همایش سراسری برندهای گردشگری خوراک ایران برگزار شد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۶
همایش سراسری برندهای گردشگری خوراک ایران برگزار شد

سومین همایش سراسری «ایران و گردشگری خوراک در سده نو» در حاشیه هفدمین نمایشگاه گردشگری تهران برگزار شد.

همایش برندهای گردشگری خوراک با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کل کشور، دژبد رئیس فدراسیون گردشگری خوراک ایران، رئیس کمیته خوراک یونسکو ایران، مصطفی فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی، نقی‌زاده مدیرکل نظارت و ارزیابی وزارت گردشگری، حسن فهمیده رئیس اتحادیه صنف رستوران و چلوکباب شهر تهران، مدیران مناطق آزاد اقتصادی,جمعی از رستوران‌دارها و فعالان حوزه گردشگری خوراک در حاشیه هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران برگزار شد.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کل کشور در این همایش گفت:

رضایت‌مندی گردشگر تا حد زیادی به خوراک بستگی دارد. در یک سفر اگر اقامتگاه مشکل داشته باشد به‌شکل فوری روی کیفیت سفر تاثیر نمی‌گذارد؛ اما خوراک به‌طور فوری و مستقیم روی کیفیت سفر و گردشگری تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل توجه ویژه‌ای روی گردشگری خوراک خواهیم داشت و رویدادهای متعدد در حوزه خوراک و گردشگری در سطح کشور برگزار می‌شود.

معاون گردشگری کل کشور با اشاره به ثبت ملی غذاها اظهار داشت:

ثبت ملی خوراک‌ها که در حوزه میراث ناملموس صورت می‌گیرد، برندسازی برای خوراک و گردشگری است. تنوع غذا و نوشیدنی ایرانی در ایران ظرفیت‌های گسترده‌ای در اختیار ما می‌گذارد. خوراک و نوشیدنی در واقع فرهنگ ماست و ارزش‌های سبک زندگی و فرهنگ ما را منعکس می‌کند.

علی‌اصغر شالبافیان با تاکید بر اهمیت خوراک ایران، افزود:

بخشی از نمایشگاه گردشگری می‌تواند به‌طور مستقل به موضوع خوراک اختصاص پیدا کند اما می‌توان نمایشگاه‌های مستقلی در حوزه خوراک برگزار کرد. ما به‌دنبال ظرفیت‌سازی برای نهادینه سازی موضوع خوراک هستیم. برای ارائه خوراک‌های ایرانی نیاز به معرفی و تجاری‌سازی است و باید چارچوبی برای توسعه این موضوع ایجاد کنند و به‌دنبال ایجاد موارد تشویقی برای رستوران‌هایی هستیم که به‌شکل جدی به ارائه و معرفی خوراک ایران می‌پردازند.

همچنین در این مراسم فعالان خوراک گردشگری به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود خطاب به معاون گردشگری کل کشور پرداختند.

در این مراسم لوح ثبت ملی خوراک سه استان کردستان، کرمانشاه و همدان به مدیران اهدا شد.

همچنین از اولین رسانه تخصصی فرهنگ خوراک ایران (گاستو مدیا)، نخستین آکادمی گردشگری خوراک منطقه جنوب کشور، نخستین خانه خلاق گردشگری خوراک، نخستین آشپزخانه صنعتی آموزش صنعتی و کمیته آش ایرانی رونمایی شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه