راهنمای خرید آنلاین بلیط قطار

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
راهنمای خرید آنلاین بلیط قطار

برای خرید بلیط، نیز دیگر نیاز نیست به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنید. به‌سادگی تمام می‌توانید تنها با چند کلیک بلیط خود را از فلای تودی رزرو و خریداری کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

سیستم راه‌آهن ایران با بیش از ۱۰,۰۰۰ کیلومتر خط ریلی، سفری امن و راحت را به مقاصد مختلفی در ایران فراهم می‌کند. روزانه قطارهایی از تهران، مشهد، بندرعباس، شیراز، اصفهان، کرمان، اهواز، یزد و سایر شهرها تردد می‌کنند. معمولا در مسیر رسیدن به مقاصد اصلی چندین ایستگاه وجود دارد.

شرکت‌های مختلف قطارهایی با کیفیت‌ها و امکانات مختلف مانند تهویه مطبوع، غذا، تلویزیون و غیره ارائه می‌دهند. برای خرید بلیط، نیز دیگر نیاز نیست به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنید. به‌سادگی تمام می‌توانید تنها با چند کلیک بلیط خود را از فلای تودی رزرو و خریداری کنید. در ادامه با راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار با ما همراه باشید.

خرید بهترین بلیط قطار

در حال حاضر ۱۲ شرکت خدمات ریلی در ایران مشغول به کار هستند که حمل و نقل ریلی را به بسیاری از مقاصد در سراسر ایران ارائه می‌دهند. رجا، فدک، جوپار، بن ریل، مهتاب، صبا، هستیا، نوررضا، پارس، رعد، کوثر و وانیا شرکت‌های حمل و نقل ریلی در ایران هستند. برخی از شرکت‌ها مانند جوپار حمل و نقل ریلی بار را ارائه می‌دهند. در ادامه توضیحات مختصری در مورد مهم‌ترین و بهترین شرکت‌های قطار ایران خواهیم داد.

شرکت رجا

قطارهای رجا از کوپه‌های چهار تخته تشکیل شده‌اند. در هر کوپه تلویزیون، کولر و پریز برق قرار دارد. سرویس خواب شامل ملحفه، بالش و پتو است که به تمامی مسافران ارائه می‌شود.

سایر قطارهای رجا اتوبوسی هستند. زیرا چیدمان صندلی‌ها در هر واگن مانند اتوبوس است و کوپه خصوصی وجود ندارد. قطارهای اتوبوسی معمولا سریع‌تر از قطارهای دیگر هستند و بیشتر بین تهران و مشهد یا تهران و قم از آن‌ها استفاده می‌شود.

برخی از قطارهای رجا کوپه‌های ۶ تخته ارائه می‌دهند. این قطارها معمولا در کوپه‌ها تلویزیون ندارند. تهویه مطبوع و سوکت شارژ موجود است. هر واگن یک سرویس بهداشتی دارد. مسافران می‌توانند نوشیدنی‌های گرم مانند چای و قهوه و غذای اصلی از واگن رستوران سفارش دهند.

شرکت فدک

رپورتاژ

قطارهای فدک لوکس‌ترین قطار ایران هستند. بلیط‌های تجاری و همچنین اقتصادی برای رزرو بلیط قطار فدک دردسترس است. مسافران در حین لذت بردن از مناظر و استراحت با نوشیدنی و غذا پذیرایی می‌شوند. قطارهای فدک دارای کوپه‌های ۴ تخته هستند. هر کوپه دارای کولر، پریز برق و تلویزیون است. قطارهای فدک در مسیرهای تهران - مشهد، تهران - شیراز، تهران - اصفهان، قم - مشهد، زنجان - مشهد و تهران - اهواز در دسترس هستند. مسافران قطارهای فدک با توجه به کلاس بلیطشان از قبیل تجاری و اقتصادی با خدمات متفاوتی تا رسیدن به مقصد همراهی و پذیرایی می‌شوند.

شرکت جوپار

قطار جوپار یکی دیگر از شرکت‌های ریلی است که روزانه مسافران زیادی را بین مقاصد مختلف جابه جا می‌کند. جوپار دو نوع قطار دارد. قطار با نام کویر که دارای ۱۰ کوپه ۶ تخته در هر واگن است و قطارهای اتوبوسی که ماهان نام دارند. امروزه قطارهای کوپه‌ای جوپار بین تهران - مشهد، تهران - کرمان، تهران - زاهدان، کرمان - مشهد و تهران - بندرعباس در دسترس هستند. تمامی قطارهای جوپار دارای تهویه مطبوع، پریز برق، رستوران، سرویس بهداشتی هستند. سرویس خواب شامل ملحفه، بالش و پتو در قطارهای کوپه‌ای ارائه می‌شود.

قیمت بلیط قطار در ایران

قطار یک انتخاب مقرون به‌صرفه برای سفر در ایران است. بسته به مسافت، زمان سفر و نوع قطار، قیمت بلیط متغیر است. همچنین می‌توانید سفارش دهید که وعده‌های غذایی شما را مستقیما در کوپه‌تان تحویلتان دهند که در این صورت نیز هزینه‌ای لازم است پرداخت شود.

مسیرهای محبوب قطار در ایران

راه آهن ایران با بیش از ۴۰۰ ایستگاه ارتباط بین نقاط مختلف کشور را فراهم می‌کند. قطارهای مختلفی از تهران به‌سمت شرق، غرب، شمال و جنوب حرکت می‌کنند. با قطار می‌توانید به محبوب‌ترین شهرهای ایران بروید. مقاصد اصلی قطارها در ایران تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، قم، کرمان و گرگان است. چندین ایستگاه در مسیر رسیدن به این مقاصد اصلی وجود دارد. مقاصد ریلی محبوب در ایران در ادامه ذکر شده است:

  • قطارهای تهران
  • قطارهای تبریز
  • قطارهای شیراز
  • قطارهای یزد
  • قطارهای مشهد
  • قطارهای اهواز
  • قطارهای بندرعباس
  • قطارهای قم
  • قطارهای کرمان

خرید اینترنتی بلیط قطار

برای رزرو بلیط و خرید اینترنتی بلیط قطار کافی‌ست وارد سایت فلای تودی شوید. از بالای صفحه روی گزینه قطار کلیک کنید. سپس نوع بلیط را مشخص کنید. می‌توانید بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت خریداری کنید. همچنین می‌توانید نوع بلیط و کوپه را مشخص کنید که جز مسافران عادی باشد یا صرفا ویژه خواهران یا برادران.

در مرحله بعد مبدا و مقصد را تعیین کنید و تاریخ سفر را وارد و تعداد مسافرانی که قصد دارید برای آن‌ها بلیط تهیه کنید را وارد کنید. اگر نیاز به کوپه دربست یا حمل خودرو دارید نیز می‌توانید گزینه‌اش را فعال کنید تا قطارها و بلیط‌های مرتبط با درخواست‌تان به شما نمایش داده شود.

در مرحله بعد می‌توانید بلیط‌های دردسترس را مشاهده و با کلیک روی گزینه جزئیات و خرید شرایط و ایستگاه‌هایی که در مسیر این قطار هستند را مشاهده کنید.

با فلای تودی آسان سفر کنید

ظرفیت هر قطار قابل‌مشاهده است و می‌توانید قیمت بلیط را برای روزهای متفاوت بررسی و مقایسه کنید. بلیط‌هایی که تهیه می‌کنید قابل استرداد هستند و قوانین استرداد نیز در صفحه خرید بلیط در فلای تودی درج شده است. همین حالا بلیط خود را از فلای تودی خریداری کنید. سفر به کام.

مطالب مرتبط:

دیدگاه