مقاصد گردشگری شگفت انگیز بدون نیاز به ویزا

عماد جعفری
عماد جعفری جمعه، ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
مقاصد گردشگری شگفت انگیز بدون نیاز به ویزا

باور کنید یا نه، برای بازدید از یک سری از مقاصد گردشگری کافی است چمدانتان را ببندید، بلیط تهیه کنید و راهی سفر شوید. خبری از مصاحبه‌های طولانی و صرف وقت و هزینه برای دریافت ویزا نیست. اگر سفرهای ناگهانی را دوست دارید، ماجراجو هستید یا حس می‌کنید این روزها به سفر نیاز دارید با کجارو همراه باشید تا شگفت‌انگیزترین مقاصد گردشگری جهان که احتیاجی به اخذ ویزا ندارند را به شما معرفی کنیم.

 مالزی

malaysi6 malaysia-eco-tourism perhentian_beach_106319844 مالزی در قلمرو خود دارای منابع طبیعی بسیاری همچون کشاورزی، جنگل‌داری و نیز مواد معدنی است. از لحاظ کشاورزی، مالزی اولین صادر کننده پلاستیک طبیعی (کائوچو) و خرمای روغنی است که همراه آن الوارها و تنه‌های بریده شده درختان، کاکائو، فلفل سیاه، آناناس و تنباکو (توتون) موجب رشد این بخش شده‌ است. خرمای روغنی، نیز یک جنس عمده صادراتی خارجی است.

اکوادور

421744 about-galapagos-school paisajesecuador23 اکوادور کشوری در شمال غربی آمریکای جنوبی، با پایتخت کیتو و بزرگترین شهر گوای‎‎اکیل است. جمعیت این کشور ۱۵ میلیون نفر و زبان رسمی آن اسپانیایی و نظام سیاسی اکوادور جمهوری ریاست‌جمهوری است. این کشور از سال ۱۸۳۰ مستقل شدو پیش از این،  بخشی از مستعمرات اسپانیا و جمهوری کلمبیای بزرگ بود.

میکرونزی

10_04-micronesia-1 rock-island-palau-micronesia_wallpaper womens-sitting-dance-young-girl3 میکرونِزی یکی از سه مجمع‌الجزایر بزرگ اقیانوس آرام و از مناطق قاره‌ی اقیانوسیه است. میکرونزی از سوی غرب به فیلیپین، از جنوب غرب به اندونزی، پاپوآ گینه نو و ملانزی، و از سمت شرق و جنوب شرق به پلی‌نزی محدود می‌شود. بخش بزرگی از این منطقه از قدیم تحت سلطه اروپاییان درآمد. گوام، جزایر ماریانای شمالی و جزایر کارولین (که بعداً به ایالات فدرال میکرونزی و پالائو تقسیم شد) در آغاز تحت استعمار اسپانیایی‌ها درآمد. تسلط کامل اروپاییان بر این منطقه اما در پایان سده نوزدهم انجام شد.

نیکاراگوئه

san-juan-landscape 1920x1080_aerial_ometepeisland 1920x1080_isletasgranada نیکاراگوئه از شمال با هندوراس و از جنوب با کاستاریکا همسایه است. در ساحل شرقی آن دریای کارائیب و در ساحل غربی آن اقیانوس آرام قرار دارد.  نزدیک به ۸ درصد از خاک نیکاراگوئه به‌عنوان پارک ملی و ذخایر زیستی محافظت می‌شود. نیکاراگوئه دارای سه منطقه جغرافیایی متمایز است: دشت‌های کناره اقیانوس آرام، مناطق کوهستانی شمالی- مرکزی و ساحل ماسکیتو، دشت‌های کناره اطلس.

ماداگاسکار

Sunset_baobabs_Madagascar 55acf02b3398b20072015125715 Madagascar-SI-swimming-suite-issue در کناره‌های سواحل جنوب شرقی آفریقا، چهارمین جزیره بزرگ جهان، ماداگاسکار واقع‌شده است. با سفر به این کشور در می‌یابید که مناظر دیدنی و شگفت‌انگیز این جزیره تا چه حد همانند فیلم معروف ماداگاسکار است. ماداگاسکار جزیره‌ای بکر، با مناظر طبیعی اعجاب‌انگیز و حیات‌وحشی بی‌نظیر و متنوع است. با سفر به این جزیره می‌توانید شگفتی‌هایی را تجربه کنید که تعداد معدودی از انسان‌ها شانس تجربه آن را دارند. دیدن مناظر زیبای پرواز پرندگان، غار نوردی، غواصی، گردش در جنگل و کایاک سواری در ماداگاسکار لذتی بیشتر از یک سفر گردشگری معمولی دارد.

هائیتی

exotic-honeymoon-destination1 haiti-Citadel-on-P_2986485b

هائیتی کشوری ساحلی که از شمال با اقیانوس اطلس و از جنوب با دریای کارائیب همسایه شده، دوسوم جمعیت کشورش را کشاورزان تشکیل داده و قهوه مهم‌ترین کالای صادراتی آن است. آب‌وهوای استوایی هائیتی به‌دلیل ارتفاع آن از شر گرما مصون مانده و این کشور آب‌وهوایی معتدل دارد. به‌محض رسیدن به این کشور می‌توانید از فروشگاه‌های صنایع دستی بی‌نظیر این کشور دیدن کنید، جت اسکی بروید یا در سواحل زیبای آن استراحت کنید. اگر به هائیتی سفر کردید سعی کنید برای مدتی مثل مردم هائیتی زندگی کنید. در این صورت سفر هیجان‌انگیزتری پیش رو خواهید داشت.

فیجی

fulaga-island-fiji-blue-ocean-rock-formation-canon-eos-5d-mark-iii-24-70mm-ming-nomchong The-Warwick-Fiji-Wicked-Walu-Island yasawas

موقعیت جغرافیای فوق‌العاده این مجموعه جزایر، که جایی میانه خط استوا و قطب جنوب آرام‌گرفته، موجب شده تا این کشور آب‌وهوای معتدل و مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی به چشم خود ببیند. فیجی از بیش از ۳۰۰ جزیره تشکیل‌شده، اما عمده مردم این کشور در ۲ جزیره اصلی آن روزگار می‌گذرانند. قدمت زندگی در این مجموعه جزایر باستانی به دو هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد اما این کشور تا سال ۱۹۷۰ مستعمره انگلستان بود. کرانه‌های مرجانی و جزایر دنارو و نادی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است.

ترکیه

datca-at-night sdfdsfdsf photo ترکیه از سه طرف به دریا راه دارد. دریاهای سیاه و مرمره، اژه و مدیترانه از طریق دو تنگه بسفر و داردانل به دریاهای آزاد مرتبط می‌شوند و از لحاظ جغرافیایی موقعیت مناسبی به این کشور می‌دهند. بزرگترین و مهم‌ترین شهر آن استانبول است. ترکیه با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، عراق، سوریه، بلغارستان و یونان همسایه است.

ماکائو، چین

macau-china-5 0605_macau_630x420 شبه‌جزیره‌ای در جنوب چین که سواحلی روبه‌دریای چین دارد، تا چند سال گذشته تحت سیطره پرتغالی‌ها قرار داشت. این شهر باستانی امروزه بخشی از خاک چین است اما سفر به آن نیازی به دریافت ویزا ندارد. تلفیق معماری اروپایی و چینی فضای اعجاب‌انگیزی را در این شهر رقم‌زده است. اگر به ماکائو سفر کردید در کنار صرف غذاهای لذیذ و تفریحات سرگرم‌کننده‌اش، از کلیساها، معابد و اماکن تاریخی این شهر دیدن کنید.

کیپ ورد، آفریقا

74628_638_365 CapeVerde4 55acf1af1e64a20072015130343 مجموعه جزایر کیپ ورد در سواحل غربی آفریقا و در قلب اقیانوس اطلس جای گرفته است. نام این کشور به‌معنای دماغه‌ی سبز است. زبان مردم این کشور یادگار سال‌ها استعمار پرتغالی‌ها است. صنعت گردشگری یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد این کشور است. سواحل زیبا، غواصی در آب‌های آزاد اقیانوس اطلس شمالی، جت اسکی و ماهیگیری از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است.

 

 مالدیو

Constance-Halaveli-Maldives-Resort-28 o-BIO-facebook مجمع‌الجزایری که در جنوب غربی هند و در اقیانوس هند واقع‌شده است. اگرچه انتظار می‌رود مالدیو به‌دلیل نزدیکی به خط استوا آب‌وهوای گرم و شرجی داشته باشد، اما نسیم‌ خنکی که در سواحل این کشور می‌وزد دمای هوا را در تمام طول سال معتدل نگاه می‌دارد.  مالدیو سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای روی صنعت گردشگری‌اش داشته و امروزه جذب گردشگران خارجی مهم‌ترین منبع درآمد این کشور است. بسیاری مالدیو را برای سفرهای ماه‌عسلی انتخاب می‌کنند. گذراندن اوقاتی خوش در چشمه‌های آب گرم، و سفر روی یکی از درخشان‌ترین آب‌های جهان از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالدیو است.

 

جزایر سیشل

Seychelles-Island beach-restaurant-praslin-seychelles 

سیشل مجمع‌الجزایری در شرق آفریقا، که به‌دلیل قرار گرفتن در مسیر راه تجارت دریایی میان آسیا و آفریقا سال‌ها مأمن دزدان دریایی بود، اما امروزه یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری آفریقا به شمار می‌رود.  بخشی از جزایر سیشل پوشیده از کوه‌های گرانیتی است و بخشی دیگر را صخره‌های مرجانی پوشانده‌اند. این کشور ساکن بومی ندارد و بیشتر ساکنان آن را فرانسوی‌ها، آفریقایی‌ها و هندی‌ها تشکیل می‌دهند. جزایر برد ( Bird Island) ، ماه (Mahe island) و کوساین (Cousine Island) مناظر باور نکردی و شگفت‌انگیزی پیش رویتان قرار  می‌دهد.

دومینیکا

dominica Luxury-yacht-charters-in-dominica 7915108

دومینیکن همسایه شرقی هائیتی، از دیگر مناطق دیدنی حوزه دریای کارائیب است. کریستف کلمب نخستین بار با رسیدن به سواحل این کشور، قاره آمریکا را کشف کرد و دومینیکن به اولین اقامتگاه مهاجران اروپایی بدل شد. دریاچه جوشان (Boiling Lake ) یکی از اسرارآمیزترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است. علاوه بر آن قایق‌سواری در رودخانه‌های پرخروش دومینیکن و سفر با جیپ در میاندشت‌ها و کوه‌های این کشور تجربه‌هایی به‌یادماندنی به‌همراه خواهد داشت.

بولیوی

La-Paz-View lil7 55acf2d1072a020072015130833

بولیوی همسایه جنوبی برزیل و محصور در خشکی است. بخش غربی این کشور را ارتفاعات آندس پوشانده، تا این قسمت از کشور یکی از مرتفع‌ترین نواحی جهان باشد. در مقابل سراسر شرق بولیوی را سرزمین‌های پست و هموار و جنگل‌های آمازون شکل داده‌اند. شگفتی مناظر طبیعی بولیوی بی‌اندازه است. اگر اهل ماجراجویی هستید سفر در جاده مرگ ( Death Road) خطرناک‌ترین جاده جهان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سرزمین‌های پوشیده از نمک، که همچون آینه تصویر گردشگران را در گستره پهنه آسمان بازتاب می‌دهد و حیوانات عجیب و کمتر دیده‌شده جنگل‌های آمازون، از اسراری است که تنها سفر به بولیوی از آن‌ها پرده برمی‌دارد. اگر به بولیوی سفر کردید بازدید از منطقه کوپاکابانا (Copacabana ) را از دست ندهید، فرهنگ دوستانه و غذاهای دلپذیر محلی این ناحیه در کمتر نقطه‌ای از جهان یافت می‌شود. نظرتان شما درباره‌ی این کشورها چیست؟ با توجه به اینکه نیازی به دریافت ویزا ندارند، آیا حاضرید این کشورها را برای تفریح و گردشگری انتخاب کنید. نظرات خود را با کجارو در میان بگذارید.

منبع: factsandwonders

مطالب مرتبط:

دیدگاه