بازدید مجازی از جزیره راجا آمپات ؛ بهشت عروس‌ های دریایی

علی گودرزی
علی گودرزی سه شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
بازدید مجازی از جزیره راجا آمپات ؛ بهشت عروس‌ های دریایی

راجا آمپات یکی از جزیره‌های بسیار خوش آب‌وهوای کشور اندونزی است. در این مطلب، در قالب یک تور مجازی، به‌سراغ بندر عروس‌های دریایی راجا آمپات می‌رویم.

قاره‌ی آسیا، بزرگ‌ترین خشکی کره‌ی زمین، زیبایی‌های بی‌شماری را در خودش جای داده است. از غربی‌ترین نقطه تا شرق دور، زیبایی‌های قاره‌ی کهن آسیا تمامی ندارد. هرچقدر که به مشرق آسیا حرکت می‌کنیم، مناطق دریایی و جزیره‌های این قاره، بیشتر و بیشتر می‌شوند. اندونزی یکی از کشورهای جزیره‌ای و معروف قاره‌ی آسیا و بزرگ‌ترین کشور جزیره‌ای دنیا است که قسمتی از آن در قاره‌ی آسیا و بخشی دیگر از آن در اقیانوسیه قرار دارد.

اندونزی با برخورداری از آب‌وهوای مطبوع و بسیار خوب در کنار میزبانی از جاذبه‌های دیدنی فراوان، یکی از مقصدهای محبوب گردشگران دنیا است. در این مطلب، سراغ یکی از جزایر اندونزی می‌رویم؛ جزیره‌ی «راجا آمپات». جایی که عروس‌های دریایی در آب‌های آن جولان می‌دهند. همراه کجارو باشید تا در جریان یک تور مجازی، از بندر عروس‌های دریایی در جزیره‌ی راجا آمپات دیدن کنیم.

جزیره‌ی راجا آمپات (Raja Ampat) از جمله نقاط خیره‌کننده و بسیار زیبای کشور اندونزی است. این جزیره در شرق اندونزی واقع شده و لقب «سرزمین چهار پادشاه» را هم یدک می‌کشد. در زبان اندونزیایی، «راجا» به معنی پادشاه و «آمپات» به معنی چهار است. انتخاب نام این جزیره، پیشینه‌ای تاریخی و اساطیری دارد؛ داستانی که در آن، یک زن پس از پیدا کردن هفت تخم، شاهد رشد کردن چهار عدد از آن‌ها و تبدیل شدنشان به چهار پادشاه است. سه تخم دیگر هم به یک زن، یک سنگ و یک شبح تبدیل می‌شوند. این چهار پادشاه، عامل اصلی نام‌گذاری این جزیره هستند.

جزیره رجا امپت

جزیره‌ی راجا آمپات به‌دلیل بهره بردن از زیبایی‌های دریایی پرتعداد، یکی از مقصدهای پرطرف‌دار توریست‌های آسیا، به‌خصوص توریست‌های کشور اندونزی است. آب‌وهوای این جزیره در کنار منظره‌های دریایی و جنگلی آن، فضاهایی به غایت زیبا و خاص را پدید آورده‌اند که هوش‌وحواس هر توریستی را می‌برد!‌ بیش از ۱۳۰۰ نوع ماهی و ۷۵ درصد از انواع مرجان‌های شناخته‌‌شده‌ی دنیا در آب‌های این جزیره جا خوش کرده‌اند؛ اما مهم‌ترین جاذبه‌ی توریستی این منطقه،‌ چیزی نیست جز بندر عروس‌های دریایی. آب‌های این منطقه از جزیره، مملو از عروس‌های دریایی زیبا و خیره‌کننده است. در قسمت ابتدایی این مطلب و به‌لطف دسترسی ایجاد شده، می‌توانید به‌صورت آنلاین از این منطقه بازدید کنید و به‌تماشای عروس‌های دریایی این منطقه بنشینید. کجارو به‌صورت روزانه محتویاتی با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری را در دسترس دنبال‌کنندگان خود قرار می‌دهد. اگر به این مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه از کجارو را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه