۱۱ غذای اندونزیایی که باید امتحان کنید

حمیده کریمی
حمیده کریمی جمعه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
۱۱ غذای اندونزیایی که باید امتحان کنید

اندونزی، کشوری آسیایی است که گردشگران زیادی دارد. یکی از تفریحات گردشگران در این کشور، خوردن غذاهای محلی است.

غذاهای اندونزی، نمادی از فرهنگ غنی و متنوع این کشور است. تنوع طعم‌ها و عطرها در بشقاب غذای اهالی این کشور دیده می‌شود. از انواع سالاد گرفته تا دسر، در ادامه با لذیذترین غذاهای اندونزی آشنا می‌شویم که در طول سفر، فرصت دارید تا آن‌ها را امتحان کنید.

اگر دوست دارید به اندونزی سفر کنید و این غذاهای لذیذ را امتحان کنید، می‌توانید از کجارو کمک بگیرید. کجارو فرصتی برای شما فراهم می‌کند تا از بین تورهای ارائه شده توسط معتبرترین آژانس‌های گردشگری، بهترین و ارزان‌ترین تور اندونزی را پیدا و به‌آسانی تهیه کنید.

تور اندونزی ارزان قیمت

در سفر به اندونزی حتما برای خوردن غذاهای محلی این کشور برنامه‌ریزی کنید. در ادامه چند غذای مشهور محلی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را در رستوران‌ها نوش جان کنید یا اینکه از فروشنده‌های خیابانی بخرید.

رندانگ گوشت گوساله

غذاهای محلی اندونزی

رندانگ که با گوشت گوساله و به آرامی پخته می‌شود یکی از لذیذترین غذاهای این کشور است. به طور سنتی معمولا این غذا را در مراسم خاص و جشن‌ها سرو می‌کردند. محبوبیت این غذا تا حدی است که در رستوران‌های سراسر این کشور تهیه می‌شود و مورد توجه گردشگران و اهالی قرار دارد.

این غذا فرایند پختی طولانی دارد و تهیه‌ی آن چندین ساعت طول می‌کشد. برای تهیه‌ی آن غیر از گوشت گوساله از ترکیب شیر نارگیل و انواع ادویه‌ها استفاده می‌کنند. غذا را تا جایی می‌پزند که گوشت کاملا نرم شود و عطر و طعم ادویه‌ها و شیر نارگیل را بگیرد.

ساتای

غذاهای محلی اندونزی

ساتای غذایی است که به‌راحتی در همه جای این کشور پیدا می‌شود. در واقع فرهنگ‌های مختلف موجود در این کشور هر کدام شیوه خاصی برای تهیه این غذا دارند. این غذا گوشت گریل‌شده‌ است که آن را به سیخ می‌کشند و قبل از کباب کردن، خوب مزه‌دار شده است.

بیشتر ساتای‌ها با سس بادام زمینی پرادویه یا سس سویا با چیلی و موسیر سرو می‌شوند؛ معمولا ساتای را با برنج یا کیک برنج می‌خورند.

برنج سرخ شده

غذاهای محلی اندونزی

برنج سرخ شده اندونزیایی، غذایی است که در موقعیت‌های مختلف سرو می‌شود و همه جا به‌راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید. از هتل‌های لوکس گرفته تا فروشنده‌های غذاهای خیابانی، برنج سرخ شده را می‌توانید از همه جا بخرید. برای تهیه این غذا، برنج را با سس سویا و انواع ادویه سرخ می‌کنند و البته با توجه به ذائقه‌ی خود می‌توانید آن را با هر افزودنی تهیه کنید.

می‌توانید به این غذا مواد دیگری مثل تخم‌مرغ، مرغ، غذای دریایی، سبزیجات، سوسیس، گوشت قلقلی و حتی گوشت گوساله اضافه کنید. این غذا را معمولا با آکار سرو می‌کنند. آکار نوعی چاشنی یا ترشی است که با خیار، چیلی، موسیر و هویج تهیه می‌شود.

سوتو

غذاهای محلی اندونزی

در سراسر کشور اندونزی، سوتو به شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود. این غذا را با مواد غذایی مختلف و ادویه‌های متنوعی تهیه می‌کنند. ولی در مجموع این غذا نوعی سوپ سنتی است که معمولا حاوی گوشت، مرغ، سبزی و نودل است. در این دستور از سبزیجات معطر و ادویه برای طعم دادن به غذا استفاده می‌شود.

باکسو

غذاهای محلی اندونزی

باکسو در واقع کوفته قلقلی اندونزیایی است. سس این غذا با انواع ادویه، طعم‌دار می‌شود و مواد دیگری مثل نودل، برنج، ورمیشل، سبزی و گاهی اوقات توفو و دامپلینگ سنتی دارد.

برای تهیه این غذا معمولا از گوشت گوساله استفاده می‌کنند. البته برای توریست‌ها این غذا را با ماهی یا مرغ و انواع گوشت هم تهیه می‌کنند. باکسو نوعی غذای خیابانی است که در غرفه‌های خیابانی یا رستوران‌های محلی ارائه می‌شود.

Tempe

Tempe در واقع یک ساید دیش سنتی است که در سراسر این کشور رواج زیادی دارد. این محصول در واقع نوعی محصول تهیه شده از سویا است و ظاهری شبیه کیک دارد و به طور طبیعی با تخمیر سویا تهیه می‌شود. این محصول را می‌توان سرخ شده، بخارپز شده یا افزودن به دستورهای غذایی مختلف، مصرف کرد. این محصول را ممکن است به‌عنوان اسنک یا در کنار برنج نیز مصرف کنند.

Nasi Uduk

غذاهای محلی اندونزی

برای تهیه Nasi Uduk، برنج را با شیر نارگیل و انواع سبزیجات معطر می‌پزند که به یک غذای اصلی بسیار معطر و لذیذ تبدیل می‌شود. این برنج را با مرغ یا گوشت گوساله، تخم‌مرغ، خیار و موسیر سرخ شده سرو می‌کنند. این غذا در محل خاستگاهش یعنی جاکارتا به‌عنوان صبحانه هم سرو می‌شود.

گادو گادو

غذاهای محلی اندونزی

گادو گادو یک سالاد اندونزیایی است که با سس بادام زمینی سرو و تهیه می‌شود. از دیگر موادی که در تهیه این سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به سبزیجات بخارپز مثلا کلم، کاهو، هویج و جوانه لوبیا اشاره کرد. توفوی سرخ شده و تخم‌مرغ آب‌پز هم ممکن است به سالاد اضافه شود. این غذا را با برنج معمولی یا کیک برنج سرو می‌کنند.

Pempek

Pempek مخصوص منطقه جنوب سوماترا است. اساسا با ماهی تهیه می‌شود. ماهی را با نوعی نشاسته به نام تاپیوکا ترکیب می‌کنند و به شکل کیک در اندازه‌های مختلف در می‌آورند. این کیک‌های ماهی را با سسی تهیه شده از چیلی و سرکه سرو می‌کنند. این غذا در سراسر اندونزی رایج است. معمولا آن را به‌عنوان غذای اصلی یا حتی اسنک هم سرو می‌کنند.

دسر Martabak

غذاهای محلی اندونزی

این دسر در بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله اندونزی رایج است. این دسر دارای دو لایه است که شبیه به پنکیک هستند. فیلینگ‌های مختلفی برای این دسر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از جمله شکلات، پنیر، انواع آجیل، شیر یا حتی همه این مواد با هم.

این دسر شب‌ها در غرفه‌های فروش غذای خیابانی، کیوسک‌ها یا ماشین‌های پارک شده، به فروش می‌رسد.

سیومای

غذاهای محلی اندونزی

سیومای نوعی دامپلینگ سنتی است که حاوی ماهی بوده و معمولا با کلم بخارپز شده، سیب زمینی، توفو و تخم‌مرغ آب‌پز تهیه و سرو می‌شود. همراه با این غذا سس بادام‌زمینی سرو می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه