با بهترین خوردنی های مناسب پیک نیک در جهان آشنا شوید

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶
با بهترین خوردنی های مناسب پیک نیک در جهان آشنا شوید

رفتن به پیک ‌نیک، یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان در کنار اعضای خانواده تجربه کرد و بدون تردید، خوراکی یکی از مهمترین بخش‌های پیک‌نیک محسوب می‌شود.

پیک نیک یکی از بهترین فعالیت‌هایی است که می‌توان در روزهای گرم سال انجام داد. در این روزهای پاندمی کرونا، پیک نیک رفتن، راهی امن و مطمئن برای گذراندن یک روز در طبیعت و خوش‌گذرانی با اعضای خانواده و دوستان است؛ البته اگر به جایی خلوت بروید که امکان حفظ فاصله اجتماعی در آن وجود داشته باشد.

این مقاله فرصتی است تا با آماده کردن و نوش‌جان کردن برخی از معروف‌ترین و آسان‌ترین غذاهای پیک‌نیکی کشورهای مختلف، علاوه بر گذراندن یک روز در طبیعت، طعم‌های جدیدی را نیز تجربه کنید. از ساندویچ‌های مختلف، انواع پای‌ گوشت و دستورپخت‌های خوشمزه پیک نیک گرفته تا سس‌های قابل حمل و سالادهای تابستانی.

ایده‌های غذایی پیک نیک این مقاله بسیار سریع و به آسانی درست می‌شوند و خاطره یک روز فوق‌العاده‌ را در دل طبیعت برای شما به سادگار می‌گذارند. در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر غذاهای مناسب پیک نیک، دسرهای مخصوص پیک نیک از جمله انواع براونی، چیزکیک، مافین و غذاهای پیک نیک محبوب در دیگر کشورها را نیز به شما معرفی کنیم.

بهترین خوردنی‌های مناسب برای پیک نیک:

لقمه‌ها و ساندویچ‌های مناسب برای پیک نیک

طرز تهیه‌هایی که در این بخش به شما آموزش می‌دهیم، بسیار ساده هستند. به‌طور مثال، برای حمل کردن «فوکاشیا» (focaccia) و «موفولتا» (muffuletta)، کافی است آن‌ها را به مربع‌های کوچک برش بزنید.

۱. ساندویچ کوبایی

ساندویچ کوبایی

اصالت ساندویچ طلایی و برشته کوبایی به کافه‌هایی در آمریکا برمی‌گردد که برای کارگران کوبایی غذا سرو می‌کردند

فقط کافی است نگاهی به ساندویچ طلایی و برشته کوبایی بیندازید تا عاشق آن شوید. ساندویچ کوبایی (The Cubano sandwich) نوعی ساندویچ ژامبون و پنیر است که به احتمال زیاد، اصالت آن به کافه‌هایی برمی‌گردد که برای کارگران کوبایی در فلوریدا غذا سرو می‌کردند.

مواد لازم:

برای تهیه این ساندویچ در خانه به سردست گوشت گوساله، نمک، فلفل سیاه تازه آسیاب شده، زیره سبز، پونه کوهی خشک شده، روغن زیتون، سیر، فلفل قرمز چیلی، پیاز، آب پرتقال، آب لیمو، آب مرغ، برگ بو، نان باگت، سس خردل، پنیر سوئیسی و ژامبون نیاز دارید.

طرز تهیه:

در ابتدا گوشت را کمی تفت دهید، سپس به آن، نمک، فلفل، زیره و پونه کوهی بزنید. سیر و فلفل را به‌همراه پیاز در یک ماهیتابه دیگر در روغن زیتون سرخ کنید. در ادامه گوشت را به‌همراه آب پرتقال، آب لیمو، برگ بو و آب مرغ به آن‌ها بیفزایید. این ترکیب را در یک زودپز بریزید و به‌مدت ۳۰ دقیقه بپزید تا گوشت نرم شود.

نان باگت را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. به‌ترتیب لایه‌هایی از خردل، پنیر، ترشی، ژامبون، گوشت و دوباره پنیر را روی یک نصفه نان قرار دهید. سپس نصفه دیگر نان را روی مواد بگذارید و آن را در فر یا باربیکیو گریل کنید. در صورت تمایل می‌توانید ساندویچ کوبایی را مانند اصل آن، همراه با لوبیا، برنج و چیپس سیب‌زمینی سرو کنید.

شاید در نگاه اول تهیه ساندویچ کوبایی کمی سخت به نظر بیاید؛ اما به اشتباه نیفتید! مطمئن باشید که این ساندویچ، یک گزینه فوق‌العاده برای پیک نیک‌های تابستانی است.

۲. موفولتا

 نان کنجد سیسیلی

موفولِتا، نوعی نان کنجد سیسیلی گرد و در عین حال، یک ساندویچ محبوب است که مهاجران ایتالیایی در آمریکا آن را ابداع کرده‌اند. ظاهر و مزه این ساندویچ فوق‌العاده است و لایه سالاد زیتون تند و تیز، همان چیزی است که این ساندویچ را تبدیل به یک غذای منحصربه‌فرد می‌کند. فقط کافی است قبل از رفتن به پیک نیک، آن را به مربع‌های کوچک برش بزنید و در سبد پیک نیک خود بگذارید.

مواد لازم:

مواد تشکیل‌دهنده موفولتا زیتون‌ سبز فلفلی، زیتون سیاه، سیر له شده، کبر، ترشی گل کلم، کرفس، هویج، پیاز سرخ شده، فلفل چیلی تند، پونه کوهی خشک، تخم کرفس، ریحان خشک، فلفل سیاه، سرکه قرمز، روغن زیتون، روغن کانولا، نان ساندویچی، سالامی، ژامبون و پنیر موتزارلا است.

طرز تهیه:

برای درست کردن سالاد زیتون، در یک کاسه، زیتون سیاه و سبز خرد شده، سیر له شده، کبر، ترشی گل کلم، کرفس، هویج، پیاز سرخ شده، فلفل چیلی تند، پونه کوهی خشک، تخم کرفس، ریحان خشک، فلفل سیاه، سرکه قرمز، روغن زیتون و روغن کانولا را مخلوط کنید. سپس آن را در یک شیشه بریزید و به‌مدت یک شب در یخچال قرار دهید.

نان‌ها را از وسط برش بزنید. سپس وسط آن‌ها را خالی کنید تا جا برای مواد باز شود. مقداری سالاد زیتون را روی نان پخش کنید، سپس ژامبون، پنیر و سالامی را روی آن بریزید و ساندویچ را به‌مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

۳. نان پیک نیک ایتالیایی 

نان پیک نیک ایتالیایی 

نان پیک نیک ایتالیایی (Italian picnic loaf)، یک غذای ساده مخصوص پیک نیک است که به سرعت آماده می‌شود. کافی است نان همبرگری را با سالاد زیتون (متشکل از زیتون سبز، سرکه قرمز، پیازچه و کبر)، سالامی، فلفل‌های قرمز بوداده شده، اسفناج، روغن زیتون و پنیر موتزارلا پر کنید تا یک غذای پیک نیک فوق‌العاده به دست بیاید.

۴. بیگل گوشت نمکی و پنیر سوئیسی 

بیگل گوشت نمکی

نان‌های بیگل، یکی از ساده‌ترین غذاهای مناسب برای پیک نیک به شمار می‌آیند

نان بیگل یکی از ساده‌ترین غذاهای مناسب برای پیک نیک به شمار می‌آیند. این نان‌ها ترکیب فوق‌العاده‌ای با ژامبون گوشت ۹۰٪، پنیر سوئیسی آب شده، خیار ترشی، سس مایونز، پیاز بنفش، کلم ترشی و سس خردل می‌سازند و به‌طور حتم، شما را عاشق خود خواهند کرد. برای تهیه این ساندویچ در خانه می‌توانید از نان‌های همبرگری نیمه شیرین استفاده کنید.

طرز تهیه:

ژامبون‌ها را در ماکروویو قرار دهید یا کمی در ماهیتابه تفت دهید تا گرم شود. نان ها را تست کنید و روی آن‌ها را با سس مایونز و خردل بپوشانید. سپس ژامبون و پنیر سوئیسی را روی سس بریزید. ساندویچ‌ها را گریل کنید تا پنیر آب شود، سپس کلم ترشی، خیار ترشی و پیاز بنفش را به آن بیفزایید. این ساندویچ لذیذ را با سیب‌زمینی سرخ کرده سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

۵. فوکاشیا

فوکاشیا

نان کلاسیک فوکاشیای ایتالیاییرا با پنیر موتزارلا و «آنتی پاستو» (Antipasto) پر کنید تا یک غذای فوق‌العاده برای پیک نیک با دوستانتان بپزید. آنتی پاستو به وعده اول غذای رسمی ایتالیایی گفته می‌شود که متشکل از گوشت، زیتون، فلفل دلمه‌ای، قارچ، انچووی، کنگر فرنگی، انواع پنیر و سبزیجات در روغن یا سرکه است.

فوکاشیا، یک نان ایتالیایی صاف است که در فر پخته می‌شود و شباهت زیادی به خمیر پیتزا دارد. از این نان می‌توان در کنار غذا و همچنین به‌عنوان نان ساندویچ استفاده کرد.

طرز تهیه:

برای تهیه نان فوکاشیا به آرد نان سفید، مخمر، روغن زیتون، آب گرم و نمک نیاز دارید. پس از مخلوط کردن و ورزدادن این مواد، خمیر را روی یک سینی مخصوص فر پهن کنید. سپس اسفناج پخته، فلفل، زیتون و کنگرفرنگی را روی آن پخش کنید. مواد را با پودر سیر، نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید. بقیه خمیر را روی مواد پخش کنید و آن را با دستانتان شکل دهید. روی خمیر، کمی روغن، نمک و رزماری (مریم گلی) بریزید و آن را به‌مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه در فر بپزید تا پف کند و طلایی شود. قبل از سرو، اجازه دهید تا نان خنک شود، سپس آن را به مربع‌های کوچک برش بزنید.

۶. بوریتوی گیاهی

 بوریتوی گیاهی

یک بوریتوی رنگارنگ گیاهی پرشده با گوجه فرنگی، لوبیا، ذرت، آب لیمو، گشنیز، آووکادو و فلفل چیلی قرمز دقیقا همان چیزی است که برای پیک نیک به آن احتیاج دارید. این ساندویچ لذیذ را می‌توان تنها در ۳۰ دقیقه و به‌سادگی در آشپزخانه درست کرد.

برای مشاهده طرز تهیه انواع بوریتو می‌توانید به مجموعه آشپزی ملل کجارو سر بزنید.

۷. کیک پسته، سوسیس و گوجه فرنگی

کیک پسته، سوسیس و گوجه فرنگی

واژه انگلیسی کیک در زبان فرانسوی برای اشاره به انواع نان غالبا غیر شیرین استفاده می‌شود. شما می‌توانید این نان‌های خوشمزه را به قطعات کوچک برش بزنید تا تبدیل به غذایی مناسب برای پیک نیک یا یک فینگرفود خوشمزه شوند.

مواد لازم:

کره، کنجد خام، آرد ساده، بکینگ پودر، تخم‌مرغ، نمک، فلفل سیاه، روغن زیتون، ماست یونانی، سوسیس گوشت تند خردشده، گوجه فرنگی خشک، پسته خام و جعفری خردشده.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. یک قالب مخصوص را به کره آغشته کنید و در کف و دیواره‌های آن، کنجد بپاشید. آرد و بکینگ پودر را در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید، سپس آن را کنار بگذارید.

در یک کاسه دیگر، تخم‌مرغ‌ها را با نمک و فلفل سیاه هم بزنید. سپس روغن و ماست را به آن‌ها بیفزایید و دوباره هم بزنید. مخلوط آرد را از الک عبور دهید و به‌آرامی به مخلوط تخم مرغی اضافه کنید. آن‌ها را با یک قاشق چوبی یا لیسک هم بزنید. سوسیس گوشت تند خردشده، گوجه فرنگی خشک شده، پسته خام و جعفری خردشده را در خمیر بریزید و مخلوط کنید. سپس خمیر را در قالب پهن کنید و بقیه دانه‌های کنجد را روی خمیر بپاشید.

خمیر را برای ۴۰ تا ۵۰ دقیقه در فر بپزید تا طلایی شود. آن را به‌مدت چند دقیقه خنک کنید و سپس برش بزنید تا آماده بسته‌بندی در سبد پیک نیک شود.

۸. نان همبرگری مخصوص پیک نیک

 نان گرد پرشده مخصوص پیک نیک

نان همبرگری مخصوص پیک نیک (Stuffed picnic cob loaf) را باید حدود ۱۲ ساعت قبل از ترک خانه طبخ کرد. شما می‌توانید از هر ماده‌ای که دوست دارید برای پر کردن آن استفاده کنید.

مواد لازم:

نان گرد ساندویچی، سس پستو، پنیر خامه‌ای، سالامی گوشت، فلفل قرمز، گوجه فرنگی خشک شده، کالباس گوشت، برگ اسفناج، نمک و فلفل سیاه.

طرز تهیه:

روی نان را با چاقو ببرید و داخل آن را خالی کنید. سپس داخل نان را به لایه‌ای از سس پستو آغشته کنید. پنیر خامه‌ای، سالامی گوشت، برش‌هایی از فلفل قرمز، گوجه فرنگی، کالباس و اسفناج را در آن بریزید و مواد داخل نان را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. این لایه‌ها را آن‌قدر تکرار کنید تا نان کاملا پر شود. نان را در سلفون بپیچید و برای حداقل چهار ساعت در یخچال قرار دهید.

نان را از یخچال دربیاورید و بخش برش زده سر آن را روی آن بگذارید. شما می‌توانید نان پرشده را به‌صورت سرد سرو کنید یا برای ۵ دقیقه در فر قرار دهید تا کمی گرم و برشته شود. سپس آن را در فویل بپیچید و از طعم آن در پیک نیک لذت ببرید.

۹. توپ برنجی «اومه کاتسو»

توپهای برنجی

«اونیگیری» یا توپ‌های برنجی «اومه کاتسو»، یک غذای ژاپنی مخصوص پیک نیک و جایگزینی برای ساندویچ‌ها هستند

«اونیگیری» یا توپ‌های برنجی «اومه کاتسو» (Ume katsuo onigiri)، یک غذای ژاپنی مخصوص پیک نیک و جایگزینی برای ساندویچ است. «اومه بوشی» (Umeboshi) یا آلو ترشی نمکی به‌همراه «کاتسو بوشی» (katsuobushi) یا ورقه‌های ماهی بونیتو، از جمله مواد غذایی سنتی هستند که در توپ‌های برنجی ریخته می‌شوند؛ اما شما می‌توانید از هر ماده غذایی دلخواهی برای پرکردن این توپ‌های برنجی استفاده کنید که در میان آن‌ها می‌توان به «تریاکی» (teriyaki) یا مرغ «سوبورو» (soboro)، سالمون پخته یا هر نوع برنج مخلوطی (maze gohan) اشاره کرد.

شما برای پر کردن این توپ‌های برنجی باید از گوشت یا ماهی پخته استفاده کنید و از ریختن مواد پرچرب یا مرطوب اجتناب کنید.

مواد لازم:

برنج دانه کوتاه یا خرد، آب، ماهی، سس سویا، ترشی آلو، جلبک دریایی (یا برگ کاهو) و نمک.

طرز تهیه:

برنج را با آب سرد بشویید و آن را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب نگه دارید. سپس آن را آبکش کنید و به‌همراه آب تازه در یک قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. پس از بخار کردن برنج، آن را برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه دیگر بپزید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و با درب بسته به‌مدت ۱۰ دقیقه رها کنید.

ماهی و سس سویا را در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید. برنج گرم را به این ترکیب بیفزایید و مخلوط کنید. دستانتان را خیس کنید و از مخلوط برنج بردارید. درست مانند گرد کردن کوفته عمل کنید و در بین گلوله‌های برنجی، یک آلوی مزه‌دارشده با نمک قرار دهید. اجازه دهید تا توپ‌های برنجی خنک شوند، سپس آن‌ها را در جلبک (یا برگ کاهو) بپیچید و سرو کنید.

۱۰. فلافل زعفرانی

فلافل زعفرانی

فلافل زعفرانی، غذایی گیاهی و بدون گلوتن است که با الهام از دو غذای کلاسیک سوئدی یعنی لقمه‌های زعفرانی و کوفته قلقلی گوشت ابداع شده است.

مواد لازم:

مواد تشکیل دهنده این فلافل تخم آفتابگردان، نخود، پیاز، سیر، روغن زیتون، آب لیموی تازه، آرد گندم سیاه، بکینگ پودر و زعفران است. برای سس اسن ساندویچ به ارده، آب پرتقال تازه و سیر رنده شده نیاز است. سرو آن نیز به‌همراه کلم قرمز یا کاهو، ماست ساده (یا ماست سویا) و سبزیجات است.

طرز تهیه:

نخودها را از یک روز قبل در آب خیس کنید.

فر را در دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۷۵ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. در کف یک قالب مخصوص فر، کاغذ روغنی بیندازید. تخم آفتابگردان را به‌مدت ۳۰ ثانیه در غذاساز میکس کنید. سپس نخودها را در آن بریزید و یک دقیقه دیگر مخلوط کنید. در ادامه بقیه مواد لازم برای فلافل را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا یک پوره نرم به دست بیاید.

با دستانتان، از خمیر فلافل بردارید و توپ‌های کوچکی شکل بدهید. سپس آن‌ها را در قالب بچینید و برای ۲۰ دقیقه در فر بپزید تا کاملا قهوه‌ای شوند. توجه داشته باشید که هر ۵ دقیقه باید فلافل‌ها را زیر و رو کنید. طی این مدت در یک کاسه ارده، سیر و آب پرتقال را در با یک چنگال به‌هم بزنید تا سس شما آماده شود.

دو عدد فلافل را در یک برگ کاهو یا کلم بگذارید و روی آن را با سبزیجات تازه پر کنید. برگ کلم یا کاهو را بپیچید و روی آن سس و ماست بریزید و سرو کنید.

۱۱. راتاتویی فرانسوی

راتاتویی

راتاتویی یک غذای سنتی فرانسوی است که با انواع سبزیجات پخته می‌شود. خاستگاه این غذا به شهر نیس بازمی‌گردد. راتاتویی تا حد زیادی به غذای ایرانی یتیمچه شباهت دارد و معمولا متشکل از کدو سبز، گوجه فرنگی و بادمجان است. یک نان باگت بردارید و راتاتویی را در یک شیشه بریزید تا بتوانید در پیک نیک از آن لذت ببرید. طبخ راتاتویی به زمان زیادی نیاز دارد؛ اما مطمئن باشید که ارزشش را خواهد داشت.

مواد لازم:

روغن زیتون، بادمجان، نمک، فلفل سیاه تازه سابیده شده، کدو سبز، پیاز زرد، سیر رنده شده، برگ آویشن تازه، برگ بو، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و برگ ریحان تازه.

طرز تهیه:

روغن را در یک ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط رو به بالای گاز قرار دهید تا داغ شود. سپس بادمجان‌های مزه‌دارشده با نمک و فلفل را برای ۲ دقیقه در روغن تفت دهید. بادمجان‌ها را در یک کاسه بریزید. در قابلمه‌ای جداگانه، کدوسبز را با نمک و فلفل در روغن تفت دهید و سپس به بادمجان‌ها اضافه کنید. پیاز را در همان ماهیتابه با نمک و فلفل برای ۶ تا ۸ دقیقه سرخ کنید تا نرم شوند. سپس سیر، آویشن و برگ بو را به پیازها بیفزایید و برای ۳۰ ثانیه تفت دهید.

گوجه فرنگی‌ها و فلفل دلمه‌ای را در قابلمه بریزید و سپس بادمجان و کدوهای سرخ شده را به آن‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید. پس از به جوش افتادن این مخلوط، شعله را کم کنید و برای حدود یک ساعت آن‌ها را بپزید. برگ بو و آویشن را از راتاتویی دربیاورید و برگ ریحان را درست قبل از سرو، در خوراک بریزید. مزه خوراک را بررسی کنید و اگر لازم بود به آن، نمک و فلفل بزنید.

سس‌های مخصوص پیک نیک

با تهیه انواع سس‌های لذیذی که می‌توان به‌سادگی در یک شیشه ریخت و همراه با انواع نان‌ها، چیپس‌ها و ساندویچ‌ها در پیک نیک، نوش جان کرد با ما همراه باشید.

۱. حمص چغندر

حمص چغندر

حمص چغندر، سس و پیش غذایی لذیذ است که تنها در ۱۰ دقیقه آماده می‌شود

حمص چغندر، سس و پیش غذایی بسیار لذیذ و ساده است که تنها در ۱۰ دقیقه آماده می‌شود. برای تهیه حمص چغندر به نخود، چغندر پخته، سیر، پوست و آب لیموی تازه، خمیر کنجد یا ارده، روغن زیتون، نمک و زیره سبز احتیاج دارید.

طرز تهیه:

چغندر، نخود و سیر را در یک غذاساز بریزید و به‌مدت یک دقیقه مخلوط کنید. سپس بقیه مواد را به آن‌ها اضافه کنید و آن‌قدر میکس کنید تا یک بافت خامه‌ای به دست بیاید. مزه حمص را امتحان کنید و اگر نیاز بود به آن، نمک، روغن زیتون، آب لیمو یا زیره بیفزایید. حمص را بلافاصله در یخچال قرار دهید یا سرو کنید. حمص چغندر را می‌توان در ظرف دربسته به‌مدت ۴ تا ۵ روز در یخچال  نگهداری کرد.

برای مشاهده طرز تهیه حمص با نان پیتا می‌توانید به مجموعه آشپزی ملل کجارو سر بزنید.

۲. دیپ شیطان قرمز و سس الهه سبز به‌همراه سبزیجات و نان بولکی 

سس و نان ساندویچ

دیپ شیطان قرمز و دیپ الهه سبز (Green goddess and red devil dips) در کنار نوشیدنی‌ها و اسنک‌های پیک نیک، یک روز فوق‌العاده برای شما می‌سازند. سس شیطان قرمز از فلفل قرمز تفت داده شده، سیر، گردو، ادویه تونسی هریسه (harrisa)، روغن زیتون و آب لیمو تشکیل می‌شود، در حالی که سس الهه سبز، متشکل از پیازچه، لیمو، آووکادو، ریحان، موسیر و نعنا است.

ادویه هریسه ترکیبی از پودر فلفل چیلی قرمز، زیره سیاه، زیره سبز، تخم گشنیز، پودر نعناع و... است.

طرز تهیه:

طرز تهیه سس‌های مذکور، بسیار ساده است. کافی است مواد لازم آن‌ها را به‌صورت جداگانه در غذاساز بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا یک ترکیب صاف به دست بیاید. سپس آن‌ها را در ظرف‌هایی مجزا در کنار سبزیجات (خیار، تربچه و...) و نان بولکی سرو کنید.

۳. انواع سس‌های پیک نیکی

شیشه سسهای پیک نیک

این سس‌ها علاوه بر طعم و مزه‌ای لذیذ، جایگزین فوق‌العاده‌ای برای غذاهای معمول پیک نیک هستند. در ادامه با سه سس محبوب پیک نیک آشنا شوید و مطمئن باشید که تمام اعضای خانواده به مزه آن‌ها علاقه‌مند خواهند شد. این سس‌ها را می‌توان با ساقه کرفس، هویج، برگ کاسنی، خیار و فلفل سرو کرد.

«گوآکاموله نخودفرنگی» 

گوآکاموله، یک سس با پایه آووکادو است که توسط آزتک‌های مکزیکی ابداع شد. گوآکاموله در غذاهای مکزیکی و در سایر انواع سالاد‌ها به‌عنوان یک چاشنی کاربرد دارد. گوآکاموله به‌طور سنتی، با له کردن آووکادوی رسیده و نمک درست می‌شود. در برخی از دستورهای تهیه، از گوجه فرنگی، پیاز، فلفل چیلی، سیر، لیموترش، ماست یا دیگر چاشنی‌ها نیز استفاده می‌شود.

برای تهیه گوآکاموله نخودفرنگی (PEA GUACAMOLE)، به نخودفرنگی یخ‌زده، ماست، گشنیز، فلفل قرمز چیلی، پیاز بنفش، لیمو و زیره سبز نیاز دارید. در ابتدا، نخود فرنگی و ماست را در یک غذاساز میکس کنید تا یک ترکیب یکدست درست شود. سپس بقیه مواد را به آن‌ها بیفزایید و هم بزنید.

سالمون دودی و شوید 

سالمون دودی و شوید (SMOKED SALMON AND DILL) با پنیر، ماست یا خامه ترش، سالمون دودی، آب لیمو و شوید درست می‌شود. برای درست کردن این چاشنی فوق‌العاده، پنیر را با خامه ترش یا ماست هم بزنید تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. سپس آب لیمو، سالمون دودی و شوید را به آن‌ها بیفزایید.

فلفل تفت داده شده و بادام 

سس فلفل تفت داده شده و بادام (ROAST PEPPER AND ALMOND)، متشکل از فلفل‌های چیلی قرمز تفت داده شده، سیر، بادام پوست گرفته، پاپریکا، زیره سبز و روغن زیتون است. تمام مواد لازم را در یک غذاساز بریزید و با افزودن روغن زیتون کافی، آن‌ها را هم بزنید تا غلظت ترکیب، شبیه به سس شود.

۴. کیمچی کلم قرمز

کیمچی کلم قرمز

تخمیر، یکی از تکنیک‌های باستانی در آشپزی، برای نگهداری طولانی‌مدت مواد غذایی بوده است

تخمیر، یکی از باسنانی‌ترین تکنیک‌های آشپزی برای نگهداری از مواد غذایی بوده است. کیمچی، یک فرآورده تخمیرشده مشهور کره‌ای است که طعمی تند و پرادویه دارد. کیمچی کلم قرمز، یکی از بهترین نسخه‌های کیمچی است که با طعمی منحصربه‌فرد، شما را بی‌درنگ، عاشق خود خواهد کرد. شما می‌توانید این چاشنی لذیذ را در پیک نیک در کنار غذاهای دیگر سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم:

کلم قرمز، زنجبیل، سیر، آب، پودر فلفل قرمز، سس ماهی، دانه کنجد، شکر قهوه‌ای و نمک.

برای سهولت بیشتر می‌توانید به‌جای سس ماهی از سس سویا استفاده کنید. در این صورت، به‌دلیل شور بودن سس سویا، از افزودن نمک اضافی بپرهیزید.

طرز تهیه:

برای تهیه کیمچی، باید کلم قرمز خردشده را با نمک ماساژ دهید و به‌مدت ۲ ساعت کنار بگذارید. سپس آن را آبکشی کنید. در یک کاسه، زنجبیل، سیر، آب معدنی، پودر فلفل قرمز، سس ماهی، دانه کنجد، فلفل سیاه، شکر قهوه‌ای و نمک را مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیری به دست بیاید. کلم‌ها را به آن‌ها اضافه کنید و اجازه دهید به‌مدت ۳ تا ۷ روز در دمای اتاق، تخمیر شوند.

از کیمچی در پخت بعضی غذاهای کره‌ای مانند «خوراک کیمچی» هم استفاده می‌شود. برای مشاهده طرز تهیه خوراک کمیچی به مجموعه آشپزی ملل کجارو سر بزنید.

۵. چاشنی پنیر و فلفل قرمز شیرین

چاشنی پنیر

چاشنی پنیر و فلفل قرمز شیرین (pimiento) بیشتر در بخش‌های جنوب شرقی آمریکا خورده می‌شود. شما می‌توانید این چاشنی را با مخلوط پنیر چدار، فلفل قرمز شیرین و سس مایونز تند، خامه‌ای یا سبزیجات درست کنید. البته باید بدانید که این چاشنی معمولا با کرفس و کراکر سرو می‌شود.

مواد لازم:

سس مایونز، فلفل دلمه‌ای قرمز یا پیمینتو، سس ووسترشایر، پیاز رنده شده، فلفل قرمز، گردو، پنیر چدار، ساقه کرفس و انواع کراکر.

سس ورستر شایر با نام اصلی Worcestershire sauce، یکی از سس های بسیار کاربردی در پخت غذا و انواع سس و سالاد است که به‌راحتی در خانه قابل تهیه است؛برای تهیه این سس کافی است مقادیری از سرکه سیب، پودر پیاز، سیر تازه، پودر زنجبیل، پودر فلفل قرمز، پودر میخک، پودر هل، سس سویا، روغن زیتون، آب لیمو، پودر دارچین، پودر تخم گشنیز، فلفل سیاه، عسل، زردچوبه، و.در خردل و نمک را باهم ترکیب کنید.

طرز تهیه:

در یک کاسه، سس مایونز، فلفل دلمه‌ای یا پیمینتو، سس ووسترشایر، پیاز رنده شده و فلفل قرمز را مخلوط کنید. گردوها را در فر به دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت برای ۸ تا ۱۰ دقیقه تست کنید. سپس پنیر چدار را رنده کنید.

گردو و پنیر را به مخلوط مایونز اضافه کنید و خوب هم بزنید. شما می‌توانید این چاشنی را به‌مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید. این چاشنی را با کرفس و انواع کراکر برای پیک نیک ببرید یا با آن، یک ساندویچ پنیر و پیمینتو درست کنید.

پای‌های مخصوص پیک نیک

حضور پای در پیک نیک، الزامی است و بدون این نان یا شیرینی خوشمزه، پیک نیک هیچ لطفی ندارد. در ادامه با همراه باشید تا شما را با انواع پای لذیذ از پای گوشت خوشمزه گرفته تا پای‌های مربایی مملو از طعم‌های منحصربه‌فرد آشنا کنیم.

۱. تارت پای کیش

تارت پای کیش

پای کیش (Quiche lorraine)، یک نوع تارت است که روی ظرف باز با پر کردن پنیر، تخم‌مرغ، شیر یا خامه، انواع گوشت و سبزیجات درست می‌شود و بسته به مواد داخل آن می‌تواند طعم شور یا ترش داشته باشد. پای کیش مخصوص ناحیه لورن در شمال شرق فرانسه با ترکیب پانشیتای ترد (pancetta) و سبزیجات، یک غذای سرد مناسب برای پیک نیک است که همه از آن لذت خواهند برد.

مواد لازم:

خمیر پای، بیکن گوشت، شیر، خامه غلیظ، تخم‌مرغ، نمک، فلفل سیاه، جوز هندی، پنیر چدار و پیازچه خردشده.

طرز تهیه:

برای طبخ این پای، باید خمیر پای را در ظرف مخصوص فر پهن کنید و سپس آن را برای مدت حداقل نیم ساعت در فریزر قرار دهید. سپس آن را از فریزر دربیاورید و با بیکن، پنیر و پیازچه تفت داده شده پر کنید.

تخم‌مرغ، خامه، شیر، نمک، فلفل سیاه و جوز هندی را با هم مخلوط کنید و روی بیکن و پنیر بریزید. پای را به‌مدت ۲۵ دقیقه در فر بپزید تا کاملا برشته شود. برای سرو، اجازه دهید تا پای، حدود ۱۰ دقیقه سرد شود.

۲. مینی پای سوسیس و گوشت

پای سوسیس و گوشت

به‌دنبال یک غذای سنتی برای پیک نیک هستید؟ مینی پای‌های سوسیس و گوشت را بپزید و با قراردادن یک عدد تخم بلدرچین درسته در میان آن‌ها، غذایی فوق‌العاده لذیذ و مقوی تهیه کنید.

مواد لازم:

تخم بلدرچین، گوشت چرخ‌کرده، سوسیس گوشت، دانه رازیانه، پودر پاپریکا، جعفری، خمیر آماده و تخم‌مرغ هم‌زده.

طرز تهیه:

برای طبخ این پای، باید تخم بلدرچین را در آب جوش بپزید، سپس آن را در آب یخ بیندازید و پس از خنک شدن، پوست بگیرید. گوشت چرخ‌کرده، سوسیس گوشت، دانه رازیانه، پاپریکا، جعفری، نمک و فلفل سیاه را در یک کاسه بریزید و با دست مخلوط کنید.

برای درست کردن مخلوط گوشت باید مانند کوفته عمل کنید. یک نیم‌کره از گوشت درست کنید، وسطش را کمی گود کنید و یک تخم بلدرچین در آن بگذارید. سپس روی آن را با بقیه گوشت پر کنید. این ترکیب را در خمیر لایه لایه بپیچید و آغشته به تخم‌مرغ هم‌زده کنید. پای‌ها را به‌مدت ۴۰ دقیقه در فر بپزید تا طلایی شوند.

۳. مینی پای مرغ فیلو 

پای مرغ

اگر به پای علاقه دارید، بدون شک عاشق مینی پای مرغ فیلو می‌شوید

اگر به پای علاقه دارید، بدون شک عاشق مینی پای مرغ فیلو (Mini chicken filo pies) می‌شوید که به‌راحتی می‌توان آن را برای پیک نیک بسته‌بندی کرد. این مینی پای‌ها با مرغ و باقالی پر شده و همراه با سسی خامه‌ای در یک خمیر لایه لایه فیلو پیچیده می‌شوند.

مواد لازم:

برای تهیه این پای به سینه مرغ پخته و ریش ریش شده، باقالی، خامه ترش، پاپریکا، سیر، جعفری، آب لیمو، روغن و خمیر فیلو نیاز دارید.

طرز تهیه:

در ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس مرغ ریش ریش شده، باقالی، خامه ترش، پاپریکا، سیر، جعفری و آب لیمو را با نمک و فلفل سیاه در یک کاسه مخلوط کنید.

ظرف مخصوص پخت مافین در فر را با روغن چرب کنید. خمیر لایه لایه را در ظرف مافین بگذارید و فشار دهید تا یک کاسه خمیری شکل بگیرد. با استفاده از یک برس، خمیر را به روغن آغشته کنید. مخلوط مرغ را در آن بریزید و روی آن را با گوشه‌های خمیر بپوشانید. پای‌ها را به‌مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر بپزید تا کاملا طلایی شوند.

۴. پای مخصوص پیک نیک

پای مخصوص پیک نیک

پای گوشت، یک پای مناسب، مقوی و بسیار لذیذ برای پیک نیک است. پای گوشت از خمیر آماده، بیکن، تخم‌مرغ، سوسیس، گوشت چرخ‌کرده، ترخون، جعفری، دانه رازیانه و تخم‌مرغ هم‌زده تشکیل می‌شود و روش طبخ آن، شبیه به مینی پای‌های سوسیس و گوشت است. فقط به‌جای تخم بلدرچین، یک عدد تخم‌مرغ پخته در وسط مخلوط گوشت قرار می‌گیرد و نوع خمیر آن متفاوت است.

۵. پای اسفناج و پنیر فتا با خمیر جو دوسر

پای اسفناج و پنیر فتا

پای اسفناج و پنیر فتا با خمیر جو دوسر یک پای یونانی است که به‌طرز خارق‌العاده‌ای خوشمزه است و می‌توان آن را به‌صورت سرد یا گرم سرو کرد. برای تهیه این پای از پنیر فتا (پنیر سفید ایرانی) باکیفیت استفاده کنید.

مواد لازم:

آرد جو دوسر، آرد بادام، آرد ذرت، نمک، روغن یا کره نارگیل و آب یخ.

برای مواد داخل پای به تخم‌مرغ، پنیر فتا (پنیر سفید)، پونه خشک، فلفل چیلی قرمز، جوز هندی رنده شده، روغن زیتون، پیازچه، سیر، اسفناج تازه، نمک و فلفل سیاه نیاز دارید.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. آرد جو دوسر، آرد بادام، آرد ذرت و نمک را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس روغن نارگیل و آب یخ را در کاسه بریزید و با دستانتان آن‌ها را مخلوط کنید تا یک خمیر شکل بگیرد. خمیر را در سلفون بپیچید و برای ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

خمیر را در یک قالب تارت پهن کرده و فشرده کنید. با چنگال چند سوراخ در کف خمیر ایجاد کنید و آن را برای ۱۰ دقیقه در فر بپزید. سپس دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۲۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید. تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و برای ۳۰ ثانیه با همزن برقی هم بزنید. سپس پنیر فتا، پونه خشک، فلفل چیلی قرمز، جوز هندی رنده شده و کمی نمک و فلفل به آن‌ها بزنید و کنار بگذارید.

پیازچه و سیر را در کمی روغن برای ۳ دقیقه تفت دهید تا طلایی شوند. نصف مقدار اسفناج و کمی نمک به آن‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا اسفناج‌ها آب بیندازند. محتویات داخل ماهیتابه را به مخلوط تخم‌مرغ و پنیر اضافه کنید و هم بزنید تا همه چیز با هم ترکیب شوند.

مخلوط اسفناج و پنیر فتا را در خمیر بریزید و برای ۳۰ دقیقه در فر بپزید. سپس اجازه دهید تا پای شما خنک شود و آن را سرو کنید.

اسنک‌های مخصوص پیک نیک

حضور اسنک‌های خوشمزه و خوش‌خوراک در کنار ساندویچ‌ها، پیک نیک شما را تبدیل به تجربه‌ای به‌یادماندنی می‌کنند. با ما همراه باشید و با اسنک‌های تابستانی آشنا شوید؛ از رول‌های ویتنامی گرفته تا مافین‌های لذیذ و «فریتاتا».

۱. مینی پای کیش دودی تند سالمون و کدو

پای سالمون

مینی کیش‌ دودی تند سالمون و کدو (Hot-smoked salmon and courgette mini quiches)، اسنک کوچک فوق‌العاده‌ای است که با بافت برشته و ترد و همچنین آماده‌سازی سریع و آسان، به‌عنوان یک غذای مناسب برای پیک نیک‌های تابستانی شناخته می‌شود.

مواد لازم:

خمیر فیلو، روغن، کره، کدو، برگ ریحان، سالمون دودی تند، تخم‌مرغ، خامه ترش و شیر.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. ورقه‌های خمیر فیلو را با دقت روی هم بچینید، سپس با یک چاقوی تیز، آن‌ها را از وسط ببرید. این کار را دوباره و دوباره تکرار کنید تا ۸ مربع خمیری داشته باشید. ورقه‌های فیلو را در قالب مافین قرار دهید و آن‌ها را به کره آغشته کنید.

کدو، برگ ریحان و ورقه‌های سالمون دودی تند را به‌صورت مساوی، روی خمیر فیلو در قالب بریزید. در یک کاسه جداگانه، تخم‌مرغ، خامه ترش و شیر را مخلوط کنید، سپس به آن‌ها نمک و فلفل بزنید. این مخلوط تخم مرغی را روی خمیرهای فیلو بریزید.

خمیرهای فیلوی پرشده را در یک سینی مخصوص فر در طبقه وسط فر بگذارید و به‌مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه بپزید تا لبه‌های خمیر، قهوه‌ای شوند و مایه تخم مرغی، پف کند. اجازه دهید تا کیش‌های شما کمی خنک شوند، سپس آن‌ها را سرو کنید.

۲. رول تابستانی ویتنامی آووکادو و میگو

 رول های تابستانی

رول تابستانی ویتنامی آووکادو و میگو (Prawn and avocado Vietnamese summer rolls)، مملو از طعم لذیذ میگو، آووکادو، فلفل چیلی، زنجبیل، هویج خردشده، سیر، لیمو ترش، سس ماهی، روغن کنجد، گشنیز، پیازچه، ورقه‌های برنجی و نودل است. اگر به طعم تند علاقه‌مند هستید، می‌توانید این رول‌ها را با سس چیلی تند سرو کنید.

طرز تهیه:

زنجبیل، سس ماهی، چیلی، لیمو و روغن کنجد را مخلوط کنید. سپس دو قاشق غذاخوری از آن را روی میگوهای پخته بریزید و به‌مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا میگوها مزه‌دار شوند. به سراغ ورقه‌های برنج بروید. آن‌ها را در یک کاسه آب گرم بریزید و پس از چند ثانیه آن‌ها را بردارید.

در هر ورقه برنجی، کمی گشنیز، چند عدد میگو، تکه‌های آووکادو، هویج، نودل و پیازچه بریزید. سپس آن‌ها را تا کرده و رول کنید. رول‌های لذیذ خود را با سس چیلی سرو کنید.

۳. تخم‌مرغ اسکاتلندی مرغ کاتسو

تخم مرغ اسکاتلندی

پیک نیک بعدی خود را با یک غذای فوق‌العاده به نام تخم‌مرغ‌های اسکاتلندی و کاری کاتسو (Chicken katsu scotch eggs)، تبدیل به یک خاطره فراموش‌نشدنی کنید. این طرز تهیه مخصوص پیک نیک، برای سیر کردن یک جماعت گرسنه فوق‌العاده است. زرده‌های تخم‌مرغ پخته به‌همراه مایه سوسیس گوشت در پوششی از خرده نان‌های برشته و ترد، هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد.

مواد لازم:

تخم‌مرغ، سس سویا، سوسیس مرغ، پیازچه، زنجبیل، روغن کنجد، آرد ساده، تخم‌مرغ هم‌زده، پودر سوخاری و روغن بادام زمینی (در صورت عدم دسترسی می‌توانید از روغن سرخ‌کردنی استفاده کنید)

برای سس کاری نیاز به سیر، پیاز، زنجبیل، روغن، آرد ساده، پودر کاری، زردچوبه، آب مرغ، شکر قهوه‌ای و گوجه فرنگی دارید.

طرز تهیه:

تخم‌مرغ‌ها را در آب جوش به‌مدت ۷ دقیقه بپزید. سپس آن‌ها را برای ۱۰ دقیقه در آب یخ قرار دهید تا کاملا خنک شوند. پوست آن‌ها را بکنید و با سس سویا در یک کیسه فریزر بریزید. تخم‌مرغ‌ها را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌دار شوند. برای تهیه سس کاری، پیاز، سیر و زنجبیل را در کمی روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس آرد، پودر کاری و زردچوبه را به آن‌ها بیفزایید و به‌مدت ۲ تا ۳ دقیقه دیگر سرخ کنید.

آب مرغ را به‌آرامی به ترکیب سیر و پیاز اضافه کنید و سپس گوجه فرنگی و شکر را به آن‌ها بیفزایید. اجازه دهید تا این مخلوط برای ۱۵ دقیقه بجوشد. سس را در یک غذاساز بریزید و هم بزنید تا یک ترکیب یکدست، حاصل شود.

سوسیس‌ها را با زنجبیل، روغن کنجد، نمک، فلفل و پیازچه مخلوط کنید. سپس آن‌ها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و روی سلفون بریزید. تخم‌مرغ‌های مزه‌دارشده را روی مایه سوسیس مرغ بریزید و سوسیس‌ها را دور تخم‌مرغ بپیچید. سپس آن‌ها را به‌ترتیب در آرد ساده، پودر سوخاری، تخم‌مرغ هم‌زده و دوباره در خرده نان بغلتانید و در یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند.

روغن بادام زمینی (یا روغن سرخ‌کردنی) را داغ کنید و تخم‌مرغ‌ها را به‌مدت ۵ تا ۷ دقیقه سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند. تخم‌مرغ‌ها را با سس کاری سرو کنید.

۴. مینی فریتاتا

فریتاتا

فریتاتا به املت ایتالیایی گفته می‌شود. از این غذای خوشمزه می‌توان به‌عنوان یک اسنک در طول هفته یا در کنار سالاد لذت برد. در ادامه دستور پخت یک فریتاتای فوق‌العاده را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم:

نخود فرنگی، تخم‌مرغ هم‌زده، پنیر فتا، فلفل قرمز کبابی، برگ ریحان، سوسیس گوشت خردشده، گوشت گوساله و پیازچه.

طرز تهیه:

یک قالب مافین را با استفاده از کره چرب کنید. سپس پنیر فتا و نخود فرنگی‌ها را در یک سری از قالب‌ها، فلفل قرمز کبابی، برگ ریحان و سوسیس گوشت خردشده را در تعداد دیگری از قالب‌ها و پیازچه و گوشت گوساله را در بقیه قالب‌ها بریزید. آن‌ها را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید و روی آن‌ها، زرده تخم‌مرغ بریزید. آن‌ها را به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر بپزید.

۵. ساندویچ سوسیس و رازیانه

ساندویچ سوسیس و رازیانه

ساندویچ سوسیس و رازیانه با طعم تند چیلی و خردل و بافتی برشته، یک اسنک محبوب برای پیک نیک است

ساندویچ سوسیس و رازیانه (Fennel-spiced sausage plait)، یک اسنک محبوب و موردعلاقه برای پیک نیک است. این ساندویچ با طعم تند چیلی و خردل و بافت برشته‌ای که کنجد به آن اعطا می‌کند، یک میان وعده مناسب و آسان برای روزهای هفته به شمار می‌آید.

مواد لازم:

سوسیس گوشت، رازیانه، ورقه‌های فلفل چیلی، جعفری، خمیر نان، سس خردل، تخم‌مرغ و دانه کنجد.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سوسیس‌ها را با ادویه‌جات و جعفری مخلوط کنید. سپس خمیر ورقه ورقه را روی یک کاغذ مخصوص پخت و پز بگذارید و آن را به سس خردل آغشته کنید. مخلوط سوسیس را در وسط خمیر بگذارید و خمیر را تا بزنید.

روی خمیر، دانه کنجد بپاشید و به تخم‌مرغ هم‌زده آغشته کنید. سپس آن را به‌مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر بپزید تا پف کند و طلایی شود. ساندویچ سوسیس و رازیانه شما آماده است.

۶. تارت پنیر و انجیر عسلی

تارت پنیر

تارت پنیر و انجیر عسلی (Honeyed fig and curd cheese tart)، یک تارت بسیار ساده است که می‌توان آن را در زمان کمتر از یک ساعت طبخ کرد. شما می‌توانید این تارت را برش بزنید و همراه خود به پیک نیک ببرید.

مواد لازم:

ورقه‌های خمیر، پنیر کورد، پودر بادام (بادام آسیاب شده)، زرده تخم‌مرغ، شکر قنادی، انجیر بنفش، بادام و عسل.

طرز تهیه:

خمیر را روی یک کاغذ مخصوص پخت و پز پهن کنید. سپس به‌مدت ۱۰ دقیقه، آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شودو خمیر پایه تارت را به‌مدت ۱۰ دقیقه در فر بپزید. سپس خمیر را از فر دربیاورید و اجازه دهید تا خنک شود.

در این مدت پنیر، بادام آسیاب شده، زرده تخم‌مرغ و شکر قنادی را در یک کاسه با هم بزنید. سپس انجیرها را برش بزنید. حالا مخلوط پنیر را روی خمیر بریزید و انجیرها را روی آن بچینید. تارت را برای حدود ۲۰ دقیقه در فر بپزید تا به رنگ طلایی دربیاید و کمی پف کند. روی تارت را با بادام و عسل تزئین کنید و آن را به‌صورت گرم به سر میز بیاورید.

۷. نان کورنیش کلاسیک

 نان کورنیش

چه چیزی بیشتر از یک نان کورنیش (Cornish pasty) به درد پیک نیک می‌خورد؟ در ادامه به شما طرز تهیه نان سنتی کورنیش را آموزش خواهیم داد که شامل آرد ساده، کره، دنبه، پیاز، سیب‌زمینی، استیک گوشت، تخم‌مرغ و شلغم می‌شود.

طرز تهیه:

آرد، کره و دنبه را به‌همراه مقدار کافی آب سرد در یک غذاساز بریزید و هم بزنید تا یک خمیر سفت به دست بیاید. سپس آن را در سلفون بپیچید و به‌مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس سبزجات و گوشت را با نمک و مقدار زیادی فلفل ترکیب کنید.

خمیر را با استفاده از وردنه پهن کنید و از ترکیب گوشت و سبزیجات در آن بریزید. لبه‌های خمیر را به تخم‌مرغ آغشته کنید و تا کنید. سپس آن را به‌مدت ۲۰ دقیقه در فر بپزید. دمای فر را تا ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد کم کنید و برای ۲۵ دقیقه دیگر بپزید. نان کورنیش کلاسیک را به‌صورت گرم سرو کنید.

۸. تورتیلای کلاسیک

تورتیلای کلاسیک

یک تورتیلای خوب بهترین خوراکی برای پیک نیک است

یک تورتیلای خوب، بهترین خوراکی برای پیک نیک است. این نان کلاسیک اسپانیایی تنها به چهار ماده اولیه برای طبخ، نیاز دارد.

مواد لازم:

سیب‌زمینی، پیاز، تخم‌مرغ و روغن زیتون.

طرز تهیه:

پیازها را در کمی روغن به‌مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا نرم شوند، سپس سیب‌زمینی‌ها و نمک را در آن‌ها بریزید و به‌مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم گاز بپزید تا سیب‌زمینی‌ها نرم شوند. سیب‌زمینی و پیاز را از روی حرارت بردارید و در کاسه‌ای با تخم‌مرغ هم‌زده، نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید.

در یک ماهیتابه، روغن بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس خمیر تورتیلا را در ماهیتابه بریزید و به‌مدت ۶ تا ۸ دقیقه بپزید. تورتیلا را پشت و رو کنید و برای ۳ دقیقه دیگر بپزید. تورتیلا را به‌صورت گرم یا در دمای اتاق سرو کنید.

۹. نان چدار و تره فرنگی

فلپ جک

نان چدار، تره فرنگی یک نان پخته شده با جو دوسر است که با ترکیب سبزیجات درست می‌شود. این نان، بسیار مقوی و در عین حال، خوشمزه است و می‌توان آن را در پیک نیک آخر هفته به‌همراه دوستان نوش جان کرد.

مواد لازم:

کره، تره فرنگی، رزماری، پودر چیلی، جو دوسر، چدار رنده شده و تخم‌مرغ.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. یک قابلمه را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید و کره، تره فرنگی و رزماری را در آن بریزید و با نمک، پودر چیلی و فلفل، مزه‌دار کنید. قابلمه را برای ۵ دقیقه روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا تره‌ها نرم شوند.

شعله را خاموش کنید و جو دوسر، پنیر و تخم‌مرغ را به قابلمه بیفزایید و هم بزنید. این مخلوط را در سینی مخصوص فر بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا کاملا فشرده شود. خمیر را به‌مدت ۲۵ دقیقه در فر بپزید تا به رنگ طلایی قهوه‌ای دربیاید. پس از بیرون آوردن از فر،آن را برش بزنید و سرو کنید.

۱۰. رول تابستانی مارپیچ

 رول های تابستانی مارپیچ

سبزیجات برش خورده به‌شکل مارپیچ در رول تابستانی مارپیچ (Spiralized summer rolls)، در واقع، جای نودل‌ها را پر می‌کنند. این رول‌ها، غذایی بسیار مناسب برای پیک نیک‌های تابستانی به شمار می‌آیند.

مواد لازم:

خمیر پیراشکی یا کاغذ برنجی، کاهو، کدو، هویج، خیار و برگ نعنا. شما برای تهیه سس مخصوص این رول‌ها به سس سویا، شکر قنادی، سرکه برنج، آب لیمو، روغن کنجد، فلفل قرمز چیلی و سیر احتیاج دارید.

طرز تهیه:

مواد اولیه سس را با آب مخلوط کنید و کنار بگذارید. کاغذ برنجی را در آب گرم برای چند ثانیه غوطه‌ور کنید تا کمی نرم شوند. کاهو را در وسط کاغذ برنجی بگذارید، سپس بقیه سبزیجات و برگ‌های نعنا را به آن بیفزایید. کاغذ برنجی را تا کنید و همراه با سس، به سر میز بیاورید.

۱۱. ژامبون با آووکادو و سبزیجات به‌همراه سس ماست و زیره

ژامبون ایتالیایی پروشوتو

ترکیب آووکادو، برگ شاهی و پنیر بز در پوششی از ژامبون گوشت، یک ساندویچ بی‌نظیر برشته، نمکی، کره‌ای و سیرکننده را خلق می‌کند که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان از آن گذشت. این غذا معمولا به‌صورت سرد و برای پیش غذا در ایتالیا سرو می‌شود.

مواد لازم:

پنیر بز، آب لیموی تازه، نمک، فلفل سیاه تازه سابیده شده، ژامبون گوشت، شاهی و آووکادوی رسیده خردشده. برای تهیه سس این اسنک خوشمزه به ماست یونانی، پوست لیموی رنده شده، آب لیمو، زیره سبز و نمک نیاز دارید. این ساندویچ را معمولا با سبزیجاتی چون فلفل دلمه‌ای، هویج، کرفس و خیار سرو می‌کنند.

طرز تهیه:

پنیر بز، آب لیموی تازه، نمک و فلفل سیاه را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس سه قاشق چای‌خوری از ترکیب پنیر را در یک ژامبون بریزید و روی آن را با شاهی پر کنید. دو تا سه تکه آووکادو روی سبزی‌ها قرار دهید و آن را رول کنید.

ماست یونانی، پوست لیموی رنده شده، آب لیمو، زیره سبز و نمک را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و کنار رول‌ها بگذارید. مقداری لیمو روی سبزیجات تازه بچکانید و با رول‌ها سرو کنید.

سالادهای مخصوص پیک نیک

برای پیک نیک بعدی یک سالاد لذیذ و خوشمزه درست کنید. ما در ادامه شما را با ایده سالادهای تابستانی و فرح‌بخش آشنا خواهیم کرد تا در زمانی کم، آن‌ها را در خانه آماده کنید و از طعم سالادهای مقوی ما لذت ببرید.

۱. سالادهای «جم جار» یا شیشه مربایی

سالادهای مخصوص پیک نیک

سالادهای «جم جار» (Jam jar salads)، وعده‌هایی لذیذ، سالم و مملو از مواد اولیه تازه هستند. شما می‌توانید این سالاد را از قبل درست کنید و در پیک نیک، همراه خود ببرید. نمی‌دانید در سالاد چه چیزی بریزید؟ نظرتان راجع به روغن کلزا چیست؟ این روغن، چربی اشباع بسیار کمی دارد و مملو از امگا سه است.

مواد لازم:

آب مرغ یا سبزیجات، بلغور گندم، شوید، نعنا، چغندر پخته، خیار، تربچه، پنیر فتا، کاهو، خردل، سرکه سفید، روغن کلزا و عسل.

طرز تهیه:

آب مرغ یا سبزیجات را روی گاز بجوشانید، سپس بلغور گندم را در آن بریزید، درب قابلمه را بگذارید و به‌مدت ۲۰ دقیقه بپزید. قابلمه را از روی گاز بردارید تا سرد شود. سپس سبزیجات، نمک و فلفل را در آن بریزید. سالاد را در هشت مرحله در شیشه مربا بریزید؛ ابتدا گندم را در انتهای شیشه بریزید، سپس چغندر، خیار، تربچه، فتا و در نهایت کاهو را روی آن بچینید.

خردل، سرکه، روغن، عسل، نمک و فلفل را در شیشه‌ای جداگانه بریزید و تکان دهید تا کاملا مخلوط شوند. درب شیشه‌ها را ببندید و برای پیک نیک، بسته‌بندی کنید.

۲. سالاد تایلندی هندوانه

سالاد تایلندی هندوانه

در طرز تهیه سالاد کلاسیک تایلندی، ما به‌جای پاپایا از هندوانه استفاده کرده‌ایم. شکر قهوه‌ای، سس ماهی، سیر، فلفل چیلی، لیمو، هندوانه، بادام زمینی بوداده، برگ نعنا و ریحان از مواد تشکیل‌دهنده این سالاد هستند.

طرز تهیه:

شکر و سس ماهی را مخلوط کنید. سیر را با استفاده از هاون بکوبید، سپس چیلی را به آن اضافه کنید و بکوبید. در ادامه سس ماهی و شکر را در آن بریزید و با دسته هاون هم بزنید تا یک خمیر شکل بگیرد. این خمیر را با هندوانه‌ها در یک کاسه بریزید و هم بزنید تا تمام هندوانه‌ها به این چاشنی آغشته شوند. برای سرو، بادام زمینی و دیگر سبزیجات را روی سالاد بریزید.

۳. سالاد کلم پیچ با سس کفیر

سالاد کلم پیچ

سالاد «کلم پیچ والدورف»، یک سالاد آمریکایی لذیذ و سنتی است که می‌توان نسخه مدرن آن را با سس خوشمزه کفیر سرو کرد. این سالاد، انتخابی بی‌نقص برای پیک نیک بعدی شما است.

مواد لازم:

کلم پیچ، آب لیمو، نمک، ساقه کرفس، سیب قرمز، انگور سبز بی‌دانه، گردوی بو داده، کفیر، ماست یونانی، سیر، سرکه سفید و جعفری خردشده.

طرز تهیه:

برگ‌های کلم پیچ را جدا کنید و بشویید، سپس آن‌ها را روی دستمال مخصوص آشپزخانه بگذارید تا خشک شوند. کلم را به‌همراه نمک و آب لیمو در یک کاسه بریزید و با دستانتان کلم‌ها را به این طعم‌دهنده‌ها آغشته کنید. کرفس، سیب و انگور را در کاسه بریزید و مخلوط کنید. سپس آن‌ها را به‌مدت ۱۰ دقیقه رها کنید تا طعمشان به خورد یکدیگر برود.

کفیر، ماست یونانی، سیر، سرکه سفید و جعفری خردشده را به‌همراه نمک و فلفل مخلوط کنید تا سس شما درست شود. سپس آن را در کاسه کلم پیچ بریزید و به‌خوبی هم بزنید. سالاد را در یک بشقاب بکشید و با گردوی بوداده سرو کنید.

۴. سالاد مرغ تاج‌گذاری

سالاد مرغ

مرغ تاج‌گذاری در جشن تاج‌گذاری الیزابت دوم در سال ۱۹۵۳ تهیه و سرو شد و به همین علت نام آن را مرغ تاج‌گذاری گذاشتند

مرغ تاج‌گذاری (Coronation chicken)، یک غذای بریتانیایی است که از مرغ پخته شده سرد در کنار سس با چاشنی زردآلو و ادویه تشکیل می‌شود. این غذا در جشن تاج‌گذاری الیزابت دوم در سال ۱۹۵۳ تهیه و سرو شد و به همین علت نام آن را مرغ تاج‌گذاری گذاشتند.

مرغ تاج‌گذاری، غذایی تازه، سالم و بدون گلوتن است که بدون شکر درست می‌شود و در طبخ آن از زردآلوهای خشک تیره و مقوی استفاده می‌کنند. طعم این غذای اصیل و قدیمی در کنار طعم‌دهنده‌هایی چون زنجبیل، زردچوبه، ماست و بادام واقعا فوق‌العاده است.

مواد لازم:

ران مرغ، دانه فلفل سیاه، سیر، روغن نارگیل یا دنبه، پیاز ریز خردشده، زنجبیل تازه، پوره گوجه فرنگی، زردآلوی خشک، ماست پروبیوتیک، آب لیموی تازه، گشنیز تازه، بادام بوداده، کاهو، نمک و فلفل سیاه. پودر کاری نیز از زردچوبه، زیره سبز، تخم گشنیز آسیاب شده، دانه رازیانه، پودر دارچین و پودر فلفل تشکیل می‌شود.

طرز تهیه:

مرغ، دانه‌های فلفل سیاه و سیر را در یک قابلمه پر از آب بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا برای ۱۸ تا ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس مرغ‌ها را از آب دربیاورید و کنار بگذارید تا خنک شوند. دنبه را در یک ماهیتابه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا آب شود. سپس پیازها را برای ۸ دقیقه در آن تفت دهید تا نرم شوند. مخلوط پودر کاری را در پیازها بریزید و یک دقیقه دیگر تفت دهید.

زنجبیل، پوره گوجه فرنگی و کمی آب در مخلوط پیازها بریزید و هم بزنید. اجازه دهید تا تمام آب آن بخار شود. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود. بیشتر زردآلوها را با آب در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید تا یک پوره به دست بیاید. بقیه زردآلوها را خرد کنید. مرغ پخته را برش بزنید و به‌همراه پوره زردآلو، زردآلوهای خردشده، ماست، آب لیمو، گشنیز، مخلوط پیاز و ادویه و نصف بادام‌ها در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید. سپس آن را مزه کنید و به میزان کافی به آن نمک و فلفل بزنید. مرغ‌ها را در یخچال قرار دهید.

برای سرو، یک قاشق از مخلوط مرغ را در یک برگ کاهو بریزید و روی آن را با باقی‌مانده بادام‌ها تزئین کنید. نوش جان!

۵. سالاد چینی خیار 

سالاد چینی خیار 

سالاد چینی خیار له شده، یک سالاد بسیار محبوب و مناسب برای پیک نیک است که با طعم نمکی خود، هر ذائقه‌ای را راضی خواهد کرد.

مواد لازم:

خیار، شکر، سیر، گشنیز، نمک، سرکه سفید، سس سویا و روغن کنجد، فلفل قرمز و دانه کنجد.

طرز تهیه:

خیارها را به‌صورت جداگانه در یک کیسه فریزر قرار دهید و با گوشت‌کوب له کنید. خیار را به چند قسمت برش بزنید و در کاسه بریزید. به خیارها، شکر و نمک بزنید و خوب مخلوط کنید. سپس کاسه را برای نیم تا یک ساعت در یخچال قرار دهید. سیر، سرکه، سس سویا، روغن کنجد و ورقه‌های فلفل قرمز را در یک کاسه دیگر بریزید و خوب مخلوط کنید.

خیارها را از یخچال دربیاورید و در مخلوط سیر و سرکه بریزید و خوب هم بزنید. سپس سالاد را برای نیم ساعت دیگر در یخچال بگذارید تا طعم‌ها به خورد خیار بروند. سالاد را با دانه کنجد تزئین کرده و سرو کنید.

۶. سالاد پاستای پستو

سالاد پاستای پستو

پیک نیک، فرصتی است که سالاد پاستای پستو می‌تواند در آن بدرخشد

سالاد پاستای پستو غالبا به‌عنوان مخلفات خورده می‌شود، اما پیک نیک، فرصتی است که این سالاد می‌تواند در آن بدرخشد. سس رنگارنگ پستو با خیارهای ترد، گوجه فرنگی‌های آبدار و پنیر نرم موتزارلا، ظاهری وسوسه‌کننده به این سالاد می‌بخشد.

شما می‌توانید این سالاد را برای روزها در یخچال نگهداری کنید و همین موضوع، این سالاد را به گزینه‌ای فوق‌العاده برای پیک نیک تبدیل کرده است.

مواد لازم:

لیمو، بیبی اسفناج، پستوی ریحان، مایونز، نمک، فلفل سیاه تازه سابیده شده، پاستا فنری، خیار، گوجه گیلاسی، پنیر موتزارلا و برگ ریحان تازه.

طرز تهیه:

آب و نمک را در یک قابلمه بریزید و روی شعله زیاد گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. در همین حین، آب لیمو را بگیرید و به‌همراه بیبی اسفناج، سس پستوی ریحان، مایونز، نمک و فلفل سیاه در غذاساز بریزید و برای ۲۰ ثانیه میکس کنید تا یک سس نرم شکل بگیرد.

پاستا را در آب جوش بریزید و طبق دستورالعمل مندرج روی بسته، آن را آبکش کنید. پاستا را پس از آبکش کردن در یک کاسه آب یخ بریزید. پاستا را آبکش کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس سس پستوی اسفناج را روی آن بریزید و خیارها، گوجه‌ها و پنیر را روی آن بچینید. سالاد لذیذ خود را با برگ ریحان تزئین کرده و نوش جان کنید.

خوشمزه‌های شیرین مخصوص پیک نیک

پیک نیک، بدون خوردن خوشمزه‌های شیرین، تکمیل نمی‌شود. کیک‌های براونی خوش خوراک، کاپ کیک‌های قهوه و کیک‌های گرد خوشمزه، همه و همه از انتخاب‌های شیرینی هستند که می‌توان آن‌ها را در پیک نیک به‌همراه برد. شاید باورتان نشود، اما شما می‌توانید حتی چیزکیک را هم با خود به پیک نیک ببرید.

۱. دسر لیمو و بلوبری

دسر لیمو و بلوبری

دسر ساده لیمو و بلوبری، یک دسر شیرین و لذیذ منحصربه‌فرد است که مغز آن، نرم و بافت بیرونی آن، برشته و ترد است

دسر ساده لیمو و بلوبری، یک دسر شیرین و لذیذ منحصربه‌فرد است که مغز آن، نرم و بافت بیرونی آن، برشته و ترد است. شما می‌توانید این دسرها را به‌عنوان دسرهای مناسب برای پیک نیک تابستانی در خانه درست کنید.

مواد لازم:

آرد ساده، کره، شیر و شکر قنادی.

برای مواد داخل شیرینی به شکر قنادی، بلوبری، لیمو، تخم‌مرغ و آرد ساده نیاز دارید.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. آرد و کره را در یک غذاساز بریزید و میکس کنید. سپس شکر و شیر را در آن‌ها بریزید و مخلوط کنید. خمیر را با استفاده از پشت قاشق در سینی مخصوص فر آغشته شده به کره، پهن کنید. این خمیر را برای ۲۰ دقیقه در فر بپزید تا طلایی شود، سپس آن را خنک کنید.

بلوبری‌ها را در غذاساز بریزید و پوره کنید، سپس آن‌ها را از یک صافی عبور دهید. در ادامه آن‌ها را به‌همراه شکر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا شکر، حل شود. در ظرفی جداگانه، پوست و آب لیمو را با تخم‌مرغ و شکر بزنید تا بافتی نرم و فوم مانند به دست بیاید. سپس، آرد را آهسته آهسته به آن اضافه کنید. این مخلوط و بلوبری پوره شده را روی پایه دسر بریزید و در فر قرار دهید تا برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزد.

قبل از سرو، آن را خنک کنید و در اندازه بیسکویت‌های کوچک، برش بزنید.

۲. چیزکیک زردآلو

چیزکیک زردآلو

 چیزکیک زردآلو، یک دسر تابستانی خوشمزه و مناسب برای پیک نیک است. این دسر با زردآلوی تازه و بیسکویت درست می‌شود و شما می‌توانید به‌سادگی آن را در پیک نیک، به‌همراه خود ببرید تا اگر در پیک نیک، هوس چیزکیک کردید، بتوانید آن را نوش جان کنید.

مواد لازم:

بیسکویت ساده، بیسکویت دایجستیو، کره، زردآلو، شکر قنادی و پوست لیمو. برای تهیه مواد داخل چیزکیک به خامه ترش، پنیر خامه‌ای، شکر و خامه غلیظ احتیاج دارید.

طرز تهیه:

روی یک سینی مخصوص فر را با سلفون بپوشانید. برای درست کردن پایه چیزکیک، بیسکویت‌ها و دایجستیوها را در یک غذاساز بریزید و میکس کنید. سپس کره آب شده را در آن بریزید و مخلوط کنید. این مخلوط را در سینی بریزید، کاملا پهن کنید و در نهایت در یخچال بگذارید.

زردآلوهای نصف شده را با شکر و آب در یک قابلمه کوچک بریزید و برای ۵ دقیقه بجوشانید تا زردآلوها کمی نرم شوند. پوست آن‌ها را پس از خنک شدن بگیرید. خامه ترش و پنیر خامه‌ای را با شکر در یک کاسه جداگانه هم بزنید. خامه غلیظ را به‌صورت جداگانه با همزن برقی بزنید و به مخلوط پنیر اضافه کنید. این ترکیب را با استفاده از یک قاشق، روی پایه چیزکیک پهن کنید.

تکه‌های زردآلو را روی چیزکیک بچینید و برای ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. سپس آن را به تکه‌های در اندازه بیسکویت برش بزنید و با پوست لیموی رنده شده، تزئین کنید.

۳. کلوچه شور و شیرین

کلوچه مخصوص پیک نیک

کلوچه‌ شور و شیرین «پرتزل وباتراسکاچ» دسری شور و شیرین است که بدون شک، شما را عاشق خود خواهد کرد. این دسر کلاسیک، گزینه‌ای فوق‌العاده برای سرو در پیک نیک به‌همراه دوستان به شمار می‌آید.

مواد لازم:

بیسکویت نمکی، شکر قنادی، آرد ساده و کره.

مواد تشکیل‌دهنده «باتراسکاچ»، شکر قنادی، شکر قهوه‌ای، خامه غلیظ و کره هستند.

برای تهیه پرتزل روی کلوچه نیز به بیسکویت نمکی، شیره و شکلات تلخ نیاز دارید.

طرز تهیه:

روی یک سینی مخصوص فر را با کاغذ مخصوص پخت و پز بپوشانید. برای درست کردن پایه، بیسکویت‌های نمکی را در غذاساز بریزید و میکس کنید، سپس آن‌ها را در یک کاسه بریزید. آرد و شکر را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید. سپس کره را به آرد بیفزایید و هم بزنید. این مخلوط آردی را به بیسکویت‌های خردشده اضافه کنید و هم بزنید. خمیر را روی سینی پهن و فشرده کنید، سپس آن را برای ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

فر را در دمای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. پایه کلوچه را برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزید تا طلایی شود، سپس آن را خنک کنید. برای طبخ کارامل، شکر را در یک قابلمه آب کنید تا به رنگ طلایی تیره دربیاید. شعله گاز را زیاد کنید و خامه و کره را در آن بریزید تا یک بافت نرم به دست بیاید. این مخلوط را خنک کنید و سپس روی پایه کلوچه بریزید و پخش کنید.

شکلات تلخ را در شیره آب کنید. سپس آن را روی کارامل خنک شده بریزید. بیسکویت‌های نمکی باقی‌مانده را روی سس شکلاتی بچینید و آن را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. کلوچه‌ها را به‌شکل مربع برش بزنید تا بتوانید آن را در پیک نیک به‌همراه ببرید.

۴. کاپ کیک گردو و قهوه

کاپ کیک گردو و قهوه

کیک قهوه و گردو، یک میان وعده فوق‌العاده است. شما می‌توانید با کمی تغییر در طرز تهیه این وعده مخصوص پیک نیک، کاپ کیک بپزید و همه عزیزانتان را شگفت‌زده کنید.

مواد لازم:

گردو، شکر قنادی، شیر جوشیده، قهوه فوری (نسکافه بدون شیر و شکر)، کره، روغن گردو، تخم‌مرغ، آرد پفکی، آرد گندم کامل، جوش شیرین، پودر قند، پودر کاکائو و عصاره وانیل.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. گردوها را با نصف شکر در غذاساز بریزید و میکس کنید. شیر و قهوه را مخلوط کنید تا دانه‌های قهوه کاملا حل شوند. سپس مخلوط شکر و گردو، بقیه شکر، شیر و قهوه، کره، روغن، تخم‌مرغ، آردها و جوش شیرین را در یک کاسه بزرگ بریزید و با همزن برقی بزنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود.

خمیر را در قالب مافین بریزید و به‌مدت ۱۸ دقیقه بپزید تا خمیر پف کند و طلایی شود. سپس آن را برای ۵ دقیقه رها کنید تا خنک شود. به سراغ روکش کاپ کیک‌ها بروید. کره را به‌مدت ۵ دقیقه با همزن برقی بزنید تا نرم شود. سپس پودر کاکائو و پودر قند را بعلاوه قهوه و وانیل در آن بریزید و ۳ تا ۵ دقیقه مخلوط کنید.

روکش را با استفاده از قیف، روی کاپ کیک‌ها بریزید، آن را برای ۲۰ دقیقه در دمای محیط رها کنید و سپس سرو کنید.

۵. مارشمالوی لانه زنبوری و بادام زمینی نمکی

 مارشمالو

درست کردن مارشمالوهای لانه زنبوری و بادام زمینی نمکی تنها ۱۵ دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت

مارشمالوی لانه زنبوری و بادام زمینی نمکی (Salted peanut and honeycomb rocky road)، یک نسخه مدرن از یک دسر کلاسیک است و هر سلیقه‌ای را بدون شک، راضی خواهد کرد. بعلاوه، باید بدانید که درست کردن این دسر، تنها ۱۵ دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت، پس چرا دست‌به‌کار نشوید؟

مواد لازم:

شکلات ساده، شیر شکلاتی، کره، شیره، بادام زمینی نمکی، مارشمالوهای کوچک و شکلات کرانچی (Crunchie bars).

شکلات کرانچی به شکلاتی گفته می‌شود که تکه‌های سفت شکلات یا کارامل یا برخی دانه‌ها را در خود دارد. استفاده از شکلات معمولی به‌جای شکلات کرانچی، تاثیری در طعم این دسر نخواهد داشت.

طرز تهیه:

شکلات، کره و شیره را در یک کاسه بریزید و روی یک قابلمه آب جوش قرار دهید تا به‌آرامی آب شوند. سپس بادام زمینی نمکی، مارشمالوهای کوچک و شکلات کرانچی را به آن‌ها اضافه کنید. یک قالب مخصوص براونی را با دو لایه سلفون بپوشانید و مخلوط شکلات را در آن بریزید. سپس آن را به‌مدت ۳ ساعت یا برای یک شب در یخچال قرار دهید. برای سرو، آن را به مربع‌های کوچک برش بزنید و از آن لذت ببرید.

۶. دسر خامه کاستارد

دسر بلاندی

این دسر شیرین شباهت زیادی به براونی شکلاتی دارد، ولی به‌جای شکلات از وانیل برای تهیه آن استفاده می‌شود. آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که می‌توانید از بیسکویت‌های کرم‌دار برای تهیه دسر استفاده کنید؟ این دسر یک گزینه فوق‌العاده برای پیک نیک‌های آخر هفته شما است که امکان ندارد به آن علاقه‌مند نشوید.

مواد لازم:

کره، شکر، شکر قنادی، پودر کاستارد، تخم‌مرغ، عصاره وانیل، آرد پفکی، نمک، شکلات سفید وانیلی و بیسکویت کرم‌دار.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. کره، شکر و پودر کاستارد را روی حرارت ملایم قرار دهید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود. سپس آن را به‌مدت ۵ دقیقه رها کنید تا خنک شود. تخم‌مرغ‌ها را با استفاده از همزن برقی هم بزنید و کم کم، وانیل، آرد و نمک را به آن بیفزایید. بیسکویت‌های کرم‌دار خردشده و تکه‌های شکلات را به بقیه مواد اضافه کنید و هم بزنید.

خمیر خود را در یک سینی مخصوص فر بریزید و روی آن کمی بیسکویت خردشده بپاشید. سپس آن را برای ۳۰ دقیقه بپزید تا طلایی شود. بلاندی‌ها را پس از خنک شدن، برش بزنید و سرو کنید.

۷. شلغم ترشی صورتی

شلغم ترشی

شلغم ترشی‌های صورتی (Pink pickled turnips) با ظاهری دلربا و وسوسه‌کننده، یک دسر فوق‌العاده برای پیک نیک به شمار می‌آیند. در ضمن باید بدانید که درست کردن این دسر بسیار ساده و سریع است. این دسر را معمولا با زیتون، حمص، چیلی ترشی و نان لواش سرو می‌کنند.

مواد لازم:

شلغم، چغندر خام، فلفل چیلی خشک شده، سرکه سفید، شکر قنادی و نمک.

طرز تهیه:

پوست شلغم‌ها و چغندرها را بگیرید و به خلال‌های نازک برش بزنید. سبزیجات را در شیشه‌های استریل شده بریزید. سپس چیلی‌ها، سرکه، شکر و نمک را در یک قابلمه پر از آب بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیفتد. مخلوط مواد را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

مایع درون قابلمه را روی سبزیجات در شیشه بریزید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس درب شیشه‌ها را ببندید و برای یک هفته در جایی تاریک و خنک نگهداری کنید. پس از بازکردن درب هر شیشه ترشی، می‌توان آن را به‌مدت ۲ تا ۳ هفته در یخچال نگهداری کرد.

۸. کیک شاتوت

کیک چای شاه توت

کیک شاتوت با بافتی مرطوب و طعمی لذیذ، هر ذائقه‌ای را راضی خواهد کرد. شما می‌توانید به‌جای شاتوت، از انواع توت برای تهیه این کیک چای استفاده کنید و به‌جای آرد برنج در آن، آرد چند منظوره بریزید.

مواد لازم:

کره، آرد برنج سفید، بادام آسیاب شده، پودر قند، نمک، بکینگ پودر، وانیل، سفیده تخم‌مرغ و شاه توت.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. کره را در یک قابلمه کوچک آب کنید و کنار بگذارید. سپس در یک کاسه، آرد، بادام، پودر قند، نمک، بکینگ پودر و وانیل را مخلوط کنید. یک حفره در مواد خشک درست کنید و سفیده‌های تخم‌مرغ را در آن بیندازید. مواد را هم بزنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید.

کره آب شده را در خمیر بریزید و هم بزنید. سپس به‌آرامی شاتوت‌ها را بیفزایید و مخلوط کنید. خمیر را در قالب بریزید و برای ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر بپزید. سپس اجازه دهید تا خنک شود و کیک چای را از قالب دربیاورید.

۹. کمپوت سیب پرادویه و ترافل کاستارد خامه‌ای

ترایفل کاستارد

ترافل‌ها، دسرهای کوچک و قابل حمل هستند که همراه با کمپوت سیب، تبدیل به خوشمزه‌هایی وسوسه‌کننده می‌شوند.

مواد لازم:

سیب شیرین، آب، شکر، دارچین، هل و وانیل.

برای کاستارد نیز به وانیل، شکر، آرد ذرت، شیر و تخم‌مرغ نیاز دارید.

کره، عسل یا شیره افرا، پرک جو یا جو دوسر، مخلوط آجیل (بادام، گردو، فندق)، نارگیل خشک شده و نمک هم برای روی این دسر خوشمزه لازم هستند.

طرز تهیه:

 برای درست کردن کمپوت، سیب‌ها را به‌همراه آب، شکر، دارچین، هل و وانیل در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا سیب‌ها نرم شوند. این فرآیند حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه به طول می‌انجامد و شما باید هر ۵ دقیقه آن‌ها را هم بزنید. سیب‌ها را با یک چنگال له کنید و اگر نیاز بود به آن، آب بیشتر اضافه کنید. کمپوت را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

به سراغ تهیه کاستارد بروید. وانیل و شکر را مخلوط کنید. سپس در یک کاسه، آرد ذرت را با شیر هم بزنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید. مخلوط شکر و وانیل و بقیه مواد لازم برای کاستارد را به خمیر بیفزایید و هم بزنید. کاستارد را روی حرارت متوسط گاز برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزید و مدام هم بزنید تا یک بافت خامه‌ای و غلیظ شکل بگیرد. کاستارد را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.

کره و شیره را روی حرارت متوسط گاز آب کنید. سپس آجیل خردشده و پرک جو یا جو دوسر را به آن‌ها بیفزایید و برای چند دقیقه هم بزنید. نمک و نارگیل خشک شده را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا طلایی و تست شوند. این مخلوط را در یک بشقاب بریزید و اجازه دهید تا خنک شوند.

کاستارد را در ظرف شیشه‌ای بریزید و روی آن را با یک لایه کمپوت بپوشانید. کار خود را با ریختن آجیل‌ها به اتمام برسانید.

۱۰. کیک تابستانی بادام

کیک تابستانی بادام

کیک تابستانی بادامی، یک کیک بدون گلوتن است که با عسل، ریواس و توت‌های تابستانی طبخ می‌شود 

کیک تابستانی بادامی که قرار است به شما آموزش دهیم، یک نسخه مدرن از کیک بادام کلاسیک اسپانیایی است. این کیک بدون گلوتن با ریواس و توت‌های تابستانی طبخ می‌شود و طعم شیرین خود را تنها از عسل می‌گیرد.

مواد لازم:

آرد بادام، بکینگ پودر، کره، پوست لیموی رنده شده، عسل یا شیره افرا، تخم‌مرغ، میوه‌های بهاری و تابستانی (ریواس، تمشک، توت فرنگی)، پودر قند و نمک.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. در کف یک قالب مخصوص فر، کاغذ روغنی بیندازید و با روغن، لبه‌های آن را چرب کنید. آرد بادام، بکینگ پودر و نمک را در غذاساز میکس کنید. سپس کره، پوست لیمو و عسل را به آن‌ها بیفزایید و با سرعت بالا برای حدود یک دقیقه هم بزنید تا یک ترکیب یکدست به دست بیاید.

تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی در غذاساز بریزید و میکس کنید. سپس میوه‌ها را در خمیر بیندازید و مخلوط کنید. خمیر را در قالب پهن کنید و آن را برای ۶۰ دقیقه در فر بپزید تا طلایی قهوه‌ای شود. کیک را از فر دربیاورید و حداقل برای ۳۰ دقیقه آن را خنک کنید. سپس کیک را از قالب دربیاورید و با پودر قند و توت‌های تازه تزئین کرده و سرو کنید.

۱۱. شیرینی کانله فرانسوی

شیرینی کانله

شیرینی کانله فرانسوی (cannelés)، یک دسر بسیار لذیذ با طعم وانیل است که به آسانی درست می‌شود. شما می‌توانید این شیرینی خوشمزه را از ساعت‌ها قبل آماده کنید و در سبد پیک نیک قرار دهید و مطمئن باشید که هیچ‌کس متوجه نخواهد شد که طبخ این شیرینی‌های کوچک چقدر ساده بوده است. کانله را معمولا با چای یا قهوه سرو می‌کنند.

مواد اولیه:

آرد چند منظوره، شکر سفید، زرده تخم‌مرغ، عصاره وانیل، نمک، شیر و کره.

طرز تهیه:

آرد، شکر سفید، زرده تخم‌مرغ، عصاره وانیل و نمک را در یک کاسه بریزید و هم بزنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید. کره و شیر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. بلافاصله پس از جوشیدن شیر، قابلمه را از روی گاز بردارید. سپس نصف شیر را به مخلوط آرد اضافه کنید تا از پخت زرده‌ها جلوگیری کنید. مواد را کاملا هم بزنید و سپس بقیه شیر را در خمیر بریزید.

فر را در دمای ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. کره را آب کنید و با استفاده از آن، قالب مافین خود را چرب کنید. خمیر را در قالب‌ها بریزید و برای ۱۰ دقیقه در فر بپزید. سپس دمای فر را تا ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد کم کنید و کانله‌ها را برای ۵۰ دقیقه دیگر در فر بپزید. تا کاملا قهوه‌ای شوند.

کانله‌ها را پس از درآوردن از فر به‌مدت ۵ دقیقه رها کنید تا خنک شوند، سپس آن‌ها را از قالب دربیاورید. اجازه دهید تا شیرینی‌ها به دمای محیط برسند، سپس آن‌ها را سرو کنید.

۱۲. «مالوا»، دسر لذیذ آفریقای جنوبی

مالوا

«مالوا» (malva)، یک دسر شیرین و اعتیادآور است که به پودینگ آبنباتی چسبناک شباهت دارد. این دسر دلچسب باید به‌صورت گرم سرو شود و به همین علت شما باید گاز پیک نیکی به‌همراه داشته باشید؛ اما مطمئن باشید که طعم لذیذ این دسر، ارزش بردن گاز را دارد.

مواد لازم:

تخم‌مرغ، شکر، مربای زردآلو، کره، سرکه سیب، شیر کامل، آرد، جوش شیرین و نمک. برای سس این دسر نیز به خامه پرچرب، کره، شکر، آب و نمک نیاز دارید.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. تخم‌مرغ و شکر را با استفاده از همزن برقی و سرعت متوسط به‌مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و رنگ ترکیب به سفیدی بزند. سپس مربا را اضافه کرده و مخلوط کنید.

کره آب شده، سرکه و شیر را مخلوط کنید و سپس در کاسه‌ای جداگانه، آرد، نمک و جوش شیرین را مخلوط کنید. مخلوط شیر و مخلوط آرد را در چند بخش به تخم‌مرغ و شکر اضافه کنید و با سرعت آرام همزن هم بزنید. خمیر را در یک قالب چرب شده پهن کنید، روی آن را با فویل بپوشانید و برای ۴۵ دقیقه در فر بپزید تا کاملا قهوه‌ای شود.

تمام مواد لازم برای سس پودینگ را مخلوط کنید و روی پودینگ تازه از فر بیرون آمده بریزید تا کاملا جذب مالوا شود. مالوا را به‌صورت گرم سرو کنید.

۱۳. بار اسمورز

بارهای اسمورز

بار اسمورز (S’mores Bar)، یک دسر شیرین و بی‌نظیر است که برای پیک نیک‌های تابستانی، یک انتخاب فوق‌العاده به شمار می‌آیند.

مواد لازم:

برای خمیر بار اسمورز به کمی روغن، شکر، کره، تخم‌مرغ، عصاره وانیل، کراکر خردشده، آرد همه منظوره و نمک احتیاج دارید.

مواد داخل بارهای اسمورز از کرم مارشمالو، چیپس شکلاتی یا شکلات خردشده و مینی مارشمالو (یا مارشملوی خرد شده) تشکیل می‌شوند.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. یک قالب مناسب را آغشته به روغن کنید و کنار بگذارید. سپس شکر و کره را با سرعت بالای همزن برقی برای ۳ دقیقه هم بزنید تا کاملا نرم و لطیف شود. تخم‌مرغ و عصاره وانیل را اضافه کنید و با سرعت کم همزن، هم بزنید. در ادامه آرد، نمک و کراکر خردشده را اضافه کنید و هم بزنید.

یک سوم مخلوط خرده کراکرها را در یک کاسه کوچک بریزید. سپس بقیه مواد را در قالب پهن کنید. کرم مارشمالو را روی خمیر بمالید و چیپس‌های شکلاتی و مارشمالوها را روی آن بریزید. بقیه خمیر خرده کراکر را روی مواد بریزید و در فر برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزید تا مارشمالوها طلایی قهوه‌ای شوند.

قالب را از فر دربیاورید و اجازه دهید تا به‌مدت یک ساعت خنک شود. سپس آن را به‌صورت لقمه‌ای برش بزنید و نوش جان کنید.

نوشیدنی‌های مخصوص پیک نیک

درست کردن و همراه بردن نوشیدنی‌های مخصوص پیک نیک در فصل تابستان لطف دیگری دارد

نوشیدنی، معمولا در سبد پیک نیک بسیاری از افراد قرار ندارد و بیشتر از فروشگاه به‌صورت آماده خریداری می‌شود. اما درست کردن و همراه بردن نوشیدنی‌های مخصوص پیک نیک در فصل تابستان لطف دیگری دارد و مطمئنا همه را خوشحال خواهد کرد. با ما همراه باشید و نوشیدنی‌های مخصوص پیک نیک از اسموتی‌های سالم و مقوی گرفته تا نوشیدنی‌های ترکیبی و چای یخ را یاد بگیرید.

۱. لیموناد خانگی

لیموناد خانگی

زماkd که هوا گرم می‌شود، هیچ‌چیز به‌اندازه یک لیوان لیموناد ترش و شیرین خنک، دلچسب نخواهد بود. شما می‌توانید با مواد اولیه بسیار ساده، یک لیموناد خانگی فوق‌العاده درست کنید.

مواد لازم:

لیمو، شکر قنادی، نمک و آویشن.

طرز تهیه:

شکر را در آب لیموی تازه بریزید و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. نمک و آب خنک معمولی یا گازدار را به آن‌ها بیفزایید. سپس آن را مزه کنید و اگر نیاز بود ترشی، شیرینی یا آب بیشتر در آن بریزید. لیموناد را به‌همراه یخ در فلاسک بریزید و با آویشن تزئین کنید.

۲. نوشیدنی تمشک

نوشیدنی تمشک

نوشیدنی تمشک، یک شربت تابستانی فوق‌العاده است که در عرض ۱۰ دقیقه آماده می‌شود و برای پیک نیک، بسیار مناسب است.

مواد لازم:

آب لیمو، تمشک، گلاب و نعنا.

طرز تهیه:

گلاب، آب لیمو و آب را مخلوط کنید و در فلاسک بریزید. سپس چند برگ نعنا و تمشک در آن بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود. نوشیدنی تمشک را برای سرو در لیوان‌های بلند بریزید.

۳. چای سرد سیب و نعنا

چای یخ سیب و نعنا

درست کردن چای سرد سیب و نعنا (آیس تی) بسیار ساده است و شما می‌توانید این نوشیدنی گوارا و دلچسب را در عصر روزهای تابستانی در پیک نیک برای دوستان و عزیزانتان سرو کنید.

مواد لازم:

چای کیسه‌ای، شکر قنادی، سیب، برگ نعنا و آب گازدار.

طرز تهیه:

چای کیسه‌ای را در برای یک دقیقه در آب جوش داخل یک شیشه قرار دهید، سپس آن‌ها را دربیاورید. شکر و سیب‌ها را در شیشه بریزید، درب آن را ببندید و اجازه دهید تا خنک شود. شیشه را برای ۴ ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید. چای را از صافی عبور دهید تا تکه‌های سیب جدا شوند. چای سرد را در لیوان بریزید و آن را با یخ و برگ نعنا تزئین کنید. آب گازدار را روی لیوان‌ چای سرد بریزید و از طعم آن لذت ببرید.

۴. اسموتی توت

اسموتی توت

یکی از لذیذترین انواع اسموتی توت، ترکیب آن با موز است. این اسموتی تابستانی، بافت خامه‌ای و دلچسب خود را از آووکادو بعلاوه آب سیب و آب لیموی تازه می‌گیرد.

مواد لازم:

بلوبری (یا هر توت دیگری متل تمشک، شاتوت و..)، موز، آووکادو، آب سیب و لیموی تازه.

طرز تهیه:

تمام مواد لازم برای اسموتی را در یک مخلوط‌‌کن بریزید و میکس کنید تا کاملا یکدست شوند. 

۵. لیموناد عسل با گریپ فروت و نعنای تازه

لیموناد عسل با گریپ فروت

لیموناد عسل با گریپ فروت و نعنای تازه، یک نوشیدنی فوق‌العاده با طعم شیرین و تند و تیز است. اگر قرار است که لیموناد را بلافاصله سرو نکنید، برگ‌های نعنا را دربیاورید؛ زیرا لیمو باعث می‌شود تا رنگ نعنا قهوه‌ای شود.

مواد لازم:

آب گریپ فروت صورتی، آب لیمو، آب سرد یا آب گازدار، عسل، برگ نعنای تازه، یخ خردشده و تکه‌هایی از لیمو و گریپ فروت.

طرز تهیه:

آب‌میوه‌ها و برگ نعنا را مخلوط کنید. سپس عسل را در آن‌ها بریزید و هم بزنید تا عسل حل شود. مقداری آب به آن بیفزایید. اگر قصد دارید این نوشیدنی را برای پیک نیک به‌همراه ببرید، مقداری یخ خردشده، تکه‌هایی از لیمو و گریپ فروت را درست قبل از ترک خانه در ظرف بریزید.

۶. انواع نوشیدنی‌های سرد

شما می‌توانید هریک از شربت‌های سنتی خانگی یا انواع نوشیدنی‌های سنتی که با ترکیبات متنوعی از شیر، قهوه یا طعم‌دهنده‌های طبیعی دیگر ساخته می‌شوند را برای پیک‌نیک یا میهمانی تابستانی خود آماده کنید. سرو کردن این نوشیدنی‌ها به‌جای انواع نوشیدنی‌های آماده کارخانه‌ای، دورهمی شما را بسیار خاطره‌انگیزتر خواهد کرد. برای دیدن طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های خنک تابستانی روی لینک زیر کلیک کنید.

خوردنی‌های محبوب و رایج برای پیک نیک در کشورهای مختلف

اسپانیا

پیک نیک اسپانیایی

«تاپاس» (Tapas) به انواع خوراک‌های کوچک حاضری در آشپزی اسپانیایی گفته می‌شود که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان پیش غذا، ناهار، شام و حتی برای پیک نیک سرو کرد.

اسپانیایی‌ها برای پیک نیک، سوپ «گاسپاچو» (gazpacho) را در ظرف‌های مخصوص به‌همراه می‌برند و از خوردن آن در کنار دوستان در لیوان‌های کوچک لذت می‌برند. این سوپ با روغن، سرکه، گوجه فرنگی، پیاز و سبزیجات خرد شده درست شده و به‌صورت خام و سرد سرو می‌شود.

یک تخته چوبی پر از سوسیس، کالباس و گوشت‌های ساندویچی و البته میوه خشک و پنیرهای خوش‌طعم هم از پرطرفدارترین خوراکی‌های پیک نیک در اسپانیا به شمار می‌آید. «پائیای» سرد (paella) یا املت اسپانیایی نیز می‌توانند در کنار شیرینی لذیذ «تورون» (turrón)، شیرینی بادامی اسپانیایی و نوشیدنی‌های ترکیبی سنتی در پیک نیک سرو شوند.

شما می‌توانید طرز تهیه پائیا، غذای ملی کشور اسپانیا را در مجموعه آشپزی ملل کجارو مشاهده کنید.

ایتالیا

پیک نیک ایتالیایی

«آنتی پاستو»، یک واژه ایتالیایی به‌معنای «قبل از غذا» است و در واقع به اولین بخش سنتی وعده غذای رسمی ایتالیا، یعنی پیش‌غذا، اشاره دارد. آنتی پاستوی سنتی شامل گوشت، زیتون، قارچ، ماهی آنچووی، مغز آرتیشو و پنیرهای مختلف مانند موتزارلا، گوشت و سبزیجات ترشی (با زیتون یا سرکه) می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده آنتی پاستو با توجه به هر منطقه تغییر می‌کند و از شمال تا جنوب ایتالیا، مواد مختلفی در آن ریخته می‌شود.

یک آنتی پاستوی فوق‌العاده برای پیک نیک با دوستان، متشکل از انواع پنیر، سبزیجات گریل شده و مزه‌دارشده، گوشت نمکی و «کاپوناتا» (خوراک بادمجان، زیتون، پیاز و سبزیجات) بعلاوه نان برشته سمولینا یا تکه‌ای از نان سفید ایتالیایی «کیاباتا» (ciabatta) است.

سالاد پاستای درست شده با پنیر موتزارلا، مرغ و بادمجان نیز از گزینه‌های محبوب برای پیک نیک در ایتالیا به شمار می‌آیند. بیسکویت‌های رنگارنگ و متنوع نیز معمولا به‌عنوان دسر در پیک نیک‌های ایتالیایی خورده می‌شوند.

سالاد «کاپرزه» (caprese salad)، یک بشقاب سرد ایتالیایی است که به‌عنوان پیش غذا یا گاهی به‌عنوان غذای اصلی خورده می‌شود و غذایی محبوب برای پیک نیک است. این بشقاب بخشی از آشپزی ناپولی است و نام آن از جزیره کاپری گرفته شده است. کاپرزه از پنیر موتزارلای ورقه شده، گوجه فرنگی، برگ‌های ریحان، روغن زیتون و نمک تشکیل می‌شود و ممکن است گاهی مزین به پونه کوهی باشد.

ایرلند

پیک نیک ایرلندی

پیک نیک در ایرلند همیشه با یک بشقاب سالمون دودی آغاز می‌شود. اگر طعم سالمون را دوست ندارید، می‌توانید به سراغ بشقاب گوشت گوساله دودی بروید. یک برش از نان قهوه‌ای، کره ‌ایرلندی، پنیرهای دابلینی و چاشنی چاتنی، یک پیک نیک ایرلندی را تکمیل می‌کنند.

فرانسه

سالاد نیسی (salade niçoise)، یک سالاد فرانسوی مشهور است که در شهر نیس ابداع شده است. این سالاد خوشمزه برای عصرانه یک پیک نیک، گزینه فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد و متشکل از روغن زیتون، تخم‌مرغ آب‌پز، گوجه فرنگی، ماهی تون یا انچووی و زیتون‌های نیس است.

البته اگر به‌دنبال غذای سیرکننده‌تری هستید، می‌توانید به سراغ «پن بانیات» (pan bagnat)، یک ساندویچ ماهی تون کلاسیک فرانسوی بروید که معمولا در غرفه‌های غذای خیابانی و در کنار ساحل فروخته می‌شود. این ساندویچ با روغن زیتون، تخم‌مرغ آب‌پز، سبزیجات خام، ماهی تون یا انچووی، سرکه، نمک و فلفل درست می‌شود.

کره

پیک نیک کره ای

رول سوشی «کیم باپ» (Kimbap)، یک غذای کلاسیک و محبوب برای پیک نیک در کشور کره است. این غذای لذیذ با برنج بخارپز و انواع سبزیجات درست می‌شود و در نهایت در جلبک دریایی پیچیده می‌شود. «کیم باپ» معمولا با کیمچی (یکی از غذاهای ملی کره) و «دانموجی» (danmuji)، یک نوع ترشی تربچه محبوب سرو می‌شود.

شما همچنین می‌توانید «جاپ چائه» (japchae)، یک غذای نودلی پرطرفدار را برای پیک نیک انتخاب کنید که معمولا به‌صورت سرد سرو می‌شود. این غذا از نودل، انواع سبزیجات، گوشت، قارچ، سس سویا و روغن کنجد تشکیل می‌شود.

بریتانیا

پیک نیک انگلیسی

تخم‌مرغ‌های اسکاتلندی، پای‌های گوشت و ساندویچ‌های خیار از ملزومات سبد پیک نیک بریتانیایی هستند

تخم‌مرغ‌های اسکاتلندی، پای‌های گوشت و ساندویچ‌های خیار و شاهی از ملزومات یک سبد پیک نیک بریتانیایی هستند. بعلاوه مرغ تاج‌گذاری، یک غذای نمادین پیک نیک انگلیسی است که می‌توان آن را به‌عنوان ساندویچ یا سالاد مرغ نوش جان کرد. طرز تهیه این سالاد مرغ خوشمزه را می‌توانید کمی بالاتر در بخش سالادهای مخصوص پیک نیک مشاهده کنید.

یونان

برای به راه انداختن یک جشن مدیترانه‌ای به یک منوی متشکل از انواع غذاهای یونانی نیاز دارید. سبد پیک نیک در یونان از مرغ مزه‌دارشده تند، یک سالاد سبز با پنیر فتا، گوجه فرنگی، خیار و زیتون‌های «کالاماتا» (kalamata) و لوبیاهای سبز آغشته به سس «ویناگرت» (vinaigrette) یا سس سرکه، روغن زیتون و ادویه تشکیل می‌شود.

ژاپن

پیک نیک ژاپنی

یک ظرف غذای «بنتوی» مملو از نودل‌های کنجدی، ساندویچ‌های سالاد تخم‌مرغ، توپ‌های برنجی اونیگیری و «شیراشیزوشی» (chirashizushi) یا کاسه برنج و ساشیمی، یک سبد کلاسیک پیک نیک ژاپنی را تعریف می‌کند.

روسیه

«بیروک» (Bierock)، یک نوع ساندویچ گوشتی روسی است که همیشه در سبد پیک نیک مردم روس حضور دارد. این ساندویچ‌های خوشمزه معمولا با کلم، گوشت چرخ‌کرده و پیاز پر می‌شوند. البته مواد داخل این غذای لذیذ می‌تواند چیزهای دیگری هم باشد و این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

کباب‌ها و پیراشکی (غذاهای پخته یا سرخ‌شده‌ای که با مواد متنوعی پر می‌شوند)، از دیگر غذاهای محبوب پیک نیک در روسیه هستند.

آمریکای لاتین

پیک نیک آمریکایی

«گواوا» با پنیر (Guava con queso)، انچیلادای لوبیای سیاه و سالاد پاستا با سس «سوفریتو» (sofrito) از غذاهای پرطرفدار برای پیک نیک در آمریکای لاتین هستند. آن‌ها برای پیک نیک‌های پرجمعیت معمولا سالسای انبه و گوجه فرنگی را با نان تورتیلای برشته درست می‌کنند.

هند

چات (chaat)، یک اسنک لذیذ هندی است که با سسی وسوسه‌کننده و سبزیجات مختلف، هر ذائقه‌ای را راضی خواهد کرد. چات را می‌توان به‌شکل‌های مختلفی طبخ کرد؛ اما محبوب‌ترین نسخه آن به‌شکل سمبوسه درست می‌شود. برای سرو، کافی است انواع مواد داخل چات را در ظرف‌های مختلف بریزید، یک قاشق در آن‌ها بگذارید و اجازه دهید تا هر کس، چات مخصوص به خودش را درست کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه