بهترین مکان‌های گردشگری اطراف تهران

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
بهترین مکان‌های گردشگری اطراف تهران

در ادامه تعدادی از جاذبه‌های گردشگری اطراف شهر تهران را معرفی می‌کنیم که می‌توانید علاوه بر گردش و تفریح، اجاره ویلا اطراف تهران را از طریق سامانه اجاره ویلا انجام دهید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

با شیوع بیماری کرونا و همه گیری آن در جهان، فعالیت‌های گردشگری به‌شدت کاهش یافته است. ازاین‌رو  علاقه‌مندان به سفر ترجیح می‌دهند تا در روزهای سخت کنونی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند بمانند. با این وجود نمی‌توان منکر این موضوع شد که سفر برای انسان‌ها لازم است. اکثر ما درگیر زندگی‌های شهری و هیاهوی آن هستیم و نیاز شدیدی به دور ماندن از این آشفتگی‌ها داریم. با این تفاسیر، امروزه سفرهای کوتاه و دیدن جاذبه‌های گردشگری اطراف شهر به‌شدت میان تمام مردم جهان رواج پیدا کرده است.

آخر هفته ها فرصت خوبی است تا در کنار خانواده و به دور از شهر آرامش پیدا کرده و با انرژی بیشتری هفته بعد را شروع کنید. در این مقاله چند مورد از جاذبه‌های گردشگری اطراف شهر تهران را معرفی می‌کنیم که می‌توانید علاوه بر گردش و تفریح، اجاره ویلا اطراف تهران را از طریق سامانه اجاره ویلا، سوئیت و بوم‌گردی اتاقک انجام دهید.

روستای برغان

روستای برغان در ۱۳ کیلومتری استان البرز و در نزدیکی کردان قرار دارد. این روستا بین دو رود سنج و شاهرود قرار دارد و به‌دلیل طبیعت زیبا و آب‌وهوای مطبوعش یکی از روستاهای پربازدید اطراف تهران است. برغان با داشتن درختان سرو قدیمی لقب مهد چنارهای هزار ساله را به خود اختصاص داده است. یکی از بهترین سوغاتی این روستا آلوی برغان است. برغان با طبیعت جذاب و رودخانه خروشانش انتخاب خوبی برای یک آخر هفته خوب همراه با خانواده است. می‌توانید بعد از گشت‌وگذار در روستا، ویلاها یا سوئیت‌های برغان را برای اقامت خود انتخاب کنید.

رپورتاژ

دریاچه  شورمست

دریاچه شورمست در ۲۰۰ کیلومتری تهران قرار دارد و حدود ۳ ساعت تا تهران فاصله دارد. برای رفتن به دریاچه شورمست از جاده فیروزکوه به‌سمت پل سفید رانندگی کنید و بعد از گذشتن از پل ورسک به خروجی دریاچه شورمست برسید. این دریاچه که با جنگل محاصره شده یکی از دیدنی‌ترین دریاچه‌های اطراف پایتخت است. قایق‌سواری، اسب‌سواری اطراف دریاچه، ماهی‌گیری و دوچرخه سواری از تفریحاتی هستند که در محدوده دریاچه شورمست می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. این دریاچه بین ۵ تا ۱۵ متر عمق دارد و برای شنا کردن مناسب نیست. برای اقامت شبانه خود از ویلاهای فیروزکوه استفاده کنید و صبح به‌سمت تهران حرکت کنید.

دشت هویج

دشت هویج در روستای افجه و در ارتفاع ۲ هزار و ۴۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این روستا در ناحیه گلندوک و لواسان واقع شده است. علت نام‌گذاری این دشت این است که در گذشته محل کاشت هویج بوده، ولی در حال حاضر هیچ هویجی در این منطقه پیدا نمی‌کنید! این دشت به‌دلیل طبیعت باصفای خود و آب‌وهوای تمیز و تازه‌ای که دارد انتخاب خوبی برای خستگی در کردن و استراحت چندروزه است. در اطراف این دشت می‌توانید از اتاقک برای اجاره ویلاهای لواسان استفاده کنید

تنگه واشی

تنگه واشی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان تهران است. این تنگه در نزدیکی فیروزکوه قرار گرفته و روزهای گرم تابستان بهترین زمان بازدید از آن است. این مکان با طبیعت بکر، صخره‌های در هم پیچیده، رودخانه و آبشار بی‌نظیرش انتخاب خوبی برای یک آخر هفته به‌همراه خانواده است. این تنگه به‌دلیل مسیر سخت و پیاده‌روی زیاد برای کودکان و افراد مسن مناسب نیست. در قسمتی از مسیر مجبور می‌شوید از میان رودخانه حرکت کنید پس کفش مناسبی به‌همراه داشته باشید. ۳ کتیبه‌ای که روی صخره‌های تنگه واشی وجود دارند همگی در زمان قاجار و به دستور فتحعلی شاه ساخته شده‌اند. برای اقامت در نزدیکی تنگه واشی می‌توانید ویلاهای دماوند یا فیروزکوه را انتخاب کنید.

رپورتاژ

کردان

کردان روستای باصفای استان البرز است که به داشتن باغ‌های میوه معروف شده است. این روستا با طبیعت سرسبز و آب‌وهوای خوبی که دارد در فصل‌ گرم سال میزبان‌ مسافران زیادی از پایتخت است. مردم تهران کردان را یکی از اولین گزینه‌های تفریح خود در آخر هفته‌ها می‌دانند. کردان در ۷۰ کیلومتری تهران و ۲۵ کیلومتری غرب کرج قرار دارد. برای رفتن به کردان از تهران، باید به‌سمت کرج حرکت کنید و پس از وارد شدن به آزادراه تهران – قزوین و طی کردن حدود ۲۰ کیلومتر، ورودی کردان را مشاهده می‌کنید. بابت اجاره ویلا در کردان نگران نباشید چون ویلاهای استخردار و مجهز اتاقک در کردان بهترین گزینه برای گذراندن یک آخر هفته در این روستای دوست‌داشتنی‌ هستند.

سهیلیه

سهیلیه منطقه‌ای ییلاقی در غرب استان البرز است که آب‌وهوای فوق‌العاده‌ای دارد. با گرم شدن هوا و شروع تابستان تعداد زیادی از پایتخت‌شین‌ها سهیلیه را برای گذراندن یک تعطیلات کوتاه و فراموش‌نشدنی انتخاب می‌کنند. در حد فاصل ۲۰ کیلومتری جاده کرج به هشتگرد، جاده سهیلیه قرار دارد. مرکز منطقه ییلاقی سهیلیه روستای آغچه حصار است که طبیعت ناب و زیبایی دارد. برای گذراندن یک تعطیلات جذاب می‌توانید در ویلاهای سهیلیه اقامت کنید.

شمشک

شمشک یکی از شهرهای ایران است که با شنیدن نامش به یاد برف و اسکی میفتیم. این شهر در ٰ بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات استان تهران قرار دارد. یکی از تفریحات مهم شمشک اسکی روی برف است که در زمستان‌ها طرفدارهای زیادی دارد. این شهر در تابستان‌ها به‌دلیل قرار گرفتن  روی ارتفاعات یک انتخاب خوب برای دور شدن از گرمای تهران است.  روستای امامه، امامزاده اسماعیل و قله سرکچال از جاذبه‌هایی هستند در که زمان سفر به شمشک می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. اقامتگاه‌های اتاقک در شمشک بسیار متنوع و خاص هستند و با هر سلیقه‌ای می‌توانید اتاقک مورد نظرتان را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

هنوز یک ماه تا پایان تابستان فرصت مانده است. سفری کوتاه به شهرها و روستاهای اطراف می‌تواند کمک کند تا از فشارهای روانی این مدت دور شوید و با قدرت بیشتری برای روزهای آینده برنامه‌ریزی کنید. اگر هم ساکن دیگر شهرهای ایران زیبا هستید و در این ایام به ضرور قصد سفر به تهران را دارید، می‌توانید روی اتاقک برای اجاره سوئیت در تهران حساب کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه