اوت لت‌ کوالالامپور، بهترین مکان برای خرید ارزان

محبوبه رستمی
محبوبه رستمی دوشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
اوت لت‌ کوالالامپور، بهترین مکان برای خرید ارزان

کوالالامپور پایتخت کشور محبوب مالزی است. بدون بازدید از کوالالامپور، سفر شما به مالزی کامل نمی‌شود. امکانات رفاهی خوب و قیمت نسبتا مناسب خدمات، از دیگر ویژگی‌هایی است که سفر به این شهر را جذاب‌تر می‌کند. اگر قصد سفر به این شهر و خرید سوغات را دارید بهتر است حراجی‌های‌آن را بشناسید. برای معرفی اوت لت این شهر با کجارو همراه باشید.

بدون شک خرید برند‌های گران‌قیمت برای همه‌ی مسافرانی که با بودجه‌ای مشخص مکانی را انتخاب می‌کنند، مقرون به صرفه نیست. اوت لت استورها گزینه‌های قابل توجهی هستند که می‌توانید در آن‌ها خریدهای خوب و مقرون به صرفه‌ای انجام دهید.

پیش‌تر شما را در مطلبی جداگانه با مفهوم اوت لت آشنا کردیم. مزیت اوت لت استورها در این است که می‌توان اغلب مجموعه‌هایی از برندهای مختلف را که در حال حاضر کمی قدیمی شده‌اند و به اصطلاح مد روز محسوب نمی‌شوند، با قیمت‌هایی وسوسه‌انگیز و استثنایی خریداری کرد.

امروزه اوت لت استورها به بخش جدایی‌‌ناپذیر از فرهنگ خرید مردم تبدیل شده‌اند. برخی از اشخاص تنها برای سرگرمی از این مراکز دیدن و خرید می‌کنند، کما این که بسیاری از افراد به دلیل نداشتن توان مالی زیاد، برای خرید‌، تنها این مراکز را انتخاب می‌کنند. در هر صورت نمی‌توان از رشد روز افزون و اثر زیاد اوت لت استورها بر اقتصاد جهانی چشم‌پوشی کرد.

کوالالامپور یا به طور رسمی قلمرو فدرال کوالالامپور، پایتخت مالزی و پر جمعیت‌ترین شهر این کشور است. این کشور زیبا، به دلایل متفاوتی از جمله گردشگری مذهبی، خوراکی، خرید و سوغات، ماه عسل، استراحت با خانواده، طبیعت گردی و هزاران دلیل دیگر، از سراسر دنیا میزبان گردشگرانی است که شیفته‌ی فرهنگ غنی و تاریخ پرفراز و نشیب این کشور هستند.

کوالالامپور اگرچه گران‌تر از دیگر شهرهای مالزی است، اما از آنجایی که مخلوطی از فرهنگ‌های مختلف هندی، چینی، مالایی و غربی است ایجاد ترکیبی منحصربه‌فرد از غذا، خرید و زندگی شبانه‌ کرده است. این شهر مقصدی عالی برای سفر به شمار می‌رود که جاذبه‌های فراوانی را ارائه می‌دهد.

اوت لت مالزی

مرکز خرید میتسویی اوت لت (Mitsui Outlet Park KLIA)

بزرگترین مرکز خرید جنوب شرق آسیا در شهر کوالالامپور واقع شده است. این مرکز که با همکاری فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور و شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری ژاپن ساخته شده است، ۴۴ هزار متر هکتار وسعت دارد. این مجموعه دارای سه فاز است که فاز اول آن در می ۲۰۱۵ به بهره‌برداری رسید. دو فاز دیگر در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ به اتمام می‌رسد.

طرح ساختمانی این مجموعه برگرفته از طرح و ایده‌ی دهکده بهشتی (Paradise Village) و با الهام گرفتن از اصول معماری ژاپنی (نان اسکیل) پایه ریزی شده است. این طرح چها بخش اصلی میدان آفتاب، مسیر Pier، مسیر ساحلی و پلازای گرمسیری را شامل می‌شود که هرکدام شگفتی‌های خاص معماری خود را دارند، میدان آفتاب فضایی سرپوشیده و لوکس است که روشنایی آن از طریق نور خورشید، توسط سقف شیشه‌ای بزرگ و بی‌نطیری تامین می‌شود. علاوه بر این پلازای گرمسیری فضایی شبیه سازی شده مانند سواحل استوایی است. این محوطه با درختان سرسبز گرمسیری آراسته شده است که محیطی آرام را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد.

اوت لت مالزی

از دیگر بخش‌های جذاب این مجموعه‌ «ژاپن اونیو» است که فرهنگ اصیل ژاپنی را در قالب غذاهای سنتی، صنایع دستی و محصولات متنوع به نمایش می‌گذارد.

اوت لت مالزی

همچنین اوت لت میتسویی دارای فودکورت‌های (میدان‌گاه سرپوشیده در مراکز خرید، فرودگاه‌ها و اغلب ساختمان‌ها که در آن انواع رستوران‌ها و غذاخوری‌ها به طور پیوسته در اطراف صحن این میدان‌گاه قرار گرفته‌اند) بزرگ و رستوران‌های متعددی است که انواع غذاهای آلمانی، ایتالیایی، مکزیکی، تایلندی، ژاپنی و چینی را به مشتریان ارائه می‌دهند. علاوه بر این ‌می‌توانید در کافی شاپ «Wa Cafe» با مراسم صرف چای به شیو‌ی سنتی ژاپنی آشنا شوید.

اوت لت مالزی

به گفته‌ی مدیر این مجموعه اولین شعبه رستوران معروف «سوشی مارو» در مالزی در این مکان افتتاح خواهد شد.

این اوت لت دارای امکانات دیگری از جمله خدمات بانکی، محل نگهداری از اطفال، مرکز درمانی و خدمات ویلچر و پارکینگ مخصوص معلولین است.

اوت لت مالزی

مرکز خرید میتسویی برای رفاه حال مسافران، امکاناتی مانند بردهای اعلام اطلاعات پرواز، باجه‌های «چک این» و محل امانات برای نگهداری رایگان چمدان‌ها را در نظر گرفته است که به آن‌ها کمک می‌کند در فرصت کم خود، خریدی آسان و دلپذیر را تجربه نمایند.

اوت لت مالزی

بیش ار ۲۳۰ برند معروف بین‌الملی در ۲۵۰ فروشگاه و مغاره‌‌های این مجموعه دارای نمایندگی‌های فعال هستند. بازدیدکنندگان و توریست‌ها می‌توانند انواع پوشاک کودکان، پوشاک ورزشی، کیف، کفش و لباس‌های زنانه و مردانه که همگی برند هستند را با تخفیف‌های ۳۰ تا ۷۰ درصدی از این اوت لت خریداری کنند.

آدرس

Persiaran Komersial,64000 KLIA,Selangor Darul Ehsan

برای سهولت دسترسی به این مرکز خرید، اتوبوس‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده‌ که شما را از فرودگاه KLIA1 و ۲ و همچنین از مناطق ایپوه و گنتینگ به اوت لت میتسویی می‌برند.

اوت لت مالزی

مطالب مرتبط:

دیدگاه