جادوی خلاق مداد سفید: خلق آثار هنری در بازی نور و سایه!

فاطمه حکمت شعار
فاطمه حکمت شعار دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۲
جادوی خلاق مداد سفید: خلق آثار هنری در بازی نور و سایه!

هنرمند مالزیایی با استفاده از مداد سفید، طرح‌های مینیمال جالبی روی کاغذ سیاه رسم می‌کند. 

«کی لی» (Kay Lee) هنرمند با استعداد ساکن کوالالامپور و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی، به‌جای عنصر سایه در نقاشی، به سراغ نور سفید می‌رود و با کمک یک مداد سفید بر صفحه سیاه کاغذ، تصاویر جالب توجهی خلق می‌کند. آثار او به تعامل چشمگیر نور و سایه می‌پردازد و با ایجاد تصاویری با کنتراست بالا، بیننده را مجذوب می‌کند. 

تکنیک خانم لی شامل استفاده از یک مداد سفید برای برجسته کردن بخش‌های خاصی از سوژه‌ها است و در نتیجه، با ایجاد جلوه بصری قابل‌توجه، تاکید بسیاری بر عمق و احساس در نقاشی دارد. طرح‌های این هنرمند، اغلب رمزآلود و تفکر برانگیز به نظر می‌رسند و از مخاطب دعوت می‌کنند تا در ظرافت‌های هر طرح به کاوش بپردازد. 

هنر کی لی، گواهی بر قدرت سادگی و زیبایی مینیمالیسم است. او با تمرکز بر موارد ضروری نور و فرم، سوژه‌های معمولی را به آثار هنری خارق‌العاده تبدیل می‌کند. استفاده خانم لی از کاغذ سیاه به‌عنوان بوم، ضمن افزایش درخشندگی مداد سفید، باعث می‌شود که هر نقاشی، تقریبا سه‌بعدی به نظر برسد. این رویکرد منحصربه‌فرد، نه‌تنها مهارت فنی این هنرمند را به نمایش می‌گذارد، بلکه نشانی از توانایی او در انتقال احساسات عمیق از طریق ابزارهای حداقلی است. «کی لی» درباره آثار خود چنین می‌گوید:

من علاقه زیادی به هنر ترکیبی دارم؛ از طراحی تا نقاشی در انواع رسانه‌ها، حتی تصاویر دیجیتال، همچنین، فرم‌های برجسته با ظاهر تمیز را دوست دارم؛ چراکه فکر می‌کنم تاثیر بصری قابل‌توجهی دارند. نورپردازی در بخش خاصی از تصویر، می‌تواند به من در رسیدن به این موضوع کمک کند. افکت نور با ایجاد سایه‌های زیاد در تصویر، فضای آن را آرام، مرموز، عمیق و سرشار از عاطفه و احساس می‌کند. 

 من تعمدا به سراغ تکنیک متقاطع رفتم؛ زیرا می‌تواند بافت‌های متنوعی ایجاد کند. در این پروژه از مداد روغنی برای طراحی استفاده کردم تا خطوطی صاف، کرمی و ظریف داشته باشم. همچنین، نور شدید را به‌عنوان عنصر اصلی ترکیب‌بندی در نظر گرفته‌ام. در فرایند ترسیم، فرم‌ها را به‌آرامی و به‌شکل ضربه‌ای و لایه‌لایه ساختم و گاهی، حس می‌کردم که از مداد برای بافتن نور استفاده می‌کنم؛ طوری که انگار نقاشی‌ام را بافته‌ام.

طراحی پرتره ونگوگ با مداد سفید

طراحی صورت با مداد سفید

طراحی گربه با مداد سفید

طراحی نیم رخ گربه با مداد سفید

طراحی نیم رخ مردی با پیپ با مداد سفید

طراحی نیم رخ دختری با مداد سفید

طراحی دو گربه با مداد سفید

طراحی نیم رخ دختربچه ای با مداد سفید

طراحی گل با مداد سفید

طراحی گربه ای از پشت با مداد سفید

طراحی صورت زنی با مداد سفید

طراحی صورت مرد جوانی با مداد سفید

طراحی گربه ای با مداد سفید

طراحی پرتره زنی با مداد سفید

طراحی با مداد سفید از پشت یگ گربه

طراحی سگی با مداد سفید

طراحی سیاه و سفید با مداد سفید

طراحی گربه ای پنهان شده با مداد سفید

طراحی صورت سگی با مداد سفید

طراحی گربه ای سر به هوا با مداد سفید

طراحی دختری با گلی در دست با مداد سفید

طراحی گربه و پروانه با مداد سفید

طراحی اسب با مداد سفید

طراحی با مداد سفید از راهب بودایی

طراحی با مداد سفید از زن جوان

طراحی با مداد سفید از صورت یک زن با چشم بسته

طراحی پرتره اسکارلت جوهانسون با مداد سفید

طراحی پاندا با مداد سفید

طراحی صورت بچه گربه با مداد سفید

طراحی با مداد سفید از نیم رخ زن جوان

طراحی دختری با گوشواره مروارید با مداد سفید

از علاقه‌مندان به طراحی و نقاشی هستید؟ از تماشای آثار این هنرمند مالزیایی لذت بردید؟ کدام طرح را بیشتر دوست داشتید؟ لطفا نگاه و نظر خود را با کجارو و همراهان آن نیز به اشتراک بگذارید.

چنانچه در زمینه خاصی از هنر فعالیت می‌کنید و تمایل به معرفی آثار هنری خود دارید، می‌توانید تصاویر آثار را به‌همراه معرفی کوتاهی، به آدرس ایمیل info[at]kojaro.com ارسال کنید. آثار ارسالی، در صورت تایید، با نام شما در رسانه کجارو منتشر خواهند شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه