بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد | آدرس + عکس، امکانات و قیمت

زیبا وکیلی
زیبا وکیلی یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین اقامتگاه های بوم گردی یزد | آدرس + عکس، امکانات و قیمت

بوم گردی های یزد انتخابی عالی برای اقامت در سفر به شهر زیبا و کویری در محدوده مرکز ایران هستند.

یزد یکی از کلانشهرهای ایران و مرکز استان و شهرستان یزد است و بافت تاریخی یزد در لیست آثار ملی ایران و فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. سفر به یزد و بازدید از جاذبه‌های متعدد آن با اقامت در بوم گردی های یزد کامل می‌شود.

یزد از تاریخی کهن برخوردار است و اهالی آن سبک زندگی ویژه‌ای دارند. بادگیرها، مناره‌ها، گنبدها و بناهای خشتی متعدد بارزترین ویژگی معماری این شهر کویری هستند و نشان از اقلیم و فرهنگ منطقه دارند. بازارهای سنتی و زیبا، مساجد باشکوه، آتشکده‌ها، خانه‌های تاریخی، قنات‌ها، آب‌انبارها و موزه‌ها، تنها بخشی از جاهای دیدنی یزد محسوب می‌شوند. بومگردی های یزد از جمله گزینه‌های اقامتی در این شهر هستند؛ اغلب بومگردی های یزد خانه‌های تاریخی و قدیمی شهر هستند که مرمت و بازسازی شده‌اند. 

بهترین بوم گردی های یزد:

بوم گردی عزیز خان

  • آدرس: محله مسجد جامع یزد، خیابان مسجد جامع، خیابان وقت‌الساعت، روبه‌روی بقعه امامزاده سید رکن‌الدین (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۳۵۹۳۵۷۳۰۳
  • اینستاگرام: azizkhan.house@
  • رده قیمتی: گران
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

بومگردی عزیز خان یزد

منبع عکس‌: گوگل مپ / عکاس: هادی ابراهیمی 

اقامتگاه بوم گردی عزیزخان یزد در محله مسجد جامع و بافت سنتی شهر واقع شده است. خانه عزیزخان ۲۵۰ متر مربع زیربنا دارد و به‌عنوان یکی از زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران، با مدیریت آقای «مهدی ابویی» اداره می‌شود. دیوارهای کاه‌گلی و حوض میان حیاط، آجرکاری‌های سنتی و پنجره‌های ارسی رنگ، زیبایی ساختمان و اتاق‌های بوم گردی را دوچندان کرده‌اند. اقامتگاه عزیزخان تنها حدود ۱۲ کیلومتر (۲۰ دقیقه رانندگی) تا فرودگاه شهید صدوقی و حدود ۹ کیلومتر (۱۰ دقیقه رانندگی) با ایستگاه راه‌آهن یزد فاصله دارد.

برای دسترسی به اقامتگاه بوم گردی عزیز خان باید از طریق خیابان‌های شهید صدوقی یا شهید بهشتی به میدان شهید بهشتی (مجاهدین) بروید. در ادامه وارد خیابان امام و سپس خیابان مسجد جامع شوید. خروجی سمت راست (خیابان وقت‌الساعت) شما را به مقصد می‌رساند. 

بومگردی عزیز خان

منبع عکس‌: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

برج ساعت، مدرسه ضیائیه (زندان اسکندر)، موزه خانه لاری ها، امامزاده شاه فاضل، بازار مسگرها، بازار خان، مجموعه ساباط‌های یزد و آرامگاه و پارک «وحشی بافقی» از دیدنی‌های اطراف بوم گردی عزیز خان یزد هستند.

اقامتگاه عزیز خان پشت‌بامی فراخ و مشرف به شهر دارد. این بوم گردی نزدیک‌ترین اقامتگاه یزد به مسجد جامع است. خانه عزیزخان یزد هفت واحد مجزا و مستقل دارد. دسترسی به همه واحدها نیازمند گذر از چند پله به‌سمت بالا یا پایین است. تمام واحدها به سیستم سرمایش و گرمایش (کولرگازی و شوفاژ)، سرویس فرنگی و حمام مجهز هستند. کافی‌شاپ، رستوران، میز و صندلی‌های متعدد در بالکن و حیاط و آشپرخانه از امکانات و خدمات رفاهی این اقامتگاه محسوب می‌شوند.

منبع عکس‌ها: وب‌سایت جاباما /عکاس: ناشناس

استعمال دخانیات و برگزاری مراسم در خانه عزیزخان یزد مجاز است، گروه‌های مجردی پذیرش می‌شوند و ورود حیوانات خانگی ممنوع است. رزرو در این اقامتگاه به‌همراه صبحانه خواهد بود. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکاناتشرایط رنج قیمت (تومان)هزینه نفر اضافه (تومان)
نقل۲۵یک نفریک تخت یک‌نفره۶ پله به‌سمت پایین از طبقه همکفاز ۶۰۰,۰۰۰ تا ۸۹۰,۰۰۰-
عزیز خان۳۵دو نفریک تخت دو‌نفرهپنج پله به‌سمت بالا از طبقه همکفاز ۱,۶۵۰,۰۰۰ تا ۱,۸۰۰,۰۰۰-
هور۳۵دو نفر پایه + یک نفر اضافهدو تخت یک‌نفره، یک رخت‌خواب سنتیپنج پله به‌سمت بالا از طبقه همکفاز ۱,۲۶۰,۰۰۰ تا ۱,۶۹۰,۰۰۰۳۵۰,۰۰۰
قطاب۲۵دو نفردو تخت یک‌نفره ۱۰ پله به‌سمت پایین از طبقه همکفاز ۹۲۵,۰۰۰ تا ۱,۳۰۰,۰۰۰-
سوپیت بام-دو نفردو تخت یک‌نفره، آشپرخانه---
نبات۲۰سه نفرسه تخت یک‌نفره۱۰ پله به‌سمت پایین از طبقه همکفاز ۱,۶۰۰,۰۰۰ تا ۱,۸۰۰,۰۰۰-
دیبا۳۵سه نفر پایه + یک نفر اضافهیک تخت دو‌نفره، یک تخت یک‌نفره، یک رخت‌خواب سنتیپنج پله به‌سمت بالا از طبقه همکفاز ۱,۴۲۵,۰۰۰ تا ۱,۹۰۰,۰۰۰۳۵۰,۰۰۰

منبع جدول:  جاباما و صفحه اینستاگرام بوم گردی عزیز خان / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی  عزیزخان یزد (بهار ۱۴۰۲)

بوم گردی تاج الملوک

  • آدرس: محله لب خندق، خیابان قیام، کوچه حسینیه حاج یوسف (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۳۷۹۶۵۳۹۲۳ - ۰۳۵۳۶۲۲۳۳۶۶
  • اینستاگرام: tajolmolook.yazd@
  • رده قیمتی: ارزان
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

بومگردی تاج الملوک

منبع عکس‌: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی تاج الملوک در محله لب خندق یزد و در بافت تاریخی شهر واقع شده است. این خانه زیبا ۲۵۰ متر مربع زیربنا دارد و مدیریت آن برعهده خانم «اکرم رزمی» است. حوض آبی‌رنگ و تلمبه آب قدیمی میان آن، دیوارهای کاه‌گلی و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی این خانه، شما را به اقامتی متفاوت در دل شهر بادگیرها دعوت می‌کنند. بوم گردی تاج الملوک حدود ۱۰ کیلومتر (۱۷ دقیقه رانندگی) با فرودگاه شهید صدوقی و حدود ۶ کیلومتر (۹ دقیقه رانندگی) با ایستگاه راه‌آهن یزد فاصله دارد.

برای دسترسی به خانه سنتی تاج الملوک یزد باید از طریق بلوار ۱۷ شهریور وارد خیابان مطهری شوید. در ادامه بلوار امامزاده جعفر را در پیش بگیرید تا به چهارراه قیام برسید؛ به راست بپیچید؛ خروجی سمت چپ شما را به بوم گردی می‌ساند.

بوم گردی تاج الملوک

منبع عکس‌: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

برج لب خدق، بازارچه پنجه علی، بازار مسگرها، موزه کاظمینی، مسجد شاه طهماسب، آتشکده زرتشتیان، دخمه، موزه آب یزد (خانه کلاهدوزها) و باغ دولت‌آباد یزد در فاصله کمی از بوم گردی تاج الملوک قرار دارند. 

بوم گردی تاج الملوک یک حیاط مرکزی و ۶ واحد مجزا در اطراف حیاط دارد. این واحدها در طبقه همکف و زیرزمین واقع شده‌اند. سیستم سرمایش و گرمایش واحدها اسپیلت است. برای نفرات اضافه اتاق‌ها رخت‌خواب سنتی تدارک دیده‌اند. همه واحدها (به‌جز نیلوفر) سرویس فرنگی و حمام اختصاصی دارند. سرو صبحانه با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه جداگانه انجام می‌شود و مسافران امکان استفاده از آشپرخانه عمومی مجموعه را دارند. این بوم گردی فاقد پارکینگ اختصاصی و رستوران است.

در بوم گردی تاج الملوک امکان پذیرش گروه‌های مجردی فراهم است. در این مجموعه از برگزاری مراسم، استعمال دخانیات و ورود حیوانات خانگی جلوگیری می‌شود. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدظرفیتامکاناتشرایط رنج قیمت (تومان)هزینه نفر اضافه (تومان)
مریمیک نفر پایه + یک نفر اضافهیک تخت یک‌نفره، بدون پنجرهواقع در زیر زمین (۹ پله)از ۱۵۰,۰۰۰ تا ۵۵۰,۰۰۰-
سوسنیک نفر پایه + یک نفر اضافهیک تخت یک‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی، یخچال و تلویزیونواقع در زیر زمین (۹ پله)از ۳۴۵,۰۰۰ تا ۵۱۰,۰۰۰-
نیلوفردو نفردو تخت یک‌نفره، فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصیواقع در همکفاز ۲۹۰,۰۰۰ تا ۸۵۰,۰۰۰-
شقایقدو نفردو تخت یک نفر، یخچال، تلویزیونواقع در همکفاز ۳۲۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰-
سنبلسه نفر + دو نفر اضافهسه تخت یک نفر، دو رخت‌خواب سنتی، یخچال، تلویزیونواقع در همکفاز ۴۶۵,۰۰۰ تا ۱,۴۰۰,۰۰۰-
یاسسه نفر پایه + یک نفر اضافهسه تخت یک‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی، یخچال و تلویزیونواقع در زیر زمین (۹ پله)از ۴۶۰,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰۰۰۴۳۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت‌های جاباما و uspace / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی تاج الملوک (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم گردی عمارت بانو

  • آدرس: بلوار آیت‌الله مدنی، خیابان فهادان، انتهای کوچه امامزاده حسن (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۳۳۵۵۹۶۴۶
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

بومگردی عمارت بانو

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی عمارت بانو خانه‌ای بزرگ (۵۰۴ متر مربع) و قدیمی در محله فهادان و مربوط به قاجار است. این بنا در میان بافت تاریخی یزد قرار دارد. آقای «امید دهقان» مدیریت این مجموعه است و به‌همراه خانواده خود تلاش می‌کند تا لحظات نابی را برای میهمانان رقم بزند. بوم گردی عمارت بانو حدود ۱۲ کیلومتر (۲۲ دقیقه رانندگی) با فرودگاه شهید صدوقی و حدود هفت کیلومتر (۱۳ دقیقه رانندگی) با ایستگاه راه‌آهن فاصله دارد. 

برای دسترسی به بوم گردی عمارت بانو در میدان صنعت یزد وارد بلوار ۱۷ شهریور شوید، مستقیم پیش بروید و در چهار راه نواب به راست بپیچید. در چهار راه قیام وارد خیابان سید گلسرخ شوید. بعد از حسینیه از خروجی دست راست مسیر خیابان «فهادان» را در پیش بگیرید و سپس وارد خیابان امامزاده حسن شوید؛ بوم گردی در این خیابان قرار دارد.

میدان امیر چخماق، زندان اسکندر، موزه‌خانه لاری‌ها، موزه سکه و مردم‌شناسی حیدرزاده، شهر بازی هپی‌لند، آسیاب کوشک نو، آب‌انبار، زورخانه و خانه تاریخی رفیعیان از دیدنی‌های نزدیک به عمارت بانو هستند. با اقامت در این بوم گردی تنها کافی است از کوچه‌های آشتی‌‌کنان عبور کنید تا به محدوده بافت تاریخی یزد در محله فهادان برسید. 

بومگردی عمارت بانو یزد

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

بوم گردی عمارت بانو در سال ۱۳۹۶ مرمت و بازسازی شده است. این خانه حیاطی در وسط و پنج اتاق در اطراف آن دارد. بخش مطبخ بوم گردی عمارت بانو با حدود ۳۰۰ سال قدمت، از دیدنی‌های مجموعه محسوب می‌شود.

همه واحدهای بوم گردی عمارت بانو به‌جز اتاق «پهنا» کف‌خواب هستند.

رزرو در اقامتگاه عمارت بانو به‌همراه صبحانه (سلف سرویس با نان تنوری) خواهد بود و سرویس چای و غذاهای سنتی برای وعده‌های دیگر نیز با هماهنگی قبلی سرو می‌شوند. آشپرخانه عمومی، میزهای سنتی حیاط برای استراحت، پذیرایی سنتی عصرانه (سیب‌زمینی تنوری، کاهو سکنجبین، چای و کیک یزدی و آش شولی) و صندوق امانات از امکانات و خدمات رفاهی عمارت بانو هستند. سیستم سرمایش اتاق‌ها کولر آبی و پنکه و سیستم گرمایش آن‌ها بخاری برقی است.

اتاق «کاه‌گلی» سرویس بهداشتی و حمام و اتاق «پهنا» سرویس بهداشتی اشتراکی (خارج از اتاق) دارند. همه واحد ها به‌جز پهنا کف‌خواب هستند و رخت‌خواب سنتی با لحاف‌های ترمه و مخملین برای میهمانان فراهم شده است.

منبع عکس‌ها: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

در بوم گردی عمارت بانو گروه‌های مجردی پذیرش می‌شوند، برگزاری مراسم مجاز است و از استعمال دخانیات و ورود حیوانات خانگی جلوگیری به‌عمل می‌آید. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات رنج قیمت (تومان)هزینه نفر اضافه (تومان)
کاه‌گلی (پانتوره)۱۰دو نفر پایه + یک نفر اضافهسه رخت‌خواب سنتیاز ۸۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰۲۰۰,۰۰۰
پهنا۱۴سه نفر پایه + یک نفر اضافهیک تخت دو‌نفره، یک تخت یک‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی، حماماز ۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۲,۰۰۰,۰۰۰۲۵۰۰,۰۰۰
ترمه۱۶چهار نفرچهار رخت‌خواب سنتی، سرویس فرنگی و ایرانی و حماماز ۱,۹۸۰,۰۰۰ تا ۲,۲۰۰,۰۰۰-
سه دری۵۰چهار نفر پایه + هشت نفر اضافه۱۲ رخت‌خواب سنتی، سرویس فرنگی و ایرانی و حماماز ۲,۴۰۰,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰,۰۰۰۲۵۰,۰۰۰
دلیزه۶۰چهار نفر پایه + هشت نفر اضافه۱۲ رخت‌خواب سنتی، سرویس فرنگی و ایرانی و حماماز ۲,۴۰۰,۰۰۰ تا ۳,۰۰۰,۰۰۰۲۵۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی  عمارت بانو (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم گردی بوتیک شهرزاد

بومگردی بوتیک شهرزاد

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

بوم گردی بوتیک شهرزاد خانه‌ای زیبا با قدمت ۶۰۰ ساله و مربوط به دوره ایلخانی است. این بنا با ۳۸۵ متر مربع وسعت در بافت شهری، تاریخی و زرتشت‌نشین یزد قرار دارد. بوم گردی شهرزاد یزد حدود ۱۲ کیلومتر (۱۸ دقیقه رانندگی) با فرودگاه شهید صدوقی و حدود پنج کیلومتر (هشت دقیقه رانندگی) با ایستگاه راه‌آهن یزد فاصله دارد. برای دسترسی به این بوم گردی باید وارد بلوار شهید منتظر قائم شوید، در چهار راه مارکار مسیر مستقیم (بلوار بسیج) را پیش بگیرید، در چهارراه سلمان فارسی دور بزنید و وارد کوچه جهانی شوید تا به مقصد برسید.

آب‌انبار رستم گیو، آتشکده زرتشتیان بهرام، آب‌انبار ۶ بادگیری، بازار و مسجد امیر چخماق، برج ساعت، موزه اسناد و نسخ خطی و موزه دیرینه‌شناسی کامبرین از دیدنی‌های نزدیک به اقامتگاه بوم گردی بوتیک شهرزاد هستند. 

بومگردی شهرزاد یزد

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

مدیریت اقامتگاه بوم گردی شهرزاد یزد بر عهده آقای «ناصر جلادت» است. این خانه خشتی حیاطی مرکزی و معماری چهار ایوانی دارد. در بوم گردی شهرزاد ۹ واحد اقامتی (یک تا چهار تخته) در دو طبقه برای میهمانان آماده شده است. همه واحدها از امکانات رفاهی مدرن و مطلوب همچون سیستم سرمایش کولر گازی، سیستم گرمایش چیلر و شوفاژ، یخچال، سرویس فرنگی و حمام برخوردار هستند و در عین مدرن بودن، دکوراسیون سنتی دارند.

میز و صندلی‌های مدرن و تخت‌های سنتی برای استراحت در حیاط، خشکشویی، تاکسی سرویس، اینترنت در لابی، آشپزخانه و صبحانه (در صورت درخواست میهمان و با هزینه جداگانه) از خدمات رفاهی اقامتگاه سنتی بوتیک شهرزاد یزد هستند. 

منبع عکس‌ها: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

در بوم گردی بوتیک شهرزاد امکان پذیرش گروه‌های مجردی فراهم است. در این اقامتگاه از برگزاری مراسم، ورود حیوانات خانگی و استعمال دخانیات جلوگیری می‌شود. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدظرفیتامکانات قیمت (تومان)هزینه نفر اضافه (تومان)
یک‌تختهیک نفریک تخت یک‌نفره۳۵۰,۰۰۰-
دو‌تختهدو نفریک تخت دو‌نفره۶۵۰,۰۰۰-
سه‌تختهسه نفریک تخت دو‌نفره و یک تخت یک‌نفره، سرویس فرنگی و حمام۹۵۰,۰۰۰-
چهار‌تختهچهار نفر پایه + یک نفر اضافهدو تخت دو‌نفره، یک تخت یک‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی، سرویس فرنگی و حمام۱,۲۰۰,۰۰۰۹۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی  بوتیک شهرزاد یزد (بهار ۱۴۰۲)

بوم گردی خانه سه نیک

  • آدرس: خیابان کاشانی، کوچه شمس (کنار کوچه آتشکده)، انتهای کوچه، پلاک ۱۹ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۳۵۳۶۲۸۲۲۶۴ - ۰۹۱۰۳۳۶۶۰۴۶
  • وب‌سایت: khanehseneek.com
  • اینستاگرام: khanehseneek@
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۵
  • ساعت خروج: ۱۲

سرای سه نیک یزد

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

خانه سه نیک مجموعه‌ای اقامتی و زیبا در بافت تاریخی یزد و محله زرتشتیان یا دستوران است. این خانه زرتشت‌نشین بیش از ۲۰۰ سال قدمت و ۱,۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و متعلق به خانواده یگانگی (از خانواده‌های زرتشتی یزد) بوده است. در سال ۱۳۸۰ پروفسور «کسری وفاداری» این ملک را خریداری و اقدام به بازسازی آن کرد. با مرگ ناگهانی آقای وفاداری خانواده ایشان کار بازسازی و افتتاح بوم گردی سه نیک را به سرانجام رساندند. امروزه این خانه با مدیریت آقای «جمشید ناهید» اداره می‌شود. 

خانه سه نیک یزد حدود ۱۱ کیلومتر با فرودگاه شهید صدوقی و حدود چهار کیلومتر با ایستگاه راه‌آهن یزد فاصله دارد. برای دسترسی به بوم گردی سه نیک وارد بلوار شهید منتظر قائم شوید، با رسیدن به چهارراه «مارکار» مسیر بلوار آیت‌الله کاشانی را ادامه دهید و سپس وارد کوچه شمس شوید؛ بوم گردی در انتهای کوچه قرار دارد. پارک کودک فروهر، معبد زرتشتیان، موزه نسخ خطی، آب‌انبار رستم گیو، موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار، میدان امیر چخماق و بازار خان یزد از دیدنی‌های نزدیک بوم گردی خانه سه نیک هستند. 

اتاق سرو صبحانه سرای سه نیک

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

خانه سه نیک دو طبقه و ۱۳ واحد اقامتی دارد. مدیریت این بوم گردی با حفظ ظاهر و معماری سنتی خانه و فراهم آوردن امکانات مطلوب و به‌روز در تلاش است تا اقامتی خوش و به‌یادماندنی را برای میهمانان ایرانی و خارجی خود رقم بزند. هشتی یا کریاس، لابی، حیاط اندرونی، اتاق سرو صبحانه (سلف سرویس)، چایخانه، زیرزمین (گالری نقاشی و عکس‌های هنرمندان)، نارنجستان و پشت‌بام از بخش‌های مختلف و دیدنی خانه سه نیک یزد هستند. 

همه واحدهای خانه سه نیک به سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی، گرمایش از کف و کولر گازی مجهز هستند. پارکینگ، اینترنت رایگان، خشکشویی، صندوق امانات، سرویس روزانه اتاق و صبحانه از امکانات و خدمات بوم گردی سه نیک محسوب می‌شوند. برای نفرات اضافه اتاق‌ها رخت‌خواب سنتی در نظر گرفته شده است. 

منبع عکس‌ها: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

ورود حیوانات خانگی و استعمال دخانیات (در محوطه باز حیاط) در اقامتگاه سه نیک مجاز است. در این بوم گردی امکان پذیرش گروه‌های مجردی وجود دارد. برگزاری مراسم در خانه سه نیک مجاز نیست. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکاناتشرایطرنج قیمت (تومان)هزینه نفر اضافه (تومان)
رودابه۱۶دو نفر پایه + یک نفر اضافهیک تخت دو‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی، یخچال، تلویزیونواقع در طبقه اول با ۱۲ پلهاز ۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۲,۱۰۰,۰۰۰۶۵۰,۰۰۰
آناهیتا۱۸دو نفریک تخت دو‌نفره، یخچال، تلویزیون، وانطبقه همکف، بدون پله۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۲,۱۰۰,۰۰۰-
آریو گیوبرزن۲۰دو نفر پایه + یک نفر اضافهیک تخت دو‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی، یخچال، تلویزیونواقع در طبقه اول با ۱۳ پلهاز ۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۲,۱۰۰,۰۰۰۶۵۰,۰۰۰
گرد آفرید۲۴دو نفریک تخت دو‌نفره، یخچال، تلویزیونواقع در طبقه اول با ۱۰ پلهاز ۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۲,۱۰۰,۰۰۰-
داریوش ۳۰دو نفر پایه + دو نفر اضافه

دو تخت یک‌نفره، دو رخت‌خواب سنتی، یخچال، میز ناهارخوری

واقع در پشت بام با ۲۰ پله

از ۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۲,۱۰۰,۰۰۰۶۵۰,۰۰۰
پوروچیستا۲۱دو نفریک تخت دو‌نفره، یخچال، وانطبقه همکف، بدون پلهاز ۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۲,۱۰۰,۰۰۰-
آذرمیدخت۱۷دو نفر پایه + یک نفر اضافهیک تخت دو‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی، یخچال، تراس، میز ناهارخوریواقع در طبقه اول با ۱۳ پلهاز ۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۲,۱۰۰,۰۰۰۶۵۰,۰۰۰
اسفندیار۱۶دو نفر پایه + یک نفر اضافهیک تخت دو‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی،تلویزیونواقع در همکف بدون پلهاز ۱,۴۰۰,۰۰۰ تا ۲,۱۰۰,۰۰۰۶۵۰,۰۰۰
میترا۱۲دو نفردو تخت یک‌نفره، یخچال، تلویزیونواقع در طبقه اول با ۱۰ پلهاز ۱,۳۰۰,۰۰۰ تا ۱,۹۹۵,۰۰۰-
گیو۲۴سه نفریک تخت دو‌نفره، یک تخت یک‌نفره، تلویزیونواقع در طبقه اول با ۱۰ پلهاز ۱,۷۰۰,۰۰۰ تا ۲,۷۲۵,۰۰۰-
گشتاسب۳۲سه نفر پایه، سه نفر اضافهیک تخت دو‌نفره، یک تخت یک‌نفره، سه رخت‌خواب سنتی، میز ناهارخوری، تلویزیون، یخچالواقع در طبقه اول با ۱۰ پلهاز ۱,۷۰۰,۰۰۰ تا ۲,۷۲۵,۰۰۰۶۵۰,۰۰۰
کوروش۳۰چهار نفر پایه + یک نفر اضافه

دو تخت دو‌نفره، یک رخت‌خواب سنتی، یخچال، تلویزیون، تراس، میز -+

ناهارخوری، وان

واقع در طبقه اول با ۱۶ پلهاز ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۳,۴۵۰,۰۰۰۶۵۰,۰۰۰
کاوه۳۸پنج نفر پایه + دو نفر اضافهدو تخت دو‌نفره، یک تخت یک‌نفره، دو رخت‌خواب سنتی،مبل، میز ناهارخوریواقع در ریز زمین با ۱۴ پلهاز ۲,۵۰,۰۰۰ تا ۳,۹۵۰,۰۰۰۶۵۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما و وب‌سایت خانه سه نیک / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی سه نیک  (بهار ۱۴۰۲)

بوم گردی سرای اوروزا

  • آدرس: خیابان انقلاب، کوچه انقلاب، کوچه رهی، پلاک ۲۵ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۳۹۰۹۷۱۹۲۰ - ۰۹۲۱۰۴۱۲۴۱۵
  • اینستاگرام: ouruza_house@
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی) 
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

بومگردی اوروزا

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

بوم گردی سرای اوروزا در بافت تاریخی یزد واقع شده است. این خانه زیبا ۸۰ سال قدمت دارد و در سال ۱۳۹۶ پس از مرمت و بازسازی به‌عنوان بوم گردی پذیرای گردشگران شد. اوروزا در گویش یزدی «آن روزها» معنی می‌دهد. این اقامتگاه بوم گردی حدود ۹ کیلومتر با فرودگاه شهید صدوقی یزد و حدود ۶ کیلومتر با ایستگاه راه‌آهن فاصله دارد. برای دسترسی به بوم گردی اوروزا باید از طریق بلوار ۱۷ شهریور و سپس بلوار ۲۲ بهمن به خیابان نواب صفوی بروید، از کنار پارک دولت‌آباد گذر کنید و وارد خیابان انقلاب شوید؛ این بوم گردی در کوچه رهی (سمت راست خیابان) قرار دارد.

بقعه پیر علم، موزه امامزاده جعفر، آرامگاه سید شمس‌الدین، باغ دولت‌آباد، برج‌های دوقلوی لب خندق، خانه ریسمانیان، بازار خان، بازار مسگرها، موزه آب، زندان اسکندر و بازار چارسوق شاهی از دیدنی‌های اطراف سرای اوروزا هستند. 

سرای اوروزا

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

بوم گردی سرای اوروزا ۳۰۰ متر مربع زیر بنا و پنج واحد اقامتی دارد. این بوم گردی با مدیریت آقای «احمدرضا هومن صدر» اداره می‌شود. تخت‌های سنتی در حیاط باصفای خانه، اتاق‌هایی که رو به حیاط باز می‌شوند و چیدمان اصیل واحدها حس خوب اقامتی متفاوت را به میهمانان نوید می‌دهند. همه واحدها به‌جز واحد «مه» کف‌خواب هستند. برخورد دوستانه و صمیمانه میزبان، آرامش محیط و نظافت خوب واحد‌ها و سرویس بهداشتی از نکات مثبت بوم گردی اوروزا از نگاه مخاطبان هستند.

سالن بیلیارد، فوتبال‌دستی، داروخانه، چایخانه سنتی، آشپزخانه، سیستم گرمایش (بخاری گازی) و سرمایش (کولر آبی) مطلوب، راهنمای تور و پرسنل مسلط به زبان انگلیسی از امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی بوم گردی اوروزا محسوب می‌شوند. سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام همه واحدها به‌صورت اشتراکی است و در حیاط قرار دارد.

منبع عکس‌ها: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

در بوم گردی اوروزا اجازه برگزاری مراسم داده می‌شود، استعمال دخانیات ممنوع است و از ورود حیوانات خانگی جلوگیری می‌کنند. این مجموعه امکان پذیرش گروه‌های مجردی را دارد. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکانات رنج قیمت (تومان)هزینه نفر اضافه (تومان)
زر (zar)۹دو نفردو رخت‌خواب سنتی۷۰۰,۰۰۰-
مه (mah)۹دو نفر پایه + یک نفر اضافهدو تخت یک‌نفره + یک رخت‌خواب سنتی۷۰۰,۰۰۰۲۰۰,۰۰۰
رع (rae)۱۵سه نفر پایه + یک نفر اضافهچهار رخت‌خواب سنتیاز ۱,۲۰۰,۰۰۰ تا ۱,۴۰۰,۰۰۰۳۰۰,۰۰۰
به (beh)۱۵چهار نفر پایه + یک نفر اضافهپنج رخت‌خواب سنتیاز ۱,۲۰۰,۰۰۰ تا ۱,۴۰۰,۰۰۰۳۰۰,۰۰۰
در (dor)۲۰هشت نفرهشتت رخت‌خواب سنتیاز ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰-

منبع جدول: وب‌سایت جاباما  / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی اوروزا (بهار ۱۴۰۲)

بوم گردی دلخش

  • آدرس: خیابان امام خمینی، کوچه ۳۴، حسینیان هفت، پلاک هشت (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۹۵۸۸۵۱۱۳ - ۰۹۱۹۹۴۵۹۸۹ - ۰۳۵۳۶۳۰۶۳۶۰
  • وب‌سایت: delkhash.com
  • اینستاگرام: delkhash.yazd
  • رده قیمتی: ارزان
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

بوم گردی دلخش خانه‌ای به وسعت ۳۰۰ متر مربع در محله بازار نو یزد است. میربان این اقامتگاه آقای «حامد دهقانی» هستند. خانه دلخش حدود ۱۲ کیلومتر با فرودگاه شهید صدوقی و حدود ۶ کیلومتر با ایستگاه راه‌آهن یزد فاصله دارد. برای دسترسی به این بوم گردی از طریق خیابان‌های شهید بهشتی یا شهید صدوقی وارد خیابان امام خمینی شوید؛ در ادامه به چپ بپیچید و وارد خیابان منارگلی (نبش مسجد قلعه کهنه) شوید؛ در کوچه حسینیان هفت تابلوی خانه سنتی دلخش را خواهید دید. 

در بوم گردی دلخش کلاس‌های آموزش زبان فارسی برای گردشگران خارجی برگزار می‌شود

قنات تاریخی زارچ، موزه سکه و مردم‌شناسی حیدرزاده، زندان اسکندر، برج ساعت، بازار زرگرها، موزه آب، بازار مسگرها و برج لب خندق از دیدنی‌های اطراف خانه دلخش هستند. 

واحدهای اقامتی بوم گردی دلخش یزد همگی یخچال، سرویس بهداشتی فرنگی، حمام، کولر گازی و شوفاژ دارند. سرویس صبحانه با دریافت هزینه جداگانه سرو می‌شود. میزهای سنتی، کرسی و میزو صندلی‌های به‌روز در محوطه حیاط، اینترنت رایگان، تاکسی سرویس و نظافت روزانه اتاق‌ها از خدمات و امکانات جانبی این اقامتگاه هستند. در خانه دلخش کلاس‌های آموزش زبان فارسی برای گردشگران خارجی برگزار می‌شود. 

منبع عکس‌ها: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

استعمال دخانیات در بوم گردی دلخش مجاز است. در این اقامتگاه از برگزاری مراسم و ورود حیوانات خانگی جلوگیری می‌شود و امکان پذیرش گروه‌های مجردی وجود ندارد. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر بربع)ظرفیتامکاناترنج قیمت (تومان)
زعفران۱۵دو نفردو تخت یک‌نفره از ۷۸۹,۰۰۰ تا ۱,۰۸۹,۰۰۰
یاسی۱۵دو نفر یک تخت دو‌نفرهاز ۷۵۹,۰۰۰ تا ۱,۹۸۹,۰۰۰
لیمویی ۱۰۶۱۵سه نفر سه تخت یک‌نفرهاز  ۱,۰۸۹,۰۰۰ تا ۱,۳۸۹,۰۰۰
سنتی ۱۰۵۱۵چهار نفردو تخت دو‌نفره، سرویس فرنگی و حماماز ۹۰۰,۰۰۰ تا ۱,۴۸۹,۰۰۰
ارده‌ای۱۵چهار نفریک تخت دو‌نفره، دو تخت یک‌نفرهاز ۱,۱۸۹,۰۰۰ تا ۱,۴۸۹,۰۰۰
پسته‌ای۱۵پنج نفر پنج تخت یک‌نفرهاز ۱,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱,۵۸۹,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما و و ب سایت بوم گردی دلخش / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی  بوم گردی دلخش (بهار ۱۴۰۲)

بوم گردی شمس تبریزی

  • آدرس: خیابان امام خمینی، کوچه منارگلی، کوچه حسینیان، رو‌به‌روی حسنیه بازار نو (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۳۴۵۲۱۳۵۲
  • اینستاگرام: shamse_tabrizi_hostel@
  • رده قیمتی: ارزان
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

بومگردی شمس تبریزی

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

اقامتگاه سنتی شمس‌الحق تبریزی خانه‌ای زیبا به وسعت ۲۵۰ متر مربع است که در محله بازار نو و بافت تاریخی یزد قرار دارد. این بوم گردی توسط آقای «محمدحسن انتظاری» مدیریت می‌شود. اقامتگاه شمس تبریزی حدود ۱۲ حدود کیلومتر با فرودگاه شهید صدوقی و حدود ۶ کیلومتر با ایستگاه راه‌آهن یزد فاصله دارد. برای دسترسی به این خانه سنتی باید خود را (از طریق خیابان‌های نواب صفوی یا شهید بهشتی) به خیابان امام برسانید، وارد کوچه منارگلی و سپس دولت شاهی شوید؛ خانه شمس‌الحق تبریزی در ابتدای کوچه حسینیان قرار دارد.

موزه‌خانه لاری‌ها، زندان اسکندر، مسجد جامع یزد، برج ساعت، مسجد کبیر یزد، آرامگاه وحشی بافقی، جور هرهر، بازار مسگرها و بازار خان از دیدنی‌های جذاب یزد در اطراف اقامتگاه سنتی شمس‌الحق تبریزی هستند. 

بوم گردی شمس تبریزی پنج باب اتاق (چهار واحد در حاشیه حیاط و یک اتاق در پشت‌بام) دارد. پارکینگ، مطبخ سنتی (تهیه و سرو غذا) و سیاه چادر، تاب و کافه واقع در پشت بام از بخش‌های دیگر این بوم گردی هستند. اتاق‌های ۱۲۹ و ۲۵۸ حمام سنتی و سرویس فرنگی اختصاصی دارند و باقی واحدها از حمام سنتی بزرگ حیاط و سرویس فرنگی و ایرانی مشترک استفاده می‌کنند. برای نفرات اضافه اتاق‌ها رخت‌خواب سنتی در نظر گرفته شده است. سیستم گرمایش اتاق‌ها شوفاژ و سیستم سرمایش آن‌ها کولر گازی و پنکه سقفی است. 

منبع عکس‌ها: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

استعمال دخانیات در بوم گردی شمس تبریزی مجاز است و گروه‌های مجردی پذیرش می‌شوند. برگزاری مراسم و ورود حیوانات خانگی، ممنوعه‌های سرای شمس تبریزی هستند. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکاناترنج قیمت (تومان)هزینه نفر اضافه (تومان)
۱۲۹ (مستر VIP)۱۵دو نفر پایه + دو نفر اضافهبه سبک عصر صفویه، یک تخت دو‌نفره، دو رختخواب سنتی، سرویس فرنگی و حمام سنتی از ۷۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰۲۰۰,۰۰۰
۱۲۱۱۲دو نفر پایه + دو نفر اضافهدو تخت یک‌نفره، دو رختخواب سنتی، واقع در پشت باماز ۴۰۰,۰۰۰ تا ۹۰۰,۰۰۰۱۰۰,۰۰۰
۲۵۸ (مستر VIP)۱۲دو نفر پایه + یک نفر اضافهبه سبک عصر قاجار، یک تخت دو‌نفره، یک رختخواب سنتی، سرویس فرنگی و حمام سنتیاز ۵۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰۲۰۰,۰۰۰
 ۷۸۱۶چهار نفر پایه + یک نفر اضافهچهار تخت یک‌نفره، یک رختخواب سنتیاز ۶۳۰,۰۰۰ تا ۹۰۰,۰۰۰۱۰۰,۰۰۰
۳۰۵۱۷پنج نفر پایه + یک نفر اضافهیک تخت دو‌نفره و چهار رخت‌خواب سنتی، کرسیاز ۴۰۰,۰۰۰ تا ۹۰۰,۰۰۰۱۰۰,۰۰۰

منبع جدول:  اینستاگرام بومگری شمس تبریزی و وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی  شمس‌الحق تبریزی (بهار ۱۴۰۲)

بوم گردی خانه نارنجستان 

  • آدرس: خیابان امام خمینی، کوچه شهید صدوقی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۵۳۶۲۷۳۲۳۱ - ۰۹۱۳۴۵۵۶۵۹۸
  • وب‌سایت: narenjestanhouse
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۲
  • ساعت خروج: ۱۱

بومگردی نارنجستان یزد

منبع عکس: narenjestanhouse / عکاس: ناشناس

بوم گردی ترنجستان خانه‌ای آجری و قدیمی در دل بافت تاریخی یزد است. آقای «پوریا نجفی» میزبان این بوم گردی هستند. ساخت این بنا به حدود ۲۰۰ سال پیش و دوره قاجار بازمی‌گردد. اقامتگاه ترنجستان حدود ۱۰ کیلومتر (۱۷ دقیقه رانندگی) با فرودگاه شهید صدوقی و حدود پنج کیلومتر (هشت دقیقه رانندگی) با ایستگاه راه‌آهن یزد فاصله دارد. برای دسترسی به این بوم گردی باید (از طریق خیان‌های شهید صدوقی یا شهید بهشتی) خود را به خیابان امام خمینی یزد برسانید، در ادامه وارد کوچه فارابی و سپس شهید صدوقی شوید تا به مقصد برسید. 

مجتمع امیر چخماق یزد، موزه آب، بازار خان، بازار زرگرها، مسجد جامع، زندان اسکندر، باغ دولت‌آباد و آتشکده زرتشتیان از دیدنی‌های نزدیک اقامتگاه بوم گردی نارنجستان یزد هستند.

بوم گردی نارنجستان حیاطی زیبا و باصفا و سه واحد اقامتی (با سرویس بهداشتی و حمام مشترک) دارد. سیستم سرمایش اتاق‌ها کولر گازی و سیستم گرمایش آن‌ها بخاری گازی است. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود. آشپرخانه، وای‌فای رایگان، راهنمای تور محلی، پخت نان و غذای محلی (در صورت درخواست)، رصد ستارگان و صندوق امانات از امکانات و خدمات جانبی بوم گردی نارنجستان هستند. 

بومگردی نارنجستان یزد

منبع عکس: narenjestanhouse / عکاس: ناشناس

در بوم گردی نارنجستان گروه‌های مجردی پذیرش می‌شوند. استعمال دخانیات، ورود حیوانات خانگی و برگزاری مراسم در این خانه سنتی مجاز نیست. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر بربع)ظرفیتامکاناتقیمت (تومان)
گندم۱۴دو نفردو تخت یک‌نفره۹۵۰,۰۰۰
ترنج۱۰دو نفریک تخت دو‌نفره۹۵۰,۰۰۰
تاک۱۷دو نفر پایه + دو نفر اضافهدو تخت یک‌نفره، دو رختخواب سنتی۹۵۰,۰۰۰

منبع جدول:  وب‌سایت جاباما و narenjestanhouse.com  / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی نارنجستان یزد (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم گردی گلابتون 

  • آدرس: خیابان امام خمینی، کوچه بالا، کوچه هادی، پلاک ۲۰ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۳۳۷۵۶۹۶۳ - ۰۹۳۵۳۶۲۷۶۵۹۸
  • وب‌سایت: narenjestanhouse.com
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۲
  • ساعت خروج: ۱۲

بومگردی گلابتون یزد

منبع عکس: گوگل مپ / عکاس: Evlad-ı Vatan

بوم گردی گلابتون خانه‌ای سنتی و زیبا در محدوده مرکزی شهر یزد و محله گلچینان است. آقای «پوریا نجفی» مدیر این اقامتگاه هستند. خانه گلابتون حدود ۱۰ کیلومتر (۲۰ دقیقه رانندگی) با فرودگاه شهید صدوقی و حدود پنج کیلومتر (۱۰ دقیقه رانندگی) با ایستگاه راه‌آهن فاصله دارد. برای دسترسی به این بوم گردی (از طریق خیابان‌های ۱۷ شهریور یا شهید منتظر قائم) وارد خیابان شهید رجایی شوید و در ادامه به خیابان ناجی بپیچید؛ اقامتگاه سنتی گلابتون در این خیابان و نبش کوچه هادی واقع شده است. 

موزه قصر آینه، بوستان مارکار، پارک شادی، باغ دولت‌آباد، مجموعه امیرچخماق، مسجد جامع، زندان اسکندر، باغ ملی، موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان مارکار، بازار خان و موزه آب یزد از دیدنی‌های اطراف اقامتگاه سنتی گلابتون هستند. 

بوم گردی گلابتون خانه‌ای به وسعت ۲,۰۰۰ متر مربع است که حیاطی با صفا و ۱۲ واحد اقامتی دارد. تمام واحدها در طبقه همکف واقع شده‌اند و سه پله دارند. تمام اتاق‌ها از یخچال، تخت، سرویس بهداشتی فرنگی، حمام، سیستم سرمایش (کولرگازی) و سیستم گرمایش (شوفاژ) برخوردار هستند. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود. لابی، میز و صندلی و تخت سنتی در حیاط، سرویس ایرانی اشتراکی و اینترنت در محوطه از خدمات و امکانات رفاهی این اقامتگاه هستند. 

منبع عکس‌ها: گوگل مپ و وب‌سایت جاباما /  عکاس‌ها: از سمت راست عکس اول از Evlad-ı Vatan و عکس دوم از  Fea Omer عکس سوم و چهارم ناشناس

در بوم گردی گلابتون یزد گروه‌های مجردی پذیرش نمی‌شوند و استعمال دخانیات، ورود حیوانات خانگی و برگزاری مراسم مجاز نیست. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر بربع)ظرفیتامکاناتقیمت (تومان)
لاون۶یک نفریک تخت یک‌نفره۶۰۰,۰۰۰
منگو۶یک نفریک تخت یک‌نفره۶۰۰,۰۰۰
ملیله۱۲دو نفریک تخت دو‌نفره۱,۲۰۰,۰۰۰
مونجوق۱۵دو نفر یک تخت دو‌نفره۱,۲۰۰,۰۰۰
پولک۱۳دو نفردو تخت یک‌نفره۱,۲۰۰,۰۰۰
نمد۱۲دو نفردو تخت یک‌نفره۱,۲۰۰,۰۰۰
ایکات۱۲دو نفردو تخت یک‌نفره۱,۲۰۰,۰۰۰
سرمه۱۰دو نفریک تخت دو‌نفره۱,۲۰۰,۰۰۰
ترمه۱۲دو نفردو تخت یک‌نفره۱,۲۰۰,۰۰۰
زیلو۲۰چهار نفر چهار تخت یک‌نفره۲,۴۰۰,۰۰۰
زربفت۳۰پنج نفریک تخت دو‌نفره، سه تخت یک‌نفره۳,۰۰۰,۰۰۰
گبه۲۸۶ نفر پایه + دو نفر اضافه۶ تخت یک‌نفره، دو رختخواب سنتی۳,۶۰۰,۰۰۰

منبع جدول: golabatoon.uspace.ir و narenjestanhouse.com / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی  گلابتون یزد (بهار ۱۴۰۲)

بوم گردی سرای سپنج

  • آدرس: خیابان دهم فروردین، دروازه قصاب ها، کوچه ۶ بادگیری (مشاهده روی نقشه)
  • رده قیمتی: ارزان
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

اقامتگاه بومگردی سرای سپنج

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

بوم گردی سرای سپنج خانه‌ای زیبا (با معماری دوره قاجار) به وسعت ۶۰۰ متر مربع است که ساخت آن به اواخر قرن ۱۲ هجری شمسی بازمی‌گردد. این بنا در سال ۱۴۰۱ بازسازی و افتتاح شده است و به‌عنوان اقامتگاه سنتی از گردشگران داخلی و خارجی میزبانی می‌کند. خانم «زینب بابایی» مدیر سرای سپنج یزد هستند.

سرای سپنج حدود ۱۰ کیلومتر (۱۶ دقیقه رانندگی) با فرودگاه شهید صدوقی و حدود چهار کیلومتر (۶ دقیقه رانندگی) با ایستگاه راه‌آهن یزد فاصله دارد. برای دسترسی به این بوم گردی (از بلوار شهید منتظر قائم یا شهید صدوقی) خود را به خیابان دهم فروردین برسانید، وارد خیابان دروازه قصاب‌ها و سپس ۶ بادگیری شوید. سرای سپنج ابتدای این خیابان واقع شده است.

بومگردی سرای سپنج

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

آب‌انبار ۶ بادگیری، خانه تاریخی لطفی، موزه دیرینه‌شناسی کامبرین، بازار امیر چخماق، حمام خان، خانه ریسمانیان، قلعه شهناز و عمارت شمس از دیدنی‌های اطراف بوم گردی سرای سپنج هستند. 

سرای سپنج خانه‌ای آرام در قلب بافت تاریخی یزد است. حیاط سنتی بنا موقعیت‌های مناسبی برای عکاسی دارد. اقامتگاه دارای پارکینگ اختصاصی است. تمام واحدها تخت، سیستم سرمایش (کولر گازی)، سیستم گرمایش (بخاری برقی)، تلویزیون و یخچال دارند. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه است و طبخ و سرو غذا با سفارش قبلی و پرداخت هزینه انجام می‌شود. سرویس بهداشتی و حمام اشتراکی در حیاط خانه قرار دارد. 

اتاق های سرای سپنج

منبع عکس: وب سیات جاباما / عکاس: ناشناس

در بوم گردی سرای سپنج برگزاری مراسم (باهماهنگی میزبان) مجاز و ورود حیوانات خانگی و استعمال دخانیات غیرمجاز است. گروه‌های مجردی در این اقامتگاه پذیرش می‌شوند. همه واحدها در قسمت ورودی دو پله دارند. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر بربع)ظرفیتامکاناترنج قیمت (تومان)
خوش‌نشین۱۳سه نفرسه تخت یک‌نفره از ۹۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰
گنبد۱۷چهار نفرچهار تخت یک‌نفرهاز ۹۰۰,۰۰۰ تا ۱,۱۰۰,۰۰۰
شمعدونی۱۶چهار نفرچهار تخت یک‌نفره، سرویس فرنگی و حماماز ۱,۲۰۰,۰۰۰ تا ۱,۴۰۰,۰۰۰

منبع جدول:  وب‌سایت جاباما / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی سرای سپنج (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم گردی سرای میرزا بابا

  • آدرس: خیابان رجایی، کوچه ۳۷ (خواجه رضایی)، کوچه پدر (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۳۳۶۸۱۹۲۸ - ۰۹۱۴۰۳۱۵۶۰۱
  • اینستاگرام: mirzababa.house@
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

بومگردی سرای میرزا

منبع عکس: وب‌سایت فلای تودی / عکاس: ناشناس

سرای میرزا بابا خانه‌ای زیبا و بازسازی شده است که در محله چهار منار، کنار باغ دولت‌آباد و درست بین دو محله زرتشتی‌نشین و مسلمان‌نشین یزد قرار دارد. این خانه در ابتدا متعلق به «میرزا محمد» بود؛ فردی که به‌عنوان شعرباف بزرگ محله پاچنار شناخته می‌شد. «شعر» نوعی پارچه از جنس مو یا ابریشم است که با دستگاه بافندگی چهار ورودی بافته می‌شود. خانه میرزا محمد در سال ۱۳۹۸ مرمت و بازسازی و در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان اقامتگاه بوم گردی و سنتی افتتاح شد. 

سرای میرزا بابا حدود ۹ کیلومتر (۱۷ دقیقه رانندگی) با فرودگاه شهید صدوقی و حدود ۶ کیلومتر (۱۱ دقیقه رانندگی) با ایستگاه راه‌آهن یزد فاصله دارد. برای دسترسی به این بوم گردی باید (از طریق خیابان‌های ۱۷ شهریور یا پاکنژاد) خود را به خیابان شهید رجایی برسانید، در ادامه وارد خیابان شهید شیرغلامی شوید؛ سرای میزا قبل از زیارتگاه «شاه‌سیدرضا» قرار دارد. باغ دولت‌آباد، بازارخان، میدان امیرچخماق، آب‌انبار ۶ بادگیری، خانه لاری‌ها و دخمه زرتشتیان از دیدنی‌های اطراف این بوم گردی هستند. 

