سومین روز نمایشگاه گردشگری | از جذابیت خوراک تا خدمات هتل‌داری

احسان رستمی‌پور
احسان رستمی‌پور چهار شنبه، ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۳
سومین روز نمایشگاه گردشگری | از جذابیت خوراک تا خدمات هتل‌داری

سومین روز نمایشگاه گردشگری با برگزاری همایش‌های گردشگری خوراک و گردشگری سلامت به کار خود ادامه داد.

سومین روز هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران تحت‌تاثیر برگزاری دو همایش مختلف بود؛ همایش ملی جامع گردشگری سلامت که به‌صورت سه روزه و با حضور وزیر گردشگری و وزیر بهداشت برگزار می‌شود، در روز سوم نمایشگاه با برگزاری سه پنل گفتگوی تخصصی و مراسم افتتاحیه، فعالیت خود را آغاز کرد.

سومین روز نمایشگاه گردشگری همچنین میزبان وزیران و مدیران حوزه‌های مختلف مرتبط باگردشگری بود. وزیر نفت، وزیر بهداشت، وزیر ارتباطات، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان از جمله میهمانان دولتی سومین روز هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران بودند.

در بخش‌های دیگر نمایشگاه نیز امروز مخاطبان بسیاری حضور داشتند؛ در محوطه، نیسان‌های آبی کانون اتومبیل‌رانی ایران به صف شده بودند؛ خودروهایی که برای اهالی سفر جاده‌‌ای یادآور خاطرات خوب و بد بسیاری است. همچنین رسانه‌های اندکی در حوزه گردشگری به‌صورت غرفه فعال در نمایشگاه گردشگری حضور دارند. انتشارات ایرانشناسی نیز که در زمینه چاپ کتاب‌های تخصصی حوزه سفر، گردشگری، طبیعت و ایرانشناسی فعال است، امسال در نمایشگاه گردشگری غرفه دارد.

خوراک دوست‌ها دور هم جمع شدند

همایش برندسازی گردشگری خوراک یکی از رویدادهای سومین روز هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران بود. در این همایش با حضور معاون گردشگری کل کشور و تعدادی از فعالان سرشناس حوزه، موضوع مهم گردشگری خوراک و ارائه خوراک‌های ایرانی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. این همایش در واقع نقطه مشترک برگزاری هم‌زمان نمایشگاه گردشگری و نمایشگاه صنعت خوراک بود.

مهم اما مغفول!

حوزه‌های مختلف گردشگری دارای میزهای تخصصی در وزارتخانه میراث و گردشگری هستند. میزهایی تخصص تلاش می‌کنند تا زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم را برای توجه به بخش‌های تخصصی جلب کنند.‌ در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران نیز مجموعه‌ای از میزهای تخصصی به‌صورت غرفه‌های نمایشگاهی حضور دارند.

میز تخصصی گردشگری هوایی، میز تخصصی گردشگری نجوم، میز تخصصی گردشگری ورزشی، میز تخصصی گردشگری شهری، میز تخصصی گردشگری ادبی، میز تخصصی گردشگری دانش‌بنیان، میز تخصصی گردشگری کودک، میز تخصصی گردشگری آبی، میز تخصصی ژئوتوریسم، میز تخصصی گردشگری روستایی، میز تخصصی گردشگری کشاورزی و میز تخصصی گردشگری عشایر هرچند در نمایشگاه غرفه دارند‌‌، تعداد کمی از آن‌ها به‌صورت جدی در این زمینه فعال هستند و این بخش مهم گردشگری که می‌تواند در حوزه‌های مختلف تسهیل‌گر باشد، مغفول مانده است.

خدمات هتلی از شامپو تا فرش

هرچند نمایشگاه خدمات و تجهیزات هتلداری به‌صورت مجزا دارای نمایشگاه است و تاکنون پنج دوره از آن را نیز برگزار کرده‌اند، بخشی از شرکت‌های فعال در حوزه ارائه خدمات هتلی در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران حضور دارند.‌ در این بخش از نمایشگاه، بخشی از زیرساخت‌های لازم هتلی از حوزه ساختمانی مانند شیرآلات و تجهیزات برقی تا حوزه خدمات مصرفی مانند مواد شوینده و وسایلی هتلی به نمایش گذاشته شده است.

فردا، ٢۶ بهمن، آخرین روز هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران خواهد بود. در ادامه بزرگ‌ترین رویداد سراسری صنعت گردشگری کشور، با کجارو همراه باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه