۱۱ تله توریستی در مسکو که باید اجتناب کرد

مینا رهبری
مینا رهبری شنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
۱۱ تله توریستی در مسکو که باید اجتناب کرد

مسکو یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری روسیه است که جذابیت‌های زیادی برای سرگرمی گردشگران دارد. در چنین شهرهای پرگردشگری، تله‌های زیادی برای خالی کردن جیب مسافران و تلف کردن وقت وجود دارد که باید باید شناخت و از آن‌ها دوری کرد.

پایتخت روسیه هر ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند. مسکو همواره پر از گردشگر است و در نتیجه تله‌های زیادی برای آن‌ها وجود داشته باشند. حتی زرنگ‌ترین گردشگران هم ممکن است در دام این تله‌ها بیفتند و پول و زمان‌شان هدر برود. قبل از اینکه بخواهید تور مسکو رزرو کنید، با تله‌های توریستی این شهر آشنا شوید تا به دام‌شان نیفتید. 

اگر می‌خواهید برای تعطیلات برنامه سفر بریزید، ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب تورهای ترکیبی روسیه، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

تور روسیه با کمترین قیمت

بازدید از آرامگاه لنین

آرامگاه لنین مسکو

سفر به مسکو بدون بازدید از بدن لنین در آرامگاهش شاید معقول به نظر نرسد. اما مساله‌ای که باید به آن توجه کنید، صف‌هایی طولانی است که در مقابل آرامگاه کشیده شده و گردشگران مشتاق منتظر بازدید از این آرامگاه هستند.

در زمستان معمولا اوضاع بهتر است، چون تعداد گردشگرانی که مسکو را برای سفر انتخاب می‌کنند، کمتر است. در تابستان ممکن است انتظار در صف بازدید از آرامگاه لنین چندین ساعت به طول انجامد و وقتی وارد می‌شوید، فقط ۲ دقیقه فرصت دارید که از جسد لنین دیدن کنید و بعد از این زمان کوتاه، نگهبانان به شما می‌گویند که باید مکان را ترک کنید تا بازدیدکنندگان بعدی وارد شوند. به جای تلف کردن وقت‌تان در صف، به دیدن سایر جاهای دیدنی مسکو بروید.

استفاده از تاکسی در ساعات اوج ترافیک

به جای استفاده از تاکسی بهتر است از سیستم متروی این شهر استفاده کنید

مسکو در مقایسه با سایر شهرهای روسیه، ترافیک وحشتناکی دارد. ممکن است تاکسی‌های این شهر قصد فریب گردشگران و سرکیسه کردن آن‌ها را نداشته باشند، اما مجبور می‌شوید زمان زیادی را در ترافیک بمانید. به جای استفاده از تاکسی بهتر است از سیستم متروی این شهر استفاده کنید. استفاده از مترو آسان و ارزان است و به‌راحتی می‌توانید به هر جای شهر که خواستید، بروید. در این صورت حتما در هزینه و زمان صرفه‌جویی می‌کنید. همچنین استفاده از متروی این شهر می‌تواند تجربه فو‌ق‌العاده‌ای باشد؛ ایستگاه‌های متروی مسکو بسیار زیبا هستند؛ یکی از یکی زیباتر. هم فال است و هم تماشا.

خیابان آربات

خیابان آربات مسکو

خیابان آربات یکی از مشهورترین خیابان‌های مسکو است و البته هیچ دلیلی برای بازدید از آن وجود ندارد. اینجا می‌توانید از قدم زدن و آب و هوای زیبای تابستانی لذت ببرید، اما این را هم در نظر بگیرید که گردشگران زیادی هم به همین دلیل به خیابان آربات می‌روند. فروشگاه‌ها و کافه‌ها پر است از گردشگر و این خیابان بیش از آنچه که انتظارش را داشته باشید، شلوغ است. 

پیشنهادات هتل

اکثر هتل‌ها بروشورهای زیادی تهیه می‌کنند که در آن به گردشگران، رستوران‌هایی را که می‌توانند طعم فوق‌العاده‌ای از غذاهای اصیل روسی را تجربه کنند، معرفی می‌کنند. شاید رفتن به یکی از این رستوران‌ها و تجربه شبی فوق‌العاده جذاب به نظر برسد، اما نباید از خوردن غذاهای محلی غافل شد. رستوران‌هایی که غذاهای محلی را به قیمت معقول عرضه می‌کنند را بشناسید و از تجربه طعم‌های ناب لذت ببرید. 

خرید کهربا به‌عنوان سوغات

کهربا سوغات روسیه

وقتی از روسیه و منطقه بالتیک دیدن می‌کنید، قطعا وسوسه می‌شوید برای عزیزان‌تان کهربا سوغاتی بخرید. کهربا چیزی نیست که بتوان هر روز از سوپرمارکت یا فروشگاه دیگر خرید؛ اگر واقعا قصد خرید دارید، باید ابتدا تحقیق کنید. مغازه‌های فروش سوغات در مورد محصولات خود غلو می‌کنند. احتمال دارد اکثرشان هم بخواهند به شما کهربای تقلبی بفروشند. از مردم محلی بپرسید از کجا می‌توان کهربای اصل خرید. قطعا باید برای خرید چنین چیزی از مناطق توریستی شهر دور شوید تا بتوانید به قیمت مناسب، کالای اصل  خریداری کنید. 

جیب‌برها

جیب‌برها در مکان‌های شلوغ و پرگردشگر به کمین نشسته‌اند

مسکو شهری بزرگ و شلوغ است. جیب‌برها ممکن است در فضاهای بزرگ پر از تویست مثل میدان سرخ یا داخل موزه‌ها به سراغ گردشگران بروند. در چنین مکان‌هایی خیلی باید مراقب باشید و احتیاط کنید؛ اشیای باارزش را با خود به همراه نبرید، پول نقد زیادی در کیف‌تان نگذارید و از اسناد مسافرتی (مثل پاسپورت) مراقبت ویژه‌ای کنید چون اگر گم شوند، به دردسر می‌افتید؛ اینکه یک روز از سفرتان را در سفارت برای گرفتن گذرنامه موقت بگذرانید، اصلا جذاب نیست. 

عکس گرفتن با استالین و لنین

عکس گرفتن با استالین و لنین

ممکن است استالین و لنین را در حال قدم زدن در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری ببینید! اگرچه ممکن است این برایتان جالب و رفتار آن‌ها دوستانه باشد، باید به یاد داشته باشید که عکس گرفتن با آن‌ها رایگان نیست. اگر دوست دارید حتما چنین عکسی بگیرید، حتما از قبل در مورد قیمت به توافق برسید؛ حتی می‌توانید سر قیمت چانه بزنید و با هزینه کمتری چنین عکسی بگیرید. پرسیدن هزینه، قطعا از به وجود آمدن مشکل جلوگیری می‌کند. 

راهنماهای تور قلابی

اگر می‌خواهید از یک راهنمای تور کمک بگیرید، کسی را انتخاب کنید که صلاحیت دارد

وقتی در صف برای بازدید از موزه‌ای ایستاده‌اید، ممکن است در اطراف‌تان کسانی را ببینید که ادعا می‌کنند راهنما هستند و مجوز قانونی هم دارند و می‌خواهند شما را در موزه همراهی کنند. هزینه‌ای که این افراد درخواست می‌کنند، ممکن است نسبتا بالا باشد یا اینکه کیفیت تور آن چیزی نباشد که شما انتظارش را دارید. اگر می‌خواهید پیشنهاد چنین افرادی را قبول کنید، باید مراقب باشید. اخذ مجوز برای فعالیت در حوزه گردشگری ساده نیست و باید پس از گذراندن کلاس‌ها و دوره‌های مختلف، امتحانات آن را نیز پاس کنند. اگر می‌خواهید از یک راهنمای تور کمک بگیرید، کسی را انتخاب کنید که صلاحیت دارد. 

تاکسی‌های سیاه

تاکسی های سیاه مسکو

تاکسی‌های سیاه در روسیه بسیار رایج هستند. این تاکسی‌ها معمولا سعی می‌کنند مشتریان خود را در اطراف فرودگاه‌ها یا ایستگاه‌های قطار پیدا کنند. بسیاری هم شب‌ها فعالیت می‌کنند، زمانی که تاکسی‌های معمولی کمتر پیدا می‌شوند. وقتی به فرودگاه رسیدید، از تاکسی فرودگاه استفاده کنید؛ تاکسی‌های فرودگاه قیمت‌های تصویب‌شده و ثابتی دارند و احتمال اینکه از شما هزینه زیادی اخذ شود، بسیار کمتر است. اگر شب جایی گیر کردید و مجبور شدید سوار تاکسی‌های سیاه شوید، حتما قبل از سوار شدن، بر سر قیمت به توافق برسید و در پایان هم همان مبلغ را پرداخت کنید؛ بهتر است بعد از اینکه به توافق رسیدید، دیگر سر پایین آوردن قیمت چانه نزنید.

ایرو اکسپرس (Aeroexpress)

 یکی از روش‌هایی که می‌توان از فرودگاه به شهر رفت و تبلیغ زیادی در مورد آن صورت می‌گیرد، ایرو اکسپرس است

یکی از روش‌هایی که می‌توان از فرودگاه به شهر رفت و تبلیغ زیادی در مورد آن صورت می‌گیرد، ایرو اکسپرس است. این قطارها در ۳ فرودگاه در دسترس هستند: شرمتیوو (Sheremetyevo)، دوموددوو (Domodedovo) و Vnukovo. استفاده از این قطارها یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای رسیدن به شهر است و قطعا راحت هم هست، اما باید بدانید که ارزان‌ترین روش ممکن نیست.

اتوبوس‌هایی در فرودگاه وجود دارد که شما را به نزدیک‌ترین ایستگاه مترو می‌رسانند. اگر بودجه‌تان محدود است، بهتر است با اتوبوس به ایستگاه مترو بروید؛ هرچند استفاده از قطارهای ایرو اکسپرس، سفرتان را دلپذیرتر خواهد کرد. 

تورهای رودخانه مسکو

تورهای رودخانه مسکو

شرکت‌های مختلفی در رودخانه مسکو تورهایی با قایق اجرا می‌کنند. شما می‌توانید برای صرف غذا در کشتی‌های کروز یا فقط گشت و گذار در مسیر این رودخانه در این تورها شرکت کنید. از آنجایی که همه آن‌ها یک مسیر را طی می‌کنند، قطعا تفاوت آنچنانی بین تورها وجود ندارد، به جز کیفیت قایق. از چند شرکت قیمت بگیرید و مطمئن شوید چنین تورهایی را گران رزرو نخواهید کرد. 

اگر می‌خواهید روزی به این شهر سفر کنید و قبل از سفر تمامی جاذبه‌های آن را بشناسید و برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی مسکو را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه