دیدنی های دهلی، شهری پرتکاپو (قسمت دوم)

مینا رهبری
مینا رهبری شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۵
دیدنی های دهلی، شهری پرتکاپو (قسمت دوم)

دهلی با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، هرساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران است؛ هموطنان ما هم بسیار علاقه نشان داده‌اند که از این شهر پرتکاپو دیدن کنند. به همین دلیل بهتر است با تمامی جاذبه‌های این شهر آشنا شوید تا در سفر به این شهر بهتر بتوانید برنامه‌ریزی کنید و هیچ یک از دیدنی‌های آن را از دست ندهید. برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری دهلی، با کجارو همراه باشید.

دیدنی‌های دهلی به قدری است که باید یک هفته در این شهر بمانید تا بتوانید از اکثر آن‌ها بازدید به عمل بیاورید. پس بهتر از قبل از سفر آن‌ها را شناخته و با برنامه‌ریزی دقیق عازم سفر شوید. در ادامه معرفی دیدنی‌های این شهر با ما باشید:

معبد ایسکون

معبد ایسکون هند

هنگامی که شما در این معبد مشغول قدم زدن هستید، آهنگ های مذهبی پخش می‌شود. معبد ایسکون با نقاشی‌ها و تصاویر و همچنین بت لرد کریشناآراسته شده است. اینجا محیطی بسیار آرام است و آرامش آن وجود شما را فرا می‌گیرد. نزدیکترین ایستگاه مترو به این بنا «Nehru Place» است. 

درگاه نظام‌الدین و چاه‌پله نظام‌الدین

درگاه نظام الدین دهلی

درگاه یکی از مقدس‌ترین آرامگاه‌ها در هند است. یک تونل مخفی در این درگاه کشف شده است که درگاه نظام‌الدین را به چاه‌پله‌ی نظام‌الدین متصل می‌کرد. این چاه پایه‌ای چوبی دارد و هنوز هم پس از ۸۰۰ سال سالم است. زائرانی که به اینجا می‌آیند، آب این چاه را مقدس می‌شمارند. اگر می‌خواهید به این مکان بیایید، باید در ایستگاه متروی JLN پیاده شوید. 

باغ لودی 


Lodi Gardens

اینجا محل بسیار مناسبی برای پیاده‌روی صبحگاهی و برپایی پیک‌نیک است. این باغ در زمینی به مساحت ۳۶۴۲۱۷ متر مربع گسترده شده و ۵ اثر معماری بسیار زیبایی دارد که قدمت آن‌ها به قرن ۱۵ میلادی بازمی‌گردد: آرامگاه محمد شاه، آرامگاه اسکندر لودی، شیش گنبد و بارا گنبد. شما می‌توانید در یک روز آفتابی، به همراه خانواده‌ی خود لحظات به یاد ماندنی را این باغ تجربه کنید. اگر خواستید با مترو بروید، باید در ایستگاه جور باغ (Jor Bagh) پیاده شوید.

پاهارگنج (Paharganj)

پاهارگنج دهلی

پاهارگنج مرکز فروش کالاهای اجناس ارزان‌قیمت، اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت و خوردنی‌های ارزان است. اگر عاشق کیف و کفش چرم هستید، حتما باید سری به این مکان بزنید. اینجا می‌توانید با قیمت‌های باورنکردنی کیف چرم برای خودتان بخرید. این بازار به داشتن زیورآلات نقره و مغازه‌های ارزان‌فروش شهرت دارد.فرهنگ این بازار شبیه «ایستگاه‌های تپه» (شهری در هند که در تابستان تفرجگاه مناسبی برای گردشگران است) است و در طول روز گردشگر زیادی را آنجا نمی‌بینید. برای رفتن به این بازار باید در ایستگاه متروی «دهلی نو» پیاده شوید. بهتر است در این بازار با پیاده بگردید تا تماشای هیچ یک از زیبایی‌ها و وسایلی که آنجا می‌فروشند را از دست ندهید.

دروازه‌ی هند


India Gate, South Side

همه در مورد شکوه و عظمت دروازه‌ی هند اطلاعاتی دارند. در طول سال مردمی را می‌توانید ببینید که برای برپایی پیک‌نیک یا فقط قدم زدن در حوالی دروازه‌ی هند به این مکان می‌آیند. در اطراف این دروازه آب‌نماهایی وجود دارد تا زیبایی اینجا را دوچندان کند. اگر در ماه‌های اکتبر و نوامبر به اینجا آمدید، حتما در دوی نیمه ماراتن آن شرکت کنید که صبح‌های زود در «راج پت» اجرا می‌شود؛ این تجربه‌ای است که هرگز از خاطر شما فراموش نمی‌شود. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مکان، ایستگاه دبیرخانه‌ی مرکزی (Central Secretariat) است.  

منار قطب


Qutub Minar Monument Complex, Delhi

منار قطب یکی از منارهای بلند هند است که در یونسکو به ثبت رسیده است. در پای این منار مسجدی قرار دارد که گفته می‌شود اولین مسجدی است که در هند ساخته شده است. یک ستون آهنی ۷ متری در محوطه وجود دارد. گفته می‌شود اگر درحالی که پشت خود را به منار کرده‌اید، بتوانید با دستان خود به آن حلقه بزنید۷ آرزوهایتان برآورده می‌شود. برای رفتن به این مکان باید در ایستگاه متروی منار قطب پیاده شوید.

قلعه‌ی سرخ


Red Fort Entrance, Delhi

مشهورترین بنای تاریخی دهلی قلعه‌ی سرخ است که یادآور امپراطوری مغول است که بر هند حکومت می‌کردند. دیوارهای این قلعه که در ۲ کیلومتر کشیده شده، در سال ۱۶۳۸ ساخته شده است تا از هجوم بیگانگان جلوگیری شود. با این حال این قلعه توسط سیک‌ها و انگلیسی‌ها تصرف شد و آن گونه که باید، نتوانست با متجاوزان مقابله کند. شب‌ها در این قلعه نمایش نور و صدا برگزار می‌شود تا بازدیدکنندگان را به حال‌وهوای آن دوران ببرد و آن‌ها تاریخ را از نزدیک لمس کنند. این قلعه همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر باز است.

چاندی چوک

چاندی چوک

چاندی چوک در مسیری قرار دارد که به قلعه‌ی سرخ منتهی می‌شود و یکی از قدیمی‌ترین بازارهای دهلی است. در این منطقه ساختمان‌های قدیمی و مذهبی بسیاری وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به گوردوارا سیس گنج صاحب، مسجد جاما، عمارت‌های تاریخی، مغازه‌ها و رستوران‌های قدیمی اشاره کرد. این بازار بهترین مکان برای خرید پارچه، فلزآلات، نقره و زیورآلات طلا است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این بازار، ایستگاه چاندی چوک است. 

آرامگاه همایون


1547-48 AD Isa Khan Tomb Enclosure

آرامگاه همایون یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری دهلی است که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است. این آرامگاه پس از مرگ همایون توسط بیوه‌ی او، «بگا بیگم» ساخته شده است. این بنا اولین آرامگاهی است که در شبه جزیره‌ی هند، به شکل باغ و آرامگاه ساخته شد. این مقبره در مرکز باغی مربع شکل به نام «چارباغ» قرار دارد که در سراسر آن کانال‌های آب کم‌عمق عبور می‌کند. در این بنا چندین حاکم از سلسله‌ی مغول به خاک سپرده شده‌اند. برای رفتن به آرامگاه همایون از طریق مترو، باید در ایستگاه  JLN stadium پیاده شوید.

راشتراپاتی بهاوان

راشتراپاتی بهاوان

محل اقامت رئیس جمهوری یکی دیگر از جاهایی است که در سفر به هند نباید از دست بدهید. این عمارت جمعه‌ها، شنبه‌ها و یکشنبه برای بازدید گردشگران باز است. باغ‌های مغول و ۲ کانال آب و آب‌نماهای پرتکاپو بر جذابیت و زیبایی این مکان افزوده‌اند. آن‌ها از فوریه تا مارس هر سال به روی گردشگران باز است. ایستگاه متروی دفتر مرکزی (Central Secretariat) نزدیک‌ترین ایستگاه به این بنا است.

مرکز تفریحی Connaught Place

مرکز خرید دهلی

در سنترال پارک دهلی بخرید، خرید کنید، به تماشای فیلم بریود یا  فقط در آن بگردید؛ شما می‌توانید تمامی این فعالیت‌ها را در Connaught Place انجام دهید. در ان مکان می‌توانید از میان چندین رستوران وجود دارد که گزینه‌های مختلفی را پیش چشم شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید در راهروهای این بازار زیورآلات ارزان‌قیمت پیدا کنید و بخرید.  همچنین در این مرکز لباس، کفش و زیورآلاتی با برندهای مشهور وجود دارد که می‌توانید تمامی آن‌ها را در یک مکان خریداری کنید. 

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای تور دهلی مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

منبع weareholidays

دیدگاه