شباهت چشمگیر یک برکه ژاپنی به نقاشی کلود مونه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۰
شباهت چشمگیر یک برکه ژاپنی به نقاشی کلود مونه

برکه‌ای در شهر سکی ژاپن قرار دارد که به‌خاطر شباهت چشمگیرش به نقاشی نیلوفرهای آبی کلود مونه، نقاش شهیر فرانسوی، به برکه‌ی مونه شهر یافته است.

در جنگل‌های بیرون شهر سکی (Seki) در استان گیفو ژاپن، معبد کوچکی در دامنه‌ی تپه‌ای شیب‌دار قرار دارد که به یک برکه‌ی مستطیلی کوچک و دره‌ی زیرش مشرف است. معبد نمیچی (Nemichi Shine) از یک سازه‌ی چوبی تشکیل شده است و برکه‌ی بسیار زیبایی دارد. تا چند سال پیش این برکه کاملاً ناشناخته مانده بود؛ اما اکنون تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن شکوفه‌های نیلوفر و شنای ماهی‌های کوی (کپور گلگون) خود را به اینجا می‌رسانند.

شهرت برکه مونه (Monet's Pond) به‌خاطر شباهت خیره‌کننده‌ی آن به مجموعه نقاشی‌های کلود مونه، از بنیان‌گذاران نقاشی امپرسیونیسم است. از آن زمان به بعد این برکه‌ی زیبا به برکه‌ی مونه شهرت یافت. برکه‌ی مذکور در اصل یک آب‌انبار برای مزارع برنج اطراف آن بوده است. مالک پارک گل‌ ایتادوری (Itadori Flower Park) که در همان حوالی قرار داشت، در دهه‌ی ۱۹۹۰ اقدام به ساخت این برکه می‌کند و خودش نیلوفرهای آبی را می‌کارد و مردم بومی نیز ماهی‌های کوی را به این محل می‌آورند.

برکه مونه

کلود مونه در سن ۶۰ سالگی با الهام از برکه‌ای که در باغ خانه‌اش در روستای ژیورنی، در شمال فرانسه قرار داشت، شروع به کشیدن نقاشی برکه‌ی نیلوفر می‌کند. او نیلوفرهای آبی سفیدرنگی که بومی فرانسه بودند را در کنار گیاه کولتیوار که از آمریکای جنوبی و مصر آورده شده بود، کاشت و نتیجه‌ی آن طیف وسیعی از رنگ‌های سفید و آبی و زرد بود که با گذر زمان به رنگ صورتی درمی‌آمدند. مونه ۲۶ سال پایانی زندگی خود را وقف این نقاشی کرد و حدود ۲۵۰ نقاشی رنگ‌روغن با موضوع برکه‌ی نیلوفرها کشید که به یکی از بهترین آثار او تبدیل شدند.

برکه مونه

نقاشی نیلوفرهای آبی اثر کلود مونه

معبد نیمچی در جایی دورافتاده قرار دارد و دسترسی به آن فقط از طریق خودرو امکان‌پذیر است. شاید به همین دلیل بوده که برکه‌ی مونه برای سال‌های سال بی‌نام‌ونشان باقی مانده بود. هرچند امروزه همیشه جمعیت زیادی در کنار آن به چشم می‌خورند که با دوربین عکاسی و تلفن‌همراه مشغول گرفتن عکس و فیلم هستند.

اگر شما هم مشتاق سفر به ژاپن و بازدید از برکه مونه و سایر جاهای دیدنی ژاپن هستید می‌توانید به کمک کجارو قیمت تور ژاپن آژانس‌های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و تور موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از آژانس‌های همکار کجارو بخرید.

گالری عکس‌های برکه مونه در ژاپن

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه