بهترین غذاهای خیابانی جورج تاون، پنانگ که باید امتحان کنید

مینا رهبری
مینا رهبری پنجشنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
بهترین غذاهای خیابانی جورج تاون، پنانگ که باید امتحان کنید

غذاهای خیابانی بخش مهمی از فرهنگ غذایی هر منطقه را شکل می‌دهد. جورج تاون ایالت پنانگ مالزی نیز غذاهای خیابانی خوشمزه با قیمت‌های بسیار مناسبی دارد که هر گردشگری در سفر به این کشور باید امتحان کند.

جورج تاون، مرکز ایالت پنانگ، یکی از مقاصد گردشگری مالزی است که هر کسی با هر تعریفی از لذت سفر، می‌تواند لحظات به‌یادماندنی را تجربه کند. این شهر برای شکموها نیز بسیار جذاب است و گردشگران غذایی می‌توانند طعم ناب غذاهای محلی و خیابانی را با قیمت‌های مناسب بچشند. اگر دوست دارید برای تعطیلات تور مالزی رزرو کنید، غذاهای خیابانی خوشمزه جورج تاون را نیز بشناسید تا با هزینه معقول، بهترین غذاهای محلی این خطه را نوش جان کنید. 

اگر می‌خواهید هم برای بازدید از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی و هم چشیدن طعم غذاهای محلی به مالزی سفر کنید، ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب تورهای ترکیبی کوالالامپور - پنانگ، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

آفر تور مالزی

آسام لاکسا (Assam Laksa)

آسام لاکسا

اگر قبلا به سایر شهرهای مالزی سفر کرده باشید، ممکن است از چشیدن طعم این غذا شگفت‌زده شوید. برخلاف آسام لاکسای کوالالامپور که دارای خامه و ادویه کاری است، این غذا در جورج تاون با سوپ ماهی، تمبر هندی بوگنا کانتان، آلوی ترش و نودل برنج تهیه می‌شود. استفاده از خمیر میگو در تهیه این غذا اختیاری است. 

چار کوآی تئو (Char Koay Teow)

چار کوآی تئو

در جورج تاون غرفه‌ها و مغازه‌های زیادی به تهیه و عرضه چار کوآی تئو مشغول هستند. گردشگران از چشیدن طعم این غذا که با نودل سرخ‌شده، صدف‌ماهی، میگو، جوانه لوبیا و پیازچه و موسیر تهیه می‌شود، شگفت‌زده می‌شوند. مردم محلی برای خوردن چار کوآی تئو به مغازه Sin Wah در بازار Pulau Tikus می‌روند که توسط پدر و پسری اداره می‌شود. 

ناسی کاندار (Nasi Kandar)

ناسی کاندار

رستوران Deen Maju جورج تاون یکی از بهترین ناسی کاندارها را در این شهر عرضه می‌کند. این غذا از گوشت و سبزیجات تهیه می‌شود و آن را باید مثل محلی‌ها با برنج میل کنید. 

روجاک (Rojak)

روجاک

روجاک بیشتر از آن که غذای اصلی باشد، میان وعده است

روجاک بیشتر از آن که غذای اصلی باشد، میان وعده است. این خوراکی از تکه‌های میوه‌ای مثل گواوا (صورتی و سبز)، انبه، خیار، آناناس، ریشه پیکمای تازه و ماهی مرکب تهیه می‌شود و روی آن سس غلیظ تیره و گاهی تند بادام زمینی می‌ریزند. در جوج تاون بهترین روجاک را می‌توانید در مغازه Gurney Drive نوش جان کنید. 

Ais Kacang

Ais Kacang

پس از گشت و گذار در شهر با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و رطوبت بالا، یک خوراکی خنک می‌تواند خستگی را از تن‌تان به‌در کند؛ Ais Kacang همان چیزی است که در این آب و هوا باید میل کنید. این خوراکی از یخ، ژله، لوبیای قرمز و شربت گل محمدی تهیه می‌شود و معجون فوق‌العاده‌ای را شکل می‌دهد که می‌تواند تحمل هوای گرم و مرطوب را آسان‌تر کند. 

مردم محلی برای خوردن بهترین Ais Kacang، به مغازه Jalil Special Ais Kacang  در Esplanade می‌روند.

هوکین می (Hokkien Mee)

هوکین می

مردم محلی معمولا این غذا را در صبحانه یا به‌عنوان میان وعده می‌خورند

در کوالالامپور و سنگاپور، هوکین می به روش اشتباهی طبخ می‌شود. این غذا که با عنوان «نودل میگو» نیز شناخته می‌شود، در جورج تاون با آب استخوان ادویه‌دار، جوانه لوبیا، میگو، موسیر و نودل تهیه می‌شود. استفاده از خمیر چیلی در تهیه این غذا اختیاری است.

مردم محلی معمولا این غذا را در صبحانه یا به‌عنوان میان وعده می‌خورند؛ C. Y. Choy Road می‌تواند انتخاب خوبی برای صرف بهترین هوکین می در جورج تاون باشد.

Oh Chien 

Oh Chien

برای تهیه این غذا از ماهی‌های تازه پنانگ استفاده می‌شود. Oh Chien غذایی ترد و تازه و کمی چسبناک است و از صدف خوراکی، برگ گشنیز، تاپیوکا (دانه‌های گیاهی پرنشاسته) و پیازچه تهیه می‌شود. سس چیلی شیرین را هم می‌توانید با این غذا میل کنید. 

یکی از بهترین جاها برای صرف Oh Chien در جورج تاون، کافه Northam Beach است.

وانتان می (Wantan Mee)

وانتان می

وانتان می از نودل‌های تخم مرغی آغشته به سس سویا تهیه می‌شود. این غذا به همراه کلم چینی و یک کاسه سوپ با دامپلینگ سرو می‌شود. رستوران  Kedai Kopi Swee Kong در خیابان Burma وانتان می خوشمزه‌ای به مشتریانش عرضه می‌کند. 

آپام بالیک (Apam Balik)

آپام بالیک

منبع عکس: وب‌سایت thedailymeal

این ساندویچ پنکیک برای صبحانه سرو می‌شود

این ساندویچ پنکیک برای صبحانه سرو می‌شود و مواد تشکیل‌دهنده آن بادام زمینی، شکر به همراه ذرت شیرین یا تکه‌های موز است که بستگی به سفارش شما دارد. آپام بالیک که با نام «Bang Chang Kueh» هم شناخته می‌شود، به نوعی شیرینی بدون کره انگلیسی است. فروشندگان معمولا این خوراکی را در تابه‌های کوچک صاف و همان‌طور که شما سفارش می‌دهید، طبخ می‌کنند؛ به همین دلیل می‌توانید این غذا را همان‌طور که دوست دارید و کاملا تازه و گرم نوش جان کنید. غرفه‌ای در بازار Pulau Tikus وجود دارد که آپام بالیک تازه و خوشمزه عرضه می‌کند. 

اگر به غذاهای جنوب شرق آسیا علاقه دارید، می‌توانید در سفر به جورج تاون پنانگ، نمونه‌های بسیار خوشمزه‌ای را نوش جان کنید. شما می‌توانید فهرست کاملی از رستوران های جورج تاون را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و تصاویر دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه