فستیوال‌های بسیار هیجان‌انگیز در دنیا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
فستیوال‌های بسیار هیجان‌انگیز در دنیا

 در این مطلب فهرستی از بهترین جشنواره‌های جهانتخیه شده است تا علاقه‌مندان را برای تصمیم‌گیری درباره سفر یاری دهد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

سفر به نقاط مختلف جهان با ماجراجویی های هیجان انگیزی که در آن شروع می کنید و تجربیات جدیدی که در زمان کشف فرهنگ‌های خارجی به دست می آورید، سرگرم کننده است. جشنواره ها و فستیوال‌ها راهی عالی برای گذراندن اوقاتی فوق العاده با دیگران و در عین حال درگیر شدن با آداب و رسوم محلی است. ناگفته نماند که این یک راه فوق العاده آسان و سرگرم کننده برای برنامه های گشت و گذار شماست.

هر سال هزاران جشنواره مختلف در سراسر جهان برگزار می‌شود، در اینجا ما فهرستی از بهترین جشنواره های جهان را تهیه کرده ایم تا شما بتوانید اولویت بندی کنید و زودتر برنامه ریزی تا سفر رویایی خود را شروع کنید.

جشنواره هولی

بدون شک هولی یکی از بزرگترین فستیوال‌های مذهبی در سراسر جهان است که در هند برگزار می‌شود. هولی که فستیوال رنگ‌ها نامیده می‌شود، جشن بهاری است که در آن همه چیزهای خوب بر شر غلبه دارند. این جشنواره همچنین پایان زمستان و جشن پیشاپیش فراوانی فصل برداشت بهار آینده را نشان می دهد.

برای مردم محلی و گردشگران، هولی فرصتی برای بازی، رقصیدن و آواز خواندن را  فراهم می‌کند. این جشن هر سال در روز بعد از ماه کامل در ماه مارس برگزار می‌شود و مردم این روز را با مالیدن رنگ‌های مختلف به دوستان، اقوام و حتی غربیه ها، پرتاب کردن آب رنگی به یکدیگر و رقصیدن زیر آبپاش‌ها می‌گذرانند. هر ساله گردشگران زیادی تور هند خریداری می‌کنند تا در این فستیوال جذاب شرکت کنند.

جشنواره سونگکران، تایلند

جشنواره سونگکران، تایلند

Songkran جشن استقبال سال نو بودایی در تایلند است که هر ساله در آوریل در سراسر این کشور جشن گرفته می‌شود؛ اما شهر چیانگ مای در برگزاری فستیوال سونگکران افسانه‌ای است و نباید هرگز آن را از دست داد.

این جشنواره شامل رژه، مراسم مذهبی و اجرای رقص است، اما بازی های آبی چیزی است که این جشنواره را بسیار محبوب کرده است. آب پاشیدن همیشه برای مردم تایلند نشانه برکت، پاکسازی و تازگی بوده است و در طی جشنواره، افراد در هر سنی با آبپاش یا سطل های آب بیرون می آیند و آماده اند تا غریبه ها و دوستان را به طور یکسان خیس کنند. برای شرکت در این فستیوال و آگاهی از نرخ تورهای تایلند با کارشناسان آرزوی سفر پارسیان در ارتباط باشید.

جشن ماسلنیتسا، روسیه

ماسلنیتسا یک جشن باستانی است که قدمت آن به دوران بت پرستی باز می گردد. Maslenitsa شامل سنت‌های بت پرستی و مسیحی است و در آخرین هفته قبل از روزه بزرگ یا هفته هفتم قبل از عید پاک ارتدکس شرقی جشن گرفته می شود.

این جشن سنتی روسی که به عنوان «هفته پنکیک» نیز شناخته می‌شود، به‌خاطر بلینی (پنکیک) که پنکیک‌های گرد و طلایی است و عمدتاً کره، تخم‌مرغ و شیر تشکیل شده‌اند معروف است!

در روز پایانی ماسلنیتسا، عروسک کاهی بزرگی که به چوچلو معروف است، سوزانده می‌شود و گاهی آرزوهایی که روی تکه‌های کاغذ نوشته شده نیز در آتش می‌گذارند! فراموش نکنید که شرکت در فستیوال Maslenitsa را در لیست برنامه‌های خود در تور روسیه قرار دهید.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور مسکو، تورهای ترکیبی روسیه از طریق تماس با شماره ۰۲۱۴۵۱۲۸ با کارشناسان فروش آژانس آرزوی سفر پارسیان در ارتباط باشید و جهت اخذ ویزا روسیه و رزرو تور اقدام نمایید.

جشنواره یخ و برف هاربین

جشنواره یخ و برف هاربین یک جشنواره موضوعی زمستانی سالانه است که در هاربین چین برگزار می شود و بزرگترین جشنواره یخ و برف در جهان است. این جشنواره  هر ساله از پنج ژانویه تا پنج فوریه برگزار می شود و دنیای زمستانی جدیدی از یخ و برف را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. جشنواره هاربین شامل رقابت بین‌المللی مجسمه‌های یخی و برفی، ساختمان‌های نورانی ساخته شده از بلوک‌های یخی بزرگ، شنای زمستانی در رودخانه سونگ‌هوا، نمایش فانوس‌های یخی، قایقرانی روی یخ و اسکیت سرعت است..

هاربین نه تنها به عنوان پایتخت یخی چین شناخته می شود، بلکه به خاطر مجسمه های یخی و برفی فوق العاده نفیس خود نیز مشهور است.  جشنواره یخ و برف مهم ترین و محبوب ترین رویداد یخ در چین و همچنین یکی از بهترین جشنواره های زمستانی در جهان است که هر ساله هزاران بازدید کننده خارجی را به خود جذب می کند.

جشنواره یی پنگ (جشنواره فانوس); تایلند

جشنواره یی پنگ (جشنواره فانوس); تایلند

یکی از زیباترین فستیوال های دنیا لوی کراتونگ و یی پنگ در  چیانگ مای است. این دو جشنواره همزمان برگزار می شوند و زمان جادویی برای حضور در تایلند هستند. جشنواره یی پنگ  (جشن فانوس) جایی است که فانوس ها در هوا رها می شوند و آسمان شب را با رنگ طلایی شعله ور می کنند.

یی پنگ در سراسر تایلند جشن گرفته می‌شود، اما چیانگ مای میزبان بزرگ‌ترین جشنواره یی پنگ است و نمایش‌های غبطه‌انگیز خود را با نمایش‌های فرهنگی و آتش‌بازی‌هایی که هرگز نباید از دست بدهید، به نمایش می‌گذارد.

در طول یی پنگ، خانه های مردم محلی و فضاهای عمومی با فانوس های آویزان رنگارنگ تزئین می شوند.در طی این جشنواره رژه، اجرای موسیقی زنده و رقص، فعالیت های صنایع دستی و رهاکردن فانوس ها در آسمان شب صورت میپذیرد.

برای مردم محلی، رها کردن فانوس ها چیزی بیش از چراغ های شناور زیبا است. اعتقاد مردم معمولا بر این است که رها کردن فانوس ها نمادی از رها کردن بدبختی های گذشته و ایجاد یک شروع پاک است.

حتما در سفر خود به تایلند روی بالا پشت بام زمانی را برای تماشای فانوس های آسمان بگذارید، یا به انبوه مردم روی زمین که در حال رها کردن فانوس های خود آرزو می کنند، بپیوندید.

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه