بهترین رستوران های ایروان پایتخت ارمنستان را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
بهترین رستوران های ایروان پایتخت ارمنستان را بشناسید

ایروان، پایتخت ارمنستان از نظر تعدد و تنوع رستوران‌ها بی‌نظیر است. در این شهر می‌توانید در بهترین رستوران‌ها، لذیذترین غذاهای محلی و بین‌المللی را نوش جان کنید.

یکی از تفریحات سفر، سر زدن به رستوران‌ها و خوردن غذاهای محلی و بین‌المللی است. در ایروان، پایتخت ارمنستان که یک شهر توریستی و محبوب است، هیچ کمبودی از نظر تنوع و تعداد رستوران وجود ندارد.

اگر از علاقه‌مندان به غذا خوردن در رستوران باشید، در سفر به ارمنستان ناامید نمی‌شوید. در ادامه تعدادی از بهترین رستوران های ایروان را معرفی می‌کنیم که در طول سفر، فرصت غذا خوردن در آن‌ها را نباید از دست بدهید.

رستوران Mer Taghe

بهترین رستوران های ایروان پایتخت ارمنستان

برای امتحان کردن غذای محلی لاه ماجون، باید به این رستوران سر بزنید. لاه ماجون غذایی شبیه به پیتزا است که خمیری ترد و نازک دارد و با گوشت چرخ کرده، پیاز، گوجه و ریحان تهیه می‌شود. این رستوان فست فود در بین اهالی بسیار محبوب است. غذاهای بسیار لذیذی با قیمت‌های مناسب و مقرون‌به‌صرفه دارد. علاوه بر این غذا، می‌توانید سایر غذاهای سنتی ارمنستان را هم اینجا نوش جان کنید. مثلا غذایی به اسم manti که نوعی دامپلینگ است که با سس مخصوص تهیه می‌شود. همراه با ماست طعم‌دار و سماق سرو می‌شود.

رستوران Dolmama

بهترین رستوران های ایروان پایتخت ارمنستان

این رستوران یکی از بهترین غذاخوری‌های شهر برای امتحان کردن یک غذای سنتی به نام دلمه است. این رستوران در سال ۱۹۹۸ آغاز به کار کرده است و از مهمانان خود با لذیذترین غذاهای سنتی شرق ارمنستان پذیرایی می‌کند. ولی تمرکز اصلی رستوران بر ارائه بهترین دلمه‌ها است. این غذا درست مثل دلمه‌های ایرانی با گوشت چرخ کرده، برنج و برگ انگور تهیه می‌شود. آن چیزی که باعث تفاوت دلمه‌های این رستوران با سایر دلمه‌ها می‌شود، استفاده از ادویه‌جات و طعم‌دهنده‌های خاص مثلا چیلی و رزماری است.

یکی دیگر از غذاهای خاص این رستوران خاشلمه نام دارد. این غذا نوعی خوراک گوشت است که حتما باید امتحان کنید.

رستوران Malkhas Jazz Club

این رستوران با فاصله زیاد، بهترین رستوران شهر برای لذت بردن از موسیقی جاز در حین غذا خوردن است. این رستوران فضایی بسیار محبوب و راحت دارد و از آنجایی که مشتریان آن زیاد است، باید از قبل میز رزرو کنید تا بتوانید اینجا غذا و نوشیدنی بخورید.

سرویس‌دهی، غذا، محیط و موسیقی، همه چیز عالی و جذاب است و رضایت مهمانان را جلب می‌کند. منوی رستوران شامل انواع استیک، پاستا و نوشیدنی‌های متنوع است. نام این رستوران از روی نام یک پیانیست جاز مشهور در این کشور به نام Levon Malkhasyan نام‌گذاری شده است که به‌طور مرتب شب‌ها در این رستوران برنامه کوتاهی اجرا می‌کند.

رستوران Tapastan

بهترین رستوران های ایروان پایتخت ارمنستان

این رستوران جایی است که در آن تاپاس اسپانیایی با آشپزی ارمنی تلفیق شده است. پیش‌غذاهای این رستوران، ترکیب خاص و متفاوتی از دو فرهنگ و دو سبک آشپزی است. انواع غذاهای گوشتی و گیاهی در منوی رستوران پیدا می‌شود.

اگر دوست دارید غذاهای سنتی‌تر را امتحان کنید، یک صفحه از منو به این دسته از غذاها اختصاص یافته است. مثلا نودل ارمنی یا آریشتا، دلمه، انواع سالاد و سایر غذاهایی که با مرغ، گوشت گاو و سایر انواع گوشت تهیه می‌شود.

رستوران Tumanyan Khinkali

بهترین رستوران های ایروان پایتخت ارمنستان

خینکالی نوعی دامپلینگ گوشت است و به‌عنوان غذای ملی گرجستان شناخته می‌شود. این غذای لذیذ گرجستانی را می‌توانید در قب ایروان در همین رستوران امتحان کنید. در این رستوران نه‌تنها بهترین غذاهای گرجستان بلکه مجموعه‌ای از غذاهای محلی ارمنستان هم عرضه می‌شود.

علاوه بر خینکالی، اینجا می‌توانید پلمنی روسی را هم امتحان کنید که غذایی محبوب و لذیذ است. انواع سوپ، سالاد، غذاهای گیاهی و دسر هم در منوی رستوران وجود دارد.

رستوران Anoush

این رستوران یکی دیگر از رستوران‌های عالی شهر برای امتحان کردن غذاهای اصیل ارمنی است. غذاهای رستوران با تازه‌ترین و بهترین مواد غذایی تهیه می‌شوند. فضای رستوران بسیار دنج و صمیمانه است و وسایل قدیمی زیبایی دارد. این رستوران جزو رستوران‌های محبوب اهالی شهر است و مشتریان فراوانی دارد. غذاهای منو با توجه به دستورهای غذایی قدیمی تهیه می‌شوند.

اینجا می‌توانید غذاهایی مثل manti را نوش جان کنید که نوعی دامپلینگ است که با گوجه، ماست و انواع مغزها سرو می‌شود.

رستوران Mer Gyugh

بهترین رستوران های ایروان پایتخت ارمنستان

اگر دوست دارید غذاهای ارمنی را امتحان کنید، غذاهایی که عطر و طعم غذاهای خانگی را داشته باشند، حتما به این رستوران سر بزنید. این رستوران مثل سایر رستوران‌هایی که بالاتر معرفی می‌کنیم، بیشتر از همه غذاهای محلی ارمنستان را سرو می‌کند ولی اگر دوست دارید غذاهای متفاوت‌تری را نوش جان کنید به صفحه غذای روستایی منو سر بزنید تا غذاهای جدیدتر و متنوع‌تری ببینید و سفارش دهید. غذاهایی که با غذاهای سنتی سایر رستوران‌ها متفاوت است.

کافه کتاب ArtBridge

بهترین رستوران های ایروان پایتخت ارمنستان

این کافه کتاب فضایی دنج و عالی برای علاقه‌مندان به هنر و ادبیات دارد. مهمانان می‌تواند به این مجموعه سر بزنند تا صبحانه، ناهار یا شام بخورند و از از بین تعداد زیادی روزنامه و مجله، یکی را برای خواندن انتخاب کنند.  نمایشگاه‌های هنری به‌طور مرتب در این مجموعه برپا می‌شود که به نقاشی، مجسمه سازی و عکس اختصاص دارند. غذا خوردن در این کافه، تجربه‌ای خاص و متفاوت است که نباید از دست بدهید.

در این کافه رویداد «دیدار با هنرمند» هم برگزار می‌شود. هنرمندان مستعد در این مجموعه به مخاطبان معرفی می‌شوند. غذای کافه بسیار لذیذ است، فضای آرامی دارد و سرویس‌دهی در آن، فوق‌العاده است.

رستوران The Club

بهترین رستوران های ایروان پایتخت ارمنستان

این رستوران غذاهای محلی ارمنی و غذاهای بین‌المللی با تغییراتی فرانسوی را عرضه می‌کند. محیطی مجلل و لوکس دارد. یکی از غذاهای رستوران که حتما باید امتحان کنید، استیک روی سنگ داغ است. برای اینکه دسر بخورید بهتر است که به بخش چای‌خانه سر بزنید و کرم بروله‌های لذیذ این مجموعه را امتحان کنید. این رستوران در عین حال که شیک و باکیفیت است، قیمت‌های معقول و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

سرآشپزان حرفه‌ای از ارمنستان و سایر کشورهای دنیا در این رستوران فعالیت می‌کنند. این مجموعه غیر از رستوران و چای‌خانه، کافه، فروشگاه برای عرضه کتاب و فیلم و مجله و حتی یک تالار کنسرت هم دارد.

رستوران Pandok Yerevan

این رستوران فضایی آرامش‌بخش و دنج دارد و در غذاخوری اصلی آن برای ۳۰ مهمان ظرفیت وجود دارد. در اتاق‌های کوچک‌تر آن، گروه‌های ۴ تا ۸ نفره می‌توانند غذا بخورند. همه فضای رستوران به سبک ارمنی تزیین شده است و دکوراسیون جذابی دارد.

کوسن‌ها و رومیزی‌ها با طرح‌های تزیینی ارمنی و تصاویری از جاذبه‌ها و جاهای دیدنی ارمنستان تزیین شده‌اند. در این رستوران می‌توانید از خوردن بهترین و لذیذترین غذاهای محلی ارمنی لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه