اخذ مجوز احداث دومین اسکله گردشگری مازندران در نوشهر

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۷
اخذ مجوز احداث دومین اسکله گردشگری مازندران در نوشهر

رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نوشهر از کسب مجوز احداث دومین اسکله گردشگری استان مازندران در این شهرستان خبر داد.

پس از افتتاح نخستین اسکله گردشکری استان مازندران در ساحل لیدو واقع در شهرستان رامسر، مجوزهای لازم برای ساخت دومین اسکله گردشگری استان مازندران در ساحل ونوش شهرستان نوشهر اخذ شده است و این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

محمد ولی‌پور، رئیس اداره‌ گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نوشهر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساحل ونوش در روزهای آتی، اذعان داشت:

پرونده ساخت این اسکله پس از دریافت موافقت اولیه از سازمان بنادر و دریانوردی و موافقت اصولی از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منطقه نوشهر تکمیل شده است و سرمایه‌گذار هم موفق به انعقاد قرارداد اجاره با منابع طبیعی و ارائه آن به بنادر و دریانوردی شده است تا بتواند کلنگ ساخت مجموعه را به زمین بزند.

ولی‌پور با اشاره به درنظرگیری سرمایه‌ای ۱۰۰ میلیارد ریالی برای احداث این اسکله، از ایجاد مجموعه‌ای از امکانات رفاهی و تفریحی را برای علاقه‌مندان به گردشگری خبر داد. وی با اشاره به جانمایی ۱۲ اسکله گردشگری در محدوده این شهرستان، اظهار کرد:

یک سرمایه‌گذار دیگر هم در حال طی مراحل اداری و قانونی دریافت مجوز سرمایه‌گذاری است و پرونده‌اش هم‌اکنون در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر در جریان است که به‌محض موافقت این اداره کل و انعقاد قرارداد اجاره عرصه، کار ساخت آغاز می‌شود.

از ساحل «‌سی‌سنگان»، «‌توسکاتک»، «خیرودکنار»، «کپورچال»، «مزگا» و «چلک» به‌عنوان برخی از مکان‌های تعیین‌شده در نوشهر برای ساخت اسکله گردشگری یاد می‌شود.

گفتنی است که اواخر اردیبهشت ماه امسال، اسکله ساحلی لیدوی رامسر به طول ۱۰۰ متر و عرض سه متر با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث و بهره‌برداری شد. این اسکله گردشگری با احداث در زمینی به مساحت حدود ۶ هزار مترمربع، از رستوران کلاسیک، سفره‌خانه سنتی، محل عرضه غذاهای فست‌فودی، فضاهای ورزشی آبی و مکان‌های پهلوگیری قایق برخوردار است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه