اجاره ویلا برای تفریح در ۳ روستای زیبای اطراف تهران

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
اجاره ویلا برای تفریح در ۳ روستای زیبای اطراف تهران

اجاره ویلا در یکی از روستاهای زیبای اطراف تهران، بهترین و امن‌ترین گزینه برای تجربه سفر است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در شرایطی که خیز اُمیکرون امسال هم مسافرت‌رفتن را ممنوع کرده است، اجاره ویلا در یکی از روستاهای زیبای اطراف تهران، بهترین و امن‌ترین گزینه برای تجربه سفر است. شاید خیلی از ما دلمان را صابون زده بودیم که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ برخلاف دو سال گذشته با خیال راحت مسافرت برویم و دلی از عزا در بیاوریم، اما میهمان ناخوانده این روزها، اُمیکرون، تمام برنامه‌هایمان را به‌هم ریخت.

اگرچه سفرهای چندروزه در نوروز امسال امکان‌پذیر نیست، اما سفری یک‌روزه به یکی از روستاهای دنج و زیبای اطراف تهران می‌تواند خستگی سالی را که گذشت از تنمان دربیاورد. برای آشنایی با سه مورد از بهترین و زیباترین روستاهای اطراف تهران آشنا شوید.

کردان

یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر اجاره ویلا در کردان است که یکی از خوش‌آب‌وهواترین و زیباترین روستاهای اطراف تهران است، بهترین گزینه برای فرار از شلوغی‌های شهر تهران است. هومسا به شما کمک می‌کند تجربه‌ای بی‌نظیر از این اقامت داشته باشید. اگرچه این روستای زیبا در تمامی فصول سال میزبان مسافران است، اما در بهار با آن طبیعت دل‌انگیز و رؤیایی‌اش، لطف دیگری دارد.

روستای کردان، یکی از توابع کوهسار شهرستان ساوجبلاغ است و به‌دلیل آب‌وهوا و طبیعت زیبایی که دارد، بهترین بهانه است برای این‌که مدتی از هیاهوی زندگی شهری کناره‌گیری کنید و در جوار عزیزانتان لحظه‌هایی به‌یادماندنی را برای خودتان خلق کنید.

زیبایی‌های کردان تنها به طبیعت و باغات آن محدود نمی‌شود و جاذبه‌های تاریخی دیگری هم وجود دارد که در زمان مسافرت به این روستا، می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. هومسا به شما پیشنهاد می‌کند که اگر به کردان سفر کردید، حتما به این دو جاذبه تاریخی سر بزنید:

پل بانوی صحرای کردان

این پل که در فاصله دو کیلومتری شمال غرب کردان واقع شده است، یادگار دوران صفویه است. اگرچه بعضی از بخش‌های این بنا به‌دلیل بلایای طبیعی از بین رفته است، اما همچنان ارزش دیدن دارد. برای دسترسی به پل بانوی صحرا، باید از مسیر روستای ولیان گذر کنید.

برج مقبره کردان

برج مقبره کردان که به آن مقبره شاهزاده حسن هم گفته می‌شود، در ۸۰۰ کیلومتری کردان واقع شده است. اختلاف بر سر این‌که بنای مذکور به کدام دوره تاریخی تعلق دارد (سلجوقی یا ایلخانی)، زیاد است. درهرحال بازدید از این برج که نمادی از شکوه معماری کهن ایرانی است، خالی از لطف نیست.

لواسان

رپورتاژ

لواسان، نامی آشنا برای اغلب ساکنان تهران است. نزدیکی این شهر به تهران باعث شده است که بسیاری از افراد با اجاره ویلا در لواسان، آخر هفته‌ها یا تعطیلات را در این منطقه سرسبز و خوش آب‌وهوا بگذرانند. پلتفرم هومسا بهترین شرایط را برای شما فراهم کرده‌ است. اگرچه هر نقطه از لواسان دیدنی است، اما توصیه می‌کنیم در صورت سفر به لواسان، بازدید از این سه روستا در اولویت قرار دهید:

افجه

روستای افجه بیشتر به‌دلیل دشت‌ها و باغ‌های زیبایش است. این روستا در پنج کیلومتری لواسان واقع شده است و آب‌وهوای سردسیری آن بهانه بسیار خوبی برای گریز از گرمای تابستان روزهای داغ تابستان است. دشت هویج و آبشار افجه از جمله مکان‌هایی است که اگر لذت دیدن آن‌ها را از خودتان دریغ کنید، ناکام از دنیا خواهید رفت.

برگ جهان

کمتر جایی را می‌توان پیدا کرد که به‌اندازه روستای برگ جهان ساکت، آرام و سرسبز باشد. این روستای کوهستانی که در ۱۱ کیلومتری روستای افجه واقع شده است، مقصدی عالی برای سفر در نوروز ۱۴۰۱ است. علاوه بر طبیعتی بی‌مثال و دل‌انگیز، با مسافرت به برگ جهان می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی این روستا مانند آبشار برگ جهان، زندان خانه لار، آرامگاه امامزاده اسماعیل و قلعه دختر هم بازدید کنید.

لالان (لالون)

لالان که به آن لالون و لاله‌گون هم گفته می‌شود، بهشتی است که تنها با یک‌بار سفر به آن، تمام عمر از خودتان تشکر خواهید کرد. هرآنچه که فکرش را بکنید، در این روستای سردسیر و زیبا پیدا خواهید کرد: غار، دشت، آبشار، کوه، چشمه و از همه مهم‌تر دشت لاله. لالان پر است از جاهای دنج و دست‌نخورده؛ حیف است که چشمانتان را از مشاهده این بهشت زیبا محروم کنید.

دماوند

زیبایی‌های دماوند بی‌انتهاست؛ طومارها می‌توان درباره آن نوشت، بدون آنکه قلم از بیان زیبایی‌های آن خسته شود. دماوند که در ۷۰ کیلومتری تهران واقع شده است و بلندترین قله ایران را در دل خود جای‌داده است. شهرت این ناحیه تنها به‌دلیل وجود کوه دماوند نیست؛ دشت‌های زیبا، چشمه‌های باصفا و آب‌وهوای پاک، از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که افراد را به مسافرت به دماوند ترغیب می‌کند.

هر زمان که تصمیم به اجاره ویلا در دماوند گرفتید و به این ناحیه دل‌انگیز سفر کردید، بازدید از این مناطق را از قلم نیندازید:

روستای رود افشان

رپورتاژ

غار رود افشان که در روستای رودافشان دماوند واقع شده است، یکی از زیبایی‌های دل‌انگیز دماوند است. تجربه بازدید از این غار اعجاب‌انگیز و زیبا قطعا تا آخر عمر در خاطر شما خواهد ماند. لازم به ذکر است که مسیر ۸۰۰ متری دسترسی به این غار برای افراد مبتدی آسان نیست و اگر تصمیم به بازدید از این غار گرفتید، حتما لوازم ایمنی موردنیاز را همراهتان ببرید.

چشمه اعلا

هرساله مسافران زیادی از چشمه‌های آب گرم چشمه اعلا بازدید می‌کنند. این چشمه در چهار کیلومتری دماوند واقع شده است و با آب‌وهوای خنکش، مقصدی عالی است برای آنکه از شر روزهای گرم تابستان به آنجا پناه ببرید. علاوه بر این‌که از این چشمه آب گرم به‌منظور درمان استفاده می‌شود، آب آن هم قابل آشامیدن است.

مزایای اجاره ویلا از هومسا چیست؟

اگر قصد دارید به روستاهای اطراف تهران یا سایر نقاط ایران سفر کنید، برای اجاره ویلا، اقامتگاه، سوئیت، اقامتگاه بوم‌گردی، هتل و... روی هومسا حساب کنید. این مکان‌های از امکانات متنوعی برخوردار هستند و با هر سلیقه و با هر سطح درآمدی، می‌توانید اقامتگاه مناسبی را برای اسکان پیدا کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه