جاهایی از مشهد که حتی محلی ها هم بلد نیستند!

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
جاهایی از مشهد که حتی محلی ها هم بلد نیستند!

در این مطلب به معرفی برخی از جاذبه‌های گردشگری مشهد خواهیم پرداخت که حتی برخی از افراد محلی نیز از وجود آن بی‌خبرند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

مشهد، علاوه بر حرم مطهر که مقصد اصلی اغلب مسافران است؛ جاهای دیدنی هم دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. برای دیدن تمام نقاط دیدنی این شهر حداقل دو هفته زمان نیاز دارید تا بتوانید از تمام نقاط دیدنی آن لذت ببرید. ما در این مطلب می‌خواهیم جاهایی را در مشهد به شما معرفی کنیم که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید. شما می‌توانید برای خرید بلیط قطار تهران مشهد به سایت فلای‌تودی مراجعه کنید

دیدنی‌های شهر مشهد که نباید از دست بدهید

جاهای دیدنی مشهد به‌اندازه‌ای است که ممکن است بسیاری از آن‌ها هنوز ناشناخته باشند. از اماکن تاریخی گرفته تا بازارها و شهربازی‌های متنوع و هیجان‌انگیز را می‌توانیم در میان این موارد قرار دهیم. برخی از این جاهای دیدنی را می‌توانید در ادامه ببینید:

رودخانه گلستان

رودخانه گلستان از سه رود مایان، دهبار و جاغرق تشکیل شده، در روستایی به همین نام قرار گرفته است و انتهای آن به جاده طرقبه می‌رسد. سدی در جلوی رودخانه ساخته شده که اثری از دوره تیموری بوده و باعث شکل‌گیری باغستان‌های زیادی اطراف آن شده است. با رفتن به این مکان از امکانات قایق‌سواری، اقامت و تهیه غذا و نوشیدنی نیز بهره‌مند خواهید بود. برای رسیدن به رودخانه باید از خیابان امامزاده یاسر و ناصر عبور کنید تا به تابلوی مجموعه تفریحی بند گلستان برسید.

مقبره پیر پالاندوز

این مقبره در ضلع شرقی حرم مطهر قرار گرفته و احتمالا افراد زیادی آن را نمی‌شناسند. مقبره، مربوط به فردی به نام محمد عارف عباسی بوده که او را با نام پیر پالاندوز می‌شناختند. او یکی از عرفای قرن دهم هجری بوده و آرامگاهش در دوران صفویه ساخته شده است. طراحی زیبا و کاشی‌کاری‌های خوش نقشی که از دوران صفویه باقی مانده است، جذابیت خاصی برای گردشگران و علاقه‌مندان به معماری دارد.

خانه ملک

خانه ملک از دوران قاجار باقی مانده و متعلق به حاج حسین ملک است. او در سال ۱۳۵۱ درگذشت و در حرم امام رضا به خاک سپرده شد و پس از آن خانه‌اش در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. در این مجموعه، معماری قدیمی و بخش‌های جذابی قرار گرفته که باعث شده توجه گردشگران به آن جلب شود. همچنین در گوشه کنار آن تابلوهای نقاشی قهوه‌خانه، مجسمه‌های چوبی، کاشی‌کاری‌های زیبا، قالی‌های جذاب، سفال و سرامیک‌های لعابی، سوزن‌دوزی‌های ظریف، مینیاتور و تذهیب، منبت و معرق‌کاری و... نیز وجود دارد. با ورود به این خانه می‌توانید از زیرزمینی که ۱۲۷ متر مربع مساحت داشته و در آن گرمخانه، میان در، سرویس بهداشتی، نمازخانه و آتشدان وجود دارد نیز دیدن کنید.

دره جاغرق

دره جاغرق، در طرقبه بسیار مشهور بوده و در داخل آن امکانات رفاهی، به‌ویژه رستوران‌ها را می‌توانید ببینید. جاغرق در فاصله ۷ کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار گرفته و آب‌وهوای بسیار خوبی دارد و در گذشته محل سکونت افراد مختلف بوده است. یکی از مکان‌های مهم در جاغرق، درخت چناری است که بالاتر از ۷۰۰ سال عمر داشته و با قطر ۲ متری خود یک نقطه دیدنی در دره به‌حساب می‌آید. قبرستان جاغرق نیز مربوط به دوره تیموری بوده و در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

منطقه گردشگری چالیدره

رودخانه چالیدره، یک مکان تفریحی است که امکانات متنوعی مانند تله سیژ، تله کابین، غواصی، ماهیگیری، اسکی آبی، برج گردان، بانجی جامپینگ، زیپ لاین و ترن در آن وجود دارد. سد چالیدره در سال ۱۳۷۶ ساخته شده، اما تسهیلات آن در دهه ۹۰ ایجاد شده است و به‌جز مواردی که گفته شد امکاناتی مانند ماساژ، فیش اسپا، رستوران و کافی‌شاپ هم دیده می‌شود.

می‌توانید از این منطقه به‌سمت روستاهای نغندر، کنگ و مناطق خوش آب‌و‌هوای دیگر هم بروید و ساعاتی را به دور از شلوغی شهر سپری کنید.

حرم امام رضا (ع)

کلیسای مسروپ قدس

کلیسای مسروپ قدس ساختمانی تاریخی در مشهد است که به‌شکل ذوزنقه‌ای طراحی شده و دارای دو گنبد مخروطی و صلیب است. در وسط این ساختمان، گنبدی بزرگ‌تر دیده می‌شود که صلیب آهنی دارد. همچنین کاشی‌های سفید و سبز زیر گنبد نیز به شکلی بسیار زیبا طراحی شده‌اند و این فضا را جذاب‌تر کرده‌اند. این کلیسا در سال ۱۹۴۱ ساخته شده و در حال حاضر یک مکان برای بازدید عموم مردم است.

باغ خونی

باغ خونی، یک مکان دیدنی با قدمتی ۲۰۰ ساله است که تاریخ ساخت آن به دوره قاجار برمی‌گردد. این مکان یک نماد از باغ‌های ملی ایرانی بوده و با ورود به آن سبک و شکل ساختمان‌های قاجار را می‌توانید به‌خوبی حس کنید. یکی از ویژگی‌های جذاب باغ خونی، وجود چشمه طبیعی است که در داخل آن جریان داشته و با نام باغ چشمه معروف است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به مشهد بازدید از این مکان دیدنی را از دست ندهید.

روستای کنگ

روستای تاریخی کنگ، نیز جزو جذاب‌ترین روستاهای پلکانی و تاریخی کشور است. برای ورود ماشین به این منطقه باید مبلغی را پرداخت کنید. سپس از دیدنی‌های داخل روستا مانند آبشار و اقامتگاه‌های بومگردی دیدن کرده و حتی شب را در محیط زیبای آن بگذرانید. در روستای کنگ مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی وجود دارد و گذراندن شب در تراس‌های رو به کوه تجربه بی‌نظیری را برایتان به‌همراه خواهد داشت.

دره ارغوان

به جرئت می‌توان گفت که دره ارغوان مشهد، یکی از زیباترین مناطق این شهر است که باید حتما آن را ببینید. پس از ورود به این دره درختانی با شکوفه‌های بنفش و برگ‌های قلبی ارغوانی را می‌بینید که به درخت عشق مشهور هستند. احتمالا نام دره عشق هم به‌دلیل وجود همین درخت برای این مکان دیدنی انتخاب شده است. اگر به طبیعت علاقه دارید، تماشای گل‌های زیبا و خوشه‌های ارغوانی در این منطقه شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

کوهسنگی مشهد

بهترین قیمت بلیط مشهد را از فلای تودی بخواهید

فلای تودی را اغلب کسانی که دائم در حال مسافرت هستند، می‌شناسند. این مجموعه با ارائه محصولات و خدمات گسترده، توانسته جایگاه خوبی را در میان کسانی که قصد خرید بلیط قطار تهران مشهد، بلیط پرواز این مسیر و همچنین رزرو هتل دارند، پیدا کند. شما هم می‌توانید با ورود به سایت مجموعه، بلیط سفرتان را با بهترین قیمت ممکن تهیه کنید. اگر شما هم تجربه بازدید از مناطق دیدنی مشهد را داشته‌اید که کمتر شناخته شده هستند، نامشان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه