نکات مهم برای خرید بلیط قطار ارزان

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
نکات مهم برای خرید بلیط قطار ارزان

در این مقاله مهم‌ترین نکته‌ها را برای خرید بلیط قطار به شما معرفی خواهیم کرد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امروزه سفر با قطار یکی از محبوب‌ترین روش‌های حمل و نقل است و افراد زیادی برای سفرهای خود قطار را انتخاب می‌کنند. اما برای سفر با قطار لازم است قبل از سفر بلیط خود را رزرو کنید. معمولا افراد خرید بلیط قطار را کار ساده‌ای می‌دانند و چندان به آن اهمیت نمی‌دهند. اما پس از قرار گرفتن در مسیر، با سختی و مشکلاتی مواجه می‌شوند که اهمیت رعایت و توجه به چند نکته مهم برای آن‌ها مشخص می‌شود. به همین علت خرید بلیط چه به‌صورت حضوری و چه به‌صورت آنلاین، به رعایت چند نکته نیاز دارد تا سفر بهتری را تجربه کنید. ما در این مقاله چند تا از مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

شرکت حمل‌ و نقل مناسبی را انتخاب کنید

امروزه شرکت‌‌های حمل‌ و نقل زیادی در خطوط ریلی کشور فعالیت می‌کنند. برخی از این شرکت‌ها مختص مسافربری و برخی دیگر مربوط به حمل مسافر و بار هستند. برای خرید بلیط قطار فلای تودی را انتخاب کنید و در زمان رزرو بلیط، شرکت ریلی مورد نظر خود را انتخاب کنید. البته قبل از رزرو بلیط قطار لازم است به امکانات این شرکت‌ها توجه کنید:

شرکت ریلی رجا

در شرکت رجا می‌توانید بلیط بهترین قطار‌های ۵ ستاره و لوکس را رزرو کنید. علاوه بر این، در میان قطار‌های این شرکت، قطارهای سریع‌ السیر نیز وجود دارند .

شرکت ریلی فدک

شرکت حمل‌ و نقل فدک امکان خرید سه نوع بلیط عادی، تجاری و ویژه را برای مسافران به وجود آورده است.

شرکت ریلی جوپار

از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل‌ و نقل کشور محسوب می‌شود و از سال ۸۱ آغاز به فعالیت کرده و قطار‌های مسافربری و باربری زیادی دارد.

شرکت ریلی بن ریل

بن ریل یک شرکت خصوصی برای حمل‌ و نقل قطار است و در حال حاضر دارای ۳۱۰ عدد واگن است.

شرکت ریلی مهتاب سیر جم

قطارهای این شرکت با داشتن ۸۷ عدد واگن‌های کوپه‌ای و ۲۳ عدد اتوبوسی، در مسیر‌های مسافرتی از تهران به شهر‌هایی مانند خرمشهر، شیراز و مشهد حرکت می‌کنند.

شرکت ریلی ترابر سبا

این شرکت توانسته اولین قطار کوپه‌ای سریع‌ السیر کشور را در اختیار مسافران قرار دهد. بنابراین برای مقصدی که قصد سفر به آن را دارید، می‌توانید بلیط قطار سریع السیر بگیرید.

شرکت ریلی نورالرضا

قطار‌های این شرکت از نوع VIP بوده و امکانات بسیار خوبی را به مسافران ارائه می‌دهد. برای خرید بلیط قطار فلای تودی را بررسی کنید و ببینید که آیا در تاریخی که قصد سفر دارید از مبدا موردنظر شما این شرکت، قطار دارد یا نه؟

شرکت ریلی هستیا

فعالیت شرکت مسافربری هستیا در زمینه حمل‌ و نقل مسافران به‌ صورت خصوصی است.

شرکت ریلی پارس لایم

شرکت پارس لایم به‌تازگی راه‌اندازی شده و در بخش خصوصی حمل‌ و نقل قطار فعالیت می‌کند.

شرکت ریلی رعد تبریز

شرکت رعد تبریز از قدیمی‌ترین شرکت‌های حمل‌ و نقل کشور است و دارای مشهورترین قطار‌ها است.

شرکت ریلی کوثر

شرکت حمل و نقل کوثر در حال حاضر ۵ رام قطار را در اختیار دارد که از مشهورترین و بهترین قطارهای حمل‌ و نقل کشور محسوب می‌شوند.

شرکت ریلی وانیا ریل

وانیا ریل امکانات قابل‌قبولی را به مسافران ارائه می‌دهد و از شرکت‌های قدیم حمل‌ و نقل قطار نیز به شمار می‌رود.

قطار مسافری

آسایش و راحتی خود در سفر را در نظر بگیرید

اگر قرار است که یک مسیر‌ طولانی را با قطار طی کنید، حتما راحتی خود را در نظر بگیرید. چون انواع قطار‌ مسافربری وجود دارد که برخی از آن‌ها سالنی و برخی کوپه‎ای هستند و شما در مدل‌های سالنی مانند مدل کوپه‌ای چندان راحت نخواهید بود.

علاوه بر این، با توجه به اینکه در قطارهای سالنی همه مسافران در یک سالن قرار می‌گیرند، حریم خصوصی مسافران چندان رعایت نمی‌شود. پس شما برای راحتی بیشتر می‌توانید قطارهای کوپه‌ای ۴ یا ۶ تخته را انتخاب کنید. همچنین اگر تعداد شما از تعداد نفرات یک کوپه کمتر بود، برای راحتی بیشتر می‌توانید یک کوپه دربست را رزرو کنید.

بلیط رفت و برگشت بخرید

اگر به‌طور دقیق از تاریخ برگشت خود به خانه مطمئن بودید، بهتر است همراه با بلیط رفت، بلیط برگشت را هم رزرو کنید. چون در بسیاری از مواقع، مسافران برای خرید بلیط برگشت دچار مشکل می‌شوند و اغلب بلیط‌ها توسط سایر مسافران از قبل رزرو می‌شود. همین موضوع نیز باعث محدود شدن انتخاب شما در میان انواع بلیط‌های قطار خواهد شد.

به تعداد ستاره‌های قطار توجه کنید

تعداد ستاره قطارها نیز مانند هتل‌ها میزان کیفیت خدمات آن‌ها را نشان می‌دهد. در واقع هرچه تعداد ستاره‌ها بیشتر باشد، امکانات و خدمات ارائه شده توسط قطار نیز بیشتر خواهد بود. پس قطار‌های ۴ و ۵ ستاره، دکوری بسیار شیک و تمیزتری دارند و همراه با آن، قیمت بلیط آن‌ها در مقایسه با سایر قطارها بیشتر است.

پذیرایی در قطار را در نظر بگیرید

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید بلیط قطار باید به آن توجه کنید، وجود یا عدم وجود امکانات مربوط به پذیرایی در قطار مورد نظر است. به‌طور معمول در قطار‌های ۴ و ۵ ستاره، پذیرایی به‌ صورت کاملا رایگان به‌همراه وعده غذایی به مسافران ارائه می‌شود. اما اگر قصد استفاده از این امتیاز را دارید، باید گزینه‌ مربوط به پذیرایی را نیز انتخاب کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که این خدمات به‌ازای پرداخت هزینه به شما ارائه می‌شود.

فضای داخلی قطار

برای مسافت‌های طولانی قطار‌های سریع را انتخاب کنید

با وجود اینکه بلیط قطار‌های سریع‌ السیر قیمت بیشتری دارند؛ اما برای طی‌ کردن مسافت‌های طولانی بهترین گزینه هستند.

در زمان مناسب برای تهیه بلیط اقدام کنید

برای خرید بلیط مورد نظر خود حتما زمان مناسبی را در نظر بگیرید. برای مثال اگر قصد دارید در اواخر تابستان به سفر بروید، بهتر است در فصل بهار بلیط خود را تهیه کنید. چون معمولا تابستان فصل مسافرت است و اغلب ظرفیت خالی برای خرید بلیط پیدا نمی‌شود. علاوه بر این، با توجه به اینکه در فصل بهار تعداد مسافران بیشتر می‌شود، بهتر است چند ماه زودتر برای تهیه بلیط خود اقدام کنید.

به قیمت بلیط قطار توجه کنید

شاید سفر با قطار هزینه‌های کمتری داشته باشد، اما در قیمت بلیط آن تنوع زیادی وجود دارد. برای مثال قیمت بلیط‌ قطار بر اساس نوع شرکت حمل‌ و نقل، تعداد ستاری‌های قطار، جدید یا قدیمی بودن قطار، خدمات و امکانات قطار و غیره تعیین می‌شود.

خرید بلیط قطار از فلای تودی

معمولا راحت‌ترین روش برای خرید بلیط قطار، روش آنلاین است. برای این کار می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه و بلیط مورد نظر خود را از این سایت خریداری کنید. این سایت انواع بلیط‌ها را با قیمت‌های مختلف در اختیار شما می‌گذارد و به شما امکان مقایسه آن‌ها را می‌دهد. اگر در رابطه با رزرو بلیط هم سوالی داشتید، می‌توانید از تیم پشتیبانی کمک بگیرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه