گرم ترین کشورهای جهان

سارا صریحی
سارا صریحی سه شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
گرم ترین کشورهای جهان

زمین رو به گرم‌تر شدن پیش می‌رود و این گرما گریبان‌گیر بسیاری از کشورها شده است. البته کشورهایی هستند که از زمان‌های دور نیز جزو گرم‌ترین‌های دنیا بوده‌اند.

گرما در برخی از کشورهای دنیا به‌قدری است که زندگی ساکنان آنجا را مختل می‌کند.

مکزیک

مکزیک

مکزیک که در مرکز قاره‌ی پهناور آمریکا واقع شده است، اغلب در فیلم‌های هالیوودی مکانی خشک و خطرناک نشان داده می‌شود که البته چندان هم دور از واقعیت نیست. در تابستان‌ها روزهایی هستند که دمای این کشور به ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد. با این وجود، این گرما مانع آن نشده است که مکزیک در تابستان مقصد پرطرفداری برای گردشگران نباشد.

سومالی

سومالی

سومالی که کشوری ناامن است، در فهرست گرم‌ترین کشورهای کره‌ی زمین قرار می‌گیرد. این کشور که در منطقه‌ی شاخ آفریقا واقع شده است، در طول سال، روزهای بارانی زیادی را نمی‌بیند. دمای هوا به ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد و به‌علت نبود آب کافی، قحطی و سوء تغذیه در این کشور به وضوح قابل‌مشاهده است.

هند

هند

شبه‌قاره‌ی هند در فصل تابستان، دارای میانگین دمایی ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد در بخش‌های غربی، جنوبی و مرکزی است؛ هر چند که این دمای بالا موقت است. البته مکان‌هایی چون کرالا و گوا حتی در زمستان هم جزو مناطق گرم گردشگری محسوب می‌شوند.

سودان

سودان

همان طور که همیشه دیده‌ایم، کشورهای آفریقایی اغلب کشورهای گرم و خشکی هستند. سودان هم یکی از گرم‌ترین و خشک‌ترین کشورهای این قاره است که دمای میانگین آن به ۵۲ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد. بیابان‌زایی جزو اساسی‌ترین مشکلات این کشور بوده و دمای بالای هوا، قحطی و خشک‌سالی، زندگی انسان‌ها، گیاهان و حیوانات را در معرض خطر قرار داده است. در این کشور تقریبا هیچ‌وقت باران نمی‌بارد.

عمان

عمان

عمان کشوری عربی و جزو ثروتمندترین کشورهای دنیا است و در فهرست خشک‌ترین‌ و گرم‌ترین کشورهای دنیا نیز جای می‌گیرد. در این کشور حدود ۵ الی ۶ ماه دمای هوا بین ۵۰ تا ۵۳ درجه‌ی سانتی‌گراد است. جالب است بدانید که از ثروت این کشور برای مقابله با شرایط سخت آب‌وهوایی استفاده می‌شود تا زندگی شهروندان آن با راحتی پیش برود.

ایران

ایران

دیدن نام کشورمان در این فهرست چندان هم دور از تصور نبود. ایران جزو کشورهای چهار فصل محسوب می‌شود، هر چند در برخی از نقاط دمای هوا به ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد هم می‌رسد. این کشور نیز جزو مناطق خشک و گرم جهان است و مردم آن در فصل تابستان با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

الجزایر

الجزایر

تقریبا شرایط آب‌وهوایی تمام کشورهای آفریقایی یکسان است و الجزایر نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این کشور تعدادی کوه پوشیده از برف وجود دارد، اما اکثرا آب‌وهوا گرم و خشک است. دمای میانگین هوا ۵۰ تا ۵۳ درجه است و بیشترین دما متعلق به منطقه‌ی صلاح است. مناطق ساحلی این کشور باران را تجربه می‌کنند، اما این پدیده در قسمت‌های مرکزی هرگز اتفاق نمی‌افتد.

عراق

عراق

غیر از جنگ، عراق با مشکلات دیگری چون خشکسالی نیز مواجه است. این کشور همسایه ایران، دمایی بین ۴۸ تا ۵۴ درجه‌ی سانتی‌گراد را تجربه می‌کند و دمای هوا در بیشتر روزهای سال بالای ۴۰ درجه است. به مانند ایران، عراق نیز مناطقی دارد که در زمستان‌ها شاهد بارش برف است، ولی در بیشتر مناطق گرمای هوا بیداد می‌کند.

عربستان سعودی

عربستان

عربستان، کشوری دیگر از منطقه‌ی خاورمیانه است که مردمش جزو ثروت‌مندترین مردم دنیا هستند. با وجود گرمای زیاد و خشکی فراوان، حکومت این کشور با مدیریت درست شرایط، باعث شده که سختی زیادی متوجه شهروندانش نباشد. دمای هوا در عربستان در روزهای تابستان به ۵۴ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد.

لیبی

لیبی

به گرم‌ترین کشور دنیا رسیدیم. لیبی به‌قدری گرم است که مردم این کشور با مشکلات پوستی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. سال ۱۹۲۲ این کشور با دمای ۵۷٫۸ درجه‌ی سانتی‌گراد، رکورد گرم‌ترین نقطه‌ی دنیا را به نام خود ثبت کرد. با وجود بیابان‌های فراوان زندگی در این کشور آسان نیست.

مطالب مرتبط:

منبع frecked

دیدگاه