ابطال پروازهای ایرلاین های خارجی به دنبال شیوع کرونا در ایران

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۰
ابطال پروازهای ایرلاین های خارجی به دنبال شیوع کرونا در ایران

به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران ایرلاین‌های خارجی از جمله ترکیش ایرلاینز پروازهای خود از/به ایران را تا اطلاع ثانوی لغو کردند.

به‌دنبال شیوع ویروس کرونا در ایران در روزهای اخیر و مرگ چند تن از هموطنان، ایرلاین‌های خارجی شامل ترکیش ایرلاینز، کویت ایرلاینز و هواپیمایی عراقی پروازهای خود از/به ایران را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآوردند. حتی وزارت امور خارجه کویت نسبت به سفر شهروندان این کشور به قم نیز هشدار داده است.

پیش‌تر نیز تعدادی از کشورهای همسایه ایران شامل افغانستان و عراق مرزهای خود با ایران بسته بودند. البته ترکیه نیز مرزهای زمینی و ریلی خود با ایران را از امروز بست و سفر هوایی شهروندان ایرانی را منوط به ارائه گواهی سلامت کرده است. در این رابطه، علی کاشانی حیدری، مدیرکل دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و اموربین الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از هماهنگی برای صدور گواهی سلامت برای مسافران شهرهای مختلف کشور ترکیه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خبر داد.

وی با بیان اینکه صدور کارت سلامت برای سفر به ترکیه به‌صورت موقت اجرا می‌شود، گفت:

مسافران ترکیه می‌توانند پس از ورود به سالن پذیرش ترمینال مسافری شماره یک شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با مراجعه به کانترهای ٨١ و ٨٢ و پس از کنترل دمای بدن، علائم بیماری کرونا و پاسخ به سوالات پزشکی، اقدام به دریافت کارت سلامت کنند.

کاشانی حیدری افزود:

مسافران به مقاصد شهرهای کشور ترکیه نیز باید قبل از دریافت کارت پرواز با مراجعه به کانترهای یاد شده کارت سلامت پزشکی خود را دریافت کرده و سپس اقدام به تحویل بار و دریافت کارت پرواز کنند.

در اقدامی مشابه گرجستان نیز مرزهای هوایی خود را برای سفر شهروندان ایرانی به حالت تعلیق درآورد.

همچنین، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، نیز اعلام کرد که این کشور مرزهای خود با ایران را می‌بندد و کلیه پروازها از این کشور را نیز لغو می‌کند. این تصمیم به‌دلیل بیم از گسترش کرونا اخذ شده است. همچنین، ظهر امروز نیز خبری مبنی بر توقف فعالیت‌های سفارت ارمنستان در ایران تا اطلاع ثانوی منتشر شد؛ البته در پیگیری انجام شده توسط خبرنگار کجارو در مورد رابطه توقف فعالیت‌های سفارت با شیوع ویروس کرونا در ایران، مسئول بخش کنسولی از علت این اقدام اظهار بی‌اطلاعی کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه