وزیر میراث: پلمب مراکز اقامتی در واقع ضایع کردن حقوق مردم است

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۶
وزیر میراث: پلمب مراکز اقامتی در واقع ضایع کردن حقوق مردم است

طبق گفته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پلمب این مراکز در واقع ضایع کردن حقوق افرادی است که آنجا اقامت داشتند و این مورد حل می‌شود.

مهندس سید عزت‌الله ضرغامی درباره پلمب خانه عامری‌ها گفت:

توصیه ما این است به‌لحاظ فرهنگی و اجتماعی باید همیشه سلامت لازم در مراکز اقامتی وجود داشته باشد. گردشگران ما عمدتأ خانواده محور و کاملا با مسائل فرهنگی آشنا هستند و به آن توجه می‌کنند و ما نیز وظیفه نظارتی‌مان را انجام می دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود:

بنابراین فرض بر این است که دستگاه‌های نظارتی دیگری که وظیفه ذاتی نسبت به برخی مسئولیت‌ها دارند در این زمینه هماهنگی کامل را با وزارت میراث فرهنگی داشته باشند. این هماهنگی خوشبختانه در کشور خوب است و نوعا برای اداره مراکز اقامتی انجام می‌شود.

مهندس ضرغامی تصریح کرد:

اگر موارد بسیار خاص و استثنایی هم وجود دارد، باید هماهنگی انجام شود. به نظر ما اشکال کار در این است که این هماهنگی با وزارتخانه انجام نشده است، به همکاران عزیزمان در این حوزه توصیه می‌کنیم که اقداماتی از قبیل پلمب کردن مراکز اقامتی حتما با هماهنگی‌ها و مقدمات لازم انجام شود.

او تاکید کرد:

به‌طورکلی توصیه‌ای برای پلمب کردن نمی‌کنیم چون مراکز اقامتی مانند مغازه‌ای نیست که اگر پلمب شود، شخص برود از مغازه کناری خرید کند؛ به‌ویژه مراکزی که مردم از قبل رزرو کردند و گردشگران داخلی و خارجی در آن وجود دارد. پلمب این مراکز در واقع ضایع کردن حقوق افرادی است که آن جا اقامت داشتند و این مورد حل می‌شود.

گفتنی است در چند روز گذشته خبر تعطیلی مراکز گردشگری و اقامتی به سرتیتر اخبار در آستانه فصل سفر تبدیل شد. در ابتدا، سرای عامری‌های کاشان و اکوکمپ متین‌آباد پلمب شدند. خانه عامری‌ها به‌عنوان بزرگترین خانه تاریخی ایران یکی از جاذبه های تاریخی، گردشگری و اقامتی منحصربه‌فرد منطقه فرهنگی کاشان است که هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است. همچنین اکو کمپ متین‌آباد نیز یکی از شناخته‌شده‌ترین اقامتگاه‌های سنتی کشور است که به سبب قرار گرفتن در همسایگی کویر همواره طرف توجه گردشگران قرار داشته است.

علاوه بر این پلمب پارک طبیعت گردی کویر یزد، نخلستان چاه عروس ابوزیدآباد، کاروانسرای دیرگچین در قم و مرکز تجاری الماس کریم‌خان در تهران نیز باعث شده که در آستانه نوروز این اماکن گردشگرمحور از دسترس گردشگران خارج شوند؛ البته پلمب مراکز گردشگری در ماه‌های اخیر مسبوق به سابقه است و در ابتدای دی ماه مجتمع بزرگ گردشگری رفاهی مهر و ماه واقع در کیلومتر ۶ بزرگراه قم - تهران به‌دلیل بی‌حجابی و بی‌توجهی به تذکرات پلمپ شد. نکته قابل‌توجه اینکه برخی شرکت‌های مسافربری جاده‌ای نیز از ارائه اتوبوس دربستی منع شده‌اند.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه