عید نوروز کیش کجا بریم؟

مهدیه عزیزی
مهدیه عزیزی سه شنبه، ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
عید نوروز کیش کجا بریم؟

جزیره کیش با دیدنی‌ها و سرگرمی‌های بسیار زیاد و همچنین قرارگیری در آب‌های نیلگون خلیج فارس هرساله از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری عید نوروز به شمار می‌رود.

کیش در تمامی فصول سال به‌خصوص در تعطیلات عید نوروز و بهار دیدنی است. سواحل زیبا و شگفت‌انگیز، مراکز تفریحی و آبی هیجان‌انگیز برای کودکان و بزرگسالان، بناها و آثار تاریخی و مراکز خرید متعدد با انواع‌ و‌ اقسام کالاهای داخلی و خارجی، از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کیش در عید به‌شمار می‌آیند. اگر برای تعطیلات عید نوروز برنامه سفر به جزیره زیبای کیش را دارید، با ما همراه باشید تا با جاذبه‌ها و تفریحات این جزیره آشنا شوید.

عید نوروز کیش کجا بریم؟

دره پرتغالی ها

  • نوع جاذبه: مکان تاریخی
  • آدرس: میدان حریره، جاده کرانه (شرق به غرب) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: شبانه‌روزی
  • رده قیمت: رایگان

دره پرتغالی‌ها یکی از جاذبه‌های جزیره کیش است که پیشینه نام‌گذاری آن به زمان سکونت و اشغال این جزیره توسط پرتغالی‌ها بازمی‌گردد. این دره به‌دلیل آب‌های جاری به مکانی سرسبز و زیبا تبدیل شده است. اگر در تعطیلات عید نوروز به دره پرتغالی‌ها رفتید، از درخت افسانه‌ای آن نیز دیدن کنید. بومی‌های کیش یا کیشوندان اعتقاد دارند این درخت ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله برای اهالی دره شانس و خوشبختی به‌همراه می‌آورد. 

درخت ۶۰۰ ساله دره پرتغالی ها؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: dara shojaei

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: دارا شجاعی

درخت کهنسال و قدیمی لور یا انجیر دره پرتغالی‌ها به «درخت سبز کیش» و «انجیر معابد کیش» نیز معروف است. در واقع اغلب گردشگران برای بازدید از این درخت به دره می‌آیند. درخت سبز با توجه به قرارگیری در منطقه شرجی، ظاهری عجیب و در عینِ حال زیبا دارد. هنگام رشد، تنه درخت سبز توسط ریشه‌ جوانه‌های جدید احاطه می‌شود و ظاهری متفاوت و اسرارآمیز به آن می‌بخشد. در مناطق مرطوب این ریشه‌های هوایی قطر زیادی پیدا می‌کند و به‌سمت زمین آویزان می‌شود. سپس به زیر زمین فرو می‌رود و به ریشه اصلی تنیده می‌شود. این روند ادامه پیدا می‌کند و درختی به‌شکل شاخه‌های درهم‌‌تنیده شکل می‌گیرد.

درخت سبز کیش و دیگر درختان لور در دوره ایلخانی و تیموری از مناطق آسیای شرقی و کشور هند به جزایر کیش، قشم و دیگر سواحل خلیج فارس آورده و توسط بومی‌ها پرورش داده شدند. اهالی و ساکنان دره پرتغالی و جزیره کیش در گذشته برای برآورده‌‌شدن آرزوها با گره دستمال‌‌های رنگی به شاخه‌های درخت سبز، از آن طلب حاجت می‌کردند؛ اما امروزه به‌جهت سلامت درخت و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، حصاری دورتادور آن کشیده شده است.

در محدوده درخت سبز امکاناتی نظیر آلاچیق، بوفه، رستوران، کافی‌شاپ و سرویس‌بهداشتی قرار گرفته است تا گردشگران بتوانند برای پیک‌نیک و گشت‌گذار در طبیعتی سرسبز از این منطقه لذت ببرند.

قلعه جنی

  • نوع جاذبه: مکان تاریخی
  • آدرس: میدان غروب کیش، بلوار جهان (غرب به شرق)، خروجی قلعه جنی (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: شبانه‌روزی
  • رده قیمت: رایگان

قلعه جنی در غرب جزیره به‌عنوان یکی از جاذبه‌های هیجان‌انگیز و البته ترسناک کیش شناخته‌ می‌شود. اطلاعات دقیقی درخصوص قدمت و تاریخچه این قلعه وجود ندارد؛ اما ساخت آن را به پرتغالی‌ها نسبت می‌دهند. به گفته مورخان، در زمان اشغال جنوب ایران توسط پرتغالی‌ها، آن‌ها قلعه‌هایی برای حفاظت از این منطقه ساختند و احتمال می‌رود قلعه جنی هم یکی از آن‌ها باشد. ساختمان این قلعه مستطیلی‌شکل است و دو برج دیدبانی با پنجره‌های کوچک در اطراف خود دارد. قلعه جنی در حال حاضر به‌دلیل عدم رسیدگی روبه‌ویرانی است.

قلعه جنی؛ منبع عکس: وب‌سایت 1606.ir؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت 1606ir، عکاس: نامشخص 

درباره قلعه جنی کیش داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری وجود دارد. یکی از آن‌ها حضور جن در این قلعه است؛ به همین علت این قلعه به نام جنی شهرت دارد. در اوایل دهه ۴۰ هجری شمسی این قلعه برای دیدبانی مرزی تحت اختیار ژاندارمری و پاسگاه کیش درآمد که به‌دلیل وقوع اتفاقات عجیب دیگر همچون مرگ مشکوک چهار سرباز، فرماندار شهر دستور تخلیه آن را داد و تا امروز نیز متروکه مانده است. قلعه جنی هیچ نگهبانی ندارد و تنها راه ورودی به آن نیز مسدود شده است؛ گرچه می‌توان از میان بلوک‌ها به داخل ساختمان راه پیدا کرد.

شهر زیرزمینی کاریز

  • نوع جاذبه: تاریخی، طبیعی و تفریحی
  • آدرس: میدان المپیک، بلوار ایران (بلوار میرمهنا) (شرق به غرب)، بلوار کاریز، خروجی غربی میدان کاریز (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: از ساعت ۹ تا ۲۲
  • رده قیمت: اقتصادی

شهر زیرزمینی کاریز که به «قنات کیش» نیز معروف است، با بیش از ۱۰,۰۰۰ متر مربع وسعت به‌عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین دیدنی‌های جزیره کیش شناخته می‌شود. کاریز واژه فارسی قنات است که در گذشته برای هدایت آب‌های زیرزمینی و تامین آب شیرین و قابل شرب ساکنان جزیره کیش کاربرد داشت. این قنات حدود ۲,۵۰۰ سال قدمت دارد؛ البته لازم به‌ذکر است که شهر زیرزمینی کاریز مجموعه‌ای تاریخی نیست و فقط شبکه‌ای از آب‌های زیرزمینی را شامل می‌شود.

شهر زیرزمینی کاریز در عمق ۱۶ متری از سطح زمین قرار دارد. از بخش‌های مختلف این شهر زیرزمینی می‌توان به غرفه‌های صنایع دستی ایران و جهان، موزه، رستوران‌های سنتی و مدرن و... اشاره کرد. 

شهر زیر زمینی کاریز؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Amirmahdi Rezaei

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Amirmahdi Rezaei

کارگزاران شهر زیرزمینی کاریز اعتقاد دارند که این مجموعه با توجه به برخورداری از دو ویژگی در فهرست ابنیه جهانی قرار خواهد گرفت. اول اینکه در میان تنها جزیره مرجانی جهان قرار گرفته است و دوم آنکه جزو معدود بناهایی به شمار می‌رود که سقف آن پوشیده از مرجان‌ها و صدف‌های طبیعی است.

سقف مرجانی شهر زیرزمینی کاریز، از بهترین جاهای دیدنی کیش در شب، که قطری حدود هفت متر دارد روزی بستر دریای خلیج فارس بوده است؛ به‌ همین دلیل سقفی پوشیده از صدف‌ها و آبزیان فسیل‌شده دارد. طی بررسی‌ها و تحقیقات دانشگاه مونیخ آلمان، قدمت این سقف بین ۵۳ میلیون تا ۵۷۰ میلیون سال تخمین زده شده است. جالب است بدانید تا قبل از افتتاح این شهر زیرزمینی مشاهده این مجموعه از مرجان‌ها و صدف‌های طبیعی تنها در موزه‌ها و آب‌های آزاد امکان‌پذیر بود. 

شهر باستانی حریره

  • نوع جاذبه: مکان تاریخی
  • آدرس: میدان حریره، جاده کرانه (جنوب به شمال) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: از ساعت ۹ تا ۲۲
  • رده قیمت: اقتصادی
  • آثار ملی ایران

شهر باستانی حریره که قدمت آن به قرن چهارم هجری قمری بازمی‌گردد تا قرن دهم نیز رونق داشته و بعد از آن متروکه شده است. این شهر تاریخی یکی از دیدنی های کیش در عید نوروز به شمار می‌آید. شهر باستانی حریره در دوره ایلخانی یک‌بار مرمت شد و بیشتر سازه‌های آن نیز مربوط به همان دوره است. هرچند امروزه بیشتر قسمت‌های این شهر مخروبه هستند، هم‌چنان شکوه و عظمت در آن موج می‌زند. شهر باستانی حریره طی سال‌های مختلف مورد بررسی و کاوش باستان‌شناسان ایرانی و خارجی بسیاری قرار گرفته است.

شهر باستانی حریره؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Arpine Ginosyan

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Arpine Ginosyan

تاکنون بخش‌های متعددی از شهر باستانی حریره کشف شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به بندرگاه، قصر، مسجد، خانه اعیانی، حمام، قسمت‌های صنعتی و کارگاهی و تاسیسات آبی اشاره کرد. همچنین طی عملیات اکتشاف، آثار و ظروفی نظیر سفال‌های سلادان با نقوش اژدها، گل‌های تزیینی و ماهی، سفال اسگرافیاتو، ظروف لعابی با نقوش سیاه آبی، ظروف چینی مربوط به قرن هشتم و نهم هجری قمری، کاشی‌های زرین فام و سکه‌های مختلف نیز به دست آمده است.

کشتی یونانی کیش

  • نوع جاذبه: مکان تاریخی 
  • آدرس: بلوار جهان (شمال به جنوب)، میدان غروب کیش، خروجی ساحل کشتی یونانی (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: شبانه‌روزی
  • رده قیمت: رایگان

کشتی یونانی که در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی در یکی از سواحل جزیره کیش و نزدیکی روستای باغو به گل نشست، امروزه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های این جزیره شناخته می‌شود.

کشتی یونانی توسط شرکت کشتی‌سازی «ویلیام همیلتون» (William Hamilton) و شرکا در سال ۱۹۴۳ میلادی (۱۳۲۲ هجری شمسی) ساخته و به وزارت حمل‌و‌نقل جنگ بریتانیا فروخته شد. این کشتی تحت اختیار چندین ارگان و کشور دیگر نیز قرار گرفت ولی آخرین صاحبان آن دو فرد یونانی بودند. در سال ۱۹۹۶ میلادی (۱۳۷۵ هجری شمسی) و در زمان مالکیت یونانی‌ها، کشتی یونانی در جزیره کیش به گل نشست و علت نام‌گذاری آن نیز همین موضوع است.

کشتی یونانی؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Cap Meti

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Cap Meti

کشتی یونانی با گذشت زمان و در اثر رطوبت هوای کیش پوسیده شده است؛ البته دوره‌ای کوتاه تردد به داخل کشتی مجاز بود که این موضوع نیز باعث تسریع در روند تخریب آن شد. پوسیدگی کشتی به قسمت بدنه رسیده و کشتی یونانی در حال غرق شدن است. از آنجایی که هزینه مرمت و نگهداری کشتی یونانی صرفه اقتصادی ندارد، پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده از لیست جاذبه‌های کیش حذف شود. در حال حاضر موجودات دریایی در این کشتی زندگی می‌کنند و بازدید از داخل آن امکان‌پذیر نیست. 

پارک ساحلی زیبایی با حدود ۶۰,۰۰۰ متر مربع در مجاورت کشتی یونانی قرار گرفته است تا گردشگران علاوه بر بازدید از این کشتی بتوانند مدت زمانی را به‌ گشت‌و‌گذار و استراحت در پارک بپردازند. آلاچیق، بوفه و پارکینگ و همچنین دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، شترسواری و عکاسی از جمله امکانات رفاهی و تفریحی پارک ساحلی هستند.

مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا کیش

  • نوع جاذبه: طبیعی، تفریحی، خرید و آموزشی
  • آدرس: بلوار مرجان (شرق به غرب)، مرجان هفتم، ساحل مارینا پارک هتل (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: از ساعت ۹ تا نیم ساعت قبل از غروب آفتاب
  • رده قیمت: میان‌رده و لوکس

مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا به‌عنوان یکی از اولین‌ها در نوع خود در سال ۱۳۹۲ هجری شمسی، در جزیره کیش تاسیس شد. این مجموعه با‌ برخورداری از امکانات متعدد و وجود هتل مجلل و لوکس مارینا پارک، از بهترین‌ هتل‌های کیش، در واقع «مارینا ریزورت» (Resort) (اقامتگاه‌هایی با امکانات رفاهی و تفریحی مشابه هتل پنج ستاره) به شمار می‌آید.

مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا قسمت‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فروشگاه تجهیزات شناوری و تفریحات ساحلی و دریایی: این فروشگاه یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین در نوع خود در جزیره کیش به شمار می‌آید که محصولات و کالاهای تخصصی از کمپانی‌های معتبری همچون «ژانو» (Jano)، «رد پدل» (Red Paddle)، «ویبیت» (Wibit) و «هوبی کت» (Hobie Cat) عرضه می‌کند.

ورودی مجموعه مارینا کیش؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Nima Foroud

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Nima Foroud

  • مرکز تعمیر و نگهداری شناورها: یکی از بخش‌های مهم و شلوغ مجموعه مارینا مربوط به تعمیرات و نگهداری شناورها است که به‌صورت شبانه‌روزی به گردشگران و اعضا خدمات ارائه می‌دهد. 
  • یات کلاب: در یات کلاب مارینا به اعضای این مجموعه، شناور اجاره داده می‌شود و خریدوفروش شناور نیز از خدمات دیگر این بخش است. همچنین در این قسمت اسکله اختصاصی، محافظت از شناورهای پارک‌شده، شست‌و‌شو، نگهداری، رسیدگی‌های دوره‌ای، تعمیر، خزه‌زدایی، پرکردن مخازن آب شیرین، خدمات کاپیتانی و خدماتی از این قبیل ارائه می‌شود.

مارینا کیش؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Aidin Iraninezhad

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Aidin Iraninezhad

  • کلوپ تفریحات ساحلی و دریایی: امکانات تفریحی این کلوپ شامل غواصی، کایاک پدالی دو‌ نفره، کایاک پارویی، شاتل، پدل بورد، قایق بادبانی، پاراسل و بنانا هستند.  
  • لانژ ساحلی با چندین بوفه غذا و کافی‌شاپ: در این بخش از مارینا می‌توانید پس از گشت‌و‌گذار و تفریحات دریایی مدتی را به استراحت بپردازید و از موزیک و فضای مدرن و مفرح لذت ببرید. همچنین در لانژ ساحلی انواع‌واقسام نوشیدنی‌های سرد و گرم، ساندویچ‌ها و فست‌فودها سرو می‌شوند.

مارینا کیش در شب؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Vladimir K

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: عکاس: Vladimir K

  • رستوران بین‌المللی مارینا: این رستوران از یک سمت نمای یات کلاب، دریا و کشتی‌های لوکس و از سویی دیگر محوطه سرسبز و زیبای مجموعه مارینا را دارد. در رستوران وی‌آی‌پی مارینا انواع غذاهای ایرانی، بین‌المللی، دریایی، پیش‌‌غذا، دسر و سالاد سرو می‌شود.

اسکله تفریحی کیش

  • نوع جاذبه: مکان تفریحی
  • آدرس: بلوار سنایی، بلوار دریا شرقی (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: شبانه‌روزی
  • رده قیمت: رایگان (برای استفاده از امکانات تفریحی این اسکله نیاز به پرداخت هزینه است)

اسکله تفریحی با حدود ۱۰,۰۰۰ متر مربع مساحت، ۴۳۷ متر طول و ۱۸ متر عرض به‌عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تفریحی جزیره کیش شناخته می‌شود. فاز اولیه این اسکله در سال ۱۳۸۵ شمسی افتتاح شد. اسکله تفریحی کیش به‌صورتی ساخته شده است که به زیستگاه‌های جانوران دریایی این منطقه هیچ آسیبی وارد نمی‌کند. 

اسکله تفریحی کیش؛ منبع عکس: وب‌سایت visitiran.ir؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت visitiran.ir، عکاس: نامشخص

ورودی اسکله تفریحی کیش با چترهای رنگارنگ یکی از بخش‌های زیبای این جاذبه محسوب می‌شود. در این اسکله انواع تفریحات  همچون قایق‌سواری به‌وسیله قایق‌های کف شیشه‌ای (آکواریومی) و پدالی، غواصی، جت اسکی، بالون‌سواری، فلای‌ بورد، دوچرخه‌سواری، ماهیگیری، شاتل، بنانا و اسکوتر دریایی برای سرگرمی گردشگران مهیا است. همچنین صندلی‌هایی در سراسر اسکله و رو به دریا وجود دارند که علاوه بر استراحت می‌توانید از تماشای دریای زیبای خلیج فارس لذت ببرید.

خدمات رفاهی اسکله تفریحی کیش شامل بوفه، رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ و سرویس‌بهداشتی هستند.

آکواریوم کیش

  • نوع جاذبه: مکان تفریحی
  • آدرس: بلوار مرجان، مرجان هفدهم (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: شنبه تا پنجشنبه از ساعت هشت تا ۲۰؛ جمعه‌ها تعطیل 
  • رده قیمت: اقتصادی

آکواریوم کیش که در مجاورت پارک دلفین‌ها قرار گرفته است، به‌عنوان یکی از مجهزترین و کامل‌ترین آکواریوم‌ های ایران شناخته می‌شود. این آکواریوم بزرگ دو بخش اصلی دارد؛ یکی از آن‌ها با حدود ۵۰,۰۰۰ لیتر حجم، محل نگهداری آبزیان بزرگ همچون کوسه و دیگر ماهی‌های عظیم است. دیگری نیز حدود ۲۰,۰۰۰ لیتر حجم دارد که مخصوص آبزیان آب شیرین نظیر ۷۰ گونه ماهی کمیاب است. به‌طور کلی انواع گونه‌های آبزیان با رنگ، شکل، ظاهر و فلس‌ منحصربه‌فرد در آکواریوم کیش زندگی می‌کنند.

آکواریوم کیش؛ منبع عکس: وب‌سایت بلد؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس:وب‌سایت بلد، عکاس: نامشخص 

یکی از قسمت‌های مهم آکواریوم کیش به بخش دیرینه‌شناسی تعلق دارد که در آن تاکسیدرمی انواع مختلف آبزیان، خزنده‌ها همچون مار، کروکودیل، عقرب و... نگهداری می‌شوند. همچنین نگهداری از لاک‌پشت عظیم دو متری در این آکواریوم یکی از بخش‌های دیدنی و جالب به شمار می‌آید.

در آکواریوم کیش علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت هزینه بیشتر و با کمک تجهیزات غواصی به آبزیان زیبا نزدیک شوند و از این تجربه لذت ببرند. 

پارک دلفین کیش

  • نوع جاذبه: طبیعی و تفریحی
  • آدرس: بلوار مرجان، مرجان هفدهم (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰
  • رده قیمت: میان‌رده

پارک دلفین کیش، از اولین پارک دلفین‌های ایران، از سال ۱۳۸۴ شمسی فعالیت خود را آغاز کرده است و مساحتی در حدود ۱۰۰ هکتار (۱,۰۰۰,۰۰۰ متر مربع) دارد. در این مجموعه علاوه بر دلفین و پنگوئن، پستاندارانی همچون شیر دریایی، گراز دریایی و گربه دریایی در استخری با گنجایش ۱۸,۰۰۰ متر مکعب نگهداری می‌شوند. شرایط مساعد و استاندارد این حیوانات در مجموعه دلفین کیش باعث شده است تا آن‌ها زاد‌ و‌ ولد نیز داشته باشند که البته در نوع خود بی‌سابقه است.

پارک دلفین کیش؛ منبع عکس: وب‌سایت keyhantravel.com، عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت keyhantravel.com، عکاس: نامشخص

مجموعه بزرگ دلفین کیش علاوه بر دلفیناریوم، بخش‌های متنوع و جذاب دیگری نظیر باغ پرندگان و کلاسیک شو نیز دارد. کلاسیک شو برنامه‌ای شاد و مفرح است که در آن موسیقی زنده، استندآپ کمدی به‌همراه بازی با نور توسط کمدین‌های معروف اجرا می‌شود و ساعاتی لذت‌بخش و سراسر خنده را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند.

عکاسان پارک دلفین کیش در موقعیت و مکان‌های مختلف پارک مستقر هستند. درصورت تمایل می‌توانید با جاذبه‌های این مجموعه عکسی به‌عنوان یادگاری بگیرید. فروشگاه‌های سوغات جنوب ایران نیز در بخش‌های مختلف مجموعه دلفین به‌چشم می‌خورند. این مجموعه تلاش دارد تا با اضافه کردن قسمت‌های متنوع نظیر باران‌های مصنوعی، دنیای ارکیده، کوه آتشفشان، باغ پروانه‌ها و رستوران‌های متعدد به جذابیت‌های آن بیفزاید و ساعاتی مفرح را برای بازدیدکنندگان و گردشگران رقم بزند.

باغ پرندگان کیش

  • نوع جاذبه: طبیعی و تفریحی
  • آدرس: بلوار مرجان، مرجان هفدهم، محوطه پارک دلفین کیش (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: نیمه اول سال از ساعت ۱۸ تا ۲۰، نیمه دوم سال از ساعت ۱۶ تا ۱۸
  • رده قیمت: میان‌رده (با خرید بلیط پارک دلفین کیش از این مجموعه نیز بازدید می‌کنید)

باغ پرندگان کیش با مساحتی حدود سه هکتار (۳۰,۰۰۰ متر مربع) از سال ۱۳۸۰ شمسی فعالیت خود را آغاز کرده است. این پارک در مجموعه دلفیناریوم قرار دارد و در دو بخش مجزا از پرندگان نگهداری می‌کند.

قسمت اول شامل مسیری سرسبز و چشم‌نواز است که قفس‌های پرندگان در امتداد آن نصب شده‌اند. روی هر قفس اطلاعات جامعی در رابطه با نوع تغذیه، مشخصات زیستگاه و ویژگی‌های آن پرنده برای مطالعه و آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان قید شده است. قسمت دوم باغ پرندگان کیش که وسعت بیشتری دارد، مختص پرندگانی است که به‌صورت آزادانه زندگی می‌کنند. تماشای پرواز پرندگان رنگارنگ و زیبا در این قسمت گردشگران و بازدیدکنندگان را سر ذوق می‌آورد.

باغ پرندگان؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Hadi SG

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Hadi SG

در باغ پرندگان کیش بیش از ۵۷ گونه پرنده زندگی می‌کنند که از نقاط مختلف دنیا همچون قاره‌های آمریکا، آفریقا و آسیا جمع‌آوری شده‌اند. درنای تاج‌دار، انواع لک‌لک، فلامینگو، پلیکان‌های پا خاکستری و سفید، قو، طاووس، مرغ شاخ‌دار، قرقاول چینی، ماکائو، توکان، کاسکو، طوطی سبز و کاکاتوآلبا از جمله پرندگان این باغ هستند. 

باغ پرندگان علاوه بر انواع پرندگان از پنگوئن‌های پا سیاه، آهو، میمون و تمساح گاندو یا پوزه کوتاه نیز نگهداری می‌کند.

پارس سافاری کیش

  • نوع جاذبه: مکان تفریحی
  • آدرس: میدان ملل، بلوار امام خمینی (شمال به جنوب)، بلوار توسعه (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: از ساعت ۱۰ تا ۲۱
  • رده قیمت: میان‌رده

پارس سافاری کیش به‌عنوان یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های کیش شناخته می‌شود. این مجموعه با ۵۰ هکتار (۵۰۰,۰۰۰ متر مربع) وسعت در سال ۱۳۹۲ شمسی به بهره‌برداری رسید. در مجموعه پارس سافاری آیتم‌های تفریحی متعددی برای سرگرمی وجود دارد که در میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تور وی‌آی‌پی گشت جزیره کیش و سافاری: با خرید این تور گردشگران می‌توانند با خودروی لندکروز از نقاط دیدنی جزیره بازدید کنند. تور گشت فقط در سانس صبح برگزار می‌شود.
  • تور سافاری: این تور هیجان‌انگیز با استفاده از خودروهای دو دیفرانسیل مانند لندکروز، تویوتا، هامر و نیسان پاترول در مسیرهای صعب‌العبور با شیب‌های تند انجام می‌شود. در نظر داشته باشید در تور سافاری راننده‌های بسیار حرفه‌ای شما را همراهی خواهند کرد.

پارس سافاری؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: captain ali

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Captain Ali

  • موتور‌سواری: موتورهای پیست مجموعه پارس سافاری از برند یاماها ژاپن و از نوع چهارچرخ و دوچرخ اتوماتیک هستند. علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به نوع موتورها در پیست‌های مخصوص از رانندگی لذت ببرند.

مجموعه پارس سافاری کیش تفریحات هیجان‌انگیز دیگری همچون کارتینگ، پینت‌بال، بانجی شوتینگ، فوتبال حبابی، استوانه جادویی، بازی‌های واقعیت مجازی، دالان ماجراجویان و تونل وحشت هرم مومیایی، نردبان معلق، ترامپولین، شتر‌سواری و... را برای سرگرمی بیشتر گردشگران فراهم آورده است. 

مجموعه گردشگری، تجاری و تفریحی برفی پنگوئن

  • نوع جاذبه: مکان تفریحی
  • آدرس: بلوار سنایی (شمال به جنوب)، بعد از میدان سنایی، بلوار موج (شرق به غرب) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: از ساعت ۱۲ تا ۲۰ (پذیرش تا ساعت ۱۸)
  • رده قیمت: میان‌رده 

پارک برفی پنگوئن با حدود ۲۰,۰۰۰ متر مربع وسعت در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت زمان کوتاه توانست نظرهای مثبت بسیاری از گردشگران و کیشوندی‌ها جلب کند. لباس‌های زمستانی نظیر تن‌پوش، پاپوش، کلاه و دستکش در اندازه‌های مختلف توسط مجموعه در اختیار بازدیدکنندگان گذاشته می‌شوند و آن‌ها می‌توانند از انواع بازی‌های برفی و غیربرفی لذت ببرند.

پارک برفی؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Behzad Maybody

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Behzad Maybody 

امکانات و بخش‌های مختلف پارک برفی پنگوئن به شرح زیر هستند.

  • پینگو فان یا سالن برفی: در طبقه منفی یک قرار دارد و دارای دیوارهای بلند و سقف شیشه‌ای است. برای ورود به این قسمت حتما لباس گرم بپوشید و کاور لباس و دستکش را از مسئولان دریافت کنید. در پینگو فان می‌توانید از انواع بازی‌های برفی نظیر اسکی، تیوب‌سواری، سورتمه‌سواری، اسنوبرد، برف‌بازی و ساخت آدم‌برفی لذت ببرید. همچنین بازی‌های غیربرفی همچون تیراندازی، سنگ‌نوردی، بیلیارد، عینک واقعیت مجازی و بازی‌های کامپیوتری در این پارک وجود دارد.

سالن برفی پنگوئن؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: MohammadHosein Bahman

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: MohammadHosein Bahman 

  • پینگو درینک بار: کافه اصلی مجموعه پنگوئن در قسمت برفی آن قرار گرفته است. در پینگو کافه می‌توانید از انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، انواع کیک‌ها، شیرینی‌ها و دسرها نهایت لذت را ببرید.
  • پینگو شاپ: مرکز خرید این مجموعه تحت عنوان پینگو شاپ در طبقه همکف واقع شده است. در این قسمت انواع پوشاک خانواده، لوازم و پوشاک ورزشی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم‌خانگی و دکوراتیو، انواع شکلات‌های خارجی و ایرانی و قهوه عرضه می‌شود. برندهایی نظیر «نایک» (Nike)، «آدیداس» (Adidas)، «پوما» (Puma)، «ایکیا» (Ikea) «هوم پلاس» (Hume Plus) و دیگر برندهای مطرح ایرانی و خارجی در این مجموعه شعبه فعال دارند.

پینگو درینک بار؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Ali Azizi

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Ali Azizi

  • پینگو فود: گردشگران در این قسمت می‌توانند انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی را میل کنند. همچنین تراس زیبای پینگوفود به‌همراه منظره چشم‌نواز برای استراحت و رفاه حال مشتریان قابل استفاده است.
  • پینگو بیکری: این بخش خوش‌عطر و طعم یکی از پرطرفدارترین قسمت‌های مجموعه برفی پنگوئن به شمار می‌آید. در کافه بیکری انواع نان، شیرینی و کیک‌های متنوع و گرم سرو می‌شود. شما می‌توانید در کنار قهوه از خوراکی‌های خوشمزه و تازه بیکری نیز استفاده کنید.

تم پارک سنتر کیش

  • نوع جاذبه: مکان تفریحی
  • آدرس: میدان غروب کیش، خیابان جهان (جنوب به شمال)، خروجی کنارگذر بلوار جهان (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: از ساعت ۱۰ تا ۱۹:۳۰
  • رده قیمت: میان‌رده

تم پارک سنتر با ۳,۵۰۰ متر مربع وسعت در سال ۱۴۰۰ شمسی شروع به فعالیت کرد. این پارک یکی از جدیدترین و به‌روزترین مراکز تفریحی جزیره کیش به شمار می‌رود که در مدت زمان کوتاه توانست نظر بسیاری از گردشگران و کیشوندی‌ها را به خود جلب کند. تم پارک سنتر از سه بخش کلی تشکیل شده است:

  • مجیک پارک: این بخش شامل سه قسمت اتاق خطای دید، اتاق های آینه و سلفی روم است. در اتاق خطای دید شما با خطاهای دید جالبی روبه‌رو خواهید شد و با کمی خلاقیت می‌توانید تصاویر متفاوتی را ثبت کنید. اتاق‌های آینه بخش مهیج تم پارک سنتر هستند. با ورود به این اتاق‌ها شما با تصویر مکرری از خودتان مواجه می‌شوید یا حس تعلیق در فضا را خواهید داشت. در بخش سلفی روم نیز اتاق‌هایی با تم‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید با توجه به علاقه‌های خود در آن‌ها عکس‌های جالبی بگیرید.

تم پارک سنتر؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: reza gholami

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: رضا غلامی

  • ژوراسیک ورلد: اگر به دایناسورها و اژدها علاقه‌مند هستید، گشت‌و‌گذار در این قسمت را از دست ندهید. یکی از شخصیت‌های جذاب ژوراسیک ورلد اژدهای سه‌سر است که علاوه بر صدا، از دهانش دود و آتش نیز خارج می‌شود.
  • کمبو تم پارک: این بخش تلفیقی از دو بخش مجیک پارک و ژوراسیک ورلد است.

تم پارک سنتر مجیک پارک؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: MJ Maj

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: MJ Maj

بخش‌های دیگر تم پارک سنتر شامل رستوران، کافی‌شاپ، سالن انتظار و استودیوی تخصصی عکس هستند. بازدید از این پارک برای تمامی سنین مجاز است. اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید، در تم پارک سنتر سوژه‌های ناب و جالبی را برای ثبت خاطرات می‌یابید.

بولینگ مریم کیش

  • نوع جاذبه: مرکز تفریحی
  • آدرس: خیابان سنایی (جنوب به شمال)، بلوار دریا شرقی (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: از ساعت ۱۰ تا یک بامداد
  • رده قیمت: رایگان (برای استفاده از امکانات و دستگاه‌های این مجموعه نیاز به پرداخت هزینه است)

بولینگ مریم با فضایی مدرن و امکاناتی متنوع به‌عنوان یکی از تفریحات جذاب و امروزی در جزیره کیش شناخته می‌شود. این مجموعه در سال ۱۳۸۳ شمسی فعالیت خود را آغاز کرد و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین سالن‌های بولینگ ایران، توانسته است توجه علاقه‌مندان و گردشگران بسیاری را به خود جلب کند.

بولینگ مریم؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Mehdi Langari

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Mehdi Langari

بولینگ مریم علاوه بر سالن بولینگ مجهز و بزرگ، قسمت‌های تفریحی و ورزشی دیگری در دل خود دارد. این بخش‌ها شامل بیلیارد، سرزمین بازی، سالن بدن‌سازی، بازی‌های کامپیوتری و واقعیت مجازی، سونا و جکوزی، رستوران، بوفه و کافی‌شاپ هستند که هرکدام به‌تنهایی به جذابیت این مجموعه افزوده‌اند. از آنجایی که اغلب تفریحات جزیره کیش آبی و دریایی هستند، اگر به‌دنبال فضایی متفاوت هستید گشت‌و‌گذار و تفریح در بولینگ مریم را از دست ندهید.

شهربازی هایلند کیش

  • نوع جاذبه: مکان تفریحی
  • آدرس: میدان امیرکبیر، بلوار امیرکبیر (شمال به جنوب)، پارک شهر (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: از ساعت ۱۷ تا ۲۴ 
  • رده قیمت: برای استفاده از امکانات و دستگاه‌های این شهربازی نیاز به پرداخت هزینه است.

شهربازی سرپوشیده هایلند با وسعت حدود سه هکتار (۳۰,۰۰۰ متر مربع) در سال ۱۳۷۸ شمسی فعالیت خود را آغاز کرد و تبدیل به یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های تفریحی جزیره کیش و ایران شد. این شهربازی دستگاه‌های تفریحی مدرن و متنوعی دارد که اغلب آن‌ها ساخت خارج از کشور هستند. دستگاه‌ها و بازی‌های شهربازی هایلند کیش در دو بخش فضای باز و فضای سرپوشیده قرار دارند.

شهربازی هایلند؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Ali Mashayekhi

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Ali Mashayekhi

بازی‌های فضای باز شهربازی هایلند شامل چرخ‌و‌فلک، آبشار، سورتمه، رولر کاستر هوایی، رولر کاستر آبی، رودخانه وحشی، سفینه، رنجر، ماشین ضربتی آبی، تاب کودک، سینما ۲۰۰۰، سیمیلاتور، ماشین برقی ضربتی و... می‌شوند.

از بازی‌های بخش سرپوشیده هایلند، از بهترین جاهای دیدنی کیش برای کودکان، می‌توان به انواع بازی‌های الکترونیکی و مکانیکی ماجراجویانه، بازی‌های کامپیوتری هیجان‌انگیز، دستگاه‌های بازی مکانیکی جایزه‌دار مخصوص کودکان، دستگاه‌های بازی‌ رایانه‌ای جایزه‌دار، مینی گلف، بولینگ و بازی‌های فکری و خلاق کودکانه اشاره کرد. همچنین فضاهای مهیجی به سینما هفت‌بعدی، سافاری وحشت، اتاق فرار، بازی مرکب، شبیه‌ساز پرواز ۷۲۰ درجه، عینک واقعیت مجازی و کلبه جادویی اختصاص داده شده است.

شهربازی هایلند علاوه بر سالن‌های بازی، برای رفاه حال گردشگران امکاناتی نظیر فضای سبز، رستوران، کافی‌شاپ، کافه قلیان، پارکینگ و سرویس‌بهداشتی را فراهم آورده است.

پارک آبی اوشن کیش

  • نوع جاذبه: مکان تفریحی
  • آدرس: بلوار جهان (غرب به شرق)، پیست کار درگ (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار برای آقایان: روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۶، دوشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ و پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۴
  • ساعت کار برای بانوان: شنبه و چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۶، پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ و جمعه از ساعت ۹ تا ۱۴ 
  • رده قیمت: میان‌رده

پارک آبی اوشن با وسعتی حدود ۵٫۵ هکتار (۵۵,۰۰۰ متر مربع)، در سال ۱۳۹۵ شمسی با مدرن‌ترین تجهیزات بازی آبی دنیا فعالیت خود را آغاز کرد. طراحی این پارک آبی تحت نظارت «احمد جعفری» (یکی از مدیران هنری و طراحان معماری شرکت دیزنی) و ساخت آن نیز توسط شرکت کانادایی «وایت وادر وست» (White Water West) انجام شده است. 

پارک آبی اوشن؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Farid Pouya

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Farid Pouya 

پارک آبی اوشن با برخورداری از امکانات تفریحی و رفاهی متنوع به یکی از مراکز تفریحی منحصربه‌فرد در خاورمیانه تبدیل شده است و مورد توجه گردشگران بسیاری قرار دارد. امکانات این پارک شامل دو استخر، دو جکوزی، سه اتاق ماساژ، اتاق فرار گنجینه سرزمین گمشده، ۱۳ سرسره، هفت راید آرام، هفت راید تند و دو راید هولناک هستند. 

از جمله امکانات رفاهی پارک آبی اوشن می‌توان به خدمات عکاسی، آژانس گردشگری برای درخواست لیدر و گشت جزیره، فروشگاه‌، بوفه، کافی‌شاپ، فست‌فود و رستوران‌‌های متعدد، مچ‌بند شارژی (برای خرید و استفاده از امکانات مجموعه)، پارکینگ، نمازخانه و سرویس بهداشتی اشاره کرد. در نظر داشته باشید این مجموعه در منطقه پرواز ممنوع ساخته شده است و هیچ سازه بلندی نیز در اطراف وجود ندارد؛ برهمین اساس پارک آبی روباز اوشن برای بانوان نیز قابل استفاده است. 

سواحل کیش

  • نوع جاذبه: طبیعی و تفریحی
  • آدرس ساحل میرمهنا: شهرک سفین، بلوار پیامبر (شرق به غرب) (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس ساحل مرجان: بلوار مرجان (شرق به غرب)، میدان مرجان، مرجان یک (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس ساحل مرد ماهیگیر: بلوار سنایی (شمال به جنوب)، میدان ساحل، انتهای بلوار ساحل (غرب به شرق) (مشاهده روی نقشه)
  • ساحل درختان نارگیل: بلوار فردوسی (جنوب به شمال)، خیابان فردوس (مشاهده روی نقشه)
  • ساحل کلبه هور: بلوار جهان (جنوب به شمال)، میدان هور، انتهای خیابان هور (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: شبانه‌روزی
  • رده قیمت: رایگان

سواحل کیش یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره در بین ایرانیان و گردشگران خارجی به‌شمار می‌آیند. در واقع تفریحات کیش و سواحل آن بیشترین دلایل شهرت جزیره است. همچنین تجربه تفریحات آبی در برخی سواحل، پیاده‌روی روی شن‌های طلایی و داغ و تماشای مناظر زیبای طلوع و غروب خورشید از جذابیت‌های سواحل کیش محسوب می‌شوند.

  • ساحل میرمهنا: این ساحل از بزرگ‌ترین، تمیزترین، دنج‌ترین و بهترین سواحل کیش به شمار می‌آید. ساحل میرمهنا و پارک آن تمام امکانات لازم برای تفریح خانوادگی را دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به یکی از بهترین رستوران های کیش، بوفه، باربیکیو، آلاچیق، چایخانه سنتی، اسکله قایق تندرو، اسکله تفریحی، زمین مخصوص بازی کودکان، نمازخانه و سرویس‌بهداشتی ساحلی، کتابخانه عمومی و سکو برای تماشای دریا اشاره کرد. همچنین تفریحاتی نظیر دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری با انواع قایق‌های پارویی و موتوری، جت اسکی، غواصی و ماهیگیری در این ساحل مهیا شده است.

ساحل میرمهنا؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Masoud Sh

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Masoud Sh

  • ساحل مرجان: این ساحل که با نام دیگر «حافظیه» نیز معروف است یکی از زیباترین سواحل ایران در جزیره کیش محسوب می‌شود. آب زلال، ماسه‌های سفید و صخره‌های مرجانی از مشخصات این ساحل است. امکانات تفریحی و رفاهی اسکله ساحل مرجان شامل دوچرخه‌سواری، موتور برقی، موتور چهارچرخ، پاراسل، جت‌ اسکی، شاتل، بنانا‌سواری، غواصی، عکاسی، آلاچیق، نیمکت و سرویس‌بهداشتی هستند. پس از گشت‌وگذار و تفریح، سری به فروشگاه‌های بازار مرجان کیش در فاصله نزدیکی از ساحل بزنید و کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنید.

ساحل مرجان؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Yas Omidvar

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Yas Omidvar

  • ساحل مرد ماهیگیر: این ساحل با مجسمه مرد ماهیگیر که ارتفاع آن به ۱۲ متر می‌رسد، شهرت دارد و از نقاط دیدنی کیش محسوب می‌شود. ساحل مرد ماهیگیر با برخورداری از نورپردازی هنرمندانه، هنگام غروب آفتاب مکانی بی‌نظیر برای عکاسی است. از امکانات تفریحی و رفاهی این ساحل می‌توان به شنا، دوچرخه‌سواری، عکاسی، رستوران، بوفه، کافی‌شاپ، آلاچیق، مسجد و سرویس‌بهداشتی اشاره کرد.

ساحل مرد ماهیگیر؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Vahid Vahid

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Vahid Vahid

  • ساحل درختان نارگیل: به‌دلیل رشد درختان نارگیل در این ساحل و داشتن آب‌و‌هوایی استوایی از نظر گردشگری دارای اهمیت بسیاری است. ساحل درختان نارگیل امکانات رفاهی نظیر رستوران، کافی‌شاپ، بوفه، آلاچیق، سایه‌بان به‌همراه میز‌ و صندلی دارد. عکاسی، والیبال ساحلی، هندبال و فوتبال ساحلی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی از تفریحات این ساحل هستند.

ساحل نارگیل؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Ghazaleh Ghanbarizadeh

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Ghazaleh Ghanbarizadeh

  • ساحل کلبه هور: این ساحل با مجسمه معروف خود (مرد فانوس به دست یا نگهبان دریا) به ارتفاع حدود ۱۵ متر، یکی از نماد‌های جزیره کیش به شمار می‌آید. از امکانات رفاهی و تفریحی ساحل کلبه هور می‌توان به رستوران، بوفه، کافی‌شاپ، اجاق‌های خورشیدی، باربیکیو، آلاچیق، آب آشامیدنی، سیستم روشنایی مناسب، دوچرخه‌سواری، ماهیگیری، غواصی، اسب‌سواری، عکاسی و پیاده‌روی اشاره کرد.

ساحل کلبه هور؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Shayan Honarbakhsh (Cheyenne)

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Shayan Honarbakhsh (Cheyenne)

مرکز تجاری، تفریحی و گردشگری میکا مال کیش

  • نوع جاذبه: خرید و تفریحی
  • آدرس: بلوار فردوسی (جنوب به شمال)، خیابان ابن سینا، خیابان گلخانه (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: از ساعت ۱۰ تا ۲۴
  • رده قیمت: اقتصادی و میان‌رده (برای استفاده از امکانات تفریحی این مجموعه نیاز به پرداخت هزینه جداگانه است)

مرکز خرید میکامال با فضای لوکس و مدرن در سال ۱۳۹۸ شمسی فعالیت خود را آغاز کرد. بخش تفریحی این مجموعه حدود ۱۵,۰۰۰ متر مربع و قسمت تجاری نیز حدود ۷۰,۰۰۰ متر مربع وسعت دارند. مرکز میکامال دارای هفت طبقه است که پنج طبقه به بخش‌های تجاری و تفریحی و دو طبقه دیگر نیز به پارکینگ و کارواش اختصاص دارند. در طراحی این مرکز خرید از رنگ‌های روشن و نورپردازی‌های مناسب استفاده شده است که این موضوع باعث حس خوبی بین بازدیدکنندگان و گردشگران می‌شود.

میکا مال کیش؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: علیرضا اناری

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: علیرضا اناری

مرکز خرید میکامال بیش از ۷۰۰ فروشگاه و مغازه دارد که برای خرید پوشاک اعضای خانواده، لباس‌ مجلسی، روسری و شال، لوازم ورزشی، لوازم‌خانگی و دکوری، طلا و جواهر، عینک، لوازم بهداشتی، اسباب‌بازی، شکلات و قهوه مناسب هستند. همچنین کالاهای لوکس از برندهای معتبر ایرانی و خارجی در زمینه پوشاک، کیف و کفش، آرایشی، عطر و ادکلن و ساعت در این مرکز خرید شعبه دارند. میکامال از جمله مجموعه‌هایی است که گشت‌و‌گذار چندین ساعته در آن خستگی به‌همراه ندارد؛ زیرا علاوه بر خرید می‌توانید به تفریح و صرف غذای موردعلاقه‌تان بپردازید.

تله کابین میکامال؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Behzad Maybody

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: بهزاد میبدی

  • تله کابین میکامال: از مهیج‌ترین جاذبه‌های مجموعه میکامال می‌توان به تله کابین اشاره کرد؛ زیرا چشم‌اندازی متفاوت از سایر تله‌ کابین‌ های ایران دارد. کابین‌ها از خط ساحلی عبور می‌کنند و منظره زیبای دریا و جزیره کیش را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. تله کابین میکامال از طبقه چهارم این مجموعه آغاز می‌شود و پس از طی سه کیلومتر (حدود ۲۰ دقیقه) به اسکله می‌رسد؛ البته می‌توانید مجدد با تله‌کابین به میکامال بازگردید.

سرزمین کودکان میکامال؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: سليمان مرشد

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: سليمان مرشد

  • مجتمع سینمایی میکامال: سالن‌های این مجتمع با برخورداری از سیستم‌های روز دنیا، صدا را به‌صورت دالبی و سه‌بعدی پخش می‌کنند. همچنین صفحه‌های نمایش ۳۶۰ درجه نیز باعث می‌شوند که از تماشای فیلم‌ها با حداکثر کیفیت لذت ببرید.
  • شهر کودکان: از نظر گردشگران کوچک، بی‌شک بهترین و جذاب‌ترین بخش میکامال، شهر کودکان است. در این مجموعه تمامی آیتم‌های موجود در زندگی واقعی در مقیاس کوچک طراحی و ساخته شده‌اند. بانک، فروشگاه، اداره پلیس، آتش‌نشانی و دفترهای مختلف مربوط به مشاغل دیگر از جمله قسمت‌های شهر کودکان است که به دلبندان اجازه می‌دهد تا شغل دلخواه خود را انتخاب و زمانی را در آن به ایفای نقش بپردازند.

سالن پاتیناژ؛ منبع عکس: وب‌سایت micamall.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت micamall.com؛ عکاس: نامشخص  

  • سالن پاتیناژ و بازی‌های برفی: سالن اسکی روی یخ در گرمای بیش از ۵۰ درجه جزیره کیش بسیار عجیب و جذاب به‌نظر می‌رسد. مربی‌های این سالن به افراد مبتدی کمک می‌کنند تا این تفریح را تجربه کنند. دفتر سالن پاتیناژ، کفش و کلاه را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • جنگل بارانی: در طبقه دوم میکامال جنگلی کوچک با پوشش گیاهی متنوع وجود دارد که در آن گاهی باران‌های مصنوعی نیز شروع به بارش می‌کند. همگام بازدید از این مجموعه تماشای جنگل مصنوعی را از دست ندهید.

تونل باد میکامال؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Mohammad Reza Ghorbani

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Mohammad Reza Ghorbani

  • تونل باد: اگر رویای پرواز دارید، معلق‌ماندن در این بخش را از دست ندهید. این تونل با برخورداری از تکنولوژی خاص باعث پرواز شما در فضا می‌شود. تونل باد استوانه‌ای‌شکل و شیشه‌ای است و حدود ۹ متر ارتفاع دارد.

از دیگر بخش‌های هیجان‌انگیز و امکانات رفاهی مرکز تجاری، تفریحی و گردشگری میکا مال کیش می‌توان به آکواریوم، دنیای اکتشافات، نینجا پارک، دیجیتال گلف، سالن بولینگ، ماساژ و اسپا، باشگاه بدن‌سازی، هایپرمارکت، فودکورت، کافی‌شاپ، نمازخانه، سرویس‌بهداشتی، کارواش و پارکینگ اشاره کرد.

مرکز خرید کوروش برند سنتر کیش

  • نوع جاذبه: مرکز خرید 
  • آدرس: بلوار مرجان (شرق به غرب)، میدان پارس، خیابان راه طلایی (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۸ تا ۲۲
  • رده قیمت: میا‌ن‌رده و لوکس

مرکز خرید کوروش برند سنتر که با نام دیگر «زیلان کیش» نیز معروف است در سال ۱۳۹۶ شمسی شروع به فعالیت کرد. این مرکز یکی از لوکس‌ترین و بهترین مراکز خرید کیش به‌شمار‌ می‌آید و شهرت خود را مدیون وجود برندهای معتبر، چشم‌انداز رویایی و موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر است.

کوروش برند سنتر کیش؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: leila fallah

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: leila fallah

در مرکز خرید کوروش انواع‌و‌اقسام پوشاک خانواده، تجهیزات و لوازم ورزشی، کیف و کفش، لوازم و مایحتاج نوزاد و کودک، لوازم آرایشی و بهداشتی، شال و روسری، لوازم دیجیتال، لوازم‌خانگی و دکوراتیو، عطر و ادکلن، عینک، ساعت و زیورآلات توسط دیگر برندهای مطرح خارجی و ایرانی عرضه می‌شود.

کوروش برند سنتر کیش علاوه بر بخش‌های تجاری، رستوران‌ها و کافه‌های معروفی دارد که می‌تواند مقصد خوبی نیز برای شکم‌گردی باشد. همچنین در قلب این مرکز خرید مدرن یک شهربازی وجود دارد که ساعات مفرح و جذابی را برای گردشگران رقم می‌زند.

مرکز خرید دامون

  • نوع جاذبه: مرکز خرید
  • آدرس: محله ششصد دستگاه، بلوار اخوان ثالث (غرب به شرق)، میدان وصال، خیابان وصال شمالی (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کار: از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۳
  • رده قیمت: میان‌رده و لوکس

مرکز خرید دامون که از سال ۱۳۹۱ شمسی فعالیت خود را آغاز کرده است به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید جزیره کیش شناخته می‌شود. به‌طور کلی اغلب مراکز خرید جزیره کالاهای اصل و برند را عرضه می‌کنند که دامون نیز از این امر مستثنی نیست. اگر دنبال خرید از برندهای معتبر و باکیفیت در یک محیط آرام و خلوت هستید این مرکز خرید خواسته شما را تا حد زیادی مرتفع می‌کند.

مرکز خرید دامون؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Majid Madadi

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Majid Madadi

در مرکز خرید دامون کیش انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، تجهیزات و پوشاک ورزشی، کیف و کفش، شال و روسری، زیورآلات و جواهرات، عینک، عطر و ادکلن، ساعت، اکسسوری، لوازم‌خانگی و دکوراتیو، گل و گلدان، تلفن همراه، تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری، شکلات، قهوه و مواد غذایی توسط بهترین برندهای ایرانی و خارجی عرضه می‌شود.

بالکن دامون؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Bahar Es.haghi

منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Bahar Es.haghi

فودکورت مرکز خرید دامون نیز باعث جذب گردشگر دوچندان به این مرکز خرید شده است؛ به‌خصوص که انواع غذاهای ملل، انواع فست‌فود و پاستا، غذاهای ایرانی، دسر و انواع نوشیدنی سرد و گرم با بالاترین کیفیت برای مشتریان سرو می‌شود. علاوه بر سالن سرپوشیده فودکورت امکان استفاده از فضای باز نیز وجود دارد. در فضای باز سازه‌های چادری و سایه‌بان نصب شده است که می‌توانید بدون نگرانی از تابش مستقیم آفتاب از خوردن غذا لذت ببرید.

از دیگر امکاناتی که مرکز خرید دامون را نسبت به دیگر مراکز تجاری کیش متمایز کرده است می‌توان به پیست یخ در طبقه سوم با وسعت ۲۰۰ متر مربع و سوپرمارکت ۲۴ ساعته آن اشاره کرد.

نوروز در میکامال؛ منبع عکس: گوگل‌مپ؛ عکاس: Hamid Reza Fatehi

سفره هفت‌سین مرکز خرید میکامال کیش، منبع عکس: گوگل‌مپ، عکاس: Hamid Reza Fatehi

اگر شما نیز در فصل بهار و به‌خصوص تعطیلات عید نوروز به جزیره زیبای کیش سفر کرده‌اید، نظرات و تجربه‌های خود را در بخش دیدگاه‌های مقاله با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

منبع عکس کاور: Unsplash، عکاس: سام مقدم خامش

پرسش‌های متداول

عید کیش کجا بریم؟

دره پرتغالی ها، قلعه جنی، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی کیش، مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا، اسکله تفریحی کیش، آکواریوم کیش، پارک دلفین کیش، باغ پرندگان کیش، پارس سافاری کیش، پارک برفی پنگوئن، تم پارک سنتر کیش، بولینگ مریم کیش، شهربازی هایلند کیش، پارک آبی اوشن کیش، سواحل کیش، مرکز تجاری، تفریحی و گردشگری میکا مال کیش، مرکز خرید کوروش برند سنتر کیش، مرکز خرید دامون، از زیباترین و بهترین جاهای دیدنی جزیره زیبای کیش در تعطیلات عید نوروز هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه