عکس‌هایی برای نجات اقیانوس

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۲
عکس‌هایی برای نجات اقیانوس

۱۰۰ عکاس معروف دنیا در پروژه‌ای مشترک تصمیم به فروش تصاویر خود گرفته‌اند تا به نجات اقیانوس‌ها کمک کنند.

سه نفر از عکاسان معروف در حوزه حفاظت از محیط زیست به نام‌های «پل نیکلن» (Paul Nicklen)، «کریستینا میترمایر» (Cristina Mittermeier) و «چیس ترون» (Chase Teron) ۱۰۰ نفر از برترین عکاسان جهان را برای نجات اقیانوس‌ها گرد هم آورده‌اند. آن‌ها با تشکیل گروه «۱۰۰ نفر برای اقیانوس» (100 for the Ocean)، تصاویر فوق‌العاده باکیفیتی را به فروش می‌رسانند تا درآمد حاصل از آن را صرف کمک به معضل اقیانوس‌ها کنند.

عکس‌های «۱۰۰ نفر برای اقیانوس» تا ۳۱ مه ۲۰۲۳ به فروش می‌رسد و سود آن به سازمان‌های غیردولتی اهدا می‌شود که روی اقیانوس‌ها تحقیق می‌کنند. این سازمان‌ها اغلب با مشکل کمبود بودجه‌ مواجه هستند و شناخت کمی از آن‌ها وجود دارد. خیریه‌هایی که از این فروش سود خواهند برد، توسط خود عکاسان معرفی شده‌اند.

کریستینا میترمایر درباره اهمیت موضوع اقیانوس‌ها می‌گوید:

به‌گفته سازمان ملل، برای تحقق وعده حفاظت از اقیانوس‌ها به مبلغی حدود ۱۷۰ میلیارد دلار نیاز است. ما امیدواریم که توجه مردم را به اقیانوس‌ها و ضرورت محافظت از بزرگ‌ترین اکوسیستم سیاره زمین جلب کنیم؛ اکوسیستمی که امکان زندگی روی کره خاکی را امکان‌پذیر کرده است.

هنرمندان معروفی همچون «جوئل سارتوره» (Joel Sartore)، «رابرت ایروین» (Robert Irwin)، «پیت سوزا» (Pete Sousa) و «کریس بورکارد» (Chris Burkard) در پروژه ۱۰۰ نفر برای اقیانوس مشارکت دارند. پل نیکلن از عوامل اصلی این پروژه می‌گوید:

افتخار بزرگی است که توانستیم عکاسان شگفت‌انگیزی را برای حمایت از این موضوع با هم متحد کنیم. عکاسی اغلب کاری انفرادی محسوب می‌شود؛ اما حضور تعداد زیادی عکاس در کنار یکدیگر با هدف خیر و برای تقویت و کمک به رشد سازمان‌های دیگر، واقعا زیبا است. امثال این اقدام‌ها بر اهمیت اقیانوس در زندگی همه انسان‌ها صحه می‌گذارند.

قیمت تمامی تصاویر پروژه ۱۰۰ نفر برای اقیانوس، از ۱۰۰ دلار شروع می‌شود و از آنجا که تصاویر بسیار متنوعی به فروش می‌رسد، انتخاب دشوار خواهد بود. این تصاویر که از زندگی روزمره خرس‌های قطبی تا عکس‌های هوایی و پرتره را در بر می‌گیرند، راهی عالی برای درک اهمیت اقیانوس برای همه موجودات زنده هستند. تصاویر بیشتر را می‌توانید در سایت «100fortheocean.com» مشاهده کنید.

فک دریایی در زیر آب

عکاس: Tom Cannon

عکس هوایی از دو خرس قطبی

عکاس: Martin Gregus

بازی خرس قطبی با بچه هایش

عکاس: Ruth Elwell

عکس هوایی از اقیانوس

عکاس: Chris Byrne

پرواز پنگوئن روی آب اقیانوس

عکاس: Paul Nicklen

خرس قطبی در هوای طوفانی

عکاس: Fredrick Granath

عکسی با پس زمینه سیاه از یک آبزی در اقیانوس

عکاس: Steven Kovacs

دو جانور دریایی در اقیانوس

عکاس: Jason Gulley

دو شیر دریایی روی یخ ها

عکاس: Cristina Mittermeier

امواج سهمگین اقیانوس

عکاس: Andrew Semark

جغد سفید در هوای برفی

عکاس: Michelle Valberg

پرتره خرس در حال شنا

عکاس: Lianna Nixon

خرس های قطبی در ساختمانی متروکه

عکاس: Dmitry Kokh

امواج اقیانوس در منطقه ای کوهستانی

عکاس: Chris Burkard

سر کوسه بیرون از آب اقیانوس

عکاس: Kristian Gillies

خرس قطبی در حال استراحت

عکاس: Jack Plant

لاک پشتی در میان ازدحام ماهی ها

عکاس: Aimee Jan

آب رنگارنگ اقیانوس

عکاس: Ben Moon

نهنگ سفید روی آب های اقیانوس

عکاس: Mark Williams

چندین گربه بزرگ در هوای برفی

عکاس: Jean Simon Begin

شما نیز دغدغه حفاظت از محیط زیست دارید؟ تاکنون اقدامی در این زمینه انجام داده‌اید؟ حتما تجربه و دیدگاه خود را با سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

عکاس تصویر کاور: Chase Teron

مطالب مرتبط:

دیدگاه