بومگردی سرای میرزا

منبع عکس: وب‌سایت سیتا / عکاس: ناشناس

بوم گردی سرای میرزا بابا خانه‌ای یک طبقه و سنتی است. میهمانان سرای میرزا تمیزی، برخورد مناسب پرسنل و آرامش این بوم گردی را نقطه قوت آن می‌دانند. رزرو در بوم گردی سرای میرزا بابا به‌همراه صبحانه خواهد بود. صبحانه در سالن کوچک و روباز حیاط سرو می‌شود. این خانه چهار واحد اقامتی مستر با ظرفیت‌های مختلف دارد. همه اتاق‌ها از یخچال و سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی برخوردار هستند. سرویس ایرانی اشتراکی در راهروی ساختمان تعبیه شده است. اتاق‌ها به سیستم سرمایش و گرمایش اسپیلت مجهز هستند. جدول قیمت و اطلاعات واحدهای سرای میرزا بابا به شرح زیر است:

نام واحدظرفیتامکاناتقیمت (تومان)
گوشوارهدو نفردو تخت یک‌نفره۱,۱۰۰,۰۰۰
سه دریسه نفریک دو‌نفره، یک تخت یک‌نفره، مبلمان، ۱,۶۵۰,۰۰۰
سوئیت گنبد خانهچهار نفریک تخت دو‌نفره دو تخت یک‌نفره،  مبلمان۲,۶۰۰,۰۰۰
سوئیت پنج دریپنج نفریک تخت دو‌نفره، سه تخت یک‌نفره۲,۵۰۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت فلای تودی و اینستاگرام سرای میرزابابا / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی  سرای میرزا بابا (بهار ۱۴۰۲)

بوم گردی سرای درویش

  • آدرس: خیابان فهادان، جنب کوچه کوشک نو (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۳۱۵۷۳۲۹۱ - ۰۳۵۳۶۲۱۴۷۹۶
  • اینستاگرام: darvish_hotel_yazd@
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

بوم گردی سرای درویش

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی سرای درویش خانه‌ای زیبا با حدود ۲۰۰ سال قدمت است که یادگار دوره قاجار محسوب می‌شود. این بنا با ۵۰۰ متر مربع وسعت در فروردین ۱۳۹۷ به‌عنوان اقامتگاه بوم گردی افتتاح شد. آقای «محمدعلی درویش گوهری» میزبان آن هستند. بوم گردی سرای درویش حدود ۱۱ کیلومتر (۲۲ دقیقه رانندگی) با فرودگاه شهید صدوقی و حدود ۶ کیلومتر (۱۴ دقیقه رانندگی) با ایستگاه راه‌آهن یزد فاصله دارد. برای درسترسی به این اقامتگاه وارد خیابان امامزاده جعفر (ع) و سپس خیابان سید گلسرخ شوید، در ادامه مسیر کوچه کوشک نو را در پیش بگیرید تا به مقصد برسید.

قنات زارچ، زندان اسکندر، پارک فهادان، موزه سکه و مردم‌شناسی حیدر زاده، موزه آب، باغ دولت‌آباد، موزه‌خانه لاری‌ها و بازار خان یزد در اطراف سرای درویش هستند. 

منبع عکس‌ها: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

سرای درویش یزد حیاطی مرکزی و هفت واحد اقامتی دارد. همه واحد‌ها از سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی، سیستم سرمایش و گرمایش مطلوب و تلویزیون و یخچال برخوردار هستند. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه (سلف سرویس از ساعت هشت تا ۹:۳۰) خواهد بود. در سرای درویش برای وعده‌های ناهار و شام غذا طبخ نمی‌شود. تاکسی سرویس، اینترنت در لابی و آشپرخانه از خدمات جانبی این بوم گردی هستند. برای نفرات اضافه اتاق‌ها رخت‌خواب سنتی در نظر گرفته شده است. 

در بوم گردی سرای درویش استعمال دخانیات، برگزاری مراسم و ورود حیوانات خانگی مجاز نیست. در این اقامتگاه گروه‌های مجردی پذیرش نمی‌شوند. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدظرفیتامکانات اضافیرنج قیمت (تومان)هزینه نفر اضافه (تومان)
۱۰۱دو نفردو تخت یک‌نفرهاز ۹۶۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰--
۱۰۵ و ۱۰۷دو نفر یک تخت دو‌نفرهاز ۹۶۰,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰-
۱۰۲، ۱۰۶ و ۱۰۴سه نفریک تخت دو‌نفره، یک تخت یک‌نفرهاز ۱,۲۵۰,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰,۰۰۰-
۱۰۳پنج نفر پایه + دو نفر اضافهیک تخت دو‌نفره، سه تخت یک‌نفره، دو رختخواب سنتیاز ۱,۷۵۰,۰۰۰ تا ۲,۰۰۰,۰۰۰۱۶۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما  / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی  سرای درویش (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم گردی خشت و خاطره

  • آدرس: بلوار بسیج، انتهای، کوچه جهانی، ابتدای کوچه هشتم (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۰۸۵۸۴۹۸۵ - ۰۳۵۳۶۲۷۲۷۸۰
  • اینستاگرام: kheshtokhatereh@
  • رده قیمتی: ارزان
  • ساعت ورود:  ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

بومگردی خشت و خاطره یزد

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

بوم گردی خشت و خاطره خانه‌ای زیبا به قدمت حدود ۱۷۰ سال (دوره قاجار) است که ۷۰۰ متر مربع وسعت دارد و در میان یک از محله‌های قدیمی زرتشتیان یزد بنا شده است. آقای «محمدعلی میرمحمدی» میزبان این مجموعه اقامتی پیشرو و به‌روز هستند. در طراحی محوطه و اتاق‌های بوم گردی خشت و خاطره از المان‌های معماری سنتی یزدی همچون دیوارهای کاه‌گلی، حیاط خلوت و حیاط اصلی، تالار تابستانه با حوض کوچک آبی‌رنگ، سنگ‌فرش‌هایی از جنس آجرهای خشتی، در و پنجر‌های چوبی با شیشه‌های ارسی و پشت‌بام گنبدی شکل بهره برده شده است.

بوم گردی خشت و خاطره حدود ۱۲ کیلومتر (۱۹ دقیقه رانندگی) با فرودگاه شهید صدوقی و حدود پنج کیلومتر (هشت دقیقه رانندگی) با ایستگاه راه‌آهن یزد فاصله دارد. برای دسترسی به این بوم گردی وارد بلوار شهید منتظر قائم شوید، در چهارراه مسیر مستقیم (بلوار بسیج) را در پیش بگیرید، در انتهای بلوار دور بزنید و وارد کوچه جهانی و سپس پولاد شوید؛ بوم گردی خشت و خاطره ابتدای کوچه هشتم قرار دارد.

بومگردی خشت و خاطره یزد

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

آتشکده زرتشتیان، آب‌انبار رستم گیو، موزه اسناد و نسخ خطی، مجموعه امیرچخماق، باغ دولت‌آباد، موزه آینه و روشنایی، زندان اسکندر و دخمه زرتشتیان از دیدنی‌های اطراف اقامتگاه خشت و خاطره یزد هستند. 

بوم گردی خشت و خاطره ۱۴ واحد اقامتی دارد. این واحدها در بخش پشتی اقامتگاه واقع شده‌اند و برای دسترسی به آن‌ها باید از دالانی عبور کنید. همه اتاق‌ها به سرویس خواب، یخچال، سیستم گرمایش (شوفاژ) و سرمایش (کولر گازی) مجهز هستند. صندوق امانات و سرو وعده‌های غذایی (با هماهنگی قبلی و پرداخت هزینه جداگانه) از خدمات رفاهی جانبی بوم گردی خشت و خاطره محسوب می‌شوند.

منبع عکس‌ها: وب‌سایت جاباما / عکاس: ناشناس

در بوم گردی خشت و خاطره استعمال دخانیات، برگزاری مراسم و ورود حیوانات خانگی مجاز نیست. در این اقامتگاه گروه‌های مجردی پذیرش نمی‌شوند. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدزیربنا (متر مربع)ظرفیتامکاناترنج قیمت (تومان)
زادمهر-دو نفریک تخت دو‌نفره، یخچال، سرویس ایرانی، فرنگی و حماماز ۴۲۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰
دل آرامهفت دو نفردو تخت یک‌نفره، یخچال، سرویس ایرانی، فرنگی و حماماز ۳۸۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰
مهر آورهفت

دو نفر

دو تخت یک‌نفره، یخچال، سرویس ایرانی، فرنگی و حماماز ۳۸۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰
آریامهرهفت

دو نفر

یک تخت دو‌نفره، یخچال، سرویس ایرانی، فرنگی و حماماز ۳۸۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهدختهفتدو نفریک تخت دو‌نفره، یخچال، سرویس فرنگی و حماماز ۳۸۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰
پاک بانو-سه نفرسه تخت یک‌نفره، یخچال از ۴۷۰,۰۰۰ تا ۹۷۵,۰۰۰
زیبادخت۲۰سه نفرسه تخت یک‌نفره، سرویس فرنگی و حمام، یخچالاز ۴۷۰,۰۰۰ تا ۱,۳۰۰,۰۰۰
ترنم۱۰سه نفریک تخت دو‌نفره، یخچال، یک تخت یک‌نفره، سرویس فرنگی و حماماز ۴۷۰,۰۰۰ تا ۱,۳۰۰,۰۰۰
کیاندخت-چهار نفر

دو تخت دو‌نفره، سرویس ایرانی، فرنگی و حمام

از ۵۹۰,۰۰۰ تا ۱,۶۰۰,۰۰۰
خورشید-پنج نفر

دو تخت دو‌نفره، یخچال، سرویس ایرانی، فرنگی و حمام

از ۶۸۰,۰۰۰ تا ۱,۹۰۰,۰۰۰
مهردخت (زیرزمین با هفت پله)۲۰پنج نفریک تخت دو‌نفره، سه تخت یک‌نفره، سرویس ایرانی، فرنگی و حمام از ۵۵۰,۰۰۰ تا ۱,۶۰۰,۰۰۰
ایراندخت-پنج نفردو تخت دو‌نفره، یک تخت یک‌نفره، یخچال، سرویس فرنگی و حماماز ۶۸۰,۰۰۰ تا ۱,۹۰۰,۰۰۰
آبان دخت-۶ نفردو تخت دو‌نفره، دو تخت یک‌نفره، یخچال، سرویس ایرانی، فرنگی و حماماز ۸۴۰,۰۰۰ تا ۲,۲۰۰,۰۰۰
کافه-۱۰ نفر۱۰ تخت یک‌نفره، یخچالاز ۸۹۰,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰۰,۰۰

منبع جدول: وب‌سایت جاباما و اینستاگرام بوم گردی خشت و خاطره  / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی اقامتگاه بوم گردی خشت و خاطره یزد (بهار ۱۴۰۲)

اقامتگاه بوم گردی واحه (اوسیس)

  • آدرس: خیابان امام خمینی، کوچه منارگلی، جنب پارکینگ مسجد منار گلی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۳۳۵۵۰۴۷۶ -۰۹۳۰۶۱۵۹۳۰۰
  • وب‌سایت: yazdhosteloasis.ir
  • اینستاگرام: yazd.hostel.oasis@
  • رده قیمتی: متوسط (اقتصادی)
  • ساعت ورود: ۱۴
  • ساعت خروج: ۱۲

بومگردی واحه سوئیت بام

منبع عکس: yazdhosteloasis.ir / واحد بوم / عکاس: ناشناس

اقامتگاه بوم گردی اوآسیس (واحه) در قلب بافت تاریخی شهر یزد و کوچه منار کلی واقع شده است. این بوم گردی مجوز رسمی از اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد دارد و با همت مرحوم «اکبر خانجانخانی» در سال ۱۳۹۵ افتتاح شده است. هاتسل اوآسیس یا واحه یکی از خانه‌‌های جذاب و قدیمی یزد محسوب می‌شود. این بوم گردی ۳۷۰ متر مربع وسعت دارد و در فضایی سنتی و زیبا، با امکاناتی مدرن و با پرسنلی مجرب و جوان از گردشگران ایرانی و خارجی میزبانی می‌کند. 

بوم گردی اوسیس یزد حدود ۱۲ کیلومتر (۲۲ دقیقه رانندگی) با فرودگاه شهید صدوقی و حدود ۶ کیلومتر (۱۰ دقیقه رانندگی) با ایستگاه راه‌آهن یزد فاصله دارد. برای دسترسی به اقامتگاه واحه از طریق خیابان‌های ۱۷ شهریور یا بهشتی وارد خیابان دهم فروردین شوید، در میدان شهید بهشتی (مجاهدین) مسیر امام خمینی را در پیش بگیرید و سپس وارد کوچه منارگلی شوید؛ این بوم گردی نبش کوچه دولت‌شاهی و رو‌به‌روی مسجد منارگلی واقع شده است.

بومگردی اوسیس

منبع عکس: yazdhosteloasis.ir / عکاس: ناشناس

مجموعه امیر چخماق، موزه آب، خانه ملک التجار، بازار و حمام خان، میدان مارکار، آتشکده، موزه آینه و روشنایی، برج خاموشان، خانه لاری‌ها، باغ دولت‌آباد و آب‌انبار ۶ بادگیری از دیدنی‌های نزدیک به بوم گردی واحه هستند. 

حفظ و نشر آداب و سنن قدیمی یزد همچون اقامت در اتاق‌های سنتی، نوشیدن چای آتیشی، طبخ غذا و کباب در منقل و کباب، دورهمی‌های شبانه و نقل خاطرات در آلاچیق، دور کرسی و فضای باز و نواختن انواع سازها از اهداف مدیریت جوان اقامتگاه واحه است. این بوم گردی تورهای متنوعی برگزار می‌کند که از میان آن‌ها می‌توان به یزدگردی، کویرنوردی، گردش و بازدیداز آثار تاریخی شهرستان‌های توابع یزد و پرواز در سطح کویر یزد اشاره کرد.

بومگردی واحه

منبع عکس: yazdhosteloasis.ir / عکاس: ناشناس

اتاق ماساژ، ماشین لباسشویی، آشپرخانه با تمام وسایل از امکانات جانبی بوم گردی اوآسیس هستند. اینترنت رایگان، سرو نوشیدنی (چای و قهوه) و صبحانه رایگان و ایجاد فضای آرام و عمومی برای مطالعه از خدمات این اقامتگاه سنتی به شمار می‌روند. 

بوم گردی اوسیس یزد درمجموع هفت واحد اقامتی و ظرفیت ۲۱ میهمان دارد. در صورت لزوم مدیریت با اضافه کردن تشک به بعضی اتاق‌ها ظرفیت بوم گردی را تا ۲۰ نفر افزایش می‌دهد. همه واحدها از سرویس فرنگی و حمام اختصاصی، تلویزیون و سیستم گرمایش و سرمایش مطلوب (شوفاژ و اسپیلت) برخوردار هستند. سرویس ایرانی مشترک در حیاط بوم گردی قرار دارد. 

بومگردی اوآسیس یزد

منبع عکس: yazdhosteloasis.ir / عکاس: ناشناس

در بوم گردی واحه اجازه ورود حیوانات خانگی داده نمی‌شود. جدول قیمت و اطلاعات واحدها به شرح زیر است:

نام واحدظرفیتامکانات موقعیترنج قیمت (تومان)
بهشتدو نفریک تخت دو‌نفرهطبقه همکف (حیاط)۱,۰۰۰,۰۰۰
غروبدو نفریک تخت دو‌نفرهطبقه همکف (حیاط)۱,۰۰۰,۰۰۰
گل رزدو نفردو تخت یک‌نفرهزیرزمین۱,۰۰۰,۰۰۰
آفتاب گردونسه نفریک تخت دو‌نفره، یک تخت یک‌نفرهطبقه همکف (حیاط)۱,۴۰۰,۰۰۰
طلوعسه نفریک تخت دو‌نفره، یک تخت یک‌نفرهطبقه همکف (حیاط)۱,۴۰۰,۰۰۰
مهتابسه نفرسه تخت یک‌نفرهزیرزمین۱,۴۰۰,۰۰۰
بومتا ۶ نفریک تخت دو‌نفره، یک تخت یک‌نفره، سه رخت‌خواب سنتی، کرسی، سرویس ایرانی و دوش پشت‌بام۱,۸۰۰,۰۰۰

منبع جدول: وب‌سایت بوم گردی واحه یزد  / موضوع: جدول انواع واحدها، ویژگی‌ها و هزینه یک شب اقامت در بوم گردی واحه (بهار ۱۴۰۲)

بومگردی عمارت بانو

منبع عکس: وب‌سایت جاباما / حیاط بوم گردی عمارت بانو / عکاس: ناشناس

چنانچه از مردمان شریف و خون‌گرم یزد هستید یا تجربه اقامت در بوم گردی‌های این شهر زیبا و کویری را دارید، لطفا نظرات خود را با مخاطبان کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

لیست بوم گردی های یزد؟

عزیز خان، تاج الملوک، عمارت بانو، شهرزاد، سه نیک، سرای اوروزا، دلخش، شمس تبریزی، خانه نارنجستان، گلابتون، سرای سپنج، سرای میرزا بابا، سرای درویش، خشت و خاطره، واحه (اوسیس)

بهترین اقامتگاه های سنتی یزد کدامند؟

شهرزاد، شمس‌الحق تبریزی، نارنجستان، گلابتون، واحه، عزیز خان، تاج الملوک، سه نیک و...

وب‌سایت جاباما / بوم گردی عمارت بانو

مطالب مرتبط:

دیدگاه