۱۰ رستوران برتر ایروان برای صرف صبحانه و میان وعده

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
۱۰ رستوران برتر ایروان برای صرف صبحانه و میان وعده

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است که حتی در سفر هم نباید آن را نادیده گرفت. در ایروان رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد که صبحانه‌ها و میان‌وعده‌های لذیذی از نقاط مختلف دنیا را عرضه می‌کنند که حداقل باید یک بار امتحان کرد.

از آنجایی که در دهه‌های اخیر تعداد گردشگرانی که هر ساله از ایروان بازدید می‌کنند، به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده، تعداد رستوران‌های این شهر هم رشد داشته است. در این شهر رستوران‌های زیادی وجود دارد که گردشگران می‌توانند برای صرف صبحانه و میان‌وعده و آغاز یک روز خوب و پرانرژی سری به آن‌ها بزنند؛ در این رستوران‌ها هم غذاهای محلی عرضه می‌شود و هم صبحانه‌های غربی. در ادامه می‌خواهیم ۱۰ رستوران برتر ایروان برای صرف صبحانه و میان‌وعده را به شما معرفی کنیم تا در سفر به ارمنستان حتما حداقل یکی از این‌ها را در برنامه خود بگنجانید و صبحانه‌ای با طعم متفاوت و البته لذیذ را در سفر تجربه کنید. 

رستوران جناکوال پاندوک (Genacvale Pandok)

رستوران جناکوال پاندوک ایروان

برای صرف صبحانه سنتی قفقازی می‌توانید به رستوران جناکوال پاندوک بروید. این رستوران در ایروان ۴ شعبه دارد و دارای محبوبیت قابل توجهی بین مردم محلی است. همه غذاها به‌همراه پیش‌غذاهای ارمنی مثل نان، پنیر و «سالاد تابستانی» (ترکیبی از گوجه فرتگی، خیار و پیاز که شبیه سالاد شیرازی ایرانی‌ها است)  صدالبته ریحان ارمنی سرو می‌شود.

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای جناکوال پاندوک، خاچاپوری است؛ غذایی گرجستانی که از نان پر شده با پنیر و تخم‌مرغ تشکیل و معمولا برای صبحانه سرو می‌شود. طعم این غذا را حتما باید در سفر به ایروان بچشید. 

کافه رستوران Crumbs Bread Factory

کافه رستوران Crumbs Bread Factory ایروان

منبع عکس: وب‌سایت civileats

مشتری‌ها عاشق سوپ‌ها، ساندویچ‌ها، آب‌میوه‌ها، شیک‌ها و البته نان‌های این رستوران هستند

این کافه رستوران محلی برای تجربه صبحانه سالم، خوشمزه و به سبک غربی است. مشتری‌ها عاشق سوپ‌ها، ساندویچ‌ها، آب‌میوه‌ها، شیک‌ها و البته نان‌های این رستوران هستند. Crumbs نان تازه را از محصولات کاملا طبیعی ارمنستان تهیه می‌کند و اینجا می‌توانید انواع مختلف نان سالم مثل نان گردویی، نان گندم سیاه و نان زیتونی را نوش جان کنید. می‌توانید به‌عنوان میان‌وعده از کیک‌ها و پای‌های خوشمزه این کافه امتحان کنید؛ شیرینی‌جات Crumbs هم بسیار پرطرفدار است. البته اگر تولد یکی از عزیزان‌تان بود و به کیکی با تزیینات زیبا نیاز داشتید، در این کافه رستوران می‌توانید حتما پیدا کنید.

کافه رستوران فرانسوی Baguette & Co.

کافه رستوران فرانسوی Baguette & Co.

روز خود را با صرف باگت‌های گرم و شیرینی‌های خوشمزه این رستوران آغاز کنید. کافه رستوران Baguette & Co. ایروان مغازه کوچکی است با گزینه‌های متنوعی برای صبحانه و میان‌وعده. حتما از باگت‌ها، کروسان‌ها و تارت‌های میوه‌ای مشهور این کافه رستوران امتحان کنید. افرادی هم که غذاهای سالم‌تر را ترجیح می‌دهند، می‌توانند املت کره‌ای یا سالاد یونانی سفارش دهند. 

کافه رستوران The Green Bean

کافه رستوران The Green Bean ایروان

این کافه دوستدار محیط زیست است و معمولا از محصولات سازگار با محیط زیست و تجدیدپذیر استفاده می‌کند

کافه رستوران The Green Bean مکانی فوق‌العاده برای شروع یک روز خوب با صبحانه‌ای خوشمزه است. این کافه دوستدار محیط زیست است و معمولا از محصولات سازگار با محیط زیست و تجدیدپذیر که حاصل زحمت کشاورزان ارمنی است، استفاده می‌کند؛ در نتیجه قهوه و غذاهای این کافه سالم و خوشمزه است، به‌خصوص وافل‌های بلژیکی آن.

دکوراسیون کافه نیز سازگار با محیط زیست است: صندلی‌های چوبی فضا را پر کرده و دیوارها از آجرهای سفید است؛ بطری‌های شیشه‌ای هم بعدا به‌عنوان گلدان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کافه رستوران The Green Bean در مرکز مجموعه کاسکاد (یکی از زیباترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایروان) واقع شده است. 

کافه رستوران فرانسوی Brioche Boulangerie

کافه رستوران فرانسوی Brioche Boulangerie

منبع عکس: وب‌سایت repatarmenia

Boulangerie در زبان فرانسوی به معنی نانوایی است؛ این نانوایی دوست‌داشتنی که فضایی شبیه به کافه‌های پاریس دارد، قطعا یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید برای صرف صبحانه در ایروان انتخاب کنید. اینجا می‌توانید صبح‌تان را با قهوه یا چای خوشمزه به‌همراه تخم‌مرغ، بیکن، نان بیگل (نان‌های حلقه‌ای شکل) یا کروسان‌های مشهور و پرطرفدار آغاز کنید.

در کل فضای جذاب و زیبای این کافه ممکن است شما را وسوسه کند که ساعت‌ها بنشینید و خیابان شلوغ و پررفت و آمد را تماشا کنید. Brioche Boulangerie همچنین پاسیوی بزرگی در فضای باز دارد که برای صرف اولین وعده غذایی روز مکانی ایده‌‌آی است، به‌خصوص در یک صبح آفتابی ایروان. 

کافه رستوران و نانوایی Louis Charden Cafe

کافه رستوران و نانوایی Louis Charden Cafe

قهوه‌های اینجا انرژی لازم برای ادامه روز را به شما می‌دهد

Louis Charden Cafe یکی دیگر از گزینه‌های زیبا برای انتخاب خوردن صبحانه خوشمزه در فضایی شیک است. این کافه یک نانوایی فرانسوی نیز دارد که در آن می‌توانید انواع خوراکی‌های خوشمزه فرانسوی مثل کروسان، انواع نان، ساندویچ، شیرینی و... را نوش جان کنید. Louis Charden Café همچنین سوپ‌های لذیذ هم سرو می‌کند؛ قهوه‌های اینجا انرژی لازم برای ادامه روز را به شما می‌دهد.

علاوه بر تمامی این موارد، دکوراسیون این کافه رستوران هم بسیار خاص است؛ اتاقک‌های دیواره‌دار سفیدی با یک میز و دو نیمکت، طرح رنگی خنثی و... فضای کافه را بسیار دوست‌داشتنی کرده است. در یک صبح آفتابی، حتما سری به این کافه رستوران بزنید. 

کافه رستوران Malocco Cafe

کافه رستوران Malocco Cafe

منبع عکس: وب‌سایت futurishome

  Malocco Cafe  صبحانه و میان وعده‌های بسیار خوشمزه‌ای سرو می‌کند، مثل حریره جودوسر با میوه تازه و شیرینی‌های خوشمزه

Malocco Cafe بدون شک یکی از زیباترین کافه رستوران‌های ایروان است و چون در مرکز مجموعه کاسکاد در مرکز شهر واقع شده، شانس این را دارید که بتوانید چندین بار به این کافه سر بزنید. Malocco Cafe صبحانه و میان وعده‌های بسیار خوشمزه‌ای سرو می‌کند، مثل حریره جودوسر با میوه تازه و شیرینی‌های خوشمزه.

حتما قهوه‌ها و سایر نوشیدنی‌های این کافه، به‌خصوص لاته را امتحان کنید. اگر دل‌تان نوشیدنی خنک خواست، می‌توانید از لیمونادهای خانگی Malocco Cafe سفارش دهید. این کافه رستوران بخش زیادی از زیبایی‌اش را مدیون دکوراسیون‌اش است که ترکیبی از رنگ‌های سفید، صورتی، بنفش و آبی روشن را در رنگ‌آمیزی صندلی‌ها، گلدان‌ها، مبلمان و شومینه‌هایش به کار گرفته است. 

کافه رستوران آچاجور (Achajour)

کافه رستوران آچاجور (Achajour)

کلمه آچاجور به معنی «منبع آب» است. این کافه اولین بار کار خود را در سال ۲۰۰۹ در پارک عشاق ایروان و در فضایی باز آغاز کرد. این کافه رستوران غذاهای طبیعی، خانگی و تازه عرضه می‌کند. منوی صبحانه آچاجور کاملا متنوع است و غذاهای مختلفی با تخم‌مرغ مثل املت و ساندویچ به‌همراه نان و خاچاپوری آجاری خانگی (غذای سنتی آجارا در غرب گرجستان) را شامل می‌شود. 

کافه Eat&Fit

کافه Eat&Fit ایروان

کسانی که به‌دنبال غذاهای سالم هستند، کافه Eat&Fit بهترین گزینه برایشان است. در این کافه صبحانه از ساعت ۸٫۵ تا ۱۱ صبح سرو می‌شود و منوی آن غذاهای سالم متنوعی مثل گرانولای خانگی با شیر، گرانولا با ماست و میوه‌های فصل، آووکادوی برشته، املت سبزیجات و پنکیک موز دارد. Eat&Fit علاوه بر صبحانه خوب، میان‌وعده و ناهار خوشمزه نیز سرو می‌کند و اینجا می‌توانید انواع اسنک، لقمه، ساندویچ و غذاهای متنوع دیگر سفارش دهید. 

رستوران لواش (Lavash Restaurant)

رستوران لواش (Lavash Restaurant) ایروان

یکی از اهداف اصلی رستوران لواش، احیای لقمه‌های صبحانه‌های سنتی ارمنی است

نان لواش یکی از نان‌های سنتی ایروان است (مثل ایران) و این رستوران غذاهای سنتی این کشور را به روش مدرن و خلاقانه سرو می‌کند. یکی از اهداف اصلی رستوران لواش، احیای لقمه‌های صبحانه‌های سنتی ارمنی است. این لقمه‌ها پرکالری هستند و می‌توانند انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن برای فعالیت در طول روز را تامین کنند.

یکی از رایج‌ترین لقمه‌های سنتی این کشور، لقمه عسل و گردو است که به‌همراه یک فنجان چای سرو می‌شود. علاوه بر این در این رستوران می‌توانید حلوا، مرباهای محلی، پنیر سنتی با کشمش و میوه‌های خشک سفارش دهید.

اگر می‌خواهید در سفرتان به ارمنستان، شکم‌گردی هم کنید و طعم غذاهای محلی و ملل را در رستوران‌های ایروان بچشید، می‌توانید فهرست کاملی از رستوران های ایروان را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و تصاویر آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه