در ازمیر از کجا خرید کنیم؟

معصومه صادقپور
معصومه صادقپور یکشنبه، ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
در ازمیر از کجا خرید کنیم؟

مراکز خرید ازمیر با وجود فروشگاه‌های متعدد، برندهای معتبر و امکانات تفریحی متنوع برای تمام سنین، از جاهای دیدنی ازمیر به شمار می‌رود.

شهر زیبای ازمیر به‌عنوان مروارید دریای اژه با وجود طبیعت زیبا، بناهای تاریخی با معماری‌های خاص، مراکز فرهنگی و هنری و سالن‌های تئاتر و کنسرت، از مقاصد گردشگری پرطرفدار در ترکیه به شمار می‌رود. مراکز خرید ازمیر و بازارهای سنتی آن علاوه‌ بر جاذبه‌های گردشگری این شهر، گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشانند.

مراکز خرید ازمیر به واحدهای تجاری و فروشگاه‌ها خلاصه نمی‌شوند؛ چراکه با ارائه امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی مانند سینما، شهربازی، کافه، رستوران و باشگاه ورزشی به مجموعه‌ای تفریحی و سرگرمی برای بازدیدکنندگان و یکی از جاهای دیدنی ازمیر تبدیل شده‎‌اند.

بهترین مراکز خرید ازمیر:

مرکز خرید ماوی‌ باغچه (MaviBahce) 

  • آدرس: منطقه کارشیاکا (Karsiyaka)، محله ماوی‌ شهیر (Mavisehir)، بلوار جاهر دودایو (Caher Dudayev) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۶۰۰۰۴۴۴ ۲۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: mavibahce.com.tr
  • صفحه اینستاگرام: mavibahcetr@

«مرکز خرید ماوی‌ باغچه» یا «ماوی باهچه» در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ خورشیدی) در محیطی طبیعی و فضای سبز افتتاح شده است و با امکانات تفریحی و سرگرم‌کننده و غذاخوری تجربه‌ای متفاوت از خرید را برای گردشگران رقم می‌زند. این مرکز خرید با بیش از ۲۲۰ برند ترکیه و بین‌المللی، به‌عنوان یک مرکز مد، تمام نیازهای خرید افراد خانواده را برآورده می‌کند.

مرکز خرید ماوی باغچه ازمیر؛ منبع عکس: mavibahce.com.tr؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: mavibahce.com.tr؛ عکاس: نامشخص

ماوی‌ باغچه یک مرکز خرید مدرن نیمه سرپوشیده و نیمه روباز به شمار می‌رود که از جزئیات معماری منحصربه‌فرد ازمیر مانند رنگ‌های زنده، تراس‌ها، پل‌ها، باغ‌های سبز، آلاچیق‌های سفید و برج ساعت الهام گرفته است و سبک زندگی مردم ازمیر را به نمایش می‌گذارد. در وسط این مرکز خرید، یک باغچه وسیع با چندین حوضچه و آب‌نما به چشم می‌خورد که با درختان نخل، گل‌های یاسمن و گل‌های بومی منطقه اژه تزیین شده است. فروشگاه‌ها دورتادور این فضای سبز بزرگ قرار دارد. 

در مرکز خرید ماوی‌ باغچه کالاهایی مانند پوشاک، کیف و کفش، محصولات آرایشی و بهداشتی، عینک، ساعت، جواهرات، بدلیجات،  اسباب‌بازی، کتاب و نوشت‌افزار، لوازم تزیینی منزل و لوازم الکترونیکی به فروش می‌رسد. در این مرکز خرید، بیش از ۵۰ کافه و رستوران‌ وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید انواع غذاهای ترکی، ایتالیایی و بین‌المللی را سفارش دهید. 

از امکانات تفریحی ماوی‌ باغچه می‌توان به سالن کنسرت و مجموعه سینمایی «آی‌مکس» (IMAX) با ۱۱ سالن نمایش پیشرفته اشاره کرد. همچنین مرکز سرگرمی کودکان با فضایی به وسعت ۳,۵۰۰ متر مربع (شامل آرایشگاه کودکان، سرویس بهداشتی، فروشگاه مخصوص لوازم کودک، غذا و فضاهای آموزشی و فعالیتی) اوقات خوشی را برای کودکان رقم می‌زند. این مرکز خرید از امکاناتی نظیر تاکسی سرویس، ویلچر، نمازخانه، نگهبانی، درمانگاه، قفل‌سازی، تعمیرات کفش، وای‌فای، دستگاه خودپرداز و پارکینگ با ظرفیت ۲,۰۰۰ خودرو برخوردار است.

مرکز خرید اپتیموم ازمیر (Izmir Optimum AVM) 

«اپتیموم ازمیر» در سال ۲۰۱۲ میلادی (۱۳۹۱ خورشیدی) ‌فعالیت خود را به‌عنوان اوت‌لت آغاز کرد و در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶ خورشیدی) با کنار گذاشتن مفهوم اوت‌لت، به بزرگ‌ترین مرکز خرید ازمیر و منطقه اژه در مفهوم یک مرکز خرید معمولی تبدیل شد. موقعیت مکانی، سهولت حمل‌ونقل، معماری مدرن، زیرساخت‌های فناوری پیشرفته و تنوع فروشگاهی از امتیازات این مرکز خرید است.

مرکز خرید اپتیموم ازمیر؛ منبع عکس: tripadvisor.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: tripadvisor.com؛ عکاس: نامشخص

اپتیموم ازمیر در زمینی به مساحت ۲۳۵,۰۰۰ متر مربع احداث شده و دارای ۲۵۲ فروشگاه با زیربنایی به وسعت ۸۶,۰۰۰ متر مربع است. این مرکز خرید کالاهایی از بهترین برندهای ترکیه و جهان در زمینه پوشاک و مد، کیف و کفش، محصولات چرمی، اسباب‌بازی، کتاب و موزیک، جواهرات، عینک، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآآلات، کفش و لباس ورزشی، لوازم تزیینی منزل و لوازم الکترونیکی عرضه می‌کند.

مرکز خرید اپتیموم دو زمین بازی رایگان به مساحت مجموع ۳,۰۰۰ متر مربع برای کودکان در سنین مختلف دارد و شامل امکاناتی مانند سوپرمارکت، فودکورت با ظرفیت ۱,۴۰۰ نفر، کافه و رستوران، سالن‌های سینما، سالن بولینگ و پیست یخ است.

از امکانات رفاهی اپتیموم ازمیر می‌توان به اتاق مراقبت کودک، نمازخانه، دستگاه خودپرداز، صندوق امانات، ویلچر، داروخانه، صندلی غذا و کالسکه کودک، کارواش، تاکسی سرویس، خیاطی، درمانگاه، پارکینگ و سرویس بهداشتی ویژه توان‌یابان و پارکینگ سرپوشیده اشاره کرد.

مرکز خرید هیلتون (Hilltown Mall)

«مرکز خرید هیلتون» به‌عنوان یکی از پروژه‌های شرکت «رنسانس» (Ronesans)، در سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ خورشیدی) در ازمیر افتتاح شد. این مرکز خرید با موقعیت مکانی، دسترسی آسان، برندهای مطرح ترکیه و جهان، کافه و رستوران، امکانات تفریحی متنوع و معماری جذاب، تجربه‌ای جدید و متفاوت از خرید را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

مرکز خرید هیلتون کارشیاکا ازمیر؛ منبع عکس: hilltownavm.com؛ عکاس: نامشخص 

منبع عکس: hilltownavm.com؛ عکاس: نامشخص

مرکز خرید هیلتون کارشیاکا مساحتی برابر ۹۰,۰۰۰ متر مربع دارد و شامل ۱۹۶ واحد فروشگاهی می‌شود که از میان آن‌ها ۴۲ واحد به کافه و رستوران اختصاص یافته است. در این مرکز خرید برندهای مختلفی در زمینه پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، اسباب‌بازی، ساعت، عینک، محصولات چرمی، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات، کتاب و موزیک، منسوجات خانگی، لوازم دکوری، لوازم ورزشی و لوازم الکترونیکی فعالیت دارند.

هیلتون مال دارای مجموعه سینمایی Paribu Cineverse با هفت سالن است که شامل سالن‌های «استاریوم» (Starium)، «گلد کلاس» (Gold Class) و «هوم کلاس» (Home Class) می‌شود. این مرکز خرید با وجود میادین بزرگ، کافه و رستوران‌هایی با تراس روباز، زمین‌های بازی با مجموع مساحت ۱,۵۰۰ متر مربع برای کودکان با رده‌های سنی مختلف، فضای ۲,۰۰۰ متر مربعی برای برگزاری رویدادها، تئاتر و جشن‌های مناسبتی، فضایی فرهنگی و اجتماعی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

از امکانات مرکز خرید هیلتون می‌توان به فودکورت با انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی برای تمام ذائقه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، سوپرمارکت، بانک، دستگاه خودپرداز، نمازخانه، درمانگاه، اتاق مراقبت از نوزاد، صندلی غذای کودک، صندوق امانات، خشکشویی، خیاطی، آرایشگاه، کارواش، آژانس مسافرتی، وای‌فای رایگان، ویلچر، فضای پارک مخصوص دوچرخه و موتور سیکلت، سرویس بهداشتی و پارکینگ ویژه توان‌یابان و پارکینگ سرپوشیده با ظرفیت ۲,۷۵۰ خودرو اشاره کرد.

مرکز خرید اگه پرلا (Ege Perla)

  • آدرس: منطقه «کوناک» (Konak)،‌ محله «چینارلی» (Cinarli)، جاده «اوزان آبای» (Ozan Abay) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۹۳۵۶۱۱۰ ۲۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: egeperla.com.tr

«مرکز خرید اگه پرلا» یا «اژه پرلا» در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶ خورشیدی) به‌عنوان اولین مجتمع ترکیبی منطقه و فضایی کامل برای زندگی با یک برج مسکونی ۴۶ طبقه، برج اداری ۲۹ طبقه و یک مرکز خرید، در شهر ازمیر افتتاح شد. این مرکز خرید توسط معمار ترکیه‌ای، «امره آرولات» (Emre Arolat)، طراحی شده و دارای ۶ طبقه (منفی دو، منفی یک، همکف، اول، دوم و سوم) است.

مرکز خرید اژه پرلا ازمیر؛ منبع عکس: izmirinrenkleri.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: izmirinrenkleri.com؛ عکاس: نامشخص

مجتمع اگه پرلا که در زمینی به مساحت ۱۸,۳۹۲ متر مربع قرار دارد، با معماری نیمه‌ روباز، محوطه‌سازی و زمین بازی در فضای روباز یکی از پروژه‎‌های قابل‌توجه در منطقه به شمار می‌رود. مرکز خرید با زیربنایی به وسعت ۲۶,۰۰۰ متر مربع، کالاهای متنوعی از برندهای مختلف ترکیه و برندهای بین‌المللی در زمینه پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، اسباب‌بازی، لوازم‌خانگی، لوازم تزیینی منزل، کتاب و نوشت‌افزار، محصولات آرایشی و بهداشتی و لوازم ورزشی عرضه می‌کند.

مرکز هنرهای نمایشی با نام «موتزارت پی‌اس‌ام» (Mozart PSM) واقع در طبقه دوم اگه پرلا، میزبان بسیاری از نمایشگاه‌های مهم نقاشی، موسیقی چندصدایی یا «پلی فونی» (polyphony)، تئاتر، اپرا و باله است و با تقویم کامل رویدادهای خود، لحظات خوشی را برای گردشگران رقم می‌زند.

از امکانات رفاهی اگه پرلا می‌توان به کافه و رستوران‌های متعدد در طبقات همکف، اول و دوم، سوپرمارکت «میگروس» (Migros) در طبقه منفی یک، نمازخانه، خشکشویی، اتاق کمک‌های اولیه، آرایشگاه زنانه، مردانه و بچگانه، زمین بازی کودکان (Playland)، کلاس آموزش ژیمناستیک، مرکز کاریابی، ویلچر، اتاق مراقبت از نوزاد، دستگاه خودپرداز و پارکینگ در طبقه منفی دو اشاره کرد.

مرکز خرید ازمیر پارک (Izmir Park)

  • آدرس: منطقه کوناک، محله «گونشلی» (Gunesli)، جاده «اشرف پاشا» (Esrefpasa) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۵۰۱۱۱۲ ۲۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: izmirpark.com.tr
  • صفحه اینستاگرام: izmirpark@

«مرکز خرید ازمیر پارک» در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ خورشیدی) توسط گروه «ساوران اوغلو» (Savranoglu Group) در قلب شهر ازمیر افتتاح شد. این مرکز خرید در زمینی به‌ وسعت ۳۲,۰۰۰ متر مربع و مطابق با استانداردهای سازگار با محیط زیست احداث شده است و با طراحی سقف شیشه‌ای و امکان ورود حداکثر نور خورشید در طول روز، فضای دل‌باز و دلنشینی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

مرکز خرید ازمیر پارک؛ منبع عکس: izmirinrenkleri.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: izmirinrenkleri.com؛ عکاس: نامشخص

ازمیر پارک با بیش از ۵۰ فروشگاه متنوع از برندهای ترکیه و بین‌المللی در زیربنایی به مساحت ۱۳,۲۰۰ متر مربع، نیازهای خرید افراد را برآورده می‌کند. در این مرکز خرید کالاهایی در زمینه پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عینک، ساعت، طلا و جواهرات، اسباب‌بازی و لوازم‌خانگی به فروش می‌رسد.

از تفریحات ازمیر پارک می‌توان به  آتلیه کودک Ced-Go، فضایی برای بازی‌های خلاقانه به‌منظور رشد جسمی و تقویت روابط اجتماعی کودکان واقع در طبقه همکف، شهربازی سرپوشیده «کیدزویل» (Kidsville) واقع در طبقه سوم و مجموعه سینمایی paribu cineverse، واقع در طبقه چهارم، اشاره کرد.

در ازمیر پارک امکاناتی مانند کافه و رستوران‌های متعدد، هایپرمارکت «کارفور» (Carrefour) در طبقه زیرزمین، خشکشویی، خیاطی، باشگاه تناسب اندام و پارکینگ با ظرفیت ۵۰۰ خودرو وجود دارد.

مرکز خرید نوادا (Novada Shopping Mall) 

  • آدرس: منطقه «منمن» (Menemen)، محله «ییلدیریم» (Yildirim)، جاده «چاناکاله آسفالتی - تورکلی یا ترک‌ایلی» (Canakkale Asfalti - Turkelli) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۳۵۴۵۵۰۲۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۳
  • وب‌سایت: novadamenemen.com
  • صفحه اینستاگرام: novadamenemen@

مرکز خرید نوادا یا «مرکز خرید نوادا منمن» (Novada Menemen Avm) به‌عنوان تنها مرکز خرید در شمال ازمیر، در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶ خورشیدی) افتتاح شد. این مرکز خرید با مفهوم فضای باز خود، انعکاس‌گر معماری منطقه اژه است و یک نقطه توقف در بزرگراه ازمیر - چاناکاله برای مردم محلی و گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود؛ بزرگراهی که روزانه هزاران وسیله نقلیه در آن تردد دارند. 

مرکز خرید نوادا منمن ازمیر؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Novada Menemen Avm

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Novada Menemen Avm 

نوادا منمن در سه طبقه همکف، اول و دوم با برندهای متعدد ترکیه‌ای و بین‌المللی، کالاهایی در زمینه پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، لوازم خانه، ساعت، عینک، لوازم ورزشی و کتاب ارائه می‌دهد.

مرکز خرید نوادا منمن، میزبان بزرگ‌ترین شعبه رستوران معروف «کوفته‌جی یوسوف» (Kofteci Yusuf) ترکیه و مجموعه سینمایی «مای سینلایف» (My Cinelife) با ۶ صفحه نمایش است. از امکانات این مرکز خرید می‌توان به فودکورت با کافه و رستوران‌های متعدد، زمین‌های بازی کودکان، نمازخانه بانوان و آقایان، کارواش، فضای پارک دوچرخه و موتورسیکلت، ویلچر، پارکینگ ویژه توان‌یابان و سرویس رایگان رفت و برگشت اشاره کرد.

مرکز خرید فروم بورنوا (Forum Bornova)

  • آدرس: منطقه «بورنوا» (Bornova)، محله «کاظیم دیریک» (Kazım Dirik)، خیابان ۳۷۲ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۹۶۰۰۳۸ ۲۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲ 
  • وب‌سایت: forumbornova
  • صفحه اینستاگرام: forumbornova@

«مرکز خرید فروم بورنوا» در سال ۲۰۰۶ میلادی (۱۳۸۵ خورشیدی) به‌عنوان اولین مرکز خرید و سرگرمی در فضای باز در منطقه دریای اژه و ازمیر، در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار (۲۰۰,۰۰۰ متر مربع) احداث شد. این مرکز خرید سالانه میزبان میلیون‌ها بازدیدکننده داخلی و خارجی است. 

 مرکز خرید فروم بورنوا ازمیر؛ منبع عکس: deviantart.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: deviantart.com؛ عکاس: نامشخص

در فروم بورنوا همانند یک بخش طبیعی از شهر، دو بلوار مجزا، میدان‌هایی برای اتصال بلوارها، چهار خیابان مجزا و پل‌هایی برای اتصال فضاهای مشترک مشاهده می‌شود. محوطه‌سازی این مرکز خرید هماهنگ با بافت طبیعی ازمیر و با درختان نخل، آلاچیق‌ها، سایبان‌های چوبی، حوض‌ها و فواره‌ها آراسته شده است. 

مرکز خرید فروم بورنوا با فضای باز و سرپوشیده، شامل ۱۲۸ فروشگاه از برندهای مشهور ترکی و بین‌المللی است که در زمینه پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لباس زیر، کیف و کفش، محصولات زیبایی، آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، جواهرات، ساعت، عینک، اکسسوری، لوازم ورزشی، لوازم‌خانگی، لوازم الکترونیکی، موبایل، کتاب و نوشت‌افزار فعالیت می‌کنند.

از جاذبه‌های فروم بورنوا می‌توان از مجموعه سینمایی paribu cineverse با هفت سالن، فضاهای سرگرمی برای کودکان و همچنین کافه و رستوران‌های متعدد در تراس‌های روباز با انواع غذاهای لذیذ ترکیه‌ای، بین‌المللی، فست‌فود، انواع قهوه و نوشیدنی‌های سرد و گرم نام برد.

فروم بورنوا از امکاناتی مانند هایپرمارکت میگروس، واحد فوریت‌های پزشکی، داروخانه، نمازخانه بانوان و آقایان، اتاق مراقبت نوزاد، صندلی غذا و کالسکه کودک، دستگاه خودپرداز، واحد شارژ موبایل، صندوق امانات، مرکز نگهداری حیوانات خانگی، پارکینگ ویژه توان‌یابان، تاکسی و پارکینگ با ظرفیت ۳,۰۰۰ خودرو برخوردار است.

مرکز خرید آگورا ازمیر (izmir Agora Mall)

  • آدرس: منطقه «بالچوا» (Balcova)، محله «باغچه‌لر آراسی» (Bahcelerarası)، جاده «میتات‌پاشا» (Mithatpasa) (مشاهده روی نقشه
  • تلفن: ۲۷۷۲۵۲۵ ۲۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: agoraizmir.com

«آگورا مال» نام خود را از کلمه آگورا گرفته که در گذشته به‌ میدان‌های عمومی مهم گفته می‌شده است. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۳ میلادی (۱۳۸۲‌خورشیدی) با ۸۵ فروشگاه از برندهای معتبر ترکیه و جهان فعالیت خود را آغاز کرد و با وجود امکانات رفاهی و تفریحی متنوع، همواره محبوب گردشگران بوده است.

آگورامال ازمیر؛ منبع عکس: visitizmir.org؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: visitizmir.org؛ عکاس: نامشخص

مرکز خرید آگورا با تقاضای مشتریان و برندهای سرمایه‌گذار، در سال ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۷ خورشیدی) توسعه پیدا کرد؛ تعداد فروشگاه‌ها از ۸۵ به ۱۷۸ فروشگاه، زیربنای فروشگاه‌ها از ۱۳,۷۰۰ متر مربع به ۳۰,۰۰۰ متر مربع ، فضای سرپوشیده از ۴۱,۰۰۰ متر مربع به ۹۰,۰۰۰ متر مربع و ظرفیت پارکینگ سرپوشیده دو طبقه از ۱,۱۰۰ خودرو به ۲,۱۰۰ خودرو افزایش یافت.

در آگورا مال می‌توانید کالاهای متنوعی از جمله پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، جواهرات، ساعت، عینک، اکسسوری، لوازم ورزشی، کالای خواب، کتاب و موزیک، لوازم ورزشی، لوازم‌خانگی، لوازم تزیینی و لوازم الکترونیکی را خریداری کنید.  

از امکانات رفاهی و تفریحی آگورا مال می‌توان به مجموعه سینمایی دارای ۹ سالن با ظرفیت ۱,۰۵۷ صندلی و بیش از ۳۰ کافه و رستوران اشاره کرد. پارک تفریحی مجموعه با دستگاه‌های بازی مجهز به تکنولوژی پیشرفته، در فضای سرپوشیده ۱,۷۰۰ متر مربعی و فضای روباز ۴۱۰ متر مربعی، مناسب برای تمام سنین ساخته شده است.

در مرکز خرید آگورا ازمیر امکانات و خدماتی مانند داروخانه، اتاق مراقبت از نوزاد، دستگاه خودپرداز، نمازخانه، خشکشویی، نگهبانی، کارواش، خیاطی، وای‌فای و پارکینگ رایگان وجود دارد.

مرکز خرید کوناک پیر (Konak Pier)

  • آدرس: منطقه کوناک، جاده «آتاتورک» (AtaTurk) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۸۹۱۰۰۴ ۲۳۲ ۰۰۹۰ 
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲

«مرکز خرید کوناک پیر» که در ازمیر قرار دارد، با ویژگی‌های خاص خود همواره جلب توجه می‌کند؛ این مرکز خرید در بنایی تاریخی و روی دریا ساخته شده است و از تمام زوایا، چشم‌انداز زیبایی به دریا دارد. ساختمان قدیمی مورد استفاده برای مرکز خرید، در دهه ۱۸۰۰ میلادی ساخته شد و به‌عنوان گمرک و مدتی به‌عنوان بازار ماهی‌فروشی مورد استفاده قرار داشت. این ساختمان در سال ۲۰۰۳ میلادی (۱۳۸۲ خورشیدی) مورد بازسازی قرار گرفت و با تغییر کاربری به مرکز خرید، از سال ۲۰۰۴ میلادی (۱۳۸۳ خورشیدی) فعالیت خود را آغاز کرد.

مرکز خرید کوناک پیر ازمیر؛ منبع عکس: izmirinrenkleri.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: izmirinrenkleri.com؛ عکاس: نامشخص

در مرکز خرید کوناک پیر، بیش از ۳۰ فروشگاه و تعدادی کافه و رستوران‌ در کنار دریا به چشم می‌خورد. این مرکز خرید محصولات متنوعی از برندهای ترکیه و برندهای مطرح بین‌المللی از جمله پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، ساعت، عینک، محصولات آرایشی و بهداشتی، عطر و ادوکلن، لوازم‌خانگی، کتاب، لوازم برقی و لوازم الکترونیکی را عرضه می‌کند. 

در کافه و رستوران‌های مرکز خرید کوناک پیر می‌توانید انواع غذاهای ترکی، پیتزا، سوخاری، برگر، انواع قهوه، نوشیدنی‌های سرد و گرم و دسرها را سفارش دهید. در مجموعه سینمایی «سینماکسیموم» (Cinemaximum) با سالن‌های مدرن، لذت تماشای فیلم در یک بنای تاریخی را تجربه می‌کنید.

مرکز خرید اژه پارک (Ege Park) 

  • آدرس: منطقه کارشیاکا، محله ماوی شهیر، خیابان ۲۰۴۰ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۴۴۴۳۴ ۳۲۳ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • صفحه اینستاگرام: egepark@

«مرکز خرید اژه پارک» یا «مرکز خرید اگه پارک» به‌عنوان اولین مرکز خرید در منطقه کارشیاکا در سال ۱۹۹۹ میلادی (۱۳۷۸ خورشیدی) در زمینی به‌وسعت ۱۸,۰۰۰ متر مربع ساخته شده است. این مرکز خرید با ۱۲۰ واحد فروشگاهی و زیربنای ۴۴,۰۰۰ متر مربعی، نیازهای خرید افراد در تمام سنین را برآورده می‌کند.

مرکز تجاری اژه پارک ماوی شهیر در ازمیر؛ منبع عکس: izmirmekan.net؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: izmirmekan.net؛ عکاس: نامشخص

در مرکز خرید اژه پارک می‌توانید کالاهایی چون پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، اکسسوری، محصولات چرمی، لوازم آرایشی و بهداشتی، ساعت، عینک، نقره، طلا و جواهرات، منسوجات خانگی، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم ورزشی، لوازم‌خانگی برقی، لوازم الکترونیکی، موبایل و لوازم جانبی، کتاب و محصولات غذایی ارگانیک را تهیه کنید.

ار امکانات اژه پارک می‌توان از کافه، فست‌فود و رستوران‌‌های متعدد، سالن بولینگ، سالن‌های سینما، سالن بازی‌های کامپیوتری، هایپرمارکت میگروس، سالن‌های زیبایی، آرایشگاه، سالن ورزشی، فضاهای بازی کودکان، بانک، دستگاه خودپرداز، خشکشویی، استودیوی عکس، داروخانه، کارواش و پارکینگ سرپوشیده و روباز با ظرفیت مجموع ۸۰۰ خودرو نام برد.

مرکز خرید آسماچاتی (Asmachati)

  • آدرس: منطقه بالچوا، جاده میهتات پاشا (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۷۷۸۸۹۷ ۲۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: asmacati.com.tr

«مرکز خرید آسماچاتی» در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۸ خورشیدی) در فضایی به وسعت ۲۲,۷۶۰ متر مربع ساخته شد و نه‌تنها به‌عنوان مرکز خرید، بلکه یک فضای عمومی فرح‌بخش شناخته می‌شود. 

مرکز خرید آسماچاتی ازمیر؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: M.R.POLAT

منبع عکس: google maps؛ عکاس: M.R.POLAT

واژه «آسما» در زبان ترکی معنای درخت انگور و کلمه «چاتی» معنای سقف می‌دهد. نام آسماچاتی از آلاچیق‌های سنتی در ازمیر گرفته شده است که از سقف یا طرفین با پیچک یا برگ‌ درخت انگور احاطه می‌شود. پروژه این مرکز خرید با توجه به آب‌وهوای ازمیر و الهام از سنت گذران اوقات خوش در فضای آزاد شکل گرفت. فضای بیرونی این مرکز خرید نیمه‌باز، با خیابان ادغام شده و فضاهای تفریحی را در بین فروشگاه‌ها ایجاد کرده است.

در مرکز خرید آسماچاتی کالاهایی در زمینه پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، طلا و جواهر، اکسسوری منزل، کالای خواب، مبلمان، لوازم برقی و لوازم الکترونیکی به فروش می‌رسد و امکاناتی مانند هایپرمارکت میگروس، فضای بازی کودکان، باشگاه ورزشی و کافه و رستوران‌های متعدد در آن وجود دارد.

بازدیدکنندگان در رستوران‌ها و کافه‌های مرکز خرید آسماچاتی، اوقات خوشی را در کنار خانواده سپری می‌کنند و پس از استراحتی کوتاه به گشت‌وگذار و خرید ادامه می‌دهند. آسماچاتی زمینه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، کنسرت‌های کوچک و برگزاری نمایشگاه‌ فراهم کرده است.

مرکز خرید پوینت بورنوا (Point Bornova AVM)

«پوینت بورنوا» پروژه‌ای ترکیبی است که در سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴ خورشیدی) در ازمیر افتتاح شد. این مجتمع بزرگ شامل برجی با ۶۰۰ واحد آپارتمان و مرکز خریدی سه طبقه با ۱۵۰ واحد فروشگاهی است. این مرکز خرید با کالاهای متنوع از برندهای معتبر بین‌المللی و سرگرمی‌های جذاب، تجربه منحصربه‌فردی را برای گردشگران رقم می‌زند. 

مرکز خرید پوینت بورنوا ازمیر؛ منبع عکس: izmirinrenkleri.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: izmirinrenkleri.com؛ عکاس: نامشخص

در مرکز خرید پوینت بورنوا می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، عطر،‌ جواهرات، ساعت، عینک، اسباب‌بازی، کتاب و نوشت‌افزار، لوازم تزیینی منزل، ظروف آشپزخانه، محصولات آرایشی و بهداشتی، لباس ورزشی و لوازم الکترونیکی را خریداری کنید.

پوینت بورنوا ازمیر شامل فودکورت (دارای کافه و رستوران‌های متعدد؛ واقع در طبقه دوم)، مجموعه سینمایی (دارای ۹ سالن؛ واقع در طبقه دوم)، سوپرمارکت کارفور، فضای بازی کودکان پلی‌لند (واقع در طبقه دوم)، سالن ورزشی (واقع در طبقه دوم) و گالری هنری است.

در مرکز خرید پوینت بورنوا می‌‌توان از امکانات و خدماتی مانند خیاطی، خشکشویی، آرایشگاه، نمازخانه، ویلچر، اتاق مراقبت از نوزاد، فوریت‌های پزشکی، اتاق اشیای گمشده، دستگاه خودپرداز، کارواش و پارکینگ استفاده کرد. در این مرکز خرید رویدادها و کمپین‌های متفاوتی از جمله مسابقات شطرنج، شعبده‌بازی و کنسرت‌های کوچک در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

مرکز خرید ایستینیه پارک ازمیر (IstinyePark Izmir)

  • آدرس: منطقه بالچوا، محله باغچه‌لر آراسی، کوچه «شهید بین‌باشی علی رسمی توفان» (Sehit Binbasi Ali Resmi Tufan) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۵۲۰۰۲۰۲ ۲۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت:  ۱۰ تا ۲۲ 
  • وب‌سایت: izmir.istinyepark.com.tr
  • صفحه اینستاگرام: istinyeparkizmir@

پروژه ساخت «مرکز خرید ایستینیه پارک ازمیر» در سال ۲۰۱۱ میلادی (۱۳۹۰ خورشیدی) توسط گروه‌های‎ «اورجین» (Orjin) و «دوعوش» (Dogus) به توافق رسید؛ در آن‌ زمان در منطقه پروژه، ایستگاه‌های اتوبوس و بازار محلی وجود داشت. ساخت پروژه در سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز و به‌دلیل گزارش‌های ارزیابی اثرات زیست‌محیطی، دو بار متوقف شد. در سال ۲۰۱۸، گروه دوعوش سهام خود را به اورجین واگذار کرد و این مرکز خرید سرانجام در سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۴۰۰ خورشیدی) افتتاح شد. 

مرکز خرید ایستینیه پارک ازمیر؛ منبع عکس: egeligazete.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: egeligazete.com؛ عکاس: نامشخص

پروژه ایستینیه پارک ازمیر شامل یک هتل پنج ستاره از هتل‌های گروه هایت با ۱۶۰ اتاق و یک پارک شهری به‌ مساحت ۲۰,۰۰۰ متر مربع می‌شود. مرکز خرید زیربنایی به مساحت ۷۹,۶۰۰ متر مربع در ۶ طبقه دارد که شامل ۲۷۰ فروشگاه از بهترین برندهای ترکیه و جهان است و کالاهایی در زمینه پوشاک و مد، کیف و کفش، ساعت، عینک، اکسوری، جواهرات، لوازم کودک و اسبا‌ب‌بازی، محصولات زیبایی و سلامت، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم الکترونیکی، کتاب و نوشت‌افزار و لوازم ورزشی را عرضه می‌کند.

مجموعه «تراس ایستینیه پارک» (ISTINYEPARK TERAS) در سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۴۰۱ خورشیدی) در طبقه سوم مرکز خرید افتتاح شد؛ این مجموعه شامل ۶ سالن سینما با ظرفیت ۶۰۰ صندلی، مرکز فرهنگی و هنری با ظرفیت ۱,۰۰۰ نفر، فضای نمایشگاهی و فودکورت است؛ در این فودکورت غذاهای متنوعی از پیتزا گرفته تا سوشی یافت می‌شود.

ایستینیه پارک ازمیر از امکاناتی مانند کافه و رستوران‌های متعدد، نمازخانه بانوان و آقایان، درمانگاه، خشکشویی، خیاطی، تعمیرات کفش، تعمیرات ساعت، گل‌فروشی، بانک، اتاق اشیای گمشده، ویلچر، کارواشِ، اتاق مراقبت از نوزاد و سرویس بهداشتی کودکان، محل پارک دوچرخه و اسکوتر، کمدهای قفل‌دار رایگان برای قرار دادن وسایل، وای‌فای رایگان، پله‌برقی، آسانسور، پارکینگ و سیستم اتومبیل‌یاب با استفاده از پلاک ماشین برخوردار است. 

مرکز خرید کیپا بالچوا (Balcova Kipa)

«کیپا» یکی از مراکز خرید زنجیره‌ای ترکیه است که ۲۰ مرکز خرید در ۱۴ شهر مختلف دارد. شعبه کیپا بالچوا در ازمیر، کالاهای متنوعی از برندهای مطرح ترکیه و جهان عرضه می‌کند.

 مرکز خرید کیپا بالچوا در ازمیر؛ منبع عکس: kipaavm.com.tr؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: kipaavm.com.tr؛ عکاس: نامشخص

در مرکز خرید کیپا شعبه بالچوا می‌توانید کالاهایی نظیر پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، ساعت، جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس ورزشی، لوازم دکوری، لوازم الکترونیکی، کتاب و موزیک خریداری کنید.

از امکانات مرکز خرید کیپا می‌توان از کافه و رستوران، فضاهای بازی کودکان، سینمای paribu cineverse واقع در طبقه اول و هایپرمارکت میگروس واقع در طبقه همکف نام برد. در این مرکز خرید رویدادها و جشن‌های متفاوتی در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

اوت‌لت سلوی (Selway Outlet AVM)

  • آدرس: منطقه بالچوا، محله «چتین امچ» (Cetin Emec)، جاده کمربندی ازمیر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۷۸۹۰۹۹ ۲۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: selwayoutlet.com
  • صفحه اینستاگرام: selwayoutlet@

«اوت‌لت سلوی» در سال ۲۰۰۶ میلادی (۱۳۸۵ خورشیدی) با زیربنای ۳۵,۰۰۰ متر مربع و در زمینی به‌ وسعت ۵۵,۰۰۰ متر مربع آغاز به کار کرد. این مرکز خرید که در دو طرف بزرگراه ازمیر - «چشمه» (Cesme) قرار گرفته است، به‌واسطه دو پل سرپوشیده به یکدیگر ارتباط می‌یابد و با چشم‌انداز زیبایی از دریای اژه، تجربه خرید در فضای باز را برای گردشگران فراهم می‌کند.

اوت لت سلوی در ازمیر؛ منبع عکس: izmirinrenkleri.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: izmirinrenkleri.com؛ عکاس: نامشخص

مرکز خرید سلوی چهار بلوک‌ دارد؛ بلوک A در یک طرف خیابان و بلوک‌های C ،B و D در طرف دیگر خیابان ساخته شده است. این مرکز خرید با بیش از ۱۰۰ فروشگاه از برندهای مطرح ترکیه و جهان، کالاهای متنوعی از پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لباس زیر، کیف و کفش، اسباب‌بازی، ساعت، عینک، مبلمان، کالای خواب، محصولات زیبایی، آٰرایشی و بهداشتی و زیورآلات را با تخفیف‌های مناسب عرضه می‌کند.

مرکز خرید سلوی از امکاناتی نظیر کافه و رستوران‌های متعدد، سوپرمارکت میگروس، خیاطی، نمازخانه، آسانسور، پله‌برقی و پارکینگ روباز با ظرفیت ۳,۵۰۰ خودرو برخوردار است.

اوت‌لت وست پارک (Westpark Shopping Center) 

  • آدرس: منطقه «بایراکلی» (Bayrakli)، محله «رفیک شوکت اینجه» (Refik Sevket Ince)، خیابان ۲۱۴۸٫۹ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۰۶۰۶۰۶ ۲۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: westparkoutlet.com.tr
  • صفحه اینستاگرام: westparkoutlet@

«اوت‌لت وست پارک» بزرگ‌ترین اوت‌لت و مرکز تفریحی در منطقه اژه به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ خورشیدی) افتتاح شده است. این مرکز خرید، شامل دو ساختمان می‌شود که به‌وسیله یک پل به یکدیگر ارتباط می‌یابد. وست پارک، اولین آکواریوم این منطقه را نیز در خود جای داده است.

مرکز خرید وست پارک در ازمیر؛ منبع عکس: izmirinrenkleri.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: izmirinrenkleri.com؛ عکاس: نامشخص

مرکز خرید وست پارک با معماری نیمه باز، شامل ۱۵۵ فروشگاه از برندهای مطرح ترکیه و جهان می‌شود که در آن‌ها می‌توانید کالاهایی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، محصولات چرمی، محصولات آرایشی و بهداشتی، جواهرات، ساعت، عینک، اسباب‌بازی، لوازم ورزشی، لوازم دکوری منزل، لوازم برقی و لوازم الکترونیکی را با قیمت‌های مناسب و تخفیف‌دار خریداری کنید.

«آکواریوم فانتستیک» (funtastic) در فضایی به وسعت ۲,۵۰۰ متر مربع، صدها موجود دریایی رنگارنگ از سراسر دنیا را در حجم آبی بیش از ۲,۰۰۰,۰۰۰ لیتر به نمایش می‌گذارد. این آکواریوم تونلی، با بیش از ۷۰ آکواریوم و تراریوم موضوعی شامل ۶ گونه مختلف کوسه، ده‌ها سفره ماهی از چهار گونه مختلف، موجودات دریایی استوایی، مارماهی‌ مورای و گونه‌های خاصی از رودخانه‌های جهان می‌شود که برای بازدیدکنندگان در تمام سنین بسیار جالب و سرگرم‌کننده است.  

از امکانات وست پارک می‌توان به کافه و رستوران‌های تراس‌دار با ظرفیت ۱,۵۰۰ نفر با انواع غذاهای ترکی، ایتالیایی و بین‌المللی، انواع قهوه، دسر، بستنی و نوشیدنی‌های سرد و گرم اشاره کرد. در این مرکز خرید فضاهای بازی متعددی مانند پلی‌لند و «مینی‌سیتی» (MINICITY) برای بازی، آموزش و سرگرمی کودکان وجود دارد. 

اوت‌لت وست‌ پارک از امکاناتی مانند هایپرمارکت میگروس، اسپا و مرکز سلامتی، زمین‌های ورزشی، داروخانه، مرکز فوریت‌های پزشکی، اتاق مراقبت از نوزاد، ویلچر، خیاطی، آسانسور و پارکینگ با ظرفیت ۲,۵۰۰ خودرو برخوردار است. 

اوت‌لت سنتر پارک بورنوا (Park Bornova Outlet Center)

  • آدرس: منطقه بورنوا، محله «دوغانلار» (Doganlar)، جاده آنکارا (Ankara) (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۷۳۷۵۷۶ ۲۳۲ ۰۰۹۰
  • ساعت فعالیت: ۱۰ تا ۲۲
  • وب‌سایت: parkbornova.com.tr
  • صفحه اینستاگرام: parkbornova@

«پارک بورنوا» اولین محل در ازمیر است که مفهوم اوت‌لت و مرکز خرید را در یک‌جا گردآوردی کرده است. این مرکز، کالاهای بسیاری از برندهای مشهور ترکیه و جهان را به حراج می‌گذارد و با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رساند. 

اوت‌لت پارک بورنوا؛ منبع عکس: visitizmir.org؛عکاس: نامشخص

منبع عکس: visitizmir.org؛ عکاس: نامشخص

مرکز خرید پارک بورنوا در زمینی به وسعت ۳۳,۰۰۰ متر مربع قرار دارد. این مرکز خرید، ساختمانی یک طبقه و سرپوشیده با سقف‌ بلند است که زیربنایی برابر ۱۷,۷۴۲ متر مربع دارد؛ از این مساحت ۱۳,۰۰۰ متر مربع به واحدهای تجاری اختصاص یافته است.

در اوت‌لت پارک بورنوا می‌توانید کالاهایی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، اکسسوری، اسباب‌بازی، محصولات زیبایی، طلا و جواهرات، ساعت، عینک، کتاب و  لوازم‌خانگی را تهیه کنید. از خدمات این مرکز خرید می‌توان به کافه و رستوران‌های متعدد، خشکشویی، خیاطی، کارواش، کاسکه کودک، ویلچر و پارکینگ رایگان اشاره کرد.

اوت‌لت سنتر پارک بورنوا با تفریحاتی مانند لوناپارک «پلی گاردن» (Play Garden) واقع در فضای روباز، شهربازی سرپوشیده «اسمارت پلی» (Smart Play)، سالن بولینگ و سالن بیلیارد، گردشگران در تمام سنین را به‌سوی خود می‌کشاند و کارگاه‌های آموزشی متفاوت، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، رویدادها و جشن‌‌های متعددی را برگزار می‌کند.

مرکز خرید ایستینیه پارک ازمیر؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Evim Izmir

منبع عکس: google maps؛ عکاس: Evim Izmir (مرکز خرید ایستینیه پارک ازمیر)

اگر شما نیز تجربه بازدید از مراکز خرید ازمیر را دارید، در بخش دیدگاه‌های مقاله با ما و دیگر همراهان کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید ازمیر کدامند؟

مرکز خرید ماوی‌باغچه، مرکز خرید اپتیموم ازمیر، مرکز خرید هیلتون، مرکز خرید اگه پرلا، مرکز خرید ازمیر پارک، مرکز خرید نوادا، مرکز خرید فروم بورنوا، مرکز خرید آگورا ازمیر، مرکز خرید کوناک پیر، مرکز خرید اژه پارک، مرکز خرید آسماکاتی، مرکز خرید پوینت بورنوا، مرکز خرید ایستینیه پارک ازمیر، مرکز خرید کیپا بالچوا، اوت‌لت پارک بورنوا، اوت‌لت وست پارک و اوت‌لت سلوی

منبع عکس کاور: mavikutu.myportfolio.com؛ عکاس: نامشخص (مرکز خرید ماوی باغچه)

مطالب مرتبط:

دیدگاه