انفجارهای متوالی در استانبول؛ زنگ خطر برای گردشگری ترکیه

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۹
انفجارهای متوالی در استانبول؛ زنگ خطر برای گردشگری ترکیه

به‌دلیل انفجارهای اخیر خیابان‌های استقلال و فاتح، پیش‌بینی می‌شود که این موضوع تاثیر منفی بر جریان ورود گردشگران خارجی به ترکیه داشته باشد.

شب گذشته، طبق گزارش رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی ترکیه یک دستگاه خودرو در منطقه فاتح استانبول منفجر شد. ویدیوهای منتشر شده، خودرویی را نشان می‌دهند که در شعله‌های آتش می‌سوزد و مردم از دور نظاره‌گر هستند.

این انفجار در حالی به وقوع پیوسته که چند روز پیش هم انفجار دیگری در خیابان استقلال استانبول به وقوع پیوست و ۶ کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت.

دولت ترکیه علت این انفجارها را حمله تروریستی عنوان کرده است. 

گفتنی است در سال ۲۰۱۶ نیز حادثه‌ای مشابه در منطقه سلطان احمد، در نزدیکی مسجد آبی و ایاصوفیه رخ داد که منجر به کشته‌شدن ۱۱ نفر شد؛ ۶ نفر از کشته‌های حادثه مذکور گردشگران آلمانی بودند.

بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود که این انفجارها اثرات منفی بر جریان ورود گردشگران خارجی به این کشور در کوتاه‌مدت و میان‌مدت داشته باشد؛ زیرا ایران و اروپا منبع اصلی گردشگران ورودی ترکیه محسوب می‌شوند و این امکان وجود دارد تا به‌دلیل اقدام‌های احتیاطی بازار گردشگری ترکیه در ایام تعطیلات سال نو میلادی با کاهش تقاضای سفر از سوی گردشگران خارجی مواجه شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه