۱۰ کار جذابی که باید در سفر به فیلپیپین انجام دهید

محبوبه رستمی | پنجشنبه, ۴ شهریور ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

فیلیپین کشوری با هزاران جزیره‌ِ‌‌‌ی بزرگ و کوچک است که سواحل نرم و شنی بی‌شمار، جنگل‌های انبوه، آتشفشان‌های فعال، شهرهای جذاب و آب‌های گرم و شفافش آن را به مقصدی عالی در میان گردشگران تبدیل کرده‌اند. در ادامه با معرفی ۱۰ کار جذابی که باید در این کشور انجام دهید، تاحدودی راهنمای سفرتان خواهیم بود. باکجارو همراه باشید.

۱۰.  خرید در اس ام مگامال (SM Megamall)

مرکز خرید اس ام مگامال

مرکز خرید اس ام مگامال

مرکز خرید "اس ام مگامال" در شهر ماندالویونگ (Mandaluyong) قرار دارد. این مرکز جذاب برای دوستداران خرید مانند بهشتی رویایی به نظر می‌رسد. فروشگاه‌های این مکان میزبان برخی از محبوب‌ترین برندهای جهانی هستند. همچنین برای سرگرمی بیشتر یک پیست اسکیت، باشگاه بولینگ، سینما و سرگرمی‌های مختلف دیگری فراهم است. اگر عاشق خرید کردن هستید، نباید تجربه‌ی بی‌نظیر گشت و گذار در این مرکز خرید را از دست بدهید.

۹.  رفتن به پارک ملی صد جزیره (Hundred Islands National Park)

پارک ملی صد جزیره

پارک ملی صد جزیره

۱۲۴ جزیره در خلیج لینگاین پراکنده شده ‌و بهترین راه برای تماشای همه‌ی آن‌ها سوار بر هواپیما است. این پارک ملی مثالی عالی از طبیعت دست نخورده به شمار می‌رود، چرا که از میان این تعداد جزیره، تنها سه تای آن‌ها شامل جزیره‌ی گاورنر، جزیره‌ی کوئیزون و جزیره‌ی چیلدرن به منظور جذب گردشگر توسعه یافته‌اند. اکتشاف تنوع زیستی در این منطقه و تماشای گونه‌های در معرض خطر جانوری و گیاهی دلیل خوبی برای سفر به فیلیپین به شمار می‌رود.

۸.  اکتشاف در غار هاینادانان (Hinagdanan Cave)

غار هاینادانان

غار هاینادانان

غارهای زیرزمینی تاریخی هاینادانان نوعی زیبایی را ارایه می‌دهند که گویی خارج از این کره‌ی خاکی هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند از حفره‌های اتاق مانندی با روشنایی طبیعی، استالاکتیک‌هایی آویزان، ناودیس‌های بیرون زده و حوضچه‌هایی با چشم انداز رویایی دیدن کنند. این مکان در میان عکاسان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است به گونه‌ای که تاکنون از گوشه‌های زیادی از آن تصاویر زیبایی تهیه کرده‌اند.

۷.  تماشای تپه‌های شکلات (Chocolate Hills)

تپه‌های شکلات

تپه‌های شکلات

تپه‌های شکلات

تپه‌های شکلات در بوهول (Bohol) قرار دارند. این تپه‌های منحصربه‌فرد از محبوب‌ترین جاذبه‌های کشور فیلیپین به شمار می‌روند. در افسانه‌ها آمده است که پس از درگذشت معشوق غولی به نام آروگو (Arogo)، اشک چشم این غول بر اثر گریه‌های بسیار طولانی  خشک  و در نهایت باعث پدید آمدن این مناظر زیبا شد. باور اینکه چنین زیبایی به وسیله‌ی نیروهای مافوق طبیعی ساخته شده باشد واقعا وسوسه‌انگیز است، با این وجود دانشمندان هم توضیح خودشان را دارند. این ساختارهای زمین‌شناسی با چمن‌های خشک قهوه‌ای پوشیده شده‌اند، از این رو به آن‌ها نام تپه‌های شکلات اطلاق می‌شود. حدود ۱۲۶۰ تپه قابل مشاهده است که از میان درختان بیرون زده‌اند. همچنین دو اقامتگاه تفریحی در این ناحیه دایر شده است که به هر نقطه‌ای از این مناظر زیبا اشراف دارند.

۶. سفر به جزیره‌ پالاوان (Palawan Island)

جزیره پالاوان

جزیره پالاوان

پالاوان بزرگ‌ترین جزیره در استان اپونیموس (eponymous) و همچنین محبوب‌ترین مقصد تفریحی آن به شمار می‌رود. طبیعت این جزیره دست نخورده و بسیار تاثیرگذار است. در این مکان از کوه‌های سنگی و جنگل‌های انبوه گرفته تا سواحل سفید شنی و آب‌های گرم و شفاف مقصدی ایده‌آل را برای تعیلات فراهم نموده‌اند. آب و هوای این ناحیه در بهار و تابستان معتدل است، از این رو این دو فصل برای سفر و تعطیلات فضای باز بسیار مناسب هستند.

۵. سفر به مانیلا (Manila)

مانیلا

مانیلا

مانیلا

پایتخت فیلیپین بدون شک جاذبه‌های گردشگری فراوان و مقصدهای جذاب متنوعی را در اختیار علاقمندان از سراسر جهان می‌گذارد. پارک اقیانوس، باغ وحش، موزه‌ها، مراکز خرید و رستوران‌های خوب تجربه‌ی سفر به این شهر را به یادماندنی می‌کنند. مانیلا مرکز تجارتی فیلیپین به شمار می‌رود و هرساله بیش از ۱ میلیون گردشگر  از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند.

۴.استراحت در جزیره پانگ‌لائو (Panglao Island)

جزیره پانگ‌لائو

جزیره پانگ‌لائو

جزیره پانگ‌لائو

مانند بسیاری از جزایر فیلیپین، جزیره‌ی "پانگ‌لائو"  چشم اندازهای متنوع، از سواحل سفید شنی گرفته تا تپه‌ها و کوهستان‌ها را ارایه می‌دهد. این جزیره برای حمام کردن، غواصی با لوله‌ی تنفسی و همچنین آیلند هوپینگ (گذشتن از یک اقیانوس با سفرهای کوتاه بین جزایر مختلف)، تماشای دلفین‌ها، غواصی با تجهیزات، کایت سواری و حتی ماهیگیری عالی است. فرصت لذت بردن از آفتاب و آب‌های گرم و شفاف در جزایر بکر به همراه تعدادی تفرجگاه و رستوران بدن شک ارزش سفر به فیلیپین را دارد.

۳. گردش در کوه پیناتوبو (Mount Pinatubo)

کوه پیناتوبو

کوه پیناتوبو

روی جزیره‌ی لوزون در رشته‌ کوه‌های کابوزیلان (Cabusilan Mountains range) یک آتشفشان فعال وجود دارد. در بالای این کوه و درون دهانه‌ی آن دریاچه‌ی پیناتوبو واقع شده که چشم اندازی دیدنی را خلق کرده است. اگر سختی مسیر را به جان بخرید در این مکان می‌توانید سفری به یادماندنی را برای خودتان رقم بزنید. لذت بردن از پیاده‌روی و تماشای مناظر بسیار زیبایی که از بالای قله جلوی چشمانتان گشوده خواهد شد، ارزش سفر به این منطقه را دوچندان می‌کند.

۲. کاوش تالاب در ال نیدو (El Nido)

ال نیدو

ال نیدو

ال نیدو

منطقه‌ حفاظت شده‌ی "ال نیدو" بهترین مقصد جزیره‌ای و ساحلی در سراسر فیلیپین به شمار می‌رود. این مکان با صخره‌های بلند مرمری که از تالاب‌های بکر بیرون زده‌اند، بسیار جذاب به نظر می‌رسد. می‌توانید این ناحیه را با استفاده از قایق سواری که یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های تفریحی در فیلیپین محسوب می‌شود، کاوش کنید. البته نباید از شنا کردن و گرفتن حمام آفتاب هم غافل شد. ال نیدو مکانی به واقع تماشایی است که فعالیت‌های تفریحی فضای باز بی شمار و نقاط دیدنی جذابی را در اختیار علاقمندان می‌گذارد.

۱.  آتشفشان مایون (Mayon Volcano)

آتشفشان مایون

آتشفشان مایون

آتشفشان مایون

مایون آتشفشان فعالی با شیب‌های متقارن کلاسیک است که به طور مکرر فوران می‌کند. در ماه مه سال ۲۰۱۳ میلادی، خاکستر و سنگ‌هایی که از این آتشفشان به بیرون پرتاب شد، ابری ۵۰۰ متری را بر بالای قله‌ی آن شکل داد. همین عامل باعث کشته شدن ۵ کوهنورد در حال صعود به قله شد. مایون بی‌شک یکی از زیباترین آتشفشان‌های جهان است که مخروطی کامل دارد. اما با این وجود، به دلیل  خطرناک بودن از صعود کوهنوردان به بالای آن جلوگیری می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه