پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور بدون معطلی

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور بدون معطلی

آیا می‌دانستید می‌توانید به‌صورت آنلاین عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید؟ در این مطلب اطلاعات جامعی درباره پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور ارا‌ئه می‌دهیم.

آیا تا به‌ حال با پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین سروکار داشته‌اید؟ اگر به‌دلایل تفریحی، تجاری، تحصیلی یا حتی درمانی ناچار به خروج از کشور بوده‌اید، می‌دانید که این عوارضی به چه دلیل و چه مقدار پرداخت می‌شود؟ و به حساب کدام ارگان‌ها می‌رود؟

سوالات زیادی پیرامون پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین وجود دارد که در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی از آن ارائه دهیم و به بررسی جزئیاتی مانند مدارک مورد نیاز برای پرداخت عوارض، بپردازیم. همراه ما در این مقاله باشید

عوارض خروج از کشور به چه دلیلی پرداخت می‌شود؟

هر شخصی که قصد خروج از کشور را داشته باشد، ملزم به پرداخت مبلغی به دولت خواهد بود که تحت‌عنوان عوارض شناخته می‌شود. این مبلغ به همه سفرهای زمینی، هوایی و دریایی تعلق می‌گیرد و برای همه افراد بالای ۲ سال ضروری خواهد بود؛ بنابراین، زمانی که از پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین حرف می‌زنیم، منظور ما دقیقا همان پولی است که به حساب دولت واریز می‌شود.

البته تا چند سال پیش، مبلغ عوارض به حساب شهرداری واریز می‌شد اما بعد از مصوبه سال ۱۳۹۸، این مبلغ با عنوان مالیات به حساب دولت می‌رود. بخش کوچکی از آن به سازمان گردشگری تعلق می‌گیرد و بخش دیگر هم جهت بازسازی روستاهای مرزی کشور استفاده می‌شود.

مزیت پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین

شاید در گذشته، امکان پرداخت عوارض، تنها از طریق مراجعه‌های فیزیکی به شعب بانکی یا دستگاه‌های عابربانک فراهم بود ولی داستان زندگی امروز و راحتی‌هایی که برای افراد میسر است، فرق می‌کند.

با تکنولوژی‌های نوین و قابلیت‌های فراوانی که در اختیار شما قرار دارد، دیگر نیاز به صرف بیهوده زمان نیست. شما می‌توانید در دقیقه ۹۰، گوشی خود را بردارید و ظرف مدت چند دقیقه کوتاه، این مبلغ را بدون دردسر و معطلی بپردازید. اما با چه روش‌هایی؟

روش‌های پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین

عکس متن رپورتاژ پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور بدون معطلی

خیلی‌ها می‌پرسند که عوارض خروج از کشور، با چه شیوه‌هایی قابل پرداخت است؟ اگر می‌خواهید به‌صورت آنلاین و بدون مراجعه به شعب بانکی و عابربانک‌ها اقدام کنید، ما ۳ روش پیش روی شما قرار می‌دهیم که بسته به انتخاب خودتان، هریک از آن‌ها قادرند به‌راحتی مشکل شما را برطرف کنند.

  • پرداخت عوارض خروج از کشور با سامانه سداد: سامانه سداد با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و بانک ملی طراحی شده است. این سامانه را با نام پرداخت عوارض خروج از کشور هم می‌شناسند. یعنی به‌ واسطه آن می‌توان مالیات خروج از کشور را به حساب دولت واریز کرد.
  • پرداخت عوارض خروج از کشور با سامانه سازمان امور مالیاتی: از دیگر روش‌های آسانی که برای عوارض خروج از کشور در نظر گرفته شده، درگاه پرداخت اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور است.
  • پرداخت عوارض خروج از کشور با اپلیکیشن‌ها: استفاده از برنامه‌های موبایلی معتبر با قابلیت‌های متنوع که توسط بانک‌ها طراحی شده‌اند، یک درگاه امن پرداخت اینترنتی را به شما می‌دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، عوارض خود را بپردازید.

فیش پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین، مدرکی که حتما باید داشته باشید!

مدارک لازم برای سفر خارج از کشور، بسته به مقصد، ملیت و هدف شما از سفر متفاوت است. با این‌ حال، برخی مدارک برای هر شخص و هر سفری ضروری خواهد بود و در اختیار داشتن آن‌ها، شرط مهم خروج از کشور است. فیش پرداخت عوارض، یکی از مهم‌ترین مدارک شما برای سفر به‌حساب می‌آید که مبلغ آن با توجه به میزان تورم کشور و بودجه‌ای که توسط دولت تصویب می‌شود، هر ساله متفاوت خواهد بود.

مطابق با آنچه که در سطرهای ابتدایی این مقاله گفتیم، شما هر نوع سفری که داشته باشید و با هر هدفی که بخواهید کشور را ترک کنید، قبل از هر اقدامی ملزم به پرداخت عوارض هستید. پس فیش آن را نزد خودتان نگه دارید تا هنگام خروج مشکلی برایتان پیش نیاید.

حالا به‌ نظر شما آیا شرط خروج از کشور، فقط پرداخت عوارض است؟ مسلما نه! شما در سفرهای خارجه، به مدارک مهم‌تر دیگری هم نیاز دارید که پایه آن، پاسپورت است و باید قبل از سفر برای دریافت یا تمدید آن اقدام کنید. اما چگونه؟ آیا می‌توان این اقدام را هم به‌ طور آنلاین پیگیری کرد؟

شیوه‌ قدیمی دریافت پاسپورت یا گذرنامه

پاسپورت به مدرکی گفته می‌شود که حاوی اطلاعات هویتی و ملی افراد است و وجود آن برای سفرهای خارجی الزامی خواهد بود. در سال‌های قبل، افراد برای دریافت این مدرک، باید به‌صورت حضوری به مراکز پلیس ۱۱۰ مراجعه می‌کردند اما این روزها، دریافت آن به‌صورت آنلاین هم امکان‌پذیر شده است.

سامانه و نرم‌افزارهای بسیاری در این راستا طراحی شده‌اند تا شما بتوانید تمامی اقدامات قبل از سفرتان را به‌صورت غیرحضوری و از راه دور کنترل کنید. حتی اقداماتی که به تکمیل مدارک شما ختم می‌شوند.

شرایط دریافت پاسپورت به‌صورت اینترنتی

پاسپورت، به ‌منزله شناسنامه بین‌المللی ساکنان کشور است که بدون آن، احدی حق خروج از کشور را نخواهد داشت. امروز، این مسئله دیگر دوندگی‌های سابق را ندارد. پیگیری پاسپورت از طریق اینترنت یا به‌عبارتی، ثبت‌نام و درخواست الکترونیکی، در شرایطی که مراحل آن به‌درستی طی شود، می‌تواند مشکل شما را در تکمیل مدارک‌تان حل کند.

 شما برای گذرنامه‌تان هم مانند پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین، می‌توانید از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مالی معتبر اقدام کنید. شاید در گذشته با توجه به ضریب امنیتی بالای پاسپورت، حضور متقاضی در دفاتر پلیس ۱۱۰ ضروری بود ولی در حال‌ حاضر، افراد می‌توانند به‌واسطه سامانه صدور گذرنامه اینترنتی، سایت سخا، نرم‌افزار پلیس من و موبایل بانک‌ها اقدام به دریافت و تمدید پاسپورت کنند.

جمع‌‌بندی

پرداخت عوارض خروج از کشور آنلاین و پیگیری دریافت یا تمدید پاسپورت آن باز هم به‌صورت آنلاین، ۲ اقدام مهمی است که قبل از سفرهای خارجه باید حتما به فکر آن‌ها باشید. زندگی در عصر تکنولوژی‌های هوشمند، فرصت‌ها و امکانات هیجان‌انگیزی را در اختیار ما قرار داد.

قابلیت‌های تکنولوژی باعث شد سفری آسان داشته باشیم و مدیریت آن را به ‌شکل ساده‌تری در دست بگیریم. حتی در هزینه و زمان هم صرفه‌جویی کنیم و از راه دور، کنترل تمامی موارد را در اختیار بگیریم. از رزرو آنلاین بلیط گرفته تا درخواست و تمدید اینترنتی گذرنامه و پرداخت غیرحضوری عوارضی.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه