قصه اقامتگاه‌‌های سنتی و بوم‌ گردی‌ های شیراز و اصفهان و نحوه اقامت در آن‌ها

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
قصه اقامتگاه‌‌های سنتی و بوم‌ گردی‌ های شیراز و اصفهان و نحوه اقامت در آن‌ها

در ادامه مطلب، شما را با بهترین اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی اصفهان و شیراز آشنا خواهیم کرد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

همه ما زمانی که اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی‌های شیراز و اصفهان را می‌بینیم، دلمان می‌خواهد چند روزی را در این مکان‌ها اقامت داشته باشیم. اصلاً نمی‌توان حس و حال اقامت در این‌گونه اقامتگاه‌ها را، با اقامت در بهترین هتل‌ها هم مقایسه کرد، انگار حضور در این مکان‌ها ما را به یاد گذشته و اجدادمان می‌اندازد و حسی متفاوت را درونمان زنده می‌کند.

اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی، در اکثر شهرهای ایران پرطرف‌دارترین مکان‌ها برای اقامت گردشگران ایرانی و خارجی هستند. این مکان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در کنار معماری سنتی خود، امکاناتی مدرن را هم برای مسافران خود مهیا می‌کنند تا آن‌ها، حس راحتی و آسایش را در این اقامتگاه‌ها تجربه کنند.

اصفهان و شیراز دو شهر زیبای ایران هستند که هر گوشه‌ای از آن‌ها، قصه‌های شنیدنی و حکایاتی شگرف را درون خود جای‌داده است. اگر تصمیم دارید به شهرهای مرکزی ایران سفر کنید در ادامه مطلب، شما را با بهترین اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی این شهرها آشنا می‌کنیم.

بررسی ماهیت بوم‌گردی‌های شهرهای مرکزی

در اکثر شهرهای مرکزی، اگر بین هتل‌های مختلف به‌خوبی تحقیق کنید، خواهید دید که فقط دو یا سه هتل پنج‌ستاره مجلل در آن‌ها وجود دارند. اقامت در هتل‌ها، محدودیت‌های خاص خود را برای گردشگران دارد و در اصل آزادی عمل را از آن‌ها می‌گیرد.

اما ماهیت بوم‌گردی‌های شهرهای مرکزی به این صورت است که شما هیچ محدودیتی ندارید، جدای از اینکه در این مکان‌ها غذاهای سنتی و خوش‌طعمی که نمی‌توانید به‌راحتی از میل‌کردن آن‌ها بگذرید، برای وعده‌های مختلف در اختیارتان قرار می‌گیرد. شما با ورود به این اقامتگاه‌ها، با حیاطی زیبا و اغلب حوضچه‌هایی آبی که چند ماهی قرمز در آن شنا می‌کنند روبه‌رو می‌شوید که گلدان‌های شمعدانی بسیار زیبایی، روی این حوضچه‌ها قرار گرفته‌اند.

زندگی مردم شهرهای مرکزی ایران بسیار منحصربه‌فرد و دیدنی است و اجاره اقامتگاه‌ بوم‌گردی، بهترین راه برای درک این سبک از زندگی است. در کل اقامت در بوم‌گردی‌های شهرهای مرکزی به این صورت است که ابتدا، می‌توانید بیش‌ازپیش با فرهنگ مردم منطقه و تاریخ آن شهر آشنا شوید و در وهله دوم، هزینه‌های سفر به‌شکل چشمگیری کاهش پیدا خواهند کرد؛ اما برای ایجاد به‌یادماندنی‌ترین خاطرات، اسکان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی بهترین گزینه برای گردشگران خواهد بود.

اقامتی به‌یادماندنی با اجاره اقامتگاه پسین شیراز با ۲۰۰ سال قدمت

اقامتگاه سنتی پسین شیراز، در حقیقت یک خانه سنتی با قدمت حدود ۲۰۰ سال است که با معماری کاملا سنتی و فضایی دلنشین، بهترین گزینه برای اقامت در شیراز محسوب می‌شود. این اقامتگاه در خیابان لطفعلی‌خان زند، کوچه نارنجستان قوام، پلاک ۲۰ واقع شده است.

اقامتگاه سنتی پسین شیراز دارای دو اتاق دوتخته، سه اتاق سه تخته و یک اتاق چهار تخته است. با توجه به تعداد اتاق‌ها این اقامتگاه در کل، ظرفیت اسکان و پذیرایی از ۲۰ مهمان را دارد. در تمام اتاق‌های این مجموعه سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی، اسپلیت، سیستم گرمایشی شوفاژ، یخچال و کف‌پوش سرامیک وجود دارد؛ اما تلویزیون به جهت حفظ حالت و فضای سنتی در اتاق‌ها موجود نیست.

شما با اجاره اقامتگاه پسین شیراز برنامه‌های ویژه‌ای، از جمله برگزاری تورهای شیراز گردی، بازدید از دریاچه نمک و روستای دیدنی و بسیار زیبا قلات، پاسارگاد گردی، تخت‌جمشید و نقش‌رستم در اختیارتان قرار می‌گیرد که تماشای هرکدام، لذت خود را دارد. فاصله اقامتگاه سنتی پسین شیراز تا جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های مهم شهر به شرح ذیل است:

 اقامتگاه‌‌های سنتی و بوم‌ گردی‌ های شیراز

  •     فاصله تا حرم مطهر شاه‌چراغ ۱٫۲ کیلومتر (۸ دقیقه)
  •     فاصله تا خانه زینت الملک ۱۷۰ متر (یک دقیقه)
  •     فاصله تا مسجد جامع عتیق۱٫۷ کیلومتر (۷ دقیقه)
  •     فاصله تا باغ نارنجستان قوام ۴۵۰ متر (۲ دقیقه)
  •     فاصله تا بازار وکیل ۱٫۸ کیلومتر (۸ دقیقه)
  •     فاصله تا مسجد وکیل ۱٫۵ کیلومتر (۶ دقیقه)
  •     فاصله تا ارگ کریم‌خان ۲٫۳ کیلومتر (۹ دقیقه)

البته ناگفته نماند که اگر شما ماموریتی یک‌روزه به شیراز دارید یا برای کاری روزانه به این شهر سفر کرده‌اید، با اجاره روزانه سوئیت شیراز، می‌توانید اقامتی امن و آرام را تجربه کنید.

خاطره‌انگیزترین اقامت در بوم‌گردی‌ قصه‌های مجید اصفهان

اصفهان هم یکی از شهرهای گردشگری ایران است که راه‌رفتن در آن، همچون راه‌رفتن در معروف‌ترین موزه دنیا به نظر می‌رسد. یکی از اقامتگاه‌های خاطره‌انگیز، خانه قصه‌های مجید است، جایی که خاطرات کودکی ما در آن ساخته شد و در حال حاضر، اقامتگاهی زیبا است که می‌تواند لحظاتی ناب را برای گردشگران خلق کند.

 اقامتگاه‌‌های سنتی و بوم‌ گردی‌ های اصفهان

بوم‌گردی‌ قصه‌های مجید اصفهان در فضایی ۴۵۰ متری در نزدیکی نقش‌جهان قرار گرفته است، بافت محله شهری و دسترسی به اقامتگاه آسفالت است و پذیرش تنها به‌صورت خانوادگی در دسترس عزیزان قرار می‌گیرد. در این اقامتگاه به‌جای سرویس خواب از رختخواب سنتی استفاده می‌شود و لوازم بهداشتی اعم از دستمال، حوله، ملحفه، شامپو، روکش بالشت، دمپایی و خمیردندان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

سالن صبحانه خوری به‌صورت مشترک برای مهمانان وجود دارد؛ اما در حال حاضر، رستوران و کافی‌شاپ فعالی در آن موجود نیست. وضعیت آنتن‌دهی خطوط همراه عالی است و شما باید خودرو خود را در پارکینگی عمومی قرار دهید که فاصله پیاده‌ تا آن ۱۰ دقیقه است. شما با رزرو اقامتگاه بوم‌گردی اصفهان، فاصله پیاده ۲۰ دقیقه‌ای تا میدان نقش‌جهان و فاصله پیاده ۲۵ دقیقه‌ای تا چهارباغ و چهل‌ستون را دارید.

در این نگارش شما با قصه اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی‌های شیراز و اصفهان و نحوه اقامت در آن‌ها آشنا شدید، حال می‌توانید با سفر به این شهرها و اجاره اقامتگاه بوم‌گردی، اقامتی بی‌نظیر و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه