پله برای رسیدن به کلیسای تاریخی سن میشل دیگوئیله بالا بروید و مطمئن باشید که به تمام سختی‌هایش می‌ارزد. این کلیسا سال ۹۶۲ میلادی و روی یک ساختار آتشفشانی ساخته شده است.

بولیوی

سالار د ییونی

می‌توانید یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد با رانندگی روی بزرگ‌ترین کویر نمکی دنیا یعنی سالار دی یونی برای خودتان خلق کنید.

آمریکای جنوبی

رودخانه ی آمازون

به دومین رودخانه‌ی طولانی دنیا سفر کنید و با قایق در آن از میان جنگل های آمازون بگذرید، جایی که خانه‌ی یک سوم گونه‌های حیوانی در دنیا است.

آفریقا

ساحارا

اگر اهل کویر، آرامش و شب‌های پر ستاره‌ی آن هستید، به ساهارا بروید.

ایسلند

بلو لاگون

دلتان می‌خواهد به یک اسپای معروف بروید و چند ساعتی را در آرامش بگذرانید؟ بهترین انتخاب اسپای طبیعی بلو لاگون ایسلند است.

کنیا

کنیا

نام آفریقا که می‌آید به یاد سافاری‌های پرهیجان آن می‌افتیم. پس به کنیا بروید و یکی از آن سافاری‌های به‌یادماندنی را برای خود خلق کنید.

نیوزلند

کویینزتاون

اهل هیجان هستید؟ به کویینزتاون نیوزلند سفر کنید؛ جایی که به آن پایتخت ماجراجویی دنیا می‌گویند. یک پاراگلایدر اجاره و بر فراز شهر پرواز کنید و از مناظر شگفت‌آوری که می‌بینید نهایت لذت را ببرید.

آمریکا

گرند کنیون

به آریزونا بروید و در آب‌های خروشان گرند کنیون رفتینگ کنید.

اندونزی

اندونزی

به این کشور زیبا که سفر کردید، یادتان باشد که از تقریبا ۴۵ آتشفشان فعال آن هم دیدن کنید.

امارات

دبی مارینا و ساحل جمیرا

اوج هیجان و ماجراجویی را با پرواز در ارتفاع ۳۰۰۰ متری تجربه کنید و از آن بالا دبی، مارینا و ساحل جمیرا را زیر پاهایتان نظاره‌گر باشید.

کرواسی

دریاچه‌های پلیتوایس

دریاچه‌های پلیتوایس در کرواسی که جزو میراث طبیعی جهان هم هستند، با غارهای آبی، آبشارها، طبیعت وحشی و غیره، می‌توانند مقصد بسیار خوبی برایتان باشند.

مصر

اهرام ثلاثه

حتما در برنامه‌هایتان مصر را هم بگنجانید و از تنها باقی‌مانده‌ی عجایب هفت‌گانه‌ی جهان یا همان اهرام ثلاثه دیدن کنید.

بوتان

معبد تاگشانگ پالپوگ

معبد تاگشانگ پالپوگ که به لانه‌ی ببر هم شهرت دارد، در دره‌ی پارو در کشور بوتان واقع شده است. این باور وجود دارد که دومین بودای بوتان در اینجا مدیتیشن می‌کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه