تور مجازی اسولور؛ مروارید سرزمین‌های شمالی

علی گودرزی
علی گودرزی پنجشنبه، ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی اسولور؛ مروارید سرزمین‌های شمالی

اسولور با داشتن آب‌وهوای مناسب، مناظر دیدنی، رسوم جذاب و شفق‌های قطبی حیرت‌انگیز از جمله مناطق دیدنی کشور نروژ است. 

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۲ به‌روزرسانی شده است.

سرزمین‌های شمال اروپا از جذابیت خاصی بهره برده‌اند. نزدیکی این مناطق به قطب شمال، به ایجاد مناظر چشم‌نواز و حیرت‌انگیز منجر شده است. وجود جاذبه‌هایی مثل شفق‌ های قطبی، از جمله دیدنی‌های مناطق شمال اروپا هستند. تاریخ غنی و خاص کشورهای شمالی که با وایکینگ‌ها و اسطوره‌شناسی نورس گره خورده، از دیگر مواردی است که افراد بسیار زیادی را جذب این مناطق می‌کند. علاوه بر تمام این‌ها، فرهنگ خاص مردمان این سرزمین‌ها را نیز در نظر بگیرید تا بهتر متوجه شوید سفر به این کشورها می‌تواند تا چه حد لذت‌بخش باشد. کشور نروژ یکی از همین سرزمین‌های دیدنی شمال اروپا است. همراه ما باشید تا در قالب تور مجازی، به منطقه‌ اسولور نروژ سفر کنیم.

منطقه‌ مسکونی اسولور (Svolvaer) از جمله قسمت‌های مسکونی جزایر لوفوتن و از جاهای دیدنی نروژ است. جزایر لوفوتن حلقه‌ای از جزایر در شمال نروژ و اسولور منطقه‌ای در لوفوتن است. از اسولور به‌عنوان بهترین جای دنیا برای تماشای نهنگ‌های عظیم‌الجثه یاد می‌شود. با وجود آب‌وهوای خاص این منطقه، گفته می‌شود که حتی در سال‌ ۸۰۰ قبل از میلاد هم منطقه‌ اسولور، یک محله‌ مسکونی بوده است! در آن زمان‌، میزان ماهی موجود در آب‌های منطقه به‌اندازه‌ای زیاد بوده که مردم اسولور هم بتوانند تغذیه‌ خود را تامین کنند و هم در تجارت حرفی برای گفتن داشته باشند. طی سال‌های اولیه‌ میلاد مسیح، اولین کلیسای مسیحیان شمال نروژ در منطقه‌ اسولور تاسیس شد.

تصویر پانوراما از جزایر نروژی اسولور

مثل سایر مناطق جزایر لوفوتن، مردم اسولور هم به پیشه‌ ماهی‌گیری اشتغال دارند و در کل، ماهی‌گیری هسته‌ اصلی تجارت در این منطقه است. کنار آب‌وهوای سرد و یخبندان‌های خاص، مناظری فوق‌العاده زیبا که به‌واسطه‌ تشکیل شفق‌های قطبی به‌وجود می‌آیند، از دیگر دیدنی‌های این منطقه هستند. به‌دلیل قرارگیری اسولور در یک منطقه‌ آبی، مسافران این سرزمین می‌توانند با تفریح‌هایی چون قایق‌سواری، غواصی، کشتی‌رانی و... سرگرم شوند. به‌وسیله پنجره‌ای که در بالا قرار داده شده است، می‌توانید به‌صورت مجازی از منطقه‌ اسولور بازدید کنید.

کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این نوع مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه