به کمک جاذبه زمین در این مناطق ماجراجویی کنید

عماد محمدی نیا
عماد محمدی نیا جمعه، ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
به کمک جاذبه زمین در این مناطق ماجراجویی کنید

در برخی از کشورهای جهان، مناطقی وجود دارد که شما می‌توانید در آن‌ها به کمک جاذبه‌ی زمین به ماجراجویی بپردازید.

اگر اهل ماجراجویی هستید و دوست دارید مدام ضربان قلب‌تان را بالا ببرید، باید بدانید در برخی از کشورهای جهان، مناطقی وجود دارد که شما می‌توانید در آن‌ها به کمک جاذبه‌ی زمین ماجراجویی کنید و شجاعت خودتان را به چالش بکشید.

در واقع زمانی که شما به‌سمت ناشناخته‌ها گام برمی‌دارید، ناخودآگاه احساسات‌تان تحریک و تقویت می‌شوند. برای خیلی‌ها هم فرقی نمی‌کند که این ناشناخته‌ها مکان‌های جدید هستند یا تجربیات جدید، آن‌ها سراسر جهان را برای یافتن بلندترین، سریع‌ترین و هیجان‌انگیزترین مناطق زیر پا می‌گذارند تا برای لحظاتی به ماجراجویی بپردازند و از زندگی خود نهایت لذت را ببرند.

حالا اجازه دهید تا پنج نقطه از جهان را به شما معرفی کنیم که شرایط جغرافیایی آن‌ها به واسطه‌ی جاذبه‌ی زمین، حتی بی‌باک‌ترین ماجراجوها را هم به چالش می‌کشد. از تخته سواری روی دامنه‌ی کوه آتش‌فشان گرفته تا سرخوردن روی مسیرهای پرپیچ و خم دیوار چین، ماجراجویی در هرکدام از این مناطق، سراسر وجودتان را سرشار از آدرنالین خواهد کرد. آیا برای ماجراجویی آماده هستید؟ پس نام این مناطق را به خاطر بسپارید.

۱. پارک ملی سرو نگرو، نیکاراگوئه

آتشفشان سرو نگرو

آیا برای ماجراجویی، به تخته‌سواری روی خاکسترهای کوه آتش‌فشان فکر کرده‌اید؟ برای این کار باید به کشور نیکاراگوئه و پارک ملی «سرو نگرو» (Cerro Negro National Park) سفر کنید. سپس سختی راه را به جان بخرید و با پای پیاده، مسافتی حدود ۷۲۸ متر را تا دهانه‌ی «آتشفشان سرو نگرو» (Cerro Negro) بالا بروید. وقتی به قله‌ی کوه برسید، تازه ماجراجویی آغاز می‌شود. حالا برای بازگشت، سوار یک تخته شوید و همه‌چیز را به جاذبه‌ی زمین بسپارید تا شما را سوار بر خاکستر سیاه آتش‌فشان به‌سمت پایین قله بکشد.

۲. کویینز تاون، نیوزلند

کویینز تاون نیوزلند

اگر شما در کشور نیوزلند به‌دنبال ماجراجویی هستید، به‌سمت منطقه‌ی کویینز تاون و «قله‌ باب» (Bob’s Peak) بروید. قله‌ی باب ارتفاعی معادل ۸۰۰ متر دارد و شما پس از رسیدن به بالای قله، می‌توانید هنگام بازگشت در مسیر پرپیچ و خم آن با سرعت بسیار بالا، لُژ سواری کنید. در طول مسیر هم می‌توانید از تماشای منظره‌ی فوق‌العاده زیبا و چشم‌نواز «دریاچه‌ واکاتیپو» (Wakatipu) لذت ببرید.

۳. ریو دو ژانیرو، برزیل

ریو برزیل

ریو دو ژانیرو در کشور برزیل یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین و زیباترین شهرهای دنیا است. این شهر همواره در حال پذیرایی از گردشگرانی است که می‌خواهند تعطیلات‌شان را به بهترین شکل ممکن سپری کنند. ریو دو ژانیرو مناطق دیدنی بسیار متنوعی دارد؛ اما اگر اهل ماجراجویی هستید، حتما به یکی از ارتفاعات این شهر بروید و از آنجا با کایت بر فراز شهر پرواز کنید تا بتوانید ریو را از نمایی شگفت‌انگیز ببینید.

۴. موتیانیو، چین

دیوار چین

دیوار چین یکی از زیباترین و خارق‌العاده‌ترین میراث به‌جای مانده از تاریخ کهن چین است. تمام گردشگرانی که به چین سفر می‌کنند، حتما از این بنای عظیم هم دیدن خواهند کرد. یکی از بخش‌های این دیوار «دیوار بزرگ موتیانیو» (Mutianyu) نام دارد که طول آن به حدود پنج کیلومتر می‌رسد و کاملا به‌وسیله‌ی کوه احاطه شده است. پس از آنکه روی این بخش از دیوار قدم زدید و از تماشای مناظر اطراف آن لذت بردید، می‌توانید هنگام بازگشت، تمام مسیر را تا پایین کوه سُر بخورید. مطمئن باشید در این مسیر طولانی و پرپیچ و خم، ضربان قلب‌تان به‌شدت بالا خواهد رفت و از این سفر، خاطراتی بی‌نظیر و به‌یادماندنی برایتان باقی می‌ماند.

۵. کیپ غربی، آفریقای جنوبی

کیپ غربی آفریقای جنوبی

در کشور آفریقای جنوبی و استان کیپ غربی، پلی بزرگ به نام «بلوکرانز» (Bloukrans Bridge) وجود دارد که می‌توانید از بالای آن خودتان را به پایین پرتاب کنید. در واقع روی این پل لوازم و ابزارهای مخصوص ورزش هیجان‌انگیز «بانجی جامپینگ» تعبیه شده که اگر اهل ماجراجویی باشید، حتما آن را امتحان خواهید کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه