بهترین هتل های آلاسکا ویژه سافاری دوستان (قسمت دوم)

مریم اصلانی
مریم اصلانی دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین هتل های آلاسکا ویژه سافاری دوستان (قسمت دوم)

آلاسکا علیرغم تصورات اولیه ما، دنیایی از جذابیت‌های طبیعی دارد. اما آیا اقامتگاه‌های این منطقه هم از این جذابیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرده‌اند؟ 

در دنیای گردشگری به سبک سافاری و سفرهای ماجراجویانه برای تماشای حیوانات در زیستگاه طبیعی‌شان، سفر به آلاسکا قطعا جایگاهی خاص دارد. به‌ویژه برای علاقه‌مندان به یکی از بزرگترین پستانداران این سیاره، یعنی خرس‌های گریزلی.

در این میان شماری از هتل و اقامتگاه‌ها در این گستره‌ی طبیعی چشمگیر، از امکانات موجود نهایت استفاده را برده و سعی کردند علاقه‌مندان سافاری را با امتیازات چشمگیر خود وسوسه کنند. در واقع آن‌ها از طبیعت و فرصت‌های طلایی که حیات وحش در اختیارشان قرار داده است، نهایت بهره را برده و از آن‌ها برای جلب توجه سافاری دوستان و علاقه‌مندان طبیعت گردی و ماجراجویی استفاده کرده‌اند.

کمپ بروکس، پارک ملی کتمای، آلاسکا

در بخش نخست این مطلب شماری از هتل‌ها و اقامتگاه‌های مناسب و بعضا لوکس آلاسکا را به شما عزیزان معرفی کردیم. در ادامه این معرفی از شما دعوت می‌کنیم همراه ما با دیگر مکان‌های مناسب در این زمینه نیز آشنا شوید. مکان‌هایی ایده‌آل برای لذت بردن از سفری ماجراجویانه، توأم با جذابیت‌های غیرقابل انکار سافاری که خاطره‌ای دلپذیر و فراموش‌نشدنی را برای مهمانان خود رقم می‌زنند.

اقامتگاه آبشار بروکس (BROOKS FALLS LODGE)، پارک ملی کتمای (KATMAI NATIONAL PARK)

در میان بهترین مکان‌ها برای اقامت در آلاسکا، بی‌شک «کمپ آبشار بروکس» جایگاهی ویژه دارد، به‌ویژه برای آن دسته که به عشق تماشای خرس‌های قهوه‌ای به این مکان سفر می‌کنند. این اقامتگاه در یکی از جاذبه‌های طبیعی و تماشایی آلاسکا یعنی «پارک ملی کتمای» واقع شده است.

نام این اقامتگاه از یک آبشار به همین نام گرفته شده که درست در نزدیکی این کمپ واقع شده است. آبشار بروکس در منطقه حفاظت‌شده کتمای و در امتداد رودخانه بروکس و در فاصله ۲٫۴ کیلومتری «دریاچه بروکس» قرار گرفته است. از سوی دیگر به همین میزان دورتر از آبشار، دریاچه «نَکنِک» (Lake Naknek) در آغوش طبیعت زیبای محیط اطراف، آرمیده است.

کمپ بروکس، پارک ملی کتمای، آلاسکا

این آبشار به‌خاطر حضور ماهی‌های سالمون به شهرت رسیده که با پرش‌هایی خیره‌کننده، خود را از پیچ و تاب رودخانه بالا کشیده و به سمت دریاچه بروکس شنا می‌کنند. جایی که مقصد نهایی آن‌ها برای تخم‌ریزی و بقای نسل است.

کمپ آبشار بروکس با توجه به این موقعیت درخشان مکانی ایده‌آل برای سافاری دوستان است. چرا که آبشار بروکس تنها با استفاده از قایق یا هواپیما آبی در دسترس است، این درحالی است که آبشار در فاصله‌ی نه چندان دوری از کمپ واقع شده و مسافران را از زحمت مضاعف برای تماشای این جاذبه‌ی طبیعی نجات می‌دهد.

از سوی دیگر به محض رسیدن به کمپ، راهنمایان خبره شما را برای تماشای خرس‌های قهوه‌ای عظیم‌الجثه آماده می‌کنند. ماجراجویی مهیج به همراهی رنجرهای آموزش‌دیده پارک که هم سلامت بازدیدکنندگان و هم مراقبت از حیات وحش این پارک ملی را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده و حضور شما در طبیعت را ایمن و لذت‌بخش می‌کنند. طی این سفر و با دنبال کردن رد پای خرس‌ها، بازدیدکنندگان بیشتر با زندگی خرس‌های قهوه‌ای ساکن امتداد سواحل آلاسکا آشنا می‌شوند.

کمپ بروکس، پارک ملی کتمای، آلاسکا

در واقع باید گفت کمپ آبشار بروکس بازدیدکنندگان را تا حد ممکن به حیات وحش این منطقه نزدیک می‌کند، جواهری ارزشمند که خود در قلب جلوه‌ای دیگر از جادوی طبیعت واقع شده است. جالب است بدانید این کمپ در ابتدا به عنوان یک کمپ ماهیگیری شروع به فعالیت کرد. از سال ۱۹۵۰ تاکنون، این مکان به فراخور موقعیت‌های پیش رو، گسترش و ارتقا پیدا کرده و اداره کنندگانش در جهت رفع نیاز گردشگران، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند. 

در جهان این منطقه را به‌خاطر فعالیت‌های مفرحی همچون ماهیگیری و البته حضور چشمگیر خرس‌های گریزلی می‌شناسند. به‌طوری که گاه تعداد زیادی خرس در امتداد رودخانه حرکت کرده یا گاهی در یک زمان در حدود ۲۵ خرس را حین شکار ماهی سالمون در رودخانه مشاهده می‌کنید.

کمپ بروکس، پارک ملی کتمای، آلاسکا

حضور خرس‌ها به‌ویژه در فصل تخم‌ریزی ماهی‌های سالمون نمود بیشتری پیدا می‌کند. به همین خاطر سکوهای مناسبی برای تماشای خرس‌ها در نزدیکی کمپ ایجاد شده است که از فراز آن‌ها می‌توان بدون ترس و نگرانی به تماشای این مخلوقات زیبا و باشکوه نشست. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با قایق نیز به تماشای خرس‌ها رفته و از نزدیک با رفتار و خلق و خوی آن‌ها آشنا شوند. آیا تماشای خرس مادر حین آموزش اصول ماهیگیری به توله‌هایش رویدادی خاطره‌انگیز و مهیج نیست؟ رویدادی که اغلب در فرودست رودخانه و در نزدیکی ورودی رود به دریاچه نکنک به وفور قابل مشاهده است. از همین رو علاقه‌مندان به عکاسی حیات وحش نیز حتما از اقامت در این کمپ و تجربه‌ی این لحظات متفاوت، لذت خواهند برد.

کمپ بروکس، پارک ملی کتمای، آلاسکا

اما این منطقه به جز خرس‌ها جذابیت‌های دیگری هم دارد. شکوهی بصری که در جای‌جای محیط زیست پیرامون قابل مشاهده است. یک چشم‌انداز دلپذیر از مناظر نفس‌گیر به همراه شکوه قلل آتشفشانی، آبدره‌های شگفت‌انگیز، یخچال و البته آبشارهای متعدد. یک گنجینه‌ی واقعی برای تماشای حیات وحش و تجربه سپری کردن تعطیلات در آلاسکا.

ویژگی‌ها:

سبک معماری این کمپ تلفیقی از سبک روستایی و مدرن است، یک محیط دنج و راحت که با تمرکزی ویژه روی حضور خرس‌ها طرح‌ریزی شده و تا حد ممکن امکانات رفاهی را مد نظر قرار داده است. کمپ بروکس دیدی مناسب رو به سمت رودخانه و البته دریاچه‌ی دلفریب «نکنک» دارد.

کمپ بروکس، پارک ملی کتمای، آلاسکا

در مجموع  ۱۶ کابین مدرن در گوشه و کنار کمپ ساخته شده‌اند که با حس و حالی روستایی از مهمانان پذیرایی می‌کنند. هر کابین دارای امکانات مناسب برای پذیرایی دو تا چهار مهمان است. اقامتگاه اصلی به جز چشم‌اندازی مناسب رو به طبیعت اطراف، دارای یک اجاق بزرگ و مدور است که مهمانان اغلب گرد آن جمع شده و داستان‌های سفر خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. همچنین مکانی برای سرو انواع کوکتل و نوشیدنی نیز وجود دارد که از بعدازظهر تا هنگام عصر از مهمانان پذیرایی می‌کند. در طول روز سه وعده غذا سرو می‌شود که اغلب شامل خوراک‌های محلی به سبک آلاسکایی بوده و از مهمانان به سبک بوفه استقبال می‌کنند.

فعالیت‌ها:‎

تنها با یک راهپیمایی کوتاه به جاذبه اصلی این منطقه یعنی سکوهای مناسب تماشای خرس‌های مشهور این منطقه می‌رسید. تماشای خرس‌ها و ماهیگیری دو فعالیت سرگرم‌کننده این منطقه هستند. همچنین تورهای روزانه‌ای نیز برگزار می‌شود که علاقه‌مندان را به تماشای یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه یعنی «دره ده هزار دود» (Valley of Ten Thousand Smokes) می‌برند. مکانی که شاهد یکی از بزرگترین فوران‌های آتشفشانی تاریخ بوده و از این رهگذر شهرتی به هم زده است.

کمپ بروکس، پارک ملی کتمای، آلاسکا

در این کمپ امکان اقامت کودکان بالای ۶ سال فراهم شده است. هرچند در نهایت این به عهده‌ی والدین است که تصمیم بگیرند آیا این مسافرت گروهی برای کودکان نیز مناسب است و آیا آن‌ها هم می‌توانند بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران و نیز خسته و کسل شدن، از سفر لذت ببرند یا خیر؟ به همین خاطر توصیه می‌شود قبل از سفر با یک مشاور خبره در این زمینه صحبت کرده و با توجه به امکانات و شرایط موجود، بهترین تصمیم را بگیرید.

کمپ بروکس، پارک ملی کتمای، آلاسکا


اقامتگاه خلیج توتکا (TUTKA BAY LODGE)، خلیج کاشیمَک (KACHEMAK BAY)

اقامتگاه خلیج توتکا، آلاسکا

«اقامتگاه خلیج توکتا» یک مکان باورنکردنی برای اقامت در آلاسکای دوست‌داشتنی است، جایی که بازدیدکنندگان حقیقتا حیات وحش بکر و تماشایی این منطقه را تجربه می‌کنند. البته رسیدن به این مکان رویایی کار چندان ساده‌ای نیست، چرا که تنها از طریق قایق می‌توان خود را به اقامتگاه «توتکا بی» رساند.

اما این سفر ارزشمند است، چرا که به محض رسیدن گردشگران با چشم‌اندازهای زیبا و به واقع مبهوت‌کننده این منطقه غافلگیر شده و در جادوی ناب طبیعت غرق می‌شوند. به محض رسیدن، مسافران به کابین‌های کاملا شخصی هدایت می‌شوند تا آسوده خاطر و بدون مزاحمت به زیبایی چشمگیر یخچال، خلیج و آبدره‌های بی‌نظیر بنشینند. علاوه بر حضور در طبیعت، مهمانان می‌توانند ساعات خود را به کایاک‌سواری روی رودخانه پرداخته یا ماهیگیری کنند. به علاوه حیات وحش بکر این منطقه چیزی است که نباید تجربه حضور و لمس آن را به سادگی از دست داد. تجربیاتی که در عین سرگرم‌کننده بودن، حال و هوایی خاص به سافاری ماجراجویانه شما می‌بخشد.

در مجموع اینجا یک اقامتگاه لوکس با اتمسفری دوستانه و گرم است که در فاصله‌ی نه چندان دور از شهر انکوریج واقع شده است. بهشتی زمینی و حیات وحش خارق‌العاده که در محاصره‌ی خطوط ساحلی بکر، آبدره‌های مبهوت‌کننده و البته کوهستان مرتفع واقع شده است. 

امکانات:

۶ کابین کاملا مجزا ساختار اصلی این اقامتگاه را تشکیل می‌دهند که همگی در نزدیکی ساختمان اصلی واقع شده و دارای یک بالکن یا ایوان خصوصی هستند که در عین انزوای خود خواسته، فرصتی ناب برای لذت بردن از طبیعت را در اختیار افراد قرار می‌دهد. فرصتی برای تماشای چشم‌انداز کوهستان، اقیانوس و البته خلیج. دو کابین «آشیانه عقاب» و «the Oyster Catcher» هر دو برای اقامت خانواده‌ها ایده‌آل هستند، چرا که دارای دو طبقه و دو نیز اتاق خواب بوده و فضای کافی برای آرامش و راحتی همه اعضای خانواده را مهیا می‌کنند. از نظر معماری و مبلمان باید گفت که چوب در اینجا حرف اول و آخر را می‌زند و چه در ساخت فضای کابین و چه لوازم داخل آن، حضوری چشمگیر دارد.

اقامتگاه خلیج توتکا، آلاسکا

همه وعده‌های غذایی در این اقامتگاه سرو شده و منوی خوراکی‌ها مملو از غذاهای لذیذ با دستور تهیه و تم سنتی آلاسکا است. ماهی استفاده شده در خوراک‌های دریای به‌صورت کاملا تازه و روزانه توسط ماهیگیران محلی تهیه شده و صدف نیز از مزارع پرورش صدف خریداری می‌شود. زمان سرو صبحانه کاملا منعطف و بسته به شرایط مهمانان است. به علاوه اگر گردشگران مایل به گذراندن اوقات خود بیرون از اقامتگاه هستند، یک بسته ناهار لذیذ برای آن‌ها فراهم می‌شود. پنیر و انواع نوشیدنی‌های محلی نیز به وفور در دسترس مهمانان قرار دارد. از سوی دیگر فرصت آموزش آشپزی نیز در این محل مهیا است و مهمانان در صورت علاقه‌مندی می‌توانند دستور و نحوه پخت خوراک‌های محلی آلاسکا را یاد بگیرند.

اقامتگاه خلیج توتکا، آلاسکا

فعالیت‌ها:

خوشبختانه در اینجا مجموعه‌ای از فعالیت‌های سرگرم کننده و مهیج در دسترس مسافران قرار دارد، به‌ویژه آن‌ها که به دنبال تجربه‌ی یک سافاری فراموش‌نشدنی و بازدید از انواع گوناگون حیوانات ساکن این منطقه هستند. آب‌های اطراف مکانی ایده‌آل برای مشاهده شیرهای دریایی، نهنگ و گرازهای دریایی است. به علاوه هنگام جزر و مد می‌توان انواع گوناگون صدف و شقایق دریایی و البته شنا کردن توأم با آرامش سمورهای دریایی را تماشا کرد.

کایاک‌سواری یا سفر با قایق‌های ماهیگیری دیگر جاذبه این منطقه است. از سوی دیگر می‌توان در اطراف کمپ به پیاده‌روی پرداخته و از دریاچه، یخچال و البته آبشارهای متعدد بازدید کرد. کودکان با روی باز در این اقامتگاه پذیرفته می‌شوند. هزینه اقامت کودکان زیر دوازده سال دو سوم هزینه افراد بزرگسال است. در نهایت به نظر می‌رسد اینجا مکانی ایده‌آل برای تجربه سافاری در آلاسکا به همراه اقامتی آرامش‌بخش و خاطره‌انگیز است.

اقامتگاه خلیج توتکا، آلاسکا

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم آشنایی با این اقامتگاه‌های متفاوت و امتیازات جالب توجه‌شان برای شما نیز مثمر ثمر بوده باشد. شاید روزی سافاری در آلاسکا را تجربه کرده و در یکی از این مکان‌ها اقامت کردید. فراموش نکنید تجربیات خود را با ما نیز در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه