سفر مشهد در چه زمان هایی ارزانتر است؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
سفر مشهد در چه زمان هایی ارزانتر است؟

در این مطلب درباره خرید بلیط هواپیما مشهد-تهران با قیمت مناسب اطلاعاتی را به‌دست خواهیم داد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برای سفر به مشهد علاوه بر بلیط هواپیما به محلی برای اقامت و استراحت نیاز دارید. قیمت بلیط‌های سیستمی در طول سال ثابت است؛ اما بلیط‌های چارتری و لحظه آخری بر اساس روز و تاریخ پروازتان، قیمت‌های متفاوتی دارند. خوشبختانه هتل‌های متنوع مشهد به شما قدرت انتخاب بالایی می‌دهند و با توجه‌به ترجیحات و البته بودجه‌ی خود می‌توانید هتل‌های مختلفی را رزرو کنید. بلیط هواپیما مشهد تهران لحظه آخری معمولا کمترین قیمت بلیط را دارد و پروازهای مشهد به تهران و برعکس در تمام روزهای هفته برای رزرو وجود دارد. در ادامه با بهترین زمان سفر تهیه بلیط مشهد به تهران از نظر هزینه آشنا خواهید شد.

قیمت بلیط هواپیما مشهد تهران در چه زمان‌هایی ارزان‌تر است؟

در فصل زمستان تقاضا برای سفر به شهر مشهد کمتر از هر زمان دیگر است. زمستان‌های مشهد به‌دلیل نزدیکی این شهر با کوه‌های بینالود بسیار سرد بوده و بعضی شب‌ها ممکن است سرمای منفی ۲۰ درجه را هم تجربه کنید. با توجه ‌به این سرمای شدید امکان بازدید شما از مناطق گردشگری مانند طرقبه و شاندیز بسیار سخت و گاهی ناممکن خواهد شد. پس اگر می‌خواهید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ی بلیط هواپیما مشهد به تهران و رزرو هتل، فصل زمستان را انتخاب کنید باید بدانید که امکان بازدید شما از روستاها و دیدنی‌های اطراف این شهر بسیار سخت خواهد شد.

در ابتدای فصل پاییز هوای مشهد خنک است و به‌دلیل بازگشایی مدارس، سفر در وسط هفته و در روزهای غیر تعطیلات رسمی باعث صرفه‌جویی در قیمت بلیط هواپیما مشهد خواهد شد. در فصل بهار و به‌ویژه در نوروز مسافران بسیار زیادی به مشهد سفر می‌کنند و شما شاهد شلوغی و ترافیکی طولانی خواهید بود که نظیر آن را در هیچ شهر دیگری نخواهید دید. فصل بهار بهترین زمان برای سفر به مشهد از نظر آب‌وهوایی بوده و مناطق گردشگری مانند طرقبه، شاندیز، توس و دیگر روستاهای مشهد در این فصل از همیشه زیباتر و چشم‌نوازتر خواهند بود. در فصل تابستان هم مسافران زیادی از شهرهای مختلف به این شهر می‌آیند و با افزایش تقاضا، هزینه‌های اقامت هم افزایش پیدا می‌کند. پس با درنظرگرفتن تمامی این نکات و ترجیحات خود، فصل و تاریخ سفرتان به مشهد را انتخاب کنید. درصورتی‌که می‌خواهید تجربه آرام‌تر و ارزان‌تری داشته باشید تعطیلات رسمی، آخر هفته و مناسبت‌های دینی را برای سفر انتخاب نکنید. به نظر می‌رسد با توجه‌به کاهش شدید تقاضای سفر به مشهد بعد از تعطیلات رسمی فروردین، بازه‌ی زمانی ۱۴ فروردین تا ۱۵ خرداد، هم از نظر هزینه و هم از نظر آب‌ و هوایی بهترین زمان برای سفر به مشهد باشد.

آرامگاه فردوسی

کاهش هزینه‌ها با خرید بلیط چارتری و لحظه آخری

به‌طورکلی دو نوع بلیط مختلف برای خرید وجود دارد که به آن‌ها بلیط سیستمی و چارتری گفته می‌شود. بلیط‌های سیستمی در طول سال قیمت ثابتی دارند و شما با مراجعه به سایت‌های فروش، این بلیط‌ها را خریداری می‌کنید. بلیط سیستمی را می‌توانید با پرداخت جریمه کنسل کنید؛ اما استرداد بلیط چارتری به این آسانی نخواهد بود. اگر می‌خواهید در تعطیلات رسمی به مشهد پرواز کنید برای خرید بلیط هواپیما مشهد به تهران یا برعکس باید از هفته‌ها قبل و پیش از پر شدن ظرفیت، اقدام به رزرو بلیط کنید.

اگر یک فرد یا سازمان تمام بلیط‌های یک هواپیما را در تاریخی خاص خریداری کند به این نوع بلیط، چارتری گفته می‌شود. اگر چارترکننده نتواند تمام بلیط‌ها را به فروش برساند ممکن است در روزهای نزدیک به پرواز، بلیط‌ها را با قیمتی کمتر از بلیط‌های سیستمی در اختیار متقاضیان بگذارد. شما می‌توانید این بلیط‌ها را با قیمت کمتری خریداری کرده و در هزینه‌ی بلیط مشهد صرفه‌جویی کنید. برای استفاده از خدمات بلیط لحظه آخری باید در خبرنامه‌های سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی مختلف عضو شوید تا اخبار این نوع بلیط برایتان ارسال شود. اگر در برنامه‌ی سفر پرواز مشهد شما تغییراتی ایجاد شود با پرداخت جریمه می‌توانید بلیط سیستمی خود را کنسل کنید؛ اما استرداد بلیط چارتری فقط با هماهنگی با چارترکننده انجام می‌شود. بهتر است قبل از خرید بلیط چارتری و لحظه آخری در مورد شرایط کنسلی بلیط و میزان جریمه‌ی آن اطلاع پیدا کنید.

رزرو هتل‌های ارزان‌تر در مشهد

در مشهد به‌دلیل تعداد زیاد مسافران خارجی و داخلی هتل‌های متنوعی احداث شده است. هتل‌های لوکس و پنج‌ستاره امکانات و خدمات بیشتری ارائه می‌دهند و در نتیجه هزینه‌ی رزرو آن‌ها بسیار زیاد است. در خیابان‌های نزدیک به حرم هتل‌های دوستاره‌ی بسیاری وجود دارد که با اقامت در این هتل‌ها می‌توانید هر زمان که بخواهید به حرم بروید و در اتاق‌هایی تمیز استراحت کنید. هتل‌آپارتمان‌ها گزینه‌های ارزان دیگر برای اقامت هستند که هزینه‌ی اقامت در آن‌ها بسیار ناچیز است و در اغلب این اتاق‌ها امکاناتی مانند تلویزیون و یخچال وجود دارد. برای انتخاب هتل مناسب از فیلترهای قیمتی مختلف استفاده کنید و بعد از نمایش هتل‌ها با توجه‌ به نظرات مسافران و امکانات اتاق‌ها، اقدام به رزرو هتل کنید.

پدیده مشهد

خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما مشهد در فلای تودی

در سایت فلای تودی با انتخاب شهر مشهد به‌عنوان مقصد، گزینه‌های مختلف پرواز به شما نمایش داده می‌شود. برای خرید ارزان بلیط مشهد تهران، وسط هفته و روزهای غیر تعطیل را انتخاب کنید. بازه‌ی زمانی ۱۴ فروردین تا ۱۵ خرداد یکی از بهترین زمان‌ها از نظر آب‌ و هوا و کاهش قیمت بلیط مشهد است. بعد از تعطیلات نوروز، تقاضای خرید بلیط هواپیما‌ی مشهد کاهش پیدا می‌کند و امکان سفرهای ارزان لحظه آخری برای شما فراهم می‌شود. برای رزرو انواع اقامتگاه و هتل هم به سایت فلای تودی مراجعه کنید و با توجه‌به ترجیحات و بودجه‌ی خود هتل مناسبی را انتخاب کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه