نورپردازی مجسمه مسیح ریو برای ادای احترام به کادر درمان

زینب موحدی
زینب موحدی دوشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۰
نورپردازی مجسمه مسیح ریو برای ادای احترام به کادر درمان

برای ادای احترام به پزشکان، پرستاران و سایر کسانی که مشغول مبارزه با ویروس کرونا هستند، تندیس مسیح ریودوژانیرو با نورپردازی ردای پزشکان به تن کرد.

تندیس مسیح منجی برزیل در روز عید پاک به قامت یک پزشک درآمد تا ادای احترامی باشد به کارکنان بیمارستان‌ها و کادر درمانی در همه‌ی کشورها که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند. پرچم برخی از کشورهای آلوده به این ویروس نیز روی این بنای تاریخی به نمایش درآمد. نکته قابل‌توجه اینکه ارتفاع این تندیس در حدود ۴۰ متر است و از همه‌جای شهر مشاهده می‌شود.

تندیس مسیح منجی؛ برزیل

تندیس مسیح منجی روی عید پاک، لباس پزشکان را به تن کرد

در زمان اجرای نورپردازی‌ها، «دام اورانی تمپستا» (Dom Orani Tempesta) اسقف اعظم شهر ریودوژانیرو در کنار مجسمه اقدام به اجرای مراسم عشای ربانی و ادای احترام به کادر درمانی مجسمه کرد.

پیام‌های تشکر به زبان‌های مختلف به‌همراه تصاویری از پزشکانی ملبس به گان و ماسک روی تندیس به نمایش درآمد. شعار «در خانه بمانید» نیز به زبان پرتغالی که زبان رسمی برزیل است، روی بازوی این بنای تاریخی نشان داده می‌شد.

عید پاک هفته‌ی جاری دومین باری بود که تندیس مسیح منجی در واکنش به ویروس همه‌گیر کرونا نورافشانی می‌شود. ماه گذشته نیز پرچم‌های کشورهای مختلف با نورافشانی روی این تندیس به نمایش درآمد. این کار برای همدردی با کشورهایی انجام شد که مواردی از ابتلا به کرونا در آن‌ها گزارش شده بود.

تندیس مسیح منجی؛ برزیل

پرچم ایتالیا که به‌شدت درگیر مبارزه با ویروس کرونا است، روی تندیس مسیح منجی به نمایش درآمد

طبق آمار منتشر شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون بیش از ۲۲ هزار مورد از ابتلا به کووید ۱۹ در برزیل گزارش شده که از این میان، ۱۲۳۰ مورد به مرگ انجامیده است. با این حال، ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور این کشور یکی از معدود رهبران جهان به شمار می‌آید که تهدید این بیماری را هنوز جدی نگرفته است. او با «یک آنفلوانزای خفیف» نامیدن کرونا، طی هفته‌های اخیر همچنان در مقابل اتخاذ سیاست‌های فاصله‌گیری اجتماعی مقاومت کرده و گفته است اگر اقتصاد فرو ریزد، برزیل آسیب بیشتری متحمل خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه