بهترین رستوران های جاده فیروزکوه، از قدیمی‌ترین جاده‌های تهران شمال

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین رستوران های جاده فیروزکوه، از قدیمی‌ترین جاده‌های تهران شمال

جاده فیروزکوه، جاده‌ای است که تهران را به قائمشهر و سپس به ساری متصل می‌کند؛ در این جاده پرتردد، رستوران‌های متعددی برای رفاه حال مسافران تعبیه شده‌اند.

جاده فیروزکوه یکی از محوهای اصلی ارتباطی به شمال ایران است و تردد بسیاری به‌خصوص در تعطیلات در آن انجام می‌گیرد. بهترین رستوران های جاده فیروزکوه نیز در مسیر این جاده برای به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

جاده فیروزکوه، جاده سوادکوه یا جاده ۷۹، جاده‌ای در استان‌های تهران و مازندران است که از تهران تا قائمشهر و سپس به ساری امتداد می‌یابد. مسیر جاده فیروزکوه از تهران به‌ترتیب از روستاها و شهرهای پردیس، بومهن، دماوند، فیرزوکوه، گدوک، ورسک، پل سفید، زیرآب، شیرگاه و قائمشهر می‌گذرد و تقاطع آن با جاده هراز (جاده ۷۷) نزدیک شهر بومهن است.

جاده فیروزکوه از ایمنی بالایی برخودار است و جاهای دیدنی متعددی در آن وجود دارد که در میان آن‌ها می‌توان به پل ورسک، آبشار ورسک، سه خط طلا، پل کلانتری دوآب، قلعه کنگلو، آبشار گزو، دریاچه شورمست، سد و جنگل‌ لفور، پارک جنگلی آزادمهر شهر پل سفید و پارک جنگلی جوارم شهر زیرآب اشاره کرد.

در ادامه شما را با بهترین رستوران‌ های فیروزکوه آشنا می‌کنیم و همچنین اطلاعاتی از غذای معروف فیروزکوه در اختیار شما خواهیم گذاشت تا حتما آن را در رستوران سفارش دهید.

بهترین رستوران های جاده فیروزکوه:

مجتمع پذیرایی امین فیروزکوه

  • آدرس: کیلومتر ۹۰ جاده تهران-فیروزکوه، بعد از تعمیرگاه امداد خودرو البرز (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷۶۴۰۶۳۳۷ ۰۲۱ / ۱۴۳۳۹۱۴ ۰۹۱۲ / ۴۴۵۷۹۷۳ ۰۹۱۲
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۶:۳۰ تا ۲۴
  • صفحه اینستاگرام: amin_restaurant@
  • رده قیمت: متوسط
  • بهترین رستوران‌های جاده فیروزکوه

مجتمع پذیرایی امین فیروزکوه

عکاس: سعید عسکریان

مجتمع پذیرایی امین فیروزکوه از بخش‌های مختلفی چون رستوران، سفره‌خانه، کافی‌شاپ، تالار، هایپرمارکت و باغ خانوادگی تشکیل می‌شود؛ مجموعه‌ای که در لیست بهترین رستوران‌های فیروزکوه قرار دارد و چندین سال، عنوان رستوران برتر گردشگری منطقه را به خود اختصاص داده است. رستوران امین چند دهه سابقه فعالیت دارد و از این نظر از قدیمی‌ترین رستوران‌های فیروزکوه نیز به شمار می‌آید.

جالب است بدانید مدیر این رستوران در سال ۱۴۰۱، به‌دلیل مدیریت شایسته، نظارت دقیق، رعایت اصول مشتری مداری، کیفیت عالی غذا، استفاده از مواد غذایی درجه یک، رضایت‌مندی مشتریان و طراحی دکوراسیون موفق شد تا عنوان پدیده جوان رستوران‌داری استان تهران از دیدگاه سایت ایرانگردی را به خود اختصاص دهد. حاج مرتضی شاه‌نوری و پسران وی، میلاد شاه‌نوری و رضا شاه‌نوری، مدیریت مجموعه امین را بر عهده دارند.

مجتمع پذیرایی امین فیروزکوه در نزدیکی منطقه نمونه گردشگری سیب لند و همچنین مسیر روستای زرین دشت، خمده، سد نمرود و آبشار تنگه ساواشی واقع شده است و با ظاهری شیک و امروزی، مشتریان زیادی را به‌سمت خود می‌کشاند؛ به‌طوری که دو پارکینگ این مجموعه همیشه شلوغ است. سلبریتی‌ها، ورزشکاران و هنرمندان کشور نیز، همواره حضور پر رنگی در رستوران امین دارند. فضای این رستوران برای دورهمی‌های خانوادگی و جشن و مراسم نیز مناسب است.

رستوران امین دارای دو سالن با چیدمانی از انواع تخت و صندلی است و مهمانان می‌توانند به انتخاب خود در جایی بنشینند که در آن احساس راحتی بیشتر می‌کنند. مجتمع امین از ساعت ۶:۳۰ تا ۲۴ فعال است و مهمانان می‌توانند در آن از منوی صبحانه، ناهار و شام سفارش بدهند؛ به‌علاوه امکان سفارش قلیان نیز در سفره‌خانه مهیا است. غذاهای ایرانی سرو شده در رستوران امین کیفیت بسیار مطلوبی دارند و قیمت آن‌ها نیز مناسب است. برخورداری از چشم‌اندازی زیبا از طبیعت، پخت نان تازه، استفاده از روغن حیوانی، رفتار مودبانه پرسنل و رعایت بهداشت از دیگر نکات مثبت این رستوران به شمار می‌روند.

غذاهای مجتمع پذیرایی امین فیروزکوه

عکاس: سعید عسکریان

رستوران، سفره‌خانه، کافی‌شاپ، تالار، هایپرمارکت و باغ خانوادگی از بخش‌های مختلف مجتمع امین فیروزکوه هستند

اگر از سمت تهران به فیروزکوه می‌روید، رستوران امین را در سمت چپ خود در کیلومتر ۹۰ خواهید یافت؛ اگر از سمت فیروزکوه به‌سمت تهران در حرکت هستید، پس از عبور از منطقه گردشگری سیب لند و رستوران سیب سبز، از دوربرگردان خارج شوید تا رستوران را در سمت چپ خود بیابید.

سینی مخصوص (ماهی، برگ، جوجه، لقمه)، جوجه ناردونی، شاندیز مشهد، چلو ماهیچه، چلو گردن، ته‌چین محلی بره، چلو کباب سلطانی، چلو وزیری مخصوص، چلو کباب برگ گوسفندی، چلو کباب بختیاری، چلو جوجه‌کباب، اکبر جوجه، چلو ماهی قزل‌آلا، چلو لقمه نگینی، چلو کباب لقمه، زرشک پلو با مرغ، چلو کباب کوبیده، چلو خورشت (قیمه و قورمه سبزی)، دیزی سنگی، خوراک جوجه‌کباب، خوراک کوبیده، سوپ جو، میرزا قاسمی، انواع ماست (محلی، موسیر، چکیده، ساده، ماست و خیار، دلال، کوزه‌ای)، سالاد فصل و شیرازی، ترشی کلم، ترشی سیر، زیتون، نوشابه، آب معدنی، دوغ، نسکافه و سرویس چای دمی از گزینه‌های موجود در منوی رستوران امین هستند. انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد نیز در منوی کافی‌شاپ به چشم می‌خورند.

مجتمع سیب سبز فیروزکوه

  • آدرس: محور شمال به جنوب جاده فیروزکوه، ۲۵ کیلومتر بعد از شهر فیروزکوه، منطقه امین آباد، بعد از منطقه نمونه گردشگری سیب لند (مشاهده روی نقشه
  • تلفن: ۷۶۴۰۶۳۰۶ ۰۲۱
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت هفت تا ۲۴
  • صفحه اینستاگرام: sibsabz.restaurant@
  • رده قیمت: متوسط
  • بهترین رستوران‌های جاده فیروزکوه

مجتمع سیب سبز فیروزکوه

منبع عکس: اینستاگرام مجتمع سیب سبز فیروزکوه. عکاس: نامشحص

مجتمع سیب سبز، بزرگ‌ترین مجتمع پذیرایی گردشگری شرق استان تهران و از جدیدترین رستوران‌های فیروزکوه است که در تابستان سال ۱۳۹۷ افتتاح شد. این مجموعه با ظرفیت پذیرایی از ۶۰۰ نفر در مساحت ۱,۶۰۰ متر مربع با بودجه ۵۵ میلیارد تومانی و حمایت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در منطقه گردشگری امین آباد شهرستان فیروزکوه احداث شد. مجتمع سیب سبز از بخش‌های مختلفی نظیر رستوران سنتی، رستوران مدرن، تالار با ظرفیت ۲۵۰ نفر، اتاق تولد، کافه، اتاق کودک و اتاق VIP تشکیل می‌شود.

غذاهای مجتمع سیب سبز فیروزکوه

منبع عکس: اینستاگرام مجتمع سیب سبز فیروزکوه. عکاس: نامشحص

چلو کباب شیشلیک، چلو کباب سلطانی، چلو کباب میکس، چلو کباب برگ مخصوص، چلو لقمه نگینی، چلو کباب لقمه، چلو کباب بختیاری، چلو کباب کوبیده، چلو کباب ترش، چلو جوجه‌کباب، چلو جوجه‌کباب ترش، چلو گردن بره سرخ‌شده، باقالی پلو با گردن بره سرخ شده یا مرغ، چلو ماهیچه گوسفندی، چلو گوشت، چلو ماهی قزل‌آلا سرخ شده و کبابی، چلو ماهی سالمون، زرشک پلو با مرغ، چلو اکبر جوجه، دیزی سنگی، چلو فیله گوسفندی، کوفته تبریزی، بشقاب سبزیجات، چلو خورشت (فسنجان، قیمه نثار، قیمه سیب‌زمینی، قورمه سبزی)، سوپ، سالاد بار، انواع نوشابه و دوغ از جمله گزینه‌هایی هستند که می‌توان در مجتمع سنتی سیب سبز فیروزکوه سفارش داد.

رستوران شقایق فیروزکوه

  • آدرس: فیروزکوه، ۴۵۰ متری شرق میدان سپاه، محور شمال به جنوب جاده فیروزکوه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱۲۴۲۰۴۸ ۰۹۲۱
  • ساعت کار: همه‌روزه به‌صورت ۲۴ ساعته
  • رده قیمت: متوسط
  • بهترین رستوران‌های جاده فیروزکوه

رستوران شقایق فیروزکوه

منبع عکس: لوکس ویلا. عکاس: نامشحص

رستوران شقایق یا کافه رستوران شقایق یکی از قدیمی‌ترین، بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های بین‌راهی فیروزکوه است؛ رستورانی که معمولا جلوی آن، خودروها به‌صورت دوبله ایستاده‌اند و تردد بسیاری در آن صورت می‌گیرد. این رستوران در میان رانندگان اتوبوس و ماشین‌های سنگین نیز شهرت زیادی دارد.

رستوران شقایق از قدیمی‌ترین، بهترین و مشهورترین رستوران‌های بین‌راهی فیروزکوه محسوب می‌شود

رستوران شقایق فیروزکوه که به‌تازگی نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی آن، نوسازی شده است، در سه وعده صبحانه، ناهار و شام از مهمانان پذیرایی  می‌کند. کیفیت غذاهای ارائه شده در رستوران شقایق بسیار بالا و قیمت‌ها نیز مناسب است. این رستوران به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است و با وجود شلوغی بسیار، غذاهای آن بسیار سریع سرو می‌شوند. طبقه پایین مجموعه به رستوران و بالا به کافه اختصاص دارد.

منوی کافه رستوران شقایق از بخش‌های مختلفی نظیر صبحانه (نیمرو، املت، سرشیر عسل، کره عسل، خامه عسل، پنیر گردو، کره پنیر، عدسی، لوبیا)، کباب‌ها (چلو شیشلیک بره، چلو برگ سلطانی، چلو چنجه بره، چلو کباب بختیاری، چلو کباب نگینی، چلو کباب کوبیده، چلو جوجه‌کباب زعفرانی و کنجدی، چلو کباب وزیری، سبزی پلو با ماهی کبابی)، غذای اصلی (سبزی پلو با ماهیچه بره یا ماهی قزل‌آلای سرخ‌شده، زرشک پلو با مرغ، چلو اکبر جوجه، چلو مرغ ترش، چلو آلو ناردون با مرغ، چلو قیمه سیب‌زمینی، چلو قورمه سبزی)، پیش‌غذا و عصرانه (سوپ جو، میرزا قاسمی، بال کبابی، کتف کبابی) و اسنک (پنیری، اسنک شیرین) تشکیل می‌شود.

طراحی داخلی کافه رستوران شقایق

عکاس: مریم رجایی

در منوی کافه رستوران شقایق نیز می‌توانید از میان نوشیدنی‌های گرم (اسپرسو سینگل و دبل، لاته، کاپوچینو، آمریکانو، نسکافه، فرانسه، قهوه یونانی، ترک، موکا، کارامل ماکیاتو)، نوشیدنی‌های سرد (موهیتو، لیموناد، آب‌میوه فصل، شیرموز)، دمنوش‌ها (چای ترش، چای زعفران، چای سبز، چای ماسالا، چای هل و دارچین، انواع دمنوش)، کیک‌ها (شکلاتی، هویج و گردو، رد ولوت) و بستنی‌ها سفارش دهید.

رستوران نسیم فیروزکوه

  • آدرس: فیروزکوه، ابتدای جاده فیروزکوه به قائمشهر، ۲۰۰ متر پس از میدان سپاه (مشاهده روی نقشه
  • تلفن: ۷۶۴۴۲۴۱۱ ۰۲۱ / ۳۰۷۸۲۳۵ ۰۹۱۹
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت هفت تا ۲۳:۵۵
  • صفحه اینستاگرام: resturan_nasim@
  • رده قیمت: متوسط
  • بهترین رستوران‌های جاده فیروزکوه

رستوران نسیم فیروزکوه

منبع عکس: اینستاگرام رستوران نسیم فیروزکوه. عکاس: نامشحص

رستوران نسیم طبق نظر گردشگران یکی از بهترین رستوران‌های جاده فیروزکوه است؛ رستورانی با محیط تمیز، برخورد مناسب کارکنان، اینترنت رایگان، تنوع غذایی نسبتا بالا و کیفیت مطلوب غذاها که تجربه‌ای به‌یادماندنی از رستوران گردی در فیروزکوه برای شما به ارمغان می‌آورد.

در میان محبوب‌ترین غذاهای منوی رستوران نسیم فیروزکوه می‌توان به چلو کباب کوبیده، چلو کباب نگینی، چلو کباب میکس جوجه و کوبیده، چلو جوجه‌کباب، چلو اکبر جوجه، چلو ماهی قزل‌آلا، چلو کباب تابه‌ای، زرشک پلو با مرغ، باقالی پلو با گوشت، مرغ یا ماهی، چلو گوشت و سوپ اشاره کرد. مخلفاتی چون ماست موسیر، سالاد شیرازی، ترشی کلم، نوشابه، دلستر و دوغ نیز در رستوران قابل سفارش هستند.

رستوران شبنم فیروزکوه

  • آدرس: فیروزکوه، ۲۵۰ متری شرق میدان سپاه، محور شمال به جنوب جاده فیروزکوه (مشاهده روی نقشه
  • تلفن: ۷۶۴۰۲۸۸۹ ۰۲۱
  • ساعت کار: همه‌روزه به‌صورت ۲۴ ساعته
  • صفحه اینستاگرام: shabnam_restaurant@
  • رده قیمت: ارزان
  • بهترین رستوران‌های جاده فیروزکوه

رستوران شبنم فیروزکوه

منبع عکس: foursquare.com. عکاس: نامشحص

در رستوران شبنم فیروزکوه، وعده‌های ناهار، شام و صبحانه سرو می‌شوند

رستوران شبنم از رستوران‌های فعال ۲۴ ساعته فیروزکوه است که وعده‌های ناهار، شام و صبحانه سرو می‌کند. در منوی تالار و رستوران شبنم، چلو کباب کوبیده، چلو کباب بختیاری، چلو کباب شاندیز، چلو کباب سلطانی، چلو کباب نگینی، چلو کباب لقمه، چلو کباب فیله، چلو جوجه‌کباب، چلو اکبر جوجه، چلو مرغ، چلو ماهیچه، چلو گوشت گردن چلو خورشت قیمه و قورمه سبزی، چلو ماهی قزل‌آلا، سوپ، انواع ماست (ساده، موسیر، ماست و خیار)، ترشی، زیتون پرورده، دوغ و انواع نوشابه و همچنین انواع نیمرو، املت و صبحانه ایرانی برای سفارش موجود هستند.

رستوران یک طبقه شبنم، طراحی و دکوراسیون ساده‌ای دارد؛ اما به‌دلیل کیفیت بالای غذاها، برخورد مودبانه کارکنان و تمیزی محیط، از محبوب‌ترین رستوران‌های فیروزکوه به شمار می‌آید.

رستوران ماه تی‌تی فیروزکوه

  • آدرس: فیروزکوه، ابتدای جاده فیروزکوه به قائمشهر، یک کیلومتر پس از میدان سپاه (مشاهده روی نقشه
  • تلفن: ۷۶۴۰۳۹۱۵ ۰۲۱
  • ساعت کار: همه‌روزه به‌صورت ۲۴ ساعته
  • رده قیمت: متوسط
  • بهترین رستوران‌های جاده فیروزکوه

رستوران ماه تی تی فیروزکوه

منبع عکس: لوکس ویلا. عکاس: نامشحص

ماه تی‌تی یکی از بهترین و جدیدترین رستوران‌های فیروزکوه است؛ رستورانی با نمای سنگ رومی و فضایی بزرگ، شیک و تمیز که به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند و همین موضوع سبب شده است تا شهرت بسیاری به دست بیاورد. این رستوران دو سالن مجزا در طبقه همکف و اول دارد و منوی غذاهای آن نسبتا متنوع است. فضای پارک مخصوص، سرو انواع کباب و ماهی، تازگی مواد اولیه غذایی و کیفیت متوسط غذا از جمله دلایل محبوبیت رستوران ماه تی‌تی هستند.

سبزی پلو با ماهی قزل‌آلا، گوشت یا ماهیچه، چلو برگ مخصوص، چلو شیشلیک، چلو بختیاری، چلو برگ سلطانی، ماهی کبابی، چلو جوجه زعفرانی، اکبر جوجه با رب انار، چلو کباب کوبیده، زرشک پلو با مرغ، چلو خورش قیمه و قورمه سبزی از گزینه‌های قابل‌سفارش در منوی رستوران ماه تی‌تی هستند.

کافه رستوران آرتامهر فیروزکوه

  • آدرس: فیروزکوه، ابتدای جاده فیروزکوه به قائمشهر، دو کیلومتر پس از میدان سپاه (مشاهده روی نقشه
  • تلفن: ۷۶۴۰۲۰۳۸ ۰۲۱ / ۷۶۴۴۴۴۶۰ ۰۲۱ / ۲۳۱۱۴۳۸۸ ۰۹۱۲
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۰۰:۳۰
  • صفحه اینستاگرام: artamehr۱۳۹۸@
  • رده قیمت: متوسط
  • بهترین رستوران‌های جاده فیروزکوه

کافه رستوران آرتامهر فیروزکوه

منبع عکس: اینستاگرام کافه رستوران آرتامهر فیروزکوه. عکاس: نامشحص

کافه رستوران آرتامهر (اکبر جوجه سابق فیروزکوه) با دو بخش رستوران و کافه از رستوران‌های مدرن و فست فودی فیروزکوه است که انواع نوشیدنی، دسر و انواع غذاهای فرنگی، علاوه بر غذاهای ایرانی در آن سرو می‌شوند. آرتامهر در وعده‌های ناهار و شام فعالیت می‌کند. سرویس‌دهی مناسب، پرسنل حرفه‌ای، جای پارک کافی، دسترسی آسان، محیط داخلی بزرگ و تمیز و نمای شیک از نقاط قوت آرتامهر به شمار می‌آیند.

کافه رستوران آرتامهر فیروزکوه، مکانی فوق‌العاده برای خوردن غذاهای فست فودی است

در منوی کافه رستوران آرتامهر، چلو اکبر جوجه، چلو جوجه‌کباب بدون استخوان، چلو کباب برگ، چلو کباب کوبیده، چلو کباب بختیاری، چلو کباب سلطانی، چلو ماهی قزل‌آلا، چلو جوجه شکم‌پر، چلو اردک شکم پر، کباب سنگی، ته‌چین بره، چلو ماهیچه، انواع پیش‌غذا و مخلفات (ماست سبزی، ماست موسیر، زیتون پرورده، ترشی مخلوط، سیر ترشی، سالاد فصل، سالاد سزار، سالاد اندونزی، سالاد کلم، سیب‌زمینی سرخ کرده ساده یا با پنیر، نان سیر، قارچ سوخاری)، انواع سوخاری (بشقاب داغ، استریپس، پاچین، بال سوخاری)، انواع پیتزا (تیلا، زبان، رست بیف، استیک، گوشت و قارچ، یونانی، میکس، چیکن، سبزیجات، پپرونی، ژامبون) و انواع ساندویچ (مخصوص، همبرگر، چیزبرگر، قارچ برگر، زبان، فیله سوخاری، سینه سوخاری یا کبابی، هات‌داگ، ژامبون تنوری) قابل سفارش هستند.

از گزینه‌های موجود در منوی کافه آرتامهر نیز می‌توان به اسپرسو دبل و سینگل، کافه ماکیاتو، لاته، آمریکانو، فرانسه، قهوه ترک، چای ماسالا، موکا، هات چاکلت، کاپوچینو، شیر نسکافه، قهوه یونانی، چای سیاه، ترش، مراکشی، به و سیب و دارچین، چای لیمو و چای زعفرانی و انواع دمنوش اشاره کرد.

آش و حلیم گدوک بابا غلام

  • آدرس: گردنه گدوک، جنب پلیس راه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۴۲۴۷۲۰۹۵ ۰۱۱ / ۸۱۲۶۳۳۹ ۰۹۰۲
  • صفحه اینستاگرام: ash_gadook@
  • رده قیمت: ارزان
  • بهترین رستوران‌های جاده فیروزکوه

آش و حلیم گدوک بابا غلام

منبع عکس: اینستاگرام آش و حلیم گدوک بابا غلام. عکاس: نامشحص

آش و حلیم گدوک بابا غلام یکی از آشکده‌های معروف جاده فیروزکوه است که در منطقه گدوک قرار دارد؛ منطقه‌ای مه‌آلود و خنک که آش خوردن در آن واقعا می‌چسبد. آش دوغ، آش رشته با پیاز داغ فراوان، کشک بادمجان، میرزا قاسمی، عدسی، لوبیا و حلیم از جمله غذاهایی هستند که در این آشکده در ظروف سفالی و چینی سرو می‌شوند. کیفیت غذاهای آش و حلیم گدوک بابا غلام متوسط است. در این رستوران سرویس چای نیز موجود است.

آشکده هیزمی گدوک، آشکده هیزمی آفتابگردان و آشکده ارگانیک از دیگر رستوران‌های نزدیک آش و حلیم گدوک بابا غلام هستند که می‌توانید در آن‌ها آش داغ نوش جان کنید.

رستوران نهالستان سوادکوه

  • آدرس: محور شمال به جنوب جاده فیروزکوه، دو کیلومتر پس از شیرگاه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۲۳۴۸۰۰ ۰۹۱۱
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۳:۳۰
  • رده قیمت: متوسط
  • بهترین رستوران‌های جاده فیروزکوه

رستوران نهالستان سوادکوه

منبع عکس: سیری در ایران. عکاس: نامشحص

غذاهای بسیار لذیذ و باکیفیتی در رستوران نهالستان شیرگاه سرو می‌شوند

رستوران نهالستان از مشهورترین و شلوغ‌ترین رستوران‌های بین‌راهی فیروزکوه است که غذاهای لذیذ و باکیفیتی سرو می‌کند؛ رستورانی در جنوب شیرگاه و سمت رودخانه که مشتریان در آن در حین خوردن غذا می‌توانند از تماشای از چشم‌اندازهای زیبا و سرسبزی نیز لذت ببرند. دیوار جنوبی رستوران شیشه‌ای است؛ بنابرایت منظره کوه‌های اطراف به‌خوبی قابل‌مشاهده است. در مقابل رستوران فضای پارکینگ وجود دارد؛ اما به‌خاطر وجود رستوران های دیگر در مجاورت نهالستان، گاهی پیدا کردن جای پارک مشکل می‌شود.

چلو ماهیچه گوسفندی، چلو ماهیچه گوسفندی، چلو شیشلیک مخصوص، چلو کباب برگ فیله، چلو جوجه‌کباب، چلو اکبر جوجه، چلو کباب کوبیده، زرشک پلو با مرغ، چلو ماهی قزل‌آلا، چلو ماهی سفید، انواع خورش، کته کباب با فیله گوسفندی یا گاوی، چلو جوجه ناردونی، میرزا قاسمی، سوپ، سالاد فصلی، ماست محلی، موسیر و بورانی، زیتون پرورده و انواع نوشیدنی از گزینه‌های موجود در منوی رستوران نهالستان هستند.

رستوران ارفع کوه سوادکوه

  • آدرس: محور جنوب به شمال فیروزکوه، ۱۵ کیلومتر پس از ورسک، مقابل پایگاه هلال احمر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۳۵۳۶۵۹۱ ۰۹۱۱
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت هفت تا ۲۴
  • صفحه اینستاگرام: arfe_kooh_restaurant@
  • رده قیمت: متوسط
  • بهترین رستوران‌های جاده فیروزکوه

رستوران ارفع کوه سوادکوه

منبع عکس: سیری در ایران. عکاس: نامشحص

رستوران ارفع کوه از محبوب‌ترین رستوران‌های سوادکوه در میان غلاقمندان به رستوران‌گردی است. رستوران ارفع کوه در گذشته چاپارخانه نام داشت؛ رستورانی در جاده فیروزکوه و منطقه سوادکوه که غذاهای باکیفیت و لذیذی را در محیطی دلنشین و بکر سرو می‌کرد. چندین سال قبل، با تغییر مدیریت و مکان رستوران، چاپارخانه به ارفع کوه تغییر نام داد. رستوران ارفع کوه با محیطی زیبا، ساده و مدرن سرو غذاهای باکیفیت و سرویس‌دهی مطلوب، مشتریان زیادی را به‌سمت خود می‌کشاند و معمولا در تعطیلات و آخر هفته‌ها بسیار شلوغ است.

رستوران ارفع کوه در سه وعده صبحانه، ناهار و شام فعال است و تنها غذاهای ایرانی سرو می‌کند. در منوی غذاهای لذیذ این رستوران، مرغابی شکم پر، مرغ شکم‌پر، ماهی شکم‌پر، ته‌چین گوشت، ته‌چین مرغ، ته‌چین ماهیچه بوقلمون، چلو کوبیده مخصوص، چلو جوجه‌کباب، کته چنجه، چلو بختیاری، چلو کباب نگینی، ماهی کباب، کدو پلو، اکبر جوجه، زرشک پلو با مرغ آلو، چلو ماهی، دیزی سنگی مخصوص، چلو خورش قورمه سبزی، چلو خورش قیمه و چلو خورش قیمه بادمجان به چشم می‌خورند؛ غذاهایی با کیفیت که عاشق طعم آن خواهید شد. در منوی صبحانه رستوران ارفع کوه نیز گزینه‌هایی چون نیمرو، املت، پنیر گردو، سرشیر عسل، خامه عسل، کره عسل و سرویس چای نیز موجود است.

رستوران دلنوازان سوادکوه

  • آدرس: محور شمال به جنوب جاده فیروزکوه، دو کیلومتر پس از شیرگاه، کنار رستوران نهالستان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸۶۲۴۹۴۳ ۰۹۳۰
  • رده قیمت: مناسب
  • بهترین رستوران‌های جاده فیروزکوه

رستوران دلنوازان شیرگاه در مجاورت رستوران نهالستان از دیگر رستوران‌های خوب جاده فیروزکوه است. میز و صندلی‌های چوبی و مبلی و تخت‌های سنتی در محیط بیرون رستوران و داخل آن، موجود هستند و شما می‌توانید به انتخاب خود روی یکی از آن‌ها بنشینید و غذا سفارش دهید. دکوراسیون زیبا، غذاهای باکیفیت، قیمت مناسب و سرویس‌دهی مطلوب از نقاط قوت رستوران دلنوازان به شمار می‌روند.

رستوران نمرود فیروزکوه

  • آدرس: کیلومتر ۱۲۰ جاده تهران-فیروزکوه، محله نمرود (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷۶۴۲۱۹۲۳ ۰۲۱
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت هفت تا ۲۳
  • رده قیمت: ارزان
  • صبحانه در جاده فیروزکوه

رستوران نمرود از رستوران‌های بین‌راهی قدیمی جاده فیروزکوه است. در این رستوران وعده‌های صبحانه، ناهار و شام سرو می‌شود؛ رستورانی که می‌توان آن را به‌عنوانی یکی از بهترین رستوران های فیروزکوه نیز معرفی کرد. رستوران نمرود فضایی بسیار بزرگ، شیک و تمیز و طراحی داخلی مناسبی دارد؛ به‌طوری که ازدحام جمعیت باعث آزار مشتریان نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای رستوران نمرود وجود چشم‌انداز بسیار زیبا است. 

منبع عکس اول: فیدیلو. منبع عکس دوم تا چهارم: foursquare.com. عکاس: نامشحص

رستوران نمرود، غذای خود را به‌صورت بیرون‌بر نیز سرو می‌کند؛ بنابراین اگر عجله دارید، می‌توانید غذای خود را از رستوران بگیرید و در راه یا در ماشین نوش جان کنید. املت مخصوص و ماهی قزل‌آلا دو غذای مشهور رستوران نمرود هستند. از دیگر گزینه‌های منوی رستوران نمرود می‌توان به چلو خورشت، چلو مرغ، چلو کباب بال مرغ، چلو کباب کوبیده، چلو کباب لقمه، چلو کباب برگ، چلو کباب سلطانی، چلو کباب فیله مرغ، گوساله یا بره، چلو کباب جوجه، چلو کباب بختیاری، چلو کباب شیشلیک، چلو گردن بره، چلو ماهیچه بره، چلو کباب چنجه بره، چلو کباب بلدرچین، فسنجا مرغ یا بلدرچین، میرزا قاسمی، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و سوپ جو و همچنین انواع سالاد، انواع ماست، انواع ترشی، زیتون پرورده، نوشابه، دوغ، دلستر و ماءالشعیر اشاره کرد.

در منوی صبحانه رستوران نمرود نیز عدسی داغ، لوبیا داغ، سرشیر محلی با عسل طبیعی، کره با عسل طبیعی، نیمرو، کره با پنیر لیقوان، گردو با پنیر لیقوان، نان و پنیر لیقوان، قوری چای، نسکافه با شیر، کاپوچینو، قهوه فرانسه، کافه میکس، کیک، کلوچه، شکلات و نبات قابل سفارش هستند.

رستوران ریحون فیروزکوه

  • آدرس: محور جنوب به شمال جاده فیروزکوه، سه کیلومتر پس از رودهن (مشاهده روی نقشه
  • تلفن: ۷۶۵۲۲۳۶۰ ۰۲۱ / ۹۱۴۷۵۱۷ ۰۹۹۰ / ۱۱۰۱۶۱۶ ۰۹۳۵
  • ساعت کار: همه‌روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۴
  • صفحه اینستاگرام: reyhoonrestaurant@
  • رده قیمت: متوسط
  • صبحانه در جاده فیروزکوه

رستوران ریحون فیروزکوه

منبع عکس:travel.miladrahimi.ir. عکاس: نامشحص

صبحانه سلف سرویس رستوران ریحون فیروزکوه بسیار پرطرفدار است

رستوران ریحون از رستوران‌های پرطرفدار و شلوغ بین‌راهی فیروزکوه است که با ارائه غذای با کیفیت موفق شده است تا امتیاز بالایی از مشتریان دریافت کند. این رستوران با محیط داخلی تمیز، آرام و دکوراسیون سفید و نمای بیرونی شیک، مدرن و مزین به درختچه‌های سبز، حدود ۱۰ کیلومتر بعد از شهر بومهن قرار دارد؛ رستورانی که می‌توان آن را با برخی از بهترین رستوران های تهران از نظر ظاهر و طراحی مقایسه کرد. رستوران ریحون علاوه بر سالن اصلی، دارای لمکده سنتی با طراحی فوق‌العاده و تخت‌هایی برای نشستن نیز است.

صبحانه‌های رستوران ریحون لذیذ و متنوع هستند و یکی از وعده‌های پرطرف‌دار بین مسافران به شمار می‌آیند؛ البته در ریحون، نهارو و شام نیز سرو می‌شود. در جلوی رستوران فضای کافی برای پارک خودرو وجود دارد؛ بنابراین نیازی به نگرانی بابت خودرو حتی در زمان شلوغی نیز نیست.

غذاهای رستوران ریحون فیروزکوه

منبع عکس: travel.miladrahimi.ir. عکاس: نامشحص

صبحانه سلف سرویس (شامل نیمرو، املت، چند نوع سوسیس و ژامبون، سیب‌زمینی و قارچ سرخ کرده، انواع پنیرها چون تبریز، خامه‌ای، محلی و رژیمی، کره و انواع مرباها، عسل، خامه، نوتلا، مغز گردو و بادام، عدسی و لوبیا)، انواع کباب، ماهی، غذاهای ایرانی، سرویس چای زغالی و قلیان در رستوران ریحون قابل سفارش هستند.

باغچه رستوران الماس گدوک فیروزکوه

  • آدرس: فیروزکوه، دو کیلومتر مانده به میدان سپاه، محور شمال به جنوب جاده فیروزکوه (مشاهده روی نقشه
  • تلفن: ۴۸۶۹۸۷۴ ۰۹۳۳
  • ساعت کار: همه‌روزه به‌صورت ۲۴ ساعته
  • رده قیمت: متوسط
  • صبحانه در جاده فیروزکوه

باغچه رستوران الماس گدوک فیروزکوه

منبع عکس: لوکس ویلا. عکاس: نامشحص

باغچه رستوران الماس گدوک یا باغچه رستوران کباب بناب آذربایجان از باصفاترین رستوران‌های فیروزه با دو بخش سرپوشیده و فضای باز با دکور سنتی است. بخش سرپوشیده رستوران فضای ساده با میز و صندلی دارد؛ در حالی که در فضای باز، تخت‌های سنتی با حوضی فیروزه‌ای با گلدان‌های سفالی شمعدانی به چشم می‌خورند. فضای آرام، کیفیت بالای غذا و خدمات، مواد اولیه مرغوب، برخورد مناسب کارکنان، جای پارک مناسب و رعایت بهداشت از دیگر دلایل جذب مشتریان به باغچه رستوران الماس گدوک هستند. این رستوران در سه وعده صبحانه، ناهار و شام فعالیت می‌کند.

گزینه‌هایی چون صبحانه سلف سرویس با نان تازه و چای زغالی، چلو کباب بناب، چلو کباب کوبیده، چلو ماهی، چلو جوجه‌کباب، چلو کباب برگ، چلو کباب سلطانی، چلو کباب بختیاری، چلو بره، چلو کباب شیشلیک در منوی باغچه رستوران الماس گدوک فیروزکوه به چشم می‌خورند.

غذای معروف فیروزکوه

غذای معروف فیروزکوه

منبع عکس: آخرین خبر. عکاس: نامشحص

ته چین فیروزکوهی مشهورترین غذای محلی فیروزکوه است

ته چین فیروزکوهی از لذیذترین غذاهای محلی تهران است. همان طور که می‌دانید ته‌چین از غذاهای اصیل و پرطرفدار ایرانی به شمار می‌آید و انواع بی‌نظیری از آن در نقاط مختلف کشور طبخ می‌شوند. برنج، انواع گوشت (مرغ، گوشت گوسفندی یا گاو)، ماست، تخم‌مرغ و زعفران فراوان از مواد اولیه ته‌چین کلاسیک هستند؛ غذایی که به‌لحاظ ظاهر و فرم زیبا، غذایی رسمی و مناسب برای مهمانی‌های مجلسی محسوب می‌شود. ته‌چین در واقع از دو بخش تشکیل می‌شود: یک بخش ضخیم ته‌دیگ زعفرانی متشکل از گوشت یا مرغ و پلوی سفید که روی ته‌دیگ ریخته می‌شود و در هنگام سرو، زیر ته‌دیگ یا کنار آن قرار می‌گیرد. 

ته چین فیروزکوهی یا ته‌چین گرمساری، یکی از انواع لذیذ ته‌چین است که با ته چین زعفرانی مشهور، تفاوت بسیاری دارد. طعم خاص زیره به‌همراه ترکیبی از لبو، گوشت قرمز، سیب‌زمینی، لواشک، نمک، فلفل و زعفران، این غذای اصیل تهرانی را به یکی از محبوب‌ترین انواع ته چین بدل کرده‌ است؛ پس اگر تاکنون آن را امتحان نکرده‌اید، حتما آن را در رستوران‌های فیروزکوه سفارش دهید. ته چین فیروزکوهی به‌شکل ته چین‌های معمول سرو می‌شود و برخی افراد به آن قیسی نیز می‌افزایند.

اکبر جوجه، انواع ته‌چین مانند ته‌چین بره، انواع کباب نظیر کباب چنجه، کوبیده، برگ، سلطانی، شیلشلیک، بختیاری، جوجه‌کباب، آش رشته، آش دوغ و مرغ ناردون از دیگر غذاهایی هستند که در بیشتر رستوران‌های جاده فیروزکوه سرو می‌شوند.

ته چین فیروزکوهی

منبع عکس: mr-ashpaz.ir. عکاس: نامشحص

منبع عکس کاور: سایت بلد. عکاس: نامشحص (رستوران امین فیروزکوه)

اگر تجربه خوردن غذا یا صبحانه در رستوران‌های جاده فیروزکوه را دارید یا رستورانی می‌شناسید که در این مقاله معرفی نشده است، اطلاعات و نظرات خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین رستوران های جاده فیروزکوه کدامند؟

رستوران امین، ریحون، نمرود، باغچه رستوران الماس گدوک، رستوران شقایق و رستوران شبنم، مجتمع پذیرایی امین، مجتمع سنتی سیب سبز

بهترین صبحانه در جاده فیروزکوه را کجا بخوریم؟

رستوران امین، ریحون، نمرود، باغچه رستوران الماس گدوک، رستوران شقایق و رستوران شبنم

کدام رستوران‌های جاده فیروزکوه به‌صورت ۲۴ ساعته فعال هستند؟

رستوران شبنم، رستوران شقایق، رستوران ماه تی تی، باغچه رستوران الماس گدوک فیروزکوه

مطالب مرتبط:

دیدگاه