در استانبول برای خوردن صبحانه با چشم اندازی از تنگه بسفر کجا برویم؟

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
در استانبول برای خوردن صبحانه با چشم اندازی از تنگه بسفر کجا برویم؟

صبحانه در ترکیه اهمیت زیادی دارد و کافه‌ها و رستوران‌های زیادی انواع صبحانه‌های سنتی و بین‌المللی سرو می‌کنند. بعضی از آن‌ها چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از تنگه بسفر هم دارند که صرف صبحانه را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

اگر تجربه سفر به ترکیه را داشته باشید، بی‌شک می‌دانید صبحانه در ترکیه یک وعده غذایی بسیار مهم و مفصل است. وقتی آخر هفته فرا می‌رسد، سفره‌های اهالی این کشور با سرپمه کاهوالتی (Serpme Kahvalti)، نوعی صبحانه سنتی ترکی با انواع متنوع پنیر، زیتون، گوجه فرنگی، تخم‌مرغ، مربا و چای آراسته می‌شود. در سراسر ترکیه صبحانه‌هایی با انواع غذاها و خوراکی‌های خوشمزه سرو می‌شود؛ استانبول هم بسته به انتخاب و ذائقه شما، گزینه‌های متعددی برای صرف صبحانه‌ سنتی و بین‌المللی مثل پنکیک یا تخم‌مرغ بندیکت دارد.

اما خوردن صبحانه در جایی که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای بر تنگه زیبای بسفر دارد، می‌تواند تجربه بی‌نظیری باشد. در استانبول رستوران‌ها و کافه‌هایی وجود دارد که هم کیفیت صبحانه‌ای که عرضه می‌کنند فوق‌العاده است و هم موقعیت جغرافیایی‌شان که مشرف بر تنگه بسفر است. در سفر به استانبول حتما یکی از این رستوران‌ها و کافه‌ها را که در این مقاله معرفی می‌کنیم، انتخاب کنید و از این شهر تصویری رویایی در ذهن‌تان ثبت کنید. 

کافه رستوران کاله (Kale)

کافه رستوران کاله (Kale) استانبول

منبع عکس: وب‌سایت likealocalguide

کافه رستوران کلاسیک کاله از سال ۱۹۸۳ یکی از بهترین جاهای استانبول برای صرف صبحانه است؛ دکوراسیون این کافه تعریف چندانی ندارد، اما یکی از بهترین صبحانه‌های شهر را عرضه می‌کند. کاله با چشم‌انداز زیبایی از بسفر، برای اولین وعده غذایی روز، گزینه‌های متنوعی پیش روی مشتریانش قرار می‌دهد. 

اگر تعدادتان زیاد است، صبحانه سرپمه با پنیر کبابی هالومی، سالاد گوجه فرنگی، زیتون، انواع پنیر، سرشیر و عسل و تخم‌مرغ با سوجوک (سوسیس ادویه‌دار ترکی) سفارش دهید. اگر بعد از خوردن این صبحانه باز هم گرسنه هستید، می‌توانید املت ترکی (تخم‌مرغ با پیاز خردشده و گوجه فرنگی)، گوزلمه (خمیر نازکی که با پنیر یا سوجوک پر می‌شود) یا املت با پنیر سفارش دهید. 

کافه رستوران ینی‌کوی کاهوه‌سی (Yenikoy Kahvesi)

کافه رستوران ینی کوی کاهوه سی (Yenikoy Kahvesi)

منبع عکس: وب‌سایت aysegultatilde

ینی‌کوی کاهوه‌سی بشقاب‌های صبحانه ارگانیک عالی با تخم‌مرغ، عسل، انواع مربا، زیتون، کره، گوجه فرنگی و خیار عرضه می‌کند

بعد از بالا رفتن از چند پله، ینی‌کوی کاهوه‌سی را خواهید دید که زیر درختان و با چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از تنگه بسفر قرار دارد. این کافه در محله‌ای واقع شده است که به‌خاطر عمارت‌های عثمانی و کلیساهای ناشناخته‌اش شهرت دارد. ینی‌کوی کاهوه‌سی بشقاب‌های صبحانه ارگانیک عالی با تخم‌مرغ، عسل، انواع مربا، زیتون، کره، گوجه فرنگی و خیار عرضه می‌کند.

اگر خیلی گرسنه هستید یا کلا غذای زیادی می‌خورید، می‌توانید از گارسون بخواهید پنیر و سوجوک به تخم‌مرغ‌تان اضافه کند؛ علاوه بر این حتما باید چای ترکی هم سفارش دهید، چون صبحانه ترک بدون چای کامل نمی‌شود. در زمستان، ینی‌کوی کاهوه‌سی ثعلب (که نوعی نوشینی گرم شیرین است که از ریشه ثعلب خشک تهیه می‌شود و به آن دارچین می‌زنند) بسیار خوشمزه‌ای سرو می‌کند که زبانزد خاص و عام است. 

کافه رستوران Mangerie

کافه رستوران Mangerie استانبول

منبع عکس: وب‌سایت budaviva

اگر به Mangerie رفتید، حتما میزی در تراس رزرو کنید تا از منظره خارق‌العاده دریا لذت ببرید

ببک یکی از محبوب‌ترین محله‌های استانبول است و Mangerie پرطرفدارترین کافه منطقه است که صبحانه‌ و میان‌وعده عالی سرو می‌کنند و به همین دلیل جمعیت زیادی برای صرف صبحانه به این کافه می‌روند. داخل کافه فضایی دنج با دکوراسیون مدرن یا میزهای چوبی در انتظار مهمانان است و غذاها و نان‌های تازه پخته‌شده، روز آن‌ها را می‌سازد.

اگر به Mangerie رفتید، حتما میزی در تراس رزرو کنید تا از منظره خارق‌العاده دریا لذت ببرید (Mangerie در طبقه سوم یک ساختمان قرار دارد). صبحانه معروف این رستوران شامل تخم‌مرغ بندیکت با بیکن یا پروشوتو (ژامبون ایتالیایی)، پنکیک و گرانولا (در میان بسیاری از گزینه‌های دیگر) می‌شود. 

رستوران موزدچانگا (Muzedechanga)

رستوران موزدچانگا (Muzedechanga) استانبول

منبع عکس: وب‌سایت smart-travelling

گارنیش و زیبایی بصری غذاهای این رستوران به‌اندازه طعم آن‌ها جذاب است

رستوران موزدچانگا در طبقه آخر موزه ساکیب سابانجی قرار دارد و منوی آن غذاهای متنوعی را شامل می‌شود؛ گارنیش و زیبایی بصری غذاهای این رستوران به‌اندازه طعم آن‌ها جذاب است. موزدچانگا یکی از رستوران‌هایی است که بهترین چشم‌انداز را بر تنگه بسفر دارد و برای آخر هفته‌ها می‌تواند جای فوق‌العاده‌ای برای صبحانه و میان‌وعده باشد. این رستوران در کنار انواع صبحانه‌های کلاسیک ترکی، غذاها و خوراکی‌های خاصی مثل نان برشته فرانسوی با گلابی، پنیر دودی چرکز (Cerkez cheese)، گردو و عسل هم سرو می‌کند.  

علاوه بر این کافه‌ها و رستوران‌ها، استانبول پر است از رستوران‌هایی که انواع غذاهای سنتی ترکی و بین‌المللی عرضه می‌کنند. شما می‌توانید فهرست کاملی از کافه‌ها و رستوران های استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و تصاویر آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه