حمل و نقل عمومی در تبریز

علی  کماسی
علی کماسی دوشنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
حمل و نقل عمومی در تبریز

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی یکی از زیباترین شهرهای ایران است که شهرت جهانی دارد. برای آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی این کلان‌شهر با کجارو همراه باشید.

تبریز به عنوان یک کلان‌شهر و با جمعیت بیش از ۱.۵ میلیون نفر نیازمند سیستم حمل و نقل جامعی برای جابه‌جایی شهروندان و گردشگران است. در تبریز علاوه بر تاکسی و اتوبوس، می‌توان از مترو هم استفاده کرد. البته خط مترو تبریز در حال کامل شدن است. برای آشنایی بیشتر با سیستم حمل و نقل تبریز در ادامه با ما همراه باشید.

تاکسی

تاکسی تبریز

تاکسی‌ها در تبریز مانند دیگر شهر‌های ایران معمولا زرد رنگ هستند و پرداخت کرایه نیز به صورت نقدی می‌باشد. کرایه مسیر مستقیم در تبریز ۵۰۰ تومان و مسیرهای دیگر بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.

قونقا

سیستم تاکسیرانی تبریز از تکنولوژی به دور نبوده و اخیرا اپلیکیشن ????? با ارائه خدمات تاکسی اینترنتی، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت اینترتی تاکسی بگیرند. با این اپ می‌توانید بدون تماس یا دادن آدرس تاکسی درخواست کنید و کرایه‌تان را به صورت اینترنی پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید:

خط واحد و اتوبوس تندرو

اتوبوس تندرو تبریز

اتوبوس‌های خط واحد در سطح شهر تبریز کم هستند و بیشتر اتوبوس‌های تندرو یا همان BRT برای خط‌های اصلی وجود دارد. کرایه اتوبوس خط واحد حدودا ۵۰۰ تومان است. کرایه اتوبوس تندرو نیز برای مسیرهای مختلف متفاوت است. برای مثال مسیر ایستگاه خیابان شریعتی تا ایستگاه آب رسان ۵۰۰ تومان و مسیر میدان راه آهن تا میدان بسیج ۶۸۰ تومان است.

بیشتر بخوانید:

مترو

مترو تبریز

مترو تبریز هنوز در حال کامل شدن است و تنها مقداری از مسیر خط یک کامل شده که حدفاصل ایستگاه ائل گلی تا ایستگاه میدان ساعت است. مترو تبریز دارای ۵ خط است که حدود ۱۰۰ کیلومتر طول دارد.

بیشتربخوانید:

نقشه مترو تبریز

مطالب مرتبط:

دیدگاه