۱۰۰ کیلومتر پیاده روی در مرز آلمان و چک

فاطمه حکمت شعار
فاطمه حکمت شعار سه شنبه، ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۲
۱۰۰ کیلومتر پیاده روی در مرز آلمان و چک

عکاس آلمانی با پیاده‌روی و کمپ جنگلی در پارک ملی ساکسون سوئیس، تصاویر زیبا و پر نشاطی را از پنج روز زندگی در طبیعت ثبت کرده است.

«فاست اشتایگ» (Forststeig)، به‌معنای «مسیر جنگلی»، نام یک مسیر پیاده‌‌روی پر ماجرا و ۱۰۰ کیلومتری در طبیعت پارک ملی «ساکسون سوئیس» (Saxon Switzerland) در کشور آلمان و در مرز جمهوری چک قرار دارد. مناظر خیره‌کننده، آب و هوای دلپذیر، صخره‌ها و سنگ‌های نامنظم و به‌ظاهر حجاری شده و موارد طبیعی جذاب دیگر، این منطقه حفاظت‌شده را به مکان محبوبی برای گردشگری تبدیل کرده است.

با وجودی که ساکسون سوئیس، برخلاف نامش، در آلمان قرار دارد، گفته می‌شود که پسوند «سوئیس» زمانی برای آن انتخاب شد که دو نقاش سوئیسی این منطقه را شبیه کشور خود یافتند و این شباهت تا جایی بود که نام این پارک طبیعی را نیز هم‌نام با کشور خود انتخاب کردند. 

جولیا نیمکه (Julia Nimke) عکاس اهل برلین آلمان نیز به جنگل‌های طبیعی ساکسون سوئیس رفته و با طی مسیر ۱۰۰ کیلومتری فاست اشتایگ، تصاویر این پیاده‌روی جنگلی جذاب را ثبت کرده است. جولیا درباره این گشت‌وگذار و پروژه عکاسی چنین می‌گوید:

مسیر ۱۰۰ کیلومتری فاست اشتایگ را در پاییز پیاده‌روی کردم. این مسیر، مناظر دور افتاده‌ای در سمت چپ رودخانه البه (Elbe) و قسمت ساکسون سوئیس بوهمی را دنبال می‌کند. مسیری بکر و خالی از همه چیز که تقریبا در سکوت کامل طی خواهد شد. 

این موضوع، باعث می‌شود پیاده‌روی به یک مسیر چالش برانگیز تبدیل شود؛ زیرا در بیشتر روزها باید آب و غذا با خود ببرید و کوله‌پشتی، قدم‌های شما را سنگین‌تر از آنچه باید، می‌کند. 

پنج روز در طبیعت گذشت. روز پایانی را از صبح بسیار زود شروع کردیم و درست بعد از غروب آفتاب، کوله‌پشتی‌ها را بستیم و مسیر بازگشت را در پیش گرفتیم. پیاده‌روی سخت، آرام، لذت‌بخش و زیبای ما با سرعت کم و ذهن کاملا بیدار و رها، در حالی در روز پنجم پایان گرفت که گویی، پنج هفته در شهر بودیم؛ چراکه پنج روز پیاده‌روی در طبیعت، معادل پنج هفته در شهر نیاز به انرژی دارد.

عبور از میان درختان جنگلی پارک ملی ساکسون سوئیس در پاییز

فردی در سازه چوبی کوچک میان جنگل

فردی در ارتفاعات پارک ملی ساکسون سوئیس

طبیعت پارک ملی ساکسون سوئیس

زنی با کوله پشتی در جنگل‌های ساکسون سوئیس

چادر زدن گردشگران در میان جنگل‌های ساکسون سوئیس

برکه آب در پارک ملی ساکسون سوئیس

طبیعت پاییزی در پارک ملی ساکسون سوئیس

برگ زرد درختان در پاییز جنکل‌های ساکسون سوئیس

درخشش آفتاب در میان پارک ملی ساکسون سوئیس

برگ‌های پاییزی در پارک ملی ساکسون سوئیس

درختان بلند جنگل‌های ساکسون سوئیس

عبور زنی از میان درختان جنگلی در ساکسون سوئیس

محل کمپینگ در پارک ملی ساکسون سوئیس

پیاده روی در ساکسون سوئیس آلمان

شکستن هیزم در منطقه جنگل ساکسون سوئیس

چادر کمپینگ در پارک ساکسون سوئیس آلمان

فردی در میان درختان جنگلی در ساکسون سوئیس

کلبه‌هایی در منطقه ساکسون سوئیس آلمان

طلوع آفتاب در پارک طبیعی ساکسون سوئیس

شکوفه‌های یخ زده در  پارک ملی آلمان

عبور زنی از کنار رودخانه‌ای در  پارک ملی ساکسون سوئیس

پیاده‌روی در جنگل را دوست دارید؟ تابه‌حال از پارک ملی ساکسون سوئیس دیدن داشتید؟ تصاویر خانم جولیا از گشت‌وگذار در این منطقه، چقدر مورد توجه شما قرار گرفت؟ فراموش نکنید لطفا که کجارو و کاربران آن را از نگاه، نظر و تجربه خود مطلع سازید.

چنانچه اهل سفر هستید، عکس‌های خوبی از مسافرت به مناطق مختلف تهیه می‌کنید و تمایل به معرفی آثار هنری خود دارید نیز می‌توانید تصاویر آثار به‌همراه معرفی کوتاهی از خود را به آدرس ایمیل info[at]kojaro.com ارسال کنید. آثار ارسالی، در صورت تایید، با نام شما در رسانه کجارو منتشر خواهند شد.

منبع عکس کاور: Campinglife Magazine؛ عکاس: نامشخص

مطالب مرتبط:

منبع julianimke

دیدگاه