قبرس از تیرماه مجددا پذیرای گردشگران خواهد بود

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰
قبرس از تیرماه مجددا پذیرای گردشگران خواهد بود

قبرس که به‌خاطر شیوع بیماری کرونا، ممنوعیت پرواز و تردد در کل کشور را اعمال کرده بود، قصد دارد از تیرماه دوباره پذیرای گردشگران باشد.

کشور قبرس در نظر دارد از تیرماه (ژوئیه)، درهای خود را به روی گردشگران باز کند. این جزیره‌ی گردشگری فقط با ۸۱۷ مورد مبتلا به کرونا توانسته است از ابتلای بالای مردم خود به ویروس کرونا جلوگیری کند. علت این موضوع هم به قرنطینه‌ی زودهنگام، گسترده و سفت‌وسخت در کل کشور برمی‌گردد که منجر به لغو پروازها از دوم فروردین و همین طور منع عبورومرور از ساعت ۹ شب تا ۶ صبح شد. مردم محلی نیز مشروط به دریافت اجازه، امکان ترک خانه‌هایشان را داشتند و در صورت تخطی از آن، ۳۰۰ یورو جریمه می‌شدند.

طبق اعلام خبرگزاری «Financial Mirro»، گردشگران می‌توانند با ظرفیت محدود از تیرماه وارد قبرس شوند. با وجودی که همواره اغلب گردشگران این کشور را بریتانیایی‌ها تشکیل می‌دهند، بعید به نظر می‌رسد که برای گردشگران بریتانیایی نسبت به مردم سایر کشورها، اولویتی در نظر گرفته شده باشد.

«ساواس پردیوس» (Savvas Perdios)، معاون وزیر گردشگری قبرس، در‌ رابطه با این نکته‌ی مهم، اظهار کرد که آژانس‌های مسافرتی قبرس در نظر داشته باشند، نشانه‌های مثبتی از بهبودی در کشورهای آلمان، سوئیس، اتریش، کشورهای اسکاندیناوی، یونان و احتمالا هلند به چشم می‌خورد.

گردشگری قبرس

روسیه نیز در کنار بریتانیا، از جمله‌ مهم‌ترین اهداف گردشگری در قبرس است؛ چراکه گردشگران روس زیادی، این جزیره را برای سفر انتخاب می‌کنند. ممنوعیت پرواز نیز تا ۲۸ اردیبهشت به قوت خود باقی است.

از آنجا که صنعت گردشگری قبرس ۱٫۵ میلیارد یورو متضرر شده است، دولت قبرس در حال حاضر به‌دنبال راه‌های دیگری برای حمایت از این صنعت است. بر اساس دستورالعملی جدید، اکثر نمایندگان تورهای محلی می‌توانند به‌جای بازپرداخت وجه، کوپن تخفیف صادر کنند و همچنین تمرکز خود را روی گردشگری داخلی قرار دهند تا به این ترتیب در کوتاه‌مدت، نقدینگی به این صنعت تزریق شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